ידיעון 2716 פר' צו - זכור ערב פורים

בס"ד י"ב באדר ב' תשע"א
 
פרשת צו – זכור – ערב פורים
 
17.29
הדלקת נרות
08.00
תפילת שחרית
17.40
מנחה, קבלת שבת, ערבית
       דרשת הרב 
 
שעור בפרשת השבוע – במועדון
שעור במשניות – בשטיבל
19.00
סעודת שבת בחדר האוכל
11.00
סעודת שבת בחדר האוכל
 
 
מכונת השטיפה פועלת
בשעות 20.00 – 22.00
נא להביא כלים עד 21.45
13.00
מנחה גדולה
16.15
שעור בדף יומי
16.30
נשים אומרות תהילים – בבית סעדון
17.00
מ נ ח ה
 
 
18.28
צאת שבת
 
 
18.45
ערבית / 18.50- קריאת מגילה / הבדלה
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
 שחרית א' - פורים              06.00
                  מנין שני           08.00 
   שחרית ב'  ה'                   05.50
   שחרית ג', ד' ו'                06.00
   מנחה ברחבת חדר האוכל    13.30
 מנחה בבית הכנסת            16.30    
 רבע לערבית                      19.45
 ערבית                            20.00
עונג שבת לילדים בשעה 10.30
 
    כיתות א'-ג'  -  מילכה מיור
 
    כיתות ד'-ו' -  יוסי שניאור
 
 
 
לוח השבוע
 
יום שני
שושן פורים
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
21.00
שיעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י
חדר עיון
יום שלישי
08.30
בית מדרש לגמלאים
 מועדון
19.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
20.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
יום רביעי
17.30
צ'י קונג לבגירים
מועדון
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון
יום חמישי
19.00
שיעור ניצוצות מהדף היומי
מועדון
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון
 
שימו לב !
·                    בית שפירא ואולם הספורט יהיו סגורים במהלך השבת עקב הציוד הרב הנמצא שם. עמכם הסליחה
·                    לכל שחקני הכדורסל: האולם תפוס החל מיום שישי ועד יום ראשון אחרי הצהריים, לרגל חג הפורים.
                       ק ר א ת ?                                                    מ ח ז ר ת !
השתלמות המטפלות
חשבו שאנחנו צריכות להיות יותר מקצועיות. רצו לתת לנו המון מידע, ואנחנו חיכינו בסבלנות ובסקרנות לתחילת המפגשים.
סיפרו לנו על הזיקנה בישראל – נתונים ועובדות, כיצד תוחלת החיים עולה ועל הרצון של כולנו לאפשר איכות חיים טובה יותר לאנשים שכל חייהם עבדו קשה ולמעשה הקימו ויצרו את הקיבוץ כפי שהוא נראה היום.
למדנו על הטיפול האישי, בטיחות, תזונה, עזרה ראשונה, עזרה יעילה יותר במצב של בריאות פחות טובה.
היה מאוד מעניין לשמוע על החיים בישראל, הדת, מקומות חשובים, כמובן ירושלים וקצת היסטוריה של העם היהודי.
לסיום ביקרנו במרכז דיור מוגן באור יהודה והתרשמנו מהטיפול במקום ציבורי, כאשר אוכלוסיית המבוגרים מטופלת ע"י צוות עובדים.
תודה רבה להדס על כל המאמץ שהושקע כדי לקיים את שבע הפגישות.
לורדס (לולו) וכל המטפלות
 
מה בגיליון?
·         ויזמרון לך – הרב ירון
·         פינת ההלכה – הרב ירון
·         דבר המזכירה – ורד סוקולובסקי
·         ממצאים מפלילים – יהונתן שרמן
·         בעקבות הרצח באיתמר – אהרן סעדון
·         תודה – ארסלן וירדנה ולייב
·         פינת השירות – עירית פורשר
·         משפחה חורגת והצגות אחרות – סוזי בר-אורין
·         לקראת אסיפה – הנשיאות
·         הפגזה על בארות יצחק? – בא בדוא"ל
·         פינת הארכיון – נחום / עדנה
·         בקיבוץ הדתי – עמוד"ש
·         תכנית פורים – ועדתרבות.    כלבו דף ולוחות זמנים
                                                             פורים שמח !         המערכת
 
     נר זיכרון !
     יהודה אהרן ז"ל – י"ז באדר ב' תשמ"ד
 
 
 
פינת ההלכה
פורים במוצאי שבת
G השבת היא שבת זכור, ולדעת כמה פוסקים חייבים בה מן התורה. גם הנשים נהגו לשמוע את הקריאה הזו. מי שלא שמע את הקריאה מתוך ספר תורה בשבת זו, צריך לכוון לצאת ידי חובת זכרון מעשה עמלק בשמיעת קריאת התורה בפורים או בפרשת כי תצא.
נוהגים לתת בחודש אדר תרומה‘, זכר למחצית השקל. מי שלא תרם את הכסף בתענית אסתר, יוכל לתרום את הכסף גם במהלך הפורים, בקופה שתוצב בבית הכנסת. אשכנזים נוהגים לתת חצי מערך המטבע המקומי - כלומר חצי ₪, וספרדים נוהגים לתת את ערכה של מחצית השקל מכסף, שהיא השנה 37.5 ₪.
יש חובהO לשמוע את קריאת המגילה פעמיים – במוצ"ש וביום ראשון. גם נשים חייבות במצוה זו, ככל מצוות הפורים. יש לשמוע כל מלה מהמגילה, אך מי שלא שמע מלה מבעל הקורא – יכול להשלים בעל פה, או מתוך הספר שלפניו &.

® בפורים
מכיוון שפורים חל במוצאי שבת, יש להיזהר מאוד שלא להכין כלום לצורך הפורים בשבת. תפילת ערבית במוצ"ש תתחיל רבע שעה אחרי צאת השבת, כדי שאפשר יהיה להתארגן / להתחפש אחרי שאומרים 'ברוך המבדיל בין קודש לחול'. יש שכתבו (כף החיים תרצ"ג סק"ט) גם לעשות הבדלה בבית לפני ערבית, ויש נוהגים לעשות הבדלה אחרי קריאת המגילה.

 
ä סעודת פורים – יש לעשותה ביום ראשון אחר חצות היום, ולהתפלל מנחה לפני הסעודה, כדי שלא יתבטל מתפילת מנחה מתוך שכרות. במהלך הסעודה ישתה כל אחד יין יותר ממה שהוא רגילå, ואם ילך לישון אח"כ יצא ידי חובת 'עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי'. (אם שותים לא נוהגים!!! Žבשביל זה יש חברים...)
e גם משלוח מנות ומתנות לאביונים חייבים להיעשות דוקא ביום ראשון. מתנות לאביונים – כל אחד צריך לתת שתי מתנות לשני אביונים לפחות. נהוג בקיבוץ לאסוף את כל הכסף ביחד, ולחלקו לעניים שונים באותו היום. מלבד זאת, כל מי שפושט ידו לקבל צדקה, אסור לסרב לו. + משלוח מנות – שתי מנות לאיש אחד לפחות. המנות צריכות להיות דבר הראוי לאכילה ולא דבר הדורש הכנה או בישול.
@ אין איסור מלאכה בפורים, אך נהגו שלא לעשות מלאכה ביום זה.
"ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר"
 
הרב ירון
 
 
 וִיזַמְּרוּן לָךְ
שׁוֹשַׁנַּת יַעֲקֹב צָהֲלָה וְשָׂמֵחָה                   בִּרְאוֹתָם יַחַד תְּכֵלֶת מָרְדְּכָי 
תְּשׁוּעָתָם הָיִיתָ לָנֶצַח                             וְתִקְוָתָם בְּכָל דּוֹר וָדוֹר 
לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל קֹוֶיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ                    וְלֹא יִכָּלְמוּ לָנֶצַח כָּל הַחוֹסִים בָּךְ 
אָרוּר הָמָן אֲשֶׁר בִּקֵשׁ לאַבְּדִי                  בָּרוּךְ מָרְדְּכַי הַיְּהוּדִי 
אֲרוּרָה זֶרֶשׁ אֵשֶׁת מַפְחִידִי                     בְּרוּכָה אֶסְתֵּר בַּעֲדִי 
אֲרוּרִים כָּל הָרְשָׁעִים                            בְּרוּכִים כָּל הַצַּדִּיקִים 
                        וְגַם חַרְבוֹנָה זָכוּר לַטּוֹב: 
 
כפי שראינו בשבוע שעבר, זהו סופו של פיוט קדום, המתחיל במלים 'אשר הניא', והמתאר את סיפור המגילה ע"פ סדר הא"ב.
שׁוֹשַׁנַּת יַעֲקֹב צָהֲלָה וְשָׂמֵחָה - השושנה היא כינוי לעם ישראל, כפי שכתוב (שיר השירים ב, ב): "כְּשׁוֹשַׁנָּה בֵּין הַחוֹחִים כֵּן רַעְיָתִי בֵּין הַבָּנוֹת". כמובן שיש כאן גם רמז לעיר שושן, כפי שכתוב במגילה: "וְהָעִיר שׁוּשָׁן צָהֲלָה וְשָׂמֵחָה".
בִּרְאוֹתָם יַחַד תְּכֵלֶת מָרְדְּכָי - ע"פ חז"ל, אחת הסיבות לגזירה של המן היא הפירוד שהיה בעם ישראל, וכפי שאמר המן לאחשורוש: "יֶשְׁנוֹ עַם אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים". לפי זה התיקון של החטא התחיל במה שאמרה אסתר למרדכי "לֵךְ כְּנוֹס אֶת כָּל הַיְּהוּדִים", והאופי שנקבע לחג הוא אופי שנועד לקרב אנשים זה לזה: משלוח מנות ומתנות לאביונים.
תְּשׁוּעָתָם הָיִיתָ לָנֶצַח, וְתִקְוָתָם בְּכָל דּוֹר וָדוֹר ­­- שמחת הפורים אינה רק על הנס החד-פעמי שהיה לפני אלפיים חמש מאות שנים, אלא על כך שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו, והקב"ה מצילנו מידם. עינינו הרואות כיצד פעמים רבות בחודש אדר קמים עלינו שונאי ישראל לכלותנו, ופעמים רבות אנחנו משלמים על כך מחיר כבד כמו ששילמנו השבוע.
לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל קֹוֶיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ, וְלֹא יִכָּלְמוּ לָנֶצַח כָּל הַחוֹסִים בָּךְ - משפט זה לא הולחן, משום מה, בלחן הידוע 'שושנת יעקב', ואני חושד כי יד מכוונת היתה בדבר: אולי אותה מגמה שמופיעה בשירי חנוכה "מי ימלל גבורות ישראל", ו"בימים ההם בזמן הזה מכבי מושיע ופודה", העדיפה לומר "תשועתם היתה לנצח" בלי להזכיר מי הוא מקור התשועה.
אָרוּר הָמָן אֲשֶׁר בִּקֵשׁ לאַבְּדִי, בָּרוּךְ מָרְדְּכַי הַיְּהוּדִי - ושוב, אותו לחן השמיט חצי מהמשפט הזה והשאיר רק את הברכה למרדכי. ואולם חז"ל אמרו (מסכת סופרים יד, ג) שכשם שצריך לומר "ברוך מרדכי" ו"ברוכה אסתר" צריך גם לומר "ארור המן" ו"ארורים כל הרשעים".
אך נאמר גם בגמרא (מגילה ז, ב): "מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי". הסברים רבים ניתנו למשפט זה, וביניהם העובדה המעניינת שבגימטריה "ארור המן" שווה בדיוק ל"ברוך מרדכי" (502). ואולם, נדמה לי שהפירוש המתאים ביותר הוא ההבנה שהקב"ה מגלגל את ההיסטוריה ע"י שליחים שונים: לפעמים ישנם צדיקים כמו מרדכי, ולפעמים אלו הם רשעים כמו המן, אבל בסופו של דבר מבחינת ההשפעה על ההיסטוריה אין הבדל בין אלו לאלו: כולם שליחים של הקב"ה לקרב את הגאולה. כך יש להבין גם את המשפט: וְגַם חַרְבוֹנָה זָכוּר לַטּוֹב. חרבונה היה אופורטוניסט שלא בא להגן על מרדכי עד שהוא ראה שהדבר משתלם לו. אבל מכיוון שבסופו של דבר הוא קידם את הגאולה, הוא זכור לטוב - לא בגלל שבלעדיו הנס לא היה מתרחש, אלא בגלל שהוא זכה להיות שליחו של הקב"ה לדבר טוב.
 
הרב ירון
 
 
משלחן המזכירה
 
לכבוד החג הקרב ובא – החלטנו השנה לבקש מכל חברי הממלכה
לקיים בשנה קרובה את כל הכתוב בתקנון הקבוצה :
·                    לעבוד 365 יום בשנה!
·                    להיות זמין 24 שעות ביממה.
·                    להחזיר מיד תשובה – חיובית כמובן...
·                    לקבל כל דבר כעובדה.
·                    לא להגיד לא.
·                    להתנדב לכל משימה.
·                    לשתף תמיד פעולה.
·                    לשמש דוגמא (חיובית כמובן...).
·                    לחייך.
·                    להקשיב.
·                    להבין.
·                    לקיים את מנהגי המקום.
                               ועוד...ועוד...ועוד...
אבל – בואו נחליט על כל אלה יחדיו באסיפה הקרובה בחדר האוכל כמובן,
כי אם רק מבעלי תפקידים את הנ"ל נצפה אבוי יהיה.
פורים שמח,
               ורד סוקולובסקי – מז"פ.
 
 
לסבתא רבתה חנה תשבי
לסבתא וסבא יונה ויששכר ברמן
ולכל המשפחה
שפע ברכות
בשמחת בת-המצווה של הנכדה    ע ד ן
בת לורנס ומאיר ברמן בתל-מונד.
טובה חכמה שיש עמה זכות אבות
 
 
ממצאים מפלילים
לקראת פורים, עדנה ביקשה שאכתוב משהו. החלטתי הפעם לא להתאמץ בדליית רעיונות מהראש, אלא פשוט לנבור בפח מיחזור הדפים שצוות איכס"ה שם מול המשרד של אוריאל, אולי יימצא שם משהו מעניין.
אם כן, לפניכם פתקים ורשימות שמצאתי בפח וכנראה הושלכו לשם מסיבות שונות, חלקם בחתימת בעלי תפקידים בקיבוץ וחלק ללא חתימה. הראיות נבדקו ע"י חברים שלי במז"פ ואושרו כאותנטיים
(שתי מסקנות לבעלי התפקידים: 1. אין טעם להכחיש 2. תמיד עדיף לגרוס...).
הרי הממצאים. לא נגעתי.
 
מחסן בגדים (רשימה לא חתומה)
לני, עשי טובה ותלי רשימה זו בכניסה למחסן. אנחנו רוב הזמן ממיינות במקום לכבס, כי החברים זורקים (תרתי-משמע) לתאים הלא-נכונים. אולי סופסוף אחת ולתמיד יהיה כאן סדר.
·        תא "מגבות כהה" כולל: צבעי שחור, כחול כהה, ירוק בקבוק, אפור כהה, חום וכן מגבות בצבע לבן שעובדי הגד"ש מתנגבים בהן בסוף יום עבודה.
לא כולל: ירוק בהיר, סגול ובורדו (אפילו אם כהים), אדום עז, ירקרק, אפור בהיר וכן מגבות של תורני לול מליל משלוח (שמשום מה נקיות יותר ממגבות של עובדי משרד).
·        תא "מפות" כולל: מפות שולחן לבנות, בהירות ובצבע קרם וכן וילונות בית צוותא ובית שפירא (שמשום מה מבריקים למרות שהמקומות מושכרים לאירועים כמעט כל ערב).
לא כולל: יריעות סוכה (גם אם מישהו החליט בשמחה המשפחתית שזה הדבר היחיד שמתאים לגודל השולחן) ומפות סימון שבילים (שעל חלקם כתוב: "מי שמוצא נא להחזיר לאלידע").
·        תא "מדים" כולל: מדים של חיילים בסדיר ומילואים המשרתים ב: חי"ר, צנחנים, תותחנים, הנדסה קרבית, יחידות מובחרות (כן, נו בסדר; כולל פלחה"ן ואגוז) וכן המדים של כל אלה שמשרתים כרבנים צבאיים ביחידות לוחמות (ושם משפחתם הוא בן דוד).
לא כולל: המדים של אהרון גל (בשביל זה קיים תא "פראיירים"), מדי ג'ובניקים (נו באמת... – שיזרקו בתא "חולצות שבת"), מדי קורס טיס (זה צבא העם?! - שישלחו ביחידה לניקוי יבש), מדי מורות חיילות (בשבילן המציאו את תא "שירות-לאומי"), מדי שריון (שמישהו אחר יגרד מהם את הגריז) וכן מדי משפט (נו באמת, העו"ד המתלהב הזה אשכרה חושב שמישהו פה קונה את השטות הזו של 'מדי משפט' ע-ל-ק ושבאמת מאמינים לו שהוא חייב שחור-לבן ועניבה בייצוג בבית משפט?!).
·        תא "בגדי עבודה" כולל: בגדי עובדי מסגרייה, הנהלת חשבונות (לא כולל פורשר – הוא עם עובדי הרפת), סנאקטיים, גד"ש ולול (רק פרגיות ולא הודנים; יש החלטה שהתקבלה פה אחד בוועדת דת לאחר סיעור מוחות של כלל חבריה (החבר פארן, הגבאי, מר פרנקל, הגיס של יהודית ומשה) שאין לערבב בגדי עבודה מלול ההודים עם בגדי עובדי הפרגיות – עניין של צניעות – כמו ברחצה נפרדת –
 הודים ופרגיות זה זכרים ונקבות. אולי בעתיד הרב יאשר שעות מיוחדות לערבוב הבגדים במסגרת תא מיוחד - תא "קיבוץ".
לא כולל: בגדי עובדי מוסך (כתמי סולר ובנזין לא יורדים), עובדי רפת שעל בגדיהם יש צואת פרות (מה אנחנו, עובדות ניקיון?!), עובדי הכריכייה (למה לעזאזל הבגדים תמיד מלאים כתמי קפה, תה ופרורי עוגיות?!), עובדי הגיל הרך (דינה, מתי תביני שאין תקנה לבגד עם ריח של פליטה?), בגדי קוסמטיקאית (ג'ודי, אנא כבסי בבית; הושע ושי מתלוננים שיש לבגדי העבודה שלהם ריח של "לוריאל").
·        נמצא עוד פתק מקומט (גם כן לא חתום): לחבר שזורק כבר 4 שנים חולצה קרועה (אנחנו יודעות מי אתה לפי המספר); לעולם לא תצליח להיפטר ממנה!! (גם אם תמשיך לזרוק אותה לזבל היא תגיע אלינו – מה חשבת שיוסי ודבורה עושים בארבע בבוקר בסככת גד"ש אם לא ממיינים אשפה?!). מבחינתנו, גודל הקרע רלוונטי רק לגודל הטלאי...
 
מטבח (רשימה חתומה: 'שולי')
·        שמוליק, תודיע לאסנת על חריגה של 15,000 ₪ מהתקציב לצורך קניית פח 'צפרדע' חדש שיוכנס לתוך חדר האוכל מדי יום שישי (לא, לזבל דווקא יש מספיק מקום, זה לאספרסו; הביקוש גדל והפח הלבן כבר לא מספיק).
·        אסתר, תאמרי לזוג שסיכמנו איתם שידחו ת'חתונה שקבועה לשבוע הבא, יש ברית באותו בוקר. מצד שני, יש אפשרות לא לדחות ואז להגיש בקבלת-הפנים, במקום הסיגרים והגזר החתוך, ביסלי גריל (ובתוספת תשלום גם בטעמים טאקו ובצל); מה שיחליטו.
·        תזכורת: לצלצל לגיסי שיתקן בדחיפות ת'מקרר הגדול; לאחרונה יש תלונות שהפשטידה שאנחנו מקררים מיום שישי לשבוע שאחרי, פחות טרייה. פדיחה, אשכרה שמו לב...
·        ג'ני, זה כנראה לא מרשים את החברים שאנו עומדים בתקציב מדי שנה, שימי קוטג' כל בוקר בכמות כפולה. אל תדאגי, החלטתי שכדי לאזן נקצץ כבר בקניית הכרעיים והשוקיים של האפרוחים. סליחה, של העופות.
 
סדרן רכב (מס' פתקים, כולם חתומים: 'עפרה')
·        שלמה פורשר, לא הספיקו הטעויות שנעשו בעבר ברכישת סיריון 302 ו- 303 והמריבות בגלל המספרים הדומים? לא הספיקו הסכסוכים סביב האייס א' והאייס ב', שהיית חייב לקנות רודיוס עם המספר 944, כשיש כבר רודיוס 044 - תגיד אתה נורמאלי?!
·        בנג'ו, לדעתי זה בזבוז משווע להקצות האייס כל בוקר בשביל להקפיץ את כל האחיות לבתי חולים ברחבי פ"ת. תן הוראה לעוזי שייקח אותן בטוסטוס ומקסימום אם נוסעות 3 או 4 שיצמיד סירה ויצטופפו קצת.
·        ורד, במסגרת הצקות עובדי החוץ פנה אליי לאחרונה השכן השחצן שגר מעל הדירה של הבת שלי (נו, זה עם הקוקו הילדותי שמתאים יותר לגיל 15 מאשר לגילו) ואמר לי שלצרכי עבודה הוא זקוק למרצדס עם חלונות כהים, לא פחות. אני ממליצה לדחות על הסף את הבקשה המופרכת - באמת נראה לו שנקנה במיוחד את הדגם עם החלונות הכהים?! זה תוספת של איזה 1500 שקל!!
חיטט ומצא: יהונתן שרמן
 הרהורים בעקבות הרצח הקשה באיתמר
כמה שעות לאחר שנודעו לי שמות הנרצחים בחדירה לאיתמר, הרב אודי ומשפחתו, הרגשתי צורך לכתוב משהו לקיבוץ. לשתף, להסביר ולמסור מסר מנקודת הכאב והאובדן האישי והכלל ישיבתי ומדיני של כולנו.
יום שני, אני יושב בבית המדרש. עברו כבר 3 ימים מאז הרצח ואתמול בשעה זו חזרנו מההלוויה הקשה.
בית המדרש אפוף אווירה כבדה. משתדלים לחוות את האובדן ואת האבל בצורה חזקה, מדברים אחד עם השני, יושבים בקבוצות, עם הרבנים ובלעדיהם. מגיעים רבנים ואישים לשוחח ולחזק. הפלאפונים מצלצלים שוב ושוב, אבל מעל כל זה ישנה תקווה והרגשה של כוח משותף.
קשה מאוד להסביר מה מתחולל בפנים ועוד יותר להעלות זאת על הכתב.
בשביל רבים מחובשי ספסלי בית המדרש היה הרב אודי דמות מלווה, דמות שמדליקה את הפנס בשבילים החשוכים, דמות לכוחות חיים גדולים שמתבטאים בענווה גדולה, באהבה, בחיוך.
אצלי היה הרב אודי דמות שקרובה לנפשי, שיודעת את סתריה ודרכיה גם בלי שאסביר ואומר יותר מדי.
החיוך שלו, החיוך היפה והצנוע נתן לי חיות, הוא האיר לי בצורה מאוד חזקה את המושג: "תורת חיים".
הרב אודי היה אדם של חיים, של נתינה. בימים אלו מתגלות עוד ועוד חברותות שהיו לרב אודי. לא ברור איפה הוא הצליח להכניס את כולם במשך היום. תלמידים שנשענו עליו וראו בו מורה לדרכם.
מקומו של הרב אודי בבית המדרש עומד בשיממונו, הספרים כאילו קוראים לנו לפותחם בעדינות ולחפש בהם את אשר רצה להגיד לנו. המבט נמשך כל הזמן כמו מגנט אל מקומו, בציפייה שהנה הוא עוד מעט יישב פה ואגש אליו.
בימים אלו אני הולך לישון עם הרב אודי ומייד עם הקיצי משנתי תמונתו עולה לי ויום חדש של מחשבות, זיכרונות, הרהורים, מלווים בכאב תהומי ובהרגשה תמידית וחזקה שאולי עוד מעט יבוא מישהו, יילחץ "סטופ" ויוציא את הקלטת מהוידיאו והסרט ייגמר.
אי אפשר לתפוס את זה, את הרצח המתועב והשטניות שבמעשה, אך גם אי אפשר לתפוס שבן אדם נעלם לך מן החיים, במובן הכי פשוט של המילה.
אני באמת באמת לא מצליח לתפוס את האישיות הענקית הזו. גם הרב אודי וגם רותי אשתו בתוך האדמה. משהו פה מעוות. אנשים שהיה כתוב להם על המצח "חיים" והם עשו זאת בצורה הכי אמיתית דחוסים עכשיו בין רגבי אדמתה של ארץ ישראל, ארץ שכל כך אהבו והיו מחוברים אליה, נעקרו ממנה פעם, אך באמונה גדולה ובאהבה שבו ותקעו יתד במקום חדש.
אני מתגעגע אליך, הרב אודי, הפנס שאיתו הארת את הדרך כבה ואני משתדל להמשיך מהנקודה בה נגדע העץ שהשרשת ואנסה שהתפוח שלי לא ייפול רחוק מידי ויצמיח עץ בסמוך לך.
בית בארות יצחק, תודה לכם על הטלפונים ועל הביקור שהגיע לפה.
אני מבקש למסור מסר שבעיניי הוא התשובה החזקה ביותר לאסון שפקד אותנו.
אני קורא לכם, לכל אחד, ביחד או בנפרד, להגיע לפה, לטייל, לסייר במקום המיוחד הזה, מקום שעל כל צעד ושעל בו דורכים על שכבות עצומות של היסטוריה, של אבותינו, של ערכינו. אני מבין שהמקום נשמע ונראה מבחוץ מפחיד, אבל דווקא בגלל זה ודווקא בנסיבות אלו אני מזמין אתכם לראות את הפרצוף האמיתי והיפה של המקום המדהים מבחוץ ומבפנים.
 התשובה שלנו לא צריכה להיות בכל מיני סיסמאות תקשורתיות כמו "תג מחיר" ודומיהן ולא בהפגנות כוח. אלא התשובה היא ללכת, לחוש את המקומות שבהם צמחו יסודות חיינו.
אני קורא לכם לבוא, להכיר חבל ארץ יפהפה, ייחודי, עמוק, שרובנו הגדול לא מודע אליו. דרך הטיול להתחבר לדרכם ולמורשתם של הרב אודי, רותי ומשפחתם שחתומים עמוק בליבותינו.
מחכה לבואכם. בואו לשלום.
חזק חזק ונתחזק
ע ם י ש ר א ל ח י !
אהרן סעדון
 
 
ת ו ד ה
נספר קצת עלינו. הגענו לקיבוץ לפני 5 ו-3 שנים ומפה הכל התחיל !
אנחנו עלינו ממדינות שונות: תורקמניסטן וצרפת, ובמשך כל השנים שגרנו בקיבוץ הוא היה לבית שלנו.
לכן מובן שרצינו מאוד להתחתן בקיבוץ - הבית שלנו הראשון בישראל.
אנחנו רוצים להודות לאנשים שהתנדבו ותמכו בנו לכל אורך חיינו וחתונתנו, שעשו את כל המאמצים שהחתונה שלנו תתקיים ותהיה בלתי נשכחת.   בזכותכם היום הזה התקיים!
 אי אפשר לשכוח את משפחת אלטשולר: עזי, אפרת, אור,ינון ויובל - המשפחה שלנו מהתחלה ועד הסוף, שאיתנו תמיד בצער ובשמחות. אוהבים אתכם חזק, אתם מדהההייימייים!!!
תודה במיוחד לאסתר פורשר ולאה שוהם, שליוו אותנו ועזרו לנו מתקופת האולפן עד החתונה!!
תודה ענקית לרב ירון בן דוד, לאורטל לנדה , ענבל פורשר, עדינה ספיר, אהוד בן שימול, אלעד צונץ, תום כרמי, אורן לנדה, עידן פרץ, שולי גל, ישי פורשר, שלמה ואסתר פורשר, לאה שוהם, שורי אמיר, דוד פורת, יוסקי סוקולובסקי ולדוד אדרי , שעשיתם לנו את ה-חתונה !!!!
ארסלן וירדנה ולייב
 
 
פינת השירות
בזמנו, היה פח גדול לאיסוף שקיות ניילון לצורכי הגד"ש.
היום אין יותר צורך בשקיות אלו.
הפח שהוצב ליד הכניסה למכבסה – הוסר ממקומו.
נא לא להשאיר שקיות בכיור מחוץ למכבסה ובכלל באזור.
תודה על שיתוף הפעולה
עירית פורשר – רכזת שירותים

 
משפחה חורגת והצגות אחרות
מה הסיבה שאנו צריכים לראות את התוכנית טלוויזיה "משפחה חורגת"?
א. כדי לנחם בזה שיש משפחות הרבה יותר "דפוקות" משלנו 
ב. ללמוד שאף פעם לא מאוחר לקבל עזרה 
ג. להשתעשע 
ד. להכניס כסף לכיס של ערוץ 2 ??
 
א.      זו נחמה? 
ב. אין אפשרות לקבל עזרה או טיפול בלי להגיע לתוכנית טלוויזיה ? 
ג. עצוב מאוד 
ד. הרבה הרבה כסף.
עדיין לא הבנתי למה הצופים רוצים לראות תוכניות ריאליטי, או כל כך הרבה מהן. לרוב הן לא ריאליטי, לא מצחיקות, לא אמיתיות, משפילות ועצובות. במקום זה אפשר לקרוא ספר טוב, ללכת להצגה טובה, להתנדב למטרה חשובה, לעשות סיבוב הליכה ברגל סביב הקיבוץ, לעזור לי בגינה.   זה אמיתי- זה ריאליטי.
שבת שלום. חג פורים שמח.
סוזי בר-אורין
 
 
לחברתנו סוזי בר-אורין
מזל-טוב
בהגיעך לגיל הזקנה.
תזכי לאורך ימים עד 120
בבריאות ובשמחה עם כל המשפחה
 
 
לסבתא רבתה שרה כרמי
ולכל המשפחה
מזל טוב בהולדת הנינה
נכדה לחנה ואילן כרמי
בת לשמרית ויאיר כרמי
תזכי לרוב נחת ושמחה
 
 
אסיפת חברים
תתקיים בע"ה ביום שני, שושן פורים, ט"ז באדר ב' תשע"א, 21.3.11
בשעה 21:00 בחדר האוכל
על סדר היום:
1.      אישור תכנית השקעות 2011
2.      אישור הצעת צוות ותק
3.      השלמת צוות איכס"ה
                   חומר כתוב לסעיפים 1, 2 חולק בתאי הדואר.
במידה ולא יהיה מספר נוכחים כנדרש לשם קבלת החלטות,
תתקיים אסיפה נדחית חצי שעה לאחר פתיחת האסיפה
והחלטות תתקבלנה בכל מספר נוכחים שיהיה.
נשיאות האסיפה
 
 
"חודשה ההפגזה על בארות-יצחק" (בא בדוא"ל מקיבוץ עלומים)
אתמול, 2 דקות אחרי "הנותן לשכוי בינה להבחין בין יום ובין לילה" החיילת מהגג של חדר האוכל ביצעה השכמה מוקדמת לכל הגוזלים ואימותיהם הישנים.
אמנם לא שכוי, אלא רמקול רעשני שיודע להבחין בין שיגרה ליציאה. "צבע אדום, צבע אדום, צבע אדום...." - היא קראה.
הנפילה זוהתה בוואדי דרומית לבארות יצחק, היציאה זוהתה מחורבות נצרים. הגיעו כוחות - סרקו ולא מצאו מאום.
מעט לפני הצהרים דיווח קב"ט המועצה רפי בביאן כי בחורבות נצרים תקף חיל האוויר בסיס אימונים של החמאס, באמצע תרגיל פלוגה. זוהתה פגיעה במחלקת הרתק - 2 מחבלי חמאס הרוגים.
                                                                             פורים שקט ושמיייייייח לכולם.
צביקה בלומשטיין, קיבוץ עלומים
 
 
פינת הארכיון
אנו עוסקים באיסוף חומרי לימוד – טקסטים ותמונות – כהכנה למרכז ההנצחה ההולך ומוקם בסמוך לאתר בארות יצחק בנגב. חברים שיש ברשותם חומר מתאים על חיינו בנגב – נשמח אם תשאילו אותם לארכיון כדי שנוכל לסרוק אותם ולהשיב לכם. 
נחום ברוכי / עדנה שורץ
 
השיעור בפרשת השבוע יינתן ע"י שולי גל
אחות תורנית:עדה צונץ - פלאפון 61999
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
צה"ל קורא לו
            דרך צלחה לאיתמר גל שהחל מהשבוע הקרוב ילבש מדים. הקב"ה ישמור צאתך ובואך לשלום !
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
מהאגף החברתי
1.       בשבת פרשת שמיני נקיים מבצע "משפחה מארחת משפחה". נא להחזיר טפסים לשורי עד יום שני הקרוב, שושן פורים.
2.       חדרי אורחים לקראת פסח: החל מיום ראשון ו' בניסן  10.4.2011ועד ערב פסח לא נאפשר שימוש     
          בחדרי האורחים (אלא במקרים חריגים), כדי לאפשר לצוות שמנקה את החדרים להכינם לפסח.
ורד / שורי
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
במרפאה
ביום ראשון הקרוב – פורים – תהיה המרפאה סגורה. ביום חמישי קבלת קהל ע"י ד"ר ליאורה 14.30 – 15.30
                                                                                                             בברכה,
ריקי בן דוד
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
במחסן הבגדים,כבר מרגישים שפסח מתקרב!
אנחנו רוצות להזכיר ללקוחות שלנו שלא ניתן לכבס: כריות, בובות וסמרטוטי רצפה (אפילו לא בשקים).
כן ניתן לכבס סמרטוטים וסמרטוטי רצפה ממיקרופייבר.
וילונות אפשר להביא בזמן המתאים לכם. צריך לשקול לפני הכביסה ולקחת מהמכבסה אחרי הכיבוס.
שימו לב לשינויים !
בשעה טובה סומנו תאי הכביסה במכבסה בשלטים מאירי עיניים, מעשה ידיה של חנה ברוכי. תודה !
לני בן-שימול
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
לכל קהילת בארות יצחק,
שמחנו מאד להרגיש את השתתפותכם בשמחתנו, בעוגה ובתבשיל, בעצה ובמילה, בחדר האוכל ועל השביל, במסיבה ובתפילה. לכל בעלי התפקידים, שהיו פתוחים לשיגיונות שלנו גם בהתראה קצרה! לצוות המטבח ולתורנים על המסירות! ולכל מי שטרח ועזר - תודה!!
מלאכי שניאור וכל המשפחה
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
צדקה תציל ממוות
בבאזאר הצדקה לפני שבועיים נאסף סכום של כ-5,400 ₪ לטובת עמותת שק"ל. כל הכבוד !
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
שינויים בשעות קופת בית
יום ראשון – פורים – הקופה סגורה.         יום שני – שושן פורים – הקופה תיפתח בין השעות 08.30 – 10.00
בהזדמנות זאת נאחל לדיויד רפואה שלימה ושוב אלינו במהרה...                                 צוות הנהלת החשבונות
 
 
 

שלום לכולם,
 
האם הבילוי היחיד המותר לדתיים הוא לימוד תורה? למה פעם רקדו במעורב? כיצד עלינו לנצל את שעות הפנאי שלנו? לאיזו תרבות בילוי עלינו לשאוף? בשאלות אלו ועוד עסקו למעלה מ- 80 בני ובנות כיתות י' במסגרת סמינר שהתקיים בסוף השבוע בקיבוץ שלוחות, תחת הכותרת: "תרבות הבילוי שלנו". עסקנו גם באסתטיקה, בתרבות של ביחד (מול תרבות של לחוד), בצחוק והומור ראויים (מול ציניות ו'ירידות אישיות'), בתרבות המועדונים המשחיתה ובאלטרנטיבות ראויות, וכן, גם בסוגיה הנצחית: מסיבות פורים. החבריא נהנו והתגבשו, והשאלה החוזרת שוב ושוב בתום הסמינר היתה: "מתי הפעילות הבאה?". הסמינר סוכם בהצלחה, והוא מהווה נדבך נוסף בדרך להשבת הצעירים והנוער לתנועה ולדרכה.
 
מדרשת תורה ועבודה
לוח הפעילות של מדרשת תורה ועבודה הולך ומתמלא. המדרשה קיימה כבר מספר סמינרים, בעיקר לביה"ס התיכון בקבוצת יבנה, שמהווה בפועל שותף מרכזי בהתנעת המדרשה ו"שפשופה". מספר בתי ספר נוספים כבר מתעניינים, ועוד בטרם המדרשה עושה את צעדיה הראשונים עומדות על השולחן כמה וכמה הצעות שונות לגבי עתיד המדרשה. מוביל אותה באופן מרשים ומעורר התפעלות עמרי עמירם מקיבוץ לביא, וצוות המדריכים הולך ומתגבש. בחודשים הקרובים נחל במהלך שיווק רחב, ובקיץ יתקיים קורס הכשרה למדריכי המדרשה במגוון התכנים בהם תתמקד המדרשה: משנת תורה ועבודה, תורה עם דרך ארץ (על מגוון הסוגיות העולות מעיקרון זה), וסוגיות שונות שהעולם המודרני וקיומה של המדינה מעמידות לפנינו. צוות המדרשה ישמח לסייע גם לצוותי החינוך בקיבוצים, במסגרת סדנאות לנוער, ימי עיון, סמינרים ושבתות. אתגרו אותנו!
 
מסיבת פרידה
במועדון לחבר של קיבוץ עין השופט נערכה מסיבת פרידה לחברינו פעילי "המטה השיתופי": אלי ברמן (בארות יצחק), עירית גילה (לביא) וחי יום-טוב ברוכי (בארות יצחק). השלושה סיימו זה מכבר את עבודתם במזכירות המטה, אך רק עכשיו נמצא מועד מתאים להתכנסות חגיגית. דברי ברכה השמיע אמרי רון (משמר העמק), שותפו של יעקב גדיש ז"ל בהקמת "הזרם השיתופי", שאמר בין השאר: "השותפות של התק"ם והקיבוץ הארצי עם הקיבוץ הדתי הביאה לנו – לתנועות הקיבוציות – ברכה מיוחדת וערך מוסף. זכינו להכיר ולעבוד עם חברים בִּתנועה קיבוצית המאמינה בערכים, הפועלת והמודרכת לאורם של ערכי היהדות. כאשר אנחנו התקשינו להביא חברים לימי עיון אידיאולוגיים, פגשנו בהתפעמות תנועה המקיימת כנסים על ערכים והגשמה, אליהם מגיעים משתתפים רבים. אלי, שהיה מופקד על ימי העיון והכנסים של "המטה השיתופי", עירית שהיתה אחראית על קורסי הניהול ברוח השיתופית, וחי שדאגה בעבודתה המסורה לכל הדרוש כדי לקיים פגישות וישיבות – הביאו אלינו את הרוח המיוחדת של הקיבוץ הדתי, ועל כך נתונה להם תודתנו והוקרתנו".
 
 
 
הסתיים קורס ניהול
השבוע הסתיים בקבוצת יבנה קורס "ניהול חברתי – מנהיגות ציבורית", בו נטלו חלק פעיל 18 חברים מקיבוצי הדרום וגוש עציון. הקורס שהונחה ע"י ענת רוזנבלט יועד לרכזי ועדות חברתיות בקיבוצים. הקורס עסק בין השאר בעיצוב חזון, הגדרת מטרות ויעדים מדידים, עקרונות בפיתוח עבודת צוות סינרגטית, עקרונות במנהיגות חברתית, טיפול בעימותים ועוד. הקורס הסתיים במשוב ודברי הערכה על הקורס, שהאפילה עליהם פרידה מרגשת מאוד. שוב נוכחנו שמפגש חברי התנועה בקורסים תנועתיים נותן ערך מוסף עצום, הרבה מעבר לכלים שמקבלים משתתפי הקורסים.
"ניהול חברתי – מנהיגות ציבורית" הוא קורס המשך לסדרת קורסים המתקיימים כיום בתנועת הקיבוץ הדתי, במטרה להעצים את חברי התנועה מול סוגיות להן אנו נדרשים, וליצור עתודה ניהולית ומנהיגותית בקיבוצים ובתנועה. בעז"ה בשבוע הבא יסתיים קורס "מנהיגות אמצע החיים" שמתקיים בקיבוץ טירת צבי, ואחרי פסח יפתח קורס גישור בסיס (60 שעות), זו שנה שנייה ברציפות, לכלל חברי התנועה.
 
"לִמְטַר הַשָּׁמַיִם תִּשְׁתֶּה-מָּיִם"
בסקר מהיר שערכנו קיבלנו את הנתונים הבאים:
 
 
שבת שלום וחג פורים שמח,
נחמיה רפל
וחברי המזכירות הפעילה
 
 
 
מוצ"ש פרשת צו, י"ג אדר ב' 19.3.11:
 
לאחר ק. מגילה:
מעגל מתופפים וכלי הקשה כולל א. ערב
בבית שפירא
ב-22:00:
החתונה הגדולה של השנה, מסיבת פורים,
בבית שפירא
 
יום ראשון, י"ד באדר ב' 20.3.11:
ב-10:00:
שוק פורים בבית שפירא
ב- 13:00:
סעודת פורים בחדר אוכל
  
 
 
 
שמחים להזמינכם לשמוח ולרקוד איתנו עדלאידע
 
 
בחתונת השנה
 
במוצ"ש, ליל פורים, 19.3.11
בשעה 22:00
בבית שפירא
 
 
 
נשמח לראותכם
 
המשפחה
 
 
 

 

AtarimTR