ידיעון 2719 פר.מצורע

 

בס"ד ד' בניסן תשע"א
 
פרשת מצורע
 
18.43
הדלקת נרות
08.30
תפילת שחרית
 
 
 
ברכת האילנות ותפילת הודיה על הגשם
18.50
מנחה, קבלת שבת, ערבית
       דרשת הרב 
11.00
שעור בפרשת השבוע – במועדון
שעור במשניות – בשטיבל
20.00
סעודת שבת בחדר האוכל
11.30
סעודת שבת בחדר האוכל
 
 
מכונת השטיפה פועלת
בשעות 21.00 – 23.00
נא להביא כלים עד 22.45
13.30
מנחה גדולה
17.15
שעור בדף יומי
17.30
נשים אומרות תהילים – בבית סעדון
18.00
מ נ ח ה
 
 
19.43
ערבית, הבדלה, קידוש לבנה
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
 שחרית א' ג' ד' ו'               06.00
 שחרית ב'  ה'                   05.50
 מנחה ברחבת חדר האוכל    13.30
 מנחה בבית הכנסת            18.30    
 רבע לערבית                     19.45
 ערבית                            20.00
עונג שבת לילדים בשעה 11.00
פרקי אבות
 
    כיתות א'-ג'  -  דקלה שניאור
 
    כיתות ד'-ו' -  שורי אמיר
 
 
 
לוח השבוע
 
יום ראשון
19.00
גדולי המחשבה הישראלית
חדר עיון
יום שני
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
21.00
שיעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י
חדר עיון
יום שלישי
19.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
20.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
יום רביעי
17.30
צ'י קונג לבגירים
מועדון
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון
יום חמישי
19.00
שיעור ניצוצות מהדף היומי
מועדון
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון
 
 
 
                   ק ר א ת ?                                                    מ ח ז ר ת !
 
 
אביב הגיע פסח בא­­ – לא מה שאתם חושבים
לפני פסח רציתי לכתוב משהו על חדרי אורחים, על איך כמה אנשים לא מנקים כמו שצריך, על הקושי לעשות סידור חדרים הוגן בליל הסדר, אבל ...   השבוע הלכתי לחדר האורחים שיש באזור של הצעירים. ראיתי את הדשא שם, שבעצם אינו דשא, רק שדה פרחים. לא מכירים? בזיכרונכם זהו בטח שדה עשבים. כל האזור מלא ב "שן הארי". עד לפני מאה שנה רוב גינות הבית היו מלאות פרח זה.  גידלו אותו למסחר, גידלו אותו לאכילה בבית. אפשר לאכול את כל החלקים: שורש, גבעול, עלים ופרחים. רוקחים ממנו תה ויין. מימי קדם ידעו על סגולותיו: מרפא מחלות, מונע צפדינה, מלא בויטמינים, ברזל ואשלגן. יש לו מערכת שורשים חזקה, לא צריך הרבה מים, וגדל כמעט בכל מקום. המקור שלו באסיה ובאירופה, הגיע לאמריקה עם התושבים הראשונים. הוא מה שנקרה "super food ". 
למה לא אוהבים אותו היום? מלכים ועשירים גילו כל מיני דברים מעניינים לגדל בגינה, הדיאטה של בן האדם הפשוט קצת השתנתה, ו....... לפני מאה שנה נכנס לאופנה משחק הגולף. סוף הסיפור ידוע!!!
שבת שלום,   סוזי ב.א.
מה בגיליון?
·         ויזמרון לך – הרב ירון
·         פינת ההלכה לקראת פסח – הרב ירון
·         והריקותי לכם ברכה – צוות גידולי שדה
·         לו"ז בכלבי בפסח – נעם גרינברגר
·         חילופי משמרות – מיכל וידרמן
·         לקראת אסיפה – ורד סוקולובסקי, פרד אדן
·         בענף הבגד לקראת פסח – לני בן-שמול
·         חושבים ירוק – יוסי שניאור
·         מענף המזון לקראת פסח – שולי גל
·         בפסח מטיילים – ועדתרבות
·         בקיבוץ הדתי – עמוד"ש 57
                                           כלבו דף ולוחות זמנים
                                                                 קראו בנעימות !
המערכת
 
     נר זיכרון !
     מלכה (מלי) ערמון ז"ל – י' בניסן תשנ"ג
       יהודית גרוס ז"ל – י"ב בניסן תשנ"ח
 
 
וִיזַמְּרוּן לָךְ
וּבְכֵן וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה
 
אָז רֹב נִסִּים הִפְלֵאתָ בַּלַּיְלָה                             בְּרֹאשׁ אַשְׁמוּרוֹת זֶה הַלַּיְלָה
גֵּר צֶדֶק נִצַּחְתּוֹ כְּנֶחֱלַק לוֹ לַיְלָה 
וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה 
דַּנְתָּ מֶלֶךְ גְּרָר בַּחֲלוֹם הַלַּיְלָה                           הִפְחַדְתָּ אֲרַמִּי בְּאֶמֶשׁ לַיְלָה
וְיִשְׂרָאֵל יָשַׂר לָאֵל וַיּוּכַל לוֹ לַיְלָה 
וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה 
זֶרַע בְּכוֹרֵי פַּתְרֹס מָחַצְתָּ בַּחֲצִי הַלַּיְלָה               חֵילָם לֹא מָצְאוּ בְּקוּמָם בַּלַּיְלָה
טִיסַת נְגִיד חֲרֹשֶׁת סִלִּיתָ בְּכוֹכְבֵי לַיְלָה 
וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה 
יָעַץ מְחָרֵף לְנוֹפֵף אִוּוּי הוֹבַשְׁתָּ פְגָרָיו בַּלַּיְלָה       כָּרַע בֵּל וּמַצָּבוֹ בְּאִישׁוֹן לַיְלָה
לְאִישׁ חֲמוּדוֹת נִגְלָה רָז חֲזוֹת לַיְלָה 
וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה 
מִשְׁתַּכֵּר בִּכְלֵי קֹדֶשׁ נֶהֱרַג בּוֹ בַּלַּיְלָה                   נוֹשַׁע מִבּוֹר אֲרָיוֹת פּוֹתֵר בִּעֲתוּתֵי לַיְלָה
שִׂנְאָה נָטַר אֲגָגִי וְכָתַב סְפָרִים בַּלַּיְלָה 
וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה 
עוֹרַרְתָּ נִצְחֲךָ עָלָיו בְּנֶדֶד שְׁנַת לַיְלָה                  פּוּרָה תִדְרֹךְ לְשׁוֹמֵר מַה מִּלַּיְלָה
צָרַח כַּשּׁוֹמֵר וְשָׂח אָתָא בֹקֶר וְגַם לַיְלָה 
וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה 
קָרֵב יוֹם אֲשֶׁר הוּא לֹא יוֹם וְלֹא לַיְלָה                רָם הוֹדַע כִּי לְךָ הַיּוֹם אַף לְךָ הַלַּיְלָה
שׁוֹמְרִים הַפְקֵד לְעִירְךָ כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה       תָּאִיר כְּאוֹר יוֹם חֶשְׁכַת לַיְלָה 
 
ראינו כי פיוט זה מונה 11 נסים שאירעו בלילה: עסקנו כבר בשמונה מתוכם: נצחון אברהם את המלכים, חלומות אבימלך ולבן, המלחמה של יעקב במלאך, יציאת מצרים, מות סיסרא, מות חיילי אשור, ופתרון חלום נבוכדנצר. הנס הבא הוא מותו של בלשצר: מִשְׁתַּכֵּר בִּכְלֵי קֹדֶשׁ נֶהֱרַג בּוֹ בַּלַּיְלָה - כמתואר בספר דניאל (פרק ה). ע"פ חז"ל (מגילה יא, ב) בלשצר חישב באופן מוטעה את שבעים השנים שהבטיחו הנביאים לחורבן, וכשעברו השנים האלה הוא הוציא את כלי המקדש והחל להשתמש בהם - ובאותו לילה הוא נהרג.
נוֹשַׁע מִבּוֹר אֲרָיוֹת פּוֹתֵר בִּעֲתוּתֵי לַיְלָה - לאחר מותו של בלשצר, החל למלוך דריוש, שהעריך גם הוא את דניאל, אך עבדיו גרמו לו להשליכו לגוב האריות (דניאל ו), שם הוא נשאר לילה שלם. למחרת בבוקר, כשהתברר שהאריות כלל לא הזיקו לדניאל, שמח דריוש מאוד, והוציאו מגוב האריות, ובמקומו השליך את המלשינים אשר נטרפו מיד.
שִׂנְאָה נָטַר אֲגָגִי וְכָתַב סְפָרִים בַּלַּיְלָה - אמנם לא כתוב במגילת אסתר שהספרים נכתבו בלילה, אבל הישועה היתה בלילה: עוֹרַרְתָּ נִצְחֲךָ עָלָיו בְּנֶדֶד שְׁנַת לַיְלָה, וגם הנס הזה אירע בפסח, כפי שכתוב במגילה. עד כאן עסקנו בנסים שאירעו בעבר. ועתה פונים בתפילה לה':
פּוּרָה תִדְרֹךְ לְשׁוֹמֵר מַה מִּלַּיְלָה - כינוי לעשיו, ככתוב (ישעיהו כא, יא): "מַשָּׂא דּוּמָה אֵלַי קֹרֵא מִשֵּׂעִיר שֹׁמֵר מַה מִּלַּיְלָה שֹׁמֵר מַה מִּלֵּיל", הגיע הזמן לקיים את דברי הנביא (ישעיהו סג, ג) על אדום: "פּוּרָה דָּרַכְתִּי לְבַדִּי וּמֵעַמִּים אֵין אִישׁ אִתִּי וְאֶדְרְכֵם בְּאַפִּי וְאֶרְמְסֵם בַּחֲמָתִי".
קָרֵב יוֹם אֲשֶׁר הוּא לֹא יוֹם וְלֹא לַיְלָה - כאן מבקש הפייטן לקרב את היום שעליו אמר הנביא (זכריה יד, ז): "וְהָיָה יוֹם אֶחָד הוּא יִוָּדַע לַה' לֹא יוֹם וְלֹא לָיְלָה וְהָיָה לְעֵת עֶרֶב יִהְיֶה אוֹר". רָם (=כינוי לקב"ה, שהוא רם ונישא) הוֹדַע כִּי לְךָ הַיּוֹם אַף לְךָ הַלַּיְלָה.
שׁוֹמְרִים הַפְקֵד לְעִירְךָ כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה - ע"פ הבטחת הנביא (ישעיהו סב, ו): "עַל חוֹמֹתַיִךְ יְרוּשָׁלִַם הִפְקַדְתִּי שֹׁמְרִים כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה".
הרב ירון
 
 
פינת ההלכה - לקראת פסח
מכירת חמץ
כידוע, הפטנט של מכירת חמץ נועד במקורו לבעלי עסקים שייגרם להם הפסד מרובה מאוד אם יצטרכו לבער את כל החמץ שברשותם. בעלי בתים פרטיים בדרך כלל לא נזקקים למכירת החמץ לצורך חמץ גמור, אלא רק לתערובות או חשש חמץ. ראוי לתכנן את כמות האוכל בבית כך שלא יישאר בבית חמץ גמור (כגון: עוגות, עוגיות, פסטה, תחליפי קפה, דגנים וכו') בפסח. ואולם, אם בכל זאת נשאר בבית חמץ שיגרום הפסד מרובה אם הוא ייזרק, ניתן למכור אותו לנכרי. (מי שנשארו לו אריזות סגורות של חמץ, יוכל גם השנה להביאן לחדר האוכל, והן ייתרמו לארגון צדקה שמוכר את כל החמץ לנכרי לפני הפסח ומחלק לעניים לאחר הפסח).
מוצרים שיש בהם קטניות (אורז, תירס, חומוס וכו', אך לא קטניות עצים כאגוזים), או שמן קטניות (שמן תירס, וכן גם שמן סויה לחלק מהפוסקים) – הנוהגים בהם איסור אינם אוכלים אותם בפסח, אך אין צורך למכור אותם, ואפשר לאחסן אותם במקום סגור שלא ייפתח בפסח. הוא הדין גם במוצרים שאין בהם חמץ, אך אין להם הכשר מתאים לפסח (סוכר, קפה וכו'). לעומת זאת – פיצוחים מלוחים נחשבים חמץ גמור, כיון שמשתמשים בקמח כדי להדביק את המלח על הפיצוחים. כלי חמץ יש לסגור במקום שלא ייפתח בפסח, ואין למכור אותם, כי זה גורם לבעיה בשאלת הטבלת כלים אחרי הפסח.
מי שיש ברשותו משקאות חריפים יקרים המכילים חמץ, יש למכור אותם לפני הפסח.
מכירת החמץ תיעשה בחדר האוכל בשעות אלו:
  • יום רביעי ט' בניסן (13 באפריל) – משעה 12:00 עד שעה 13:00.
  • יום חמישי י' בניסן (14 באפריל) – משעה 16:30 עד שעה 17:30.
  • יום ששי י"א בניסן (15 באפריל) – משעה 7:15 עד 8:00.
בעת מכירת החמץ אנו מייפים את כוחה של הרבנות בפתח תקווה למכור בעבורנו את החמץ שנמצא במקום מסוים בבית. הרבנות תמכור את החמץ לנכרי שישלם מקדמה, ואם לא יביא את שאר הכסף עד אחרי הפסח (ויש להניח שכך יקרה...) כל החמץ ישוב לבעליו הקודמים.
 
כמובן שלגבי מה שייאכל בפסח עצמו יש להקפיד שעל כל מוצרי המזון (פרט לפירות וירקות חיים) שאותם נאכל בפסח יהיה כתוב במפורש שהם כשרים לפסח. בעידן המודרני מוסיפים כמעט לכל מוצרי המזון משפרי טעם, ריח, מרקם וכדומה, ואין להסתמך על רשימת הרכיבים בלבד. ההכשר לפסח צריך להיות מרבנות מוכרת, מודפס על האריזה, ולא מודבק במדבקה (שאותה קל מאוד לזייף). במוצרים מיובאים יש להקפיד שכתוב על האריזה גם 'באישור הרבנות הראשית לישראל', מכיוון שגופים רבים בחו"ל נותנים כשרות שאינה עומדת בקריטריונים בסיסיים ביותר. על ההכשרים ניתן למצוא הערות שונות. להלן מפתח להבנתם:
·       כשר לפסח / כשר לפסח ללא חשש קטניות
הכוונה שהמוצר כשר בין לאשכנזים ובין לספרדים. אך עם זאת, לפעמים כתוב רק 'כשר לפסח' וברשימת הרכיבים מופיע אחד מן הכיתובים שמופיעים בהמשך, ויש לשים לב לכך.
  
·       כשר לפסח לאוכלי קטניות
רוב הספרדים נוהגים לאכול קטניות בפסח, אך האשכנזים נהגו לאסור, ואין לשנות מהמנהג. לכן אין לאשכנזים לאכול מוצרים כאלו בפסח.
עם זאת, המלה 'קטניות' היא הכללה גסה, וישנם הרבה דברים אשר לרוב הדעות אינם כלולים בגזירת הקטניות, ובכל זאת גופי הכשרות השונים דורשים להוסיף למוצרים אלו כיתוב זה לצורך המחמירים. לכן, לפעמים גם אשכנזים יכולים לאכול מוצרים כאלו, ויש לבדוק כל מקרה לגופו במידת האפשר. מי שנזקק לאכול קטניות בפסח מסיבה כלשהיא, כדאי שיתייעץ איתי לגבי סדרי העדיפויות בקטניות, מכיוון שלא לכל הקטניות יש דין שווה.
·       כשר לפסח – מכיל לפתית
הלפתית היא צמח שעליו ישנה מחלוקת האם יש לה דין של קטניות או לא. גרעיניה אכן גדלים בתרמילים, אך הם לא ראויים למאכל, ולכן לא נכללו בגזירת הקטניות המקורית. ואולם, בימינו מייצרים מהם שמן, שממנו מכינים לציטין – שמשמש לתעשיית השוקולד.(יש גם לציטין העשוי מסויה, ולגביו יש יותר אוסרים). רוב הפוסקים מתירים לאכול לפתית, אך מי שרוצה להחמיר – יש לו על מי לסמוך...
·       כשר לפסח לאוכלי מצה עשירה
מצה עשירה עשויה מקמח שנילוש עם מיץ פירות טבעי ללא תוספת מים. חלק מהספרדים מתירים לאכול מצה עשירה בפסח, וחלק אוסרים. לדעת האשכנזים (רמ"א, או"ח תסב, ד) והרבה מהספרדים יש בזה חשש חמץ גמור (הרבה יותר חמור מקטניות).
·       קמח מצה / קמח למצות
ישנו הבדל גדול בין שני המושגים הללו. קמח למצות הוא קמח רגיל שנעשה תוך שמירה שלא יחמיץ. קמח מצה הוא מצה שנטחנה לאחר האפייה, ואינה יכולה להחמיץ יותר. כידוע, בערב פסח אסור לאכול מצה, ויש המחמירים גם שלא לאכול עוגות העשויות מקמח מצה ביום זה. יש המחמירים שלא לאכול מצה שיוצאים בה ידי חובה כבר מר"ח ניסן, (ויש שהחמירו אף שלושים יום לפני הפסח), וכל אחד ינהג כמנהגו. ובכל אופן, לגבי עוגות מקמח מצה אין להחמיר פרט לערב פסח.
נקיון הבית לפסח
מי שרוצה לנקות את הבית ניקיון יסודי ולשלב בזה ניקיונות לפסח - הדבר מותר. הסבר זה נועד למי שרוצה לצמצם בניקיונות, ומחפש את המינימום ההכרחי מבחינה הלכתית:
שתי סיבות יש לניקיונות שלפני פסח מבחינה הלכתית: האיסור של 'בל יראה' ו'בל יימצא', והחשש שמא יבוא אדם לאכול חמץ בפסח.
 לגבי האיסור של 'בל יראה' ו'בל יימצא' אין עוברים עליו אם לא היה כזית חמץ במקום אחד (בערך 27 גרם). לגבי החשש שמא יאכל את החמץ בפסח, הרי שהאיסור הוא גם אם אדם אוכל פחות מכזית, אך במקומות שאליהם לא יגיע אדם בפסח, אין חשש.
לכן - בכל מקום שיכול להיות יותר מכזית חמץ (כגון: מטבח או חדר שהילדים מביאים לשם חמץ) יש לבדוק היטב שלא נשאר חמץ. כמו כן יש לבדוק גם במקום שילדים עלולים לאכול חמץ – גם אם אין בו כזית (לדוגמא: כיסי בגדים שאותם ילבשו במהלך הפסח. צעצועים שהתינוקות מכניסים לפה). כל שאר ניקיונות הבית אין בהם חובה הלכתית.
 
-          5   -
 
הכשרת כלים
ישנן מספר צורות בסיסיות של הכשרת כלים לפסח, בהתאם לשימוש שנעשה בכלי במשך השנה. דרגות ההכשרה מסודרות כאן מהכבד אל הקל. אם ישנו כלי שקשה להכשיר בדרך אחת, מותר להכשירו בדרך שלמעלה ממנה, אך לא בדרך שלמטה ממנה.
ליבון חמור - לכלי שנגע בו חמץ בצליה או אפיה ללא נוזלים, כגון תבניות אפיה, ולחלק מהדעות גם מחבת שטיגנו בה חמץ. יש ללבן עד שיותזו ממנו ניצוצות. לרוב, נעדיף לקנות כלים חדשים לפסח ולא להגיע למצב של ליבון חמור, שעלול לגרום לכלי נזק בלתי הפיך.
ליבון קל - לכלים שבאו במגע עקיף עם חמץ, או שקשה להגעיל אותם, כמו החצובות שעליהם מונחים הסירים על הכיריים (אח"כ רצוי לצפותם בנייר כסף), או מטחנה שטחנו בה חמץ. כמו כן יש ללבן ליבון קל גם את החריצים, הידיות, והחיבורים שקשה לנקות.
הגעלה במים רותחים - סכו"ם, כלי מתכת או דורלקס שהתבשל או הושרה בהם חמץ, כלי פלסטיק ללא שריטות. יש להימנע משימוש בכלי שאותו רוצים להגעיל יממה לפני ההגעלה. מגעילים בתוך כלי גדול יותר, שכבר הוכשר לפסח. רצוי לשים סבון במים. משאירים במים עד שיבעבעו המים שוב. ניתן להגעיל קודם צד אחד ואח"כ צד אחר (מה שאין כן לגבי הטבלת כלים במקווה). מיד לאחר ההגעלה יש להעביר את הכלי למים קרים.
עירוי מכלי ראשון - כלים שאולי נגע בהם חמץ חם, ואי אפשר להגעיל, כגון שולחן או שיש. רצוי להשתמש בקומקום חשמלי ובעודו רותח למזוג את המים (אך לא להשאירו ללא מים כלל, מחשש לנזק לגוף החימום). רצוי לכסות את השולחן והשיש במשך כל החג.
השריה במים שלושה ימים – כך מכשירים האשכנזים כלי זכוכית שהשתמשו בהם בצונן בלבד. יש להחליף את המים כל עשרים וארבע שעות.
ניקוי ושטיפה - כלים שנגע בהם חמץ קר. מקרר - יש לנקות היטב, ויש המכסים את המדפים בנייר למשך כל החג. כך גם לגבי ארונות המטבח.
כלים שאין אפשרות להכשיר - כלי חרס, כלים שיש חשש שיינזקו בהגעלה, תבניות אפיה וסיר פלא שאולי לא יעמדו בליבון חמור. כלים אלו מנקים ומצניעים, ולא מוכרים.
שיהיה לכולנו פסח כשר ושמח
הרב ירון
 
 
ברכת האילנות
בשבת אחרי תפילת מוסף נתכנס ברוב עם בין עצי הפרי של אליעזר תגרי,
לברכת האילנות ותפילת הודי-ה על גשמי הברכה.
 
 
  
" והריקותי לכם ברכה עד בלי די..." (מלאכי ג,10)
לפני שנים מעטות, כאשר עדיין גידלנו כותנה וחיטה לתחמיץ, נהגנו להילחץ מבוא הגשם. בתשרי רצינו שיחכה עד שנגמור לקטוף את הכותנה ולהכין את השטחים, ובניסן רצינו שייגמר כדי שנוכל לקצור את התחמיץ.
השנה אומנם הגשם התחיל מאוחר (ולכן אנו עדיין מתפללים תפילת גשם) אך בחודשים האחרונים הכמויות, ובעיקר התזמון שלהן מצוינים לגידולים השונים.
כאשר יורדת מנה יפה של גשם, בין 20 ל- 30 מ"מ פעם בשבוע וחצי, זו כמות החוסכת בד"כ את ההשקיה שהירק צריך ולא משנה באיזה שלב הירק נמצא, לפני קטיף או כזה שרק נזרע.
הדבר דומה להוראת קבע המכניסה סכום קבוע בכל חודש, וכשמדברים על גשם כנראה שזו ההגדרה המדויקת ביותר של ברכה משמיים! ותעיד על כך יותר מכל, החיטה "המאושרת" בשדות.
אנו בהחלט מרגישים מבורכים ורוצים להודות לבורא עולם על "הוראת הקבע" הזו, לשליחי הציבור - לגבאים ולבעלי התפילה על המסירות שבאמירת תפילת הגשם, ולציבור המתפללים שבלעדיכם זה לא היה קורה!
הפסוק המופיע בכותרת אומר שהברכה לא תיפסק, ולכן אין במאמר זה ובתפילת ההודיה שנאמר בשבת סיכום של עונת הגשמים. אנו נמשיך ונתפלל לגשם עד לחג הפסח בתקווה שהברכה תמשך!
צוות הגד"ש
 
 
 
 
שעות כלבי תשע"א
מהשבוע שחל פסח עד סוף החג
 
בימים ראשון עד חמישי בשבוע הקרוב קבלת קהל בשעות הרגילות
 
יום שישי, י"א ניסן, 15/4
06.30 - 13.00 רצוף
 
 
 
יום ראשון, י"ג בניסן 17/4
06.30 – 08.30
11.30 – 19.30
רצוף
 
יום שני, ערב פסח, 18/4 
06.30 – 12.00 רצוף
 
 
יום רביעי, א' חוה"מ, 20/4
06:30 עד 9:00
11:30 עד 13:30
 
יום חמישי, ב' חוה"מ, 21/4 
06:30 עד 9:00
11:30 עד 13:30
17:00 עד 19:00
ערב שבת חוה"מ, 22/4
06:30 עד 9:00
11:30 עד 13:00
 
יום ראשון, ערב חג, 24/4
06:30 עד 9:00
11:30 עד 13:00
 
 
כדאי לתלוש ולהצמיד למקרר !
צוות הכלבי
 
 
לקראת אסיפת חברים
ביום שני הקרוב בשעה 21.00 תתקיים אסיפת חברים בחדר האוכל
הנושאים על סדר היום:
1.                   וותק:   צוות הוותק יציג את הצעת תקנון הוותק שמטרתו היא להגדיר בצורה מרוכזת ומסודרת את "הוותק" של חברי הקיבוץ. התקנון מתבסס, בין היתר, על החלטות שהתקבלו מעת לעת בקיבוץ בעניין הוותק תוך ביצוע התאמות ושינויים שונים. התקנון עבר שינויים קלים מאז פרסומו לציבור לפני כשלושה שבועות ואושר במזכירות.
2.                   תנאי העסקת בנים בהסדר א': נושא שהעסיק את צוות מש"א והמזכירות במשך ישיבות רבות בשנה האחרונה. לבסוף, אחרי מס' הצעות, הוחלט במזכירות כי נמשיך לחשב את שכר הבנים לפי השיטה שהייתה מקובלת עד היום – שכר התחלתי זהה לכל הבנים עם מדרגות של עליית שכר לפי וותק ולימודים. השינויים שביצענו הם בגובה השכר - הן השכר ההתחלתי והן תקרת השכר.
עד היום השכר ההתחלתי היה 22 ₪ לשעה. ההצעה היא להעלות את השכר ההתחלתי ל-25 ₪ לשעה.
תקרת השכר הייתה עד היום 28 ₪ וההצעה היא לקבוע תקרת שכר של 37 ₪.
3.                   השלמת ועדת השכלה ובחירת צוות מורחב בריאות ורווחה: פרטים בכתבתו של פרד.
נשמח להשתתפות רחבה.
ורד – מז"פ.

צוותי בריאות ורווחה              
לאחר שועדת מינויים נבחרה, היא לקחה על עצמה לאתר איזה ועדות אינן קיימות עוד בבארות יצחק והאם יש צורך לחדשן. בין הועדות שנבחנו היתה ועדת בריאות. ערכנו שיחות עם חברים רבים שישבו בועדת בריאות בעבר ועם בעלי תפקידים הקשורים לנושא. בסופו של תהליך מעמיק, הגענו למסקנה שיש צורך בחידוש הועדה אך לא במתכונה הקודמת.   במסגרת החדשה רצינו שיהיה מענה לנושאים רבים, חלקם שהיו בטיפול הועדה בעבר וחלקם שלא היו בטיפולה. אנחנו גם ראינו חשיבות רבה בראיה ארוכת טווח. כמו כן, חיפשנו מבנה ארגוני/תפעולי שיאפשר לממש את השאיפות הנ"ל ללא חסמים מיותרים. לאחר לא מעט חודשי עבודה, הכנו מודל של צוותים קטנים שכל אחד מהם מתמקד בתחום מסויים וצוות מורחב שמטפל בנושאים כללים ועקרוניים יותר. כדי לבחון את ההצעה של ועדת מינויים ולהחליט על מבנה סופי ואיוש הצוותים, אנו מציעים לבחור בשלב זה את הצוות המורחב והם יבנו יחד עם ועדת מינויים את ההצעה הסופית. אנחנו מביאים לאישור האסיפה את הצוות המורחב:
צוות מורחב : עדה צונץ – רכזת , ברוריה לנדה, ציפי לוי, ונציג המזכירות. 
                                                                                      שבת שלום,
                                                      ועדת מינויים
 
חילופי משמרות
בליל חמישי קיים צוות הכלבי אירוע פרידה מאיסר ספיר ובמסגרת זו הוקראו השורות הבאות:
 
עשרים שנה לא חולפות ביעף, זו תקופה של כמעט דור
בעידן שבו מחליפים מקום עבודה בכל שנתיים-שלוש.
אי אפשר בכלל לחשוב איך מחזיקים מקום כל כך הרבה שנים
כשהמילה הראשונה היא "מתן שירות לחברים",
מבלי להישחק ולנסות להתחדש בכל פעם מחדש.
שגעונות הספקים, טרוניות של קיבוצניקים מפונקים,
לעמוד מול הציבור כמעט בלי עזרה תומכת מאחור,
וממשיכים למרות התסכולים לעבוד.
בעיתות לחץ וספירות מלאי
שהמדפים יהיו עמוסים באספקה באיכות ובזמינות טובה,
גם כשהדברים לא תמיד תלויים בך.
החלפת את לאה ברמן, היית שותף למרים שניאור בכלבי הישן, בתנאים לא תנאים.
לפני שש שנים הצטרפתי, הצלחנו להתחדש ואף לשכנע את המוסדות
שראוי להקים מבנה חדש ומרווח, עם לא מעט התלבטות וחשש, הקמנו כלבי לתפארת.
נכון, לא כל התכנונים יצאו לפועל, אבל המעט הזה הוא הרבה מאוד.
הצטרפו אלינו טובה וציפי ולעתים גם רחל פלינט ודוד שפירא,
ויחד היינו צוות מנצח שמשתדל לתת את השירות הטובה ביותר.
הרבה מעלות לך:
היית שותף וחבר לעבודה. משתדל להתייעץ.
היו גם חילוקי דעות – כל אחד עקשן ממשנהו – אבל הגענו לעמק השווה.
לא פעם משקעים ודאגות פרטיים נתנו אותותיהם בעבודה,
ועכשיו כבר מותר לגלות ששלי רעייתך הייתה אוזן קשבת.
הצוות שלנו נרתם לעבודה כדי לתת תשובות לחברי קיבוץ שרוצים הכל מכל טוב, ומיד.
מקום לפטפוט ולדיבור, סתם להתענג על פסק זמן או קרמבו טעים.
בחורץ מחסה מהגשם ובקיץ להתענג על מזגן קריר עם פחית משקה ביד.
בדבר אחד לפחות – ולא אומר כל שבחך ברבים – אין לך מתחרים:
ניהול חשבונות וסדר מוקפד בניהול ההזמנות והספרים.
כל קבלה מתוייקת במקומה ובמחשב הכל מנוהל,
רק להוציא ולשלוף את כל המידע. 
אתה על ההזמנות ואני על ארגון וניקיון,
וכל הצוות יחד על המכירות, כדי שהציבור יהיה שבע רצון.
סמכת בשתי ידיים על כושרי לנהל את המקום בהעדרך,
לקחת חופשות , יצאת למילואים או ח"ו מחלה.
האחד מגבה את רעהו והכל דופק כמו שעון.
כל אחד נותן מקסימום מיכולתו והרבה מעבר לשעון העבודה המתקתק.
אבל אחרי עשרים שנה החלטת: לא עוד.
בריאות הגוף חשובה יותר.
לא קל לקבל שינויים, בוודאי בגיל קרוב לשישים.
בלית ברירה קבלנו את הדין, עם הרבה חששות ופקפוקים.
לצוות הצטרף בנט ואת הניהול קיבל על עצמו נעם.
ניהול חדש, רעיונות חדשים, והצוות צריך להתגמש לסדרי ניהול אחרים.
 
לך, איסר, בהצלחה בדרכך החדשה.
את רזי המחשב אתה יודע ואופייך הדייקני יהיה לך לעזרה.
ולך, נעם, שתצליח להפיח רוח חדשה מבלי להישחק.
כי העיקר הוא שירות לחבר, במחיר הזול ביותר ובאיכות הטובה ביותר.
ולכולנו בריאות טובה.
מיכל וידרמן
 
לסבתא רבתה לאה לוי
ולכל המשפחה
מזל-טוב
בהולדת הנין
נכד לנעמי ואיתן לוי
בן לשרה ודותן לוי במצפה אילן
שתזכו להכניסו בבריתו של אאע"ה בזמנו
ולגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים.
 
 
 
בענף הבגד
סדרי כביסה לקראת פסח
כדי שנוכל לסיים את כל ההכנות לחג בצורה יעילה כולם מתבקשים למסור פריטים לכביסה עד מוצאי-שבת הגדול.
ביום ראשון י"ג בניסן 17.4.11 נעבוד במכבסה במשך כל היום עד הערב.
ביום שני (ערב חג) נכבס רק שקיות לבנים ושקיות אחרות.
חולצות שבת נא למסור לכביסה במוצאי שבת הגדול.
מפות: לקראת שבת הגדול נחלק מפות חד-פעמיות כדי שלא תזדקקו להשתמש במפות פרטיות.
מי שזקוק ליותר ממפה אחת כזו יוכל לקנות אותה אצלנו.
כביסת בגדי חיילים: במוצאי שבת הגדול ובערב חג עד השעה 7.00 בבוקר.
                                     במוצאי שביעי של פסח נכבס בגדי חיילים כרגיל.
בשאלות או בקשות  נא להתקשר ללני או לסוזי כרמי.
שבת שלום,
לני בן-שמול
 
 
חושבים ירוק
לכבוד חג האביב בפרט והאביב בכלל, מספר עדכונים מצוות איכס"ה
קומפוסטר חדש הוצב ליד ה"צפרדע" הקרובה ל"בית באר", לנוחות תושבי האזור.
נא לשים לב להוראות הרשומות על המכשיר.  אחראי – אסא ברוכי.
בקרוב יוצבו מכשירים נוספים באזורים אחרים בקיבוץ. שימו לב.
איסוף מכשירי חשמל – מול המטבח הצבנו מיכל לאיסוף מכשירי חשמל ישנים, תקינים ומקולקלים.
איסוף המכשירים נועד לאפשר לחברות המתקנות מכשירי חשמל, ("הום מאסטר" לדוגמא) להוציא מהמכשירים הישנים חלקי חילוף הדרושים להם, ובכך להפחית את כמות האשפה, נא להניח את המכשירים בצורה מסודרת בתוך המיכל.
שקיות ניילון – כידוע לכולם, שקיות הניילון הרגילות שאנו משתמשים בהן כל כך הרבה, גורמות לנזק סביבתי רב. הן אינן מתכלות, בע"ח מנסים (ומצליחים) לאכול אותן והן מזהמות את הים והיבשה.
אכן, הן שימושיות מאד, אך בקלות ניתן למצוא להן תחליפים. שקיות בד הן תחליף מצוין למוצרים יבשים כגון מוצרי מזון, לחם וחלות ועוד. במקרה הצורך ניתן להשתמש גם בשקיות משומשות.
אנו מקווים שביחד נצליח לצמצם באופן משמעותי את השימוש בשקיות ניילון במטבח ובכלבי.
                                                                                      שבת שלום!
יוסי שניאור – צוות איכס"ה
 
 
 
 
ביום חמישי י"ז בניסן, 21.4.2011
יציאה בשעה- 8:00
חזרה משוערת- 16:30
נתחיל במסלול רגלי בגבעות אלוני אבא - מסלול מעגלי, קליל, רובו מוצל, מישורי, בין עצי אלון ואורן, שלל פרחי העונה.
המסלול לא מתאים לעגלות.
 
משם נמשיך לבית שערים. שם נצפה בסרט המספר על המקום
בו נמצאת מערכת קברים מימי רבי יהודה הנשיא
 (וקברו של רבי יהודה הנשיא).
שם נאכל ארוחת צהריים ונשחק במשחק "חפש את המטמון" .
 
ההרשמה על לוח המודעות בכניסה
עד יום רביעי ט' בניסן 13.4.11
 
אנו מזכירים: נכדים מוזמנים להצטרף בברכה בעלות סימלית של 25 ₪
נתראה בעמק יזרעאל.....
ועדת תרבות
 
  

שלום לכולם,
 
 
מדליקת משואה
משרד ההסברה והתפוצות הכריז השבוע על שמות 14 מדליקי המשואות ביום העצמאות, וביניהן אורית דרור, חברת קיבוץ לביא. אורית ובעלה רענן, החליטו בצעד אמיץ לאחר פטירתו של בנם נצר, לתרום להשתלה את אבריו, ובכך האריכו ושיפרו את חייהם של אנשים אחדים. המכנה המשותף לכל מדליקי המשואות השנה הוא פועלם למימוש הערך "ערֵבים זה לזה - שנת הערבות ההדדית", וגם פועלם הנאצל והצנוע של רענן ואורית ראוי שישמש מופת לרבים. חברי התנועה כולה מתברכים בכבודכם!
 
כלת הציונות הדתית
בסוף השבוע שעבר התבשרנו על זכייתה של רחל קרן (עין הנצי"ב) ב"פרס הציונות הדתית לשנת תשע"א". הפרס ניתן ביוזמת תנועת המפד"ל, לאור המלצת וועדה מיוחדת המורכבת מדמויות בולטות בציונות הדתית. רחל זוכה בפרס על פועלה בהקמת המדרשה בעין הנצי"ב, המציינת בכנס חגיגי שיתקיים בעז"ה באסרו-חג פסח מלאות 25 שנים להקמתה; על חלקה המרכזי בהפיכתה של המדרשה למעיין ממנו הרוו את צימאונן ללימוד תורה מאות בוגרות י"ב ונשים רבות מישובי עמק בית שאן; ועל היותה החלוצה בבניית מענה הולם לביקוש הגובר של בנות ללימוד תורני מתקדם, מענה ששימש השראה להקמתן של עוד עשרות מדרשות.
 
עושים הגשמה
בימים חמישי-ראשון עורכת תנועת בני עקיבא בישראל "מועצה", שכותרתה: "עושים הגשמה". המועצה מכנסת כ- 400 נציגי כל הסניפים וחברי מליאת ההנהלה הארצית, לצורך "גיבוש דרכי הגשמה והתחדשות המתאימים בדורנו". הדיונים יתקיימו בוועדות, וביניהן: ועדת חברה, שתבקר בבית המשפט העליון ותיפגש עם השופט אליקים רובינשטיין; ועדת תקשורת ותרבות, שתיפגש עם כתבת הטלביזיה שרה ב"ק; ועדת התיישבות והתנחלות בלבבות, שתיפגש עם הרב אליהו מלי, ראש הישיבה ביפו, ועוד. המועצה תסתיים, כמקובל, בקבלת החלטות בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון, שבסופן תפילת וותיקין בכותל.
 
סמינר קיבוץ
ביום שלישי האחרון עלו תלמידי י"ב של בית הספר בקבוצת יבנה למעלה גלבוע על מנת "להקים" קיבוץ חדש. הסקרנות שליוותה את הנוכחים באשר לשם הקיבוץ החדש נפתרה במהלך הטקס כשנחשף שמו – קיבוץ עין-גובר (על משקל ( hangover. בטקס העלייה לקרקע נשאו דברים "רבני" הקיבוץ, "מזכירי הקיבוץ" ונציג התנועה - צדוק לפשיץ. אין ספק שהפרוייקט המיוחד הזה מהווה אבן דרך משמעותית בקרב צעירים אלה. יישר כח וברכת הצלחה לחברי הקיבוץ החדשים!
 
 תוכנית ניסן
השבוע הגיעו כ- 160 חניכים מתנועת בני עקיבא העולמית ל'תוכנית ניסן בקיבוץ הדתי'. הם ישהו בקיבוצים עד למחרת סדר פסח. הקיבוצים המארחים הם: עלומים, סעד, משואות יצחק, יבנה, מגדל עוז, לביא, שלוחות ושדה אליהו. החניכים אשר מגיעים אלינו מארה"ב, דרום אפריקה, אנגליה ואוסטרליה, שוהים בארץ שנה שלמה בתוכניות תורניות שונות של בנ"ע, ובתקופה בה הם מתארחים בקיבוצים נחשפים להוויה הקיבוצית, ומשתלבים בעבודה, בחברה ובחיי היום-יום. הירתמות הקיבוצים לתוכנית זאת אינה פשוטה, היות ומדובר בתקופה קצרה הסמוכה לערב פסח, בה כולנו טרודים בעוד כמה משימות, אבל החשיבות החינוכית שבהיחשפות החבר'ה לחיי הקיבוץ אינה ניתנת למדידה, ולשמחתנו הדרישה מצד החניכים להשתתף בתכנית עולה מידי שנה. יתכן ובזריעה זו אנחנו גם תורמים להחלטה שלהם לעלות אחר כך לארץ, ואולי אף פותחים בפניהם צוהר לבחינת האפשרות לראות את הקיבוץ כיעד להגשמה.
 
מערכת לאתר האינטרנט
כזכור, לפני כשנה הקמנו מערכת לביטאון התנועה "עמודים", המבוססת על "אנשי הצפון", וכוללת את: ריבה פריד (עורכת), זאביק קיציס (ישיבת הקיבוץ  הדתי), הילה אונא (שדה אליהו), רחל כוכבי (שלוחות), גד ספקטור (מעלה גלבוע), עדי פרי (עין הנצי"ב), ובימים אלה הצטרף אליהם יוחאי בשן (מירב). המערכת נפגשת לאחר יציאתו של כל גיליון, ומחלקת את זמנה בין חוות דעת על הגיליון היוצא לבין הנחת קווים מנחים לגיליון הבא.
לאור ההצלחה הוחלט לאחרונה על הקמת מערכת לאתר האינטרנט של התנועה. ההרכב הנבחר מבוסס הפעם על "אנשי הדרום", וכולל את: ג'רמי מייזל (מנהל האתר), ריבה פריד (מעלה גלבוע), רזי בן-יעקב (כפר עציון), עדית פרוכטר (עין צורים), שמשון גוטליב (קבוצת יבנה). מנהל האתר יתאם בזמן הקרוב פגישת עבודה  ראשונה ובה יותוו קוים לעבודתה. אנו מודים לאנשים שנרתמו לכך מזמנם החופשי ומאחלים הצלחה למערכת החדשה.
 
התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים
חלק גדול מהפעילות הכלכלית והפיננסית של הקיבוצים מוסדר באמצעות "הארגונים הכלכליים הקיבוציים", הפרוסים על פני כל הארץ ובנויים על פי האזורים הגיאוגראפיים. בשבוע שעבר נפרדה התאחדות הארגונים מגיורא מסד (כפר מסריק), שעמד בראשה ב- 9 השנים האחרונות, וציינה את כניסתו של ניר מאיר (קבוצת שילר) כמחליפו בתפקיד. מלבד ערב חגיגי ומרגש, בו השתתפו בין הידידים הרבים ובהם גם כ- 10 חברי הקבה"ד, סיירו ראשי הארגונים בכרמל השרוף והמתחדש, שמעו על מעורבותה של תנועת הקיבוץ הדתי בניר עציון ובימין אורד, ואירחו לדיון מעניין – על הנושא "תעשייה גלובלית בתנאי תחרות ומשבר עולמיים" – 3 מראשי התעשיינים בארץ: איתן ורטהיימר (יו"ר דירקטוריון ישקר), עודד טירה (נשיא פניציה, ולשעבר נשיא התאחדות התעשיינים), ואשר טיטו (חבר קיבוץ גזית, ומנכ"ל פלזית).
 
 
שבת שלום
נחמיה רפל
וחברי המזכירות הפעילה
 
 
 
צרור הודעות ובקשות לקראת פסח:
זמני ארוחות
בוקר: בחופשת פסח עד 9:00   
צהריים: כרגיל עד 14:00    ימי שישי וערבי חג עד 13:00.
בבקשה להתחשב ולהגיע עד 10 דקות לפני שעת סיום הארוחה ולא ברגע האחרון.
מכונת שטיפה
בימים שלישי ורביעי השבוע תוכשרנה מכונות השטיפה ולאחר מכן נשתמש בכלים חד פעמיים. המגשים וכלי ההגשה נשטפים בכיור.
נא להחזיר עד יום ראשון הקרוב ציוד וכלים ששייכים לחד"א
שנשארו/נשכחו בבית או במקומות העבודה!!!
אמבטיה להשריה-ניקוי-חיטוי לתבניות מוקמה בחדר השטיפה. אין להתקרב וודאי שלא לגעת בה!   האמבטיה לכלים הטרפים עברה באופן זמני לרמפה של המטבח.
מוצרי מחלבה
מיום חמישי מייצרים במחלבה רק חלב כשר לפסח.
הכשרת כלים לחברים
בע"ה בימים חמישי הקרוב וראשון שאחריו בין השעות 16:00 עד 18:00 מאחורי המחלבה.
המטבח נקי וכשר
בבקשה לא להיכנס למטבח חוץ משעות החלוקה ביום שישי! לשים לב לשילוט ולפרסומים! החל מיום ראשון הקרוב הבישול לארוחת הצהריים - ברמפה ליד המכולות של חד"א.
שבת הגדול (שבת הבאה)
·        על מנת לאפשר הערכות יעילה - ההרשמה לשבת הגדול תורד ביום שלישי בבוקר.
·        בשבת הגדול נאכל כאמור בכלים חד פעמיים אוכל שבושל בסירים כשרים, אך נשתמש בסכו"ם ובכלי הגשה כרגיל (שיישטפו בכיור).
·        נא להימנע מהזמנת אורחים לשבת הגדול, על מנת שלא להוסיף למערכת עוד עומס שממילא קיים סביב ההתארגנות לפסח.
גלגול קניידלך
ביום שני – ערב החג – גלגול קניידלך במטבח. מבוקשים מתנדבים מ 6:00 עד 9:30 (מי שיכול רק לחלק מהזמן – נא לציין זאת ברישום). תודה מראש!
 
שולי – ענף המזון 
השיעור בפרשת השבוע יינתן ע"י רחל פלינט
אחות תורנית: שלי ספיר - פלאפון 61999
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
מועדון זמר אזורי
במוצ"ש זה 9.4.11 בשעה 21.00 בבית העם במושב מזור – עם הזמרת הילה בן-דוד.   מחיר כרטיס: 30 ₪.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
תיקון מחשבים – ביטוח
ברצוננו לגבש נוהל לתיקון מחשבים, בעיקר כאשר ההוצאה אמורה להיות מוגשת לביטוח או לתשלום ע"י הקיבוץ.
כאשר יש תקלה יש לפנות אל אהרון גל אשר יקבל את המידע על התקלה וידאג, במידת הצורך, להזמין את התיקון.
                              אליעזר שפיר
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
תזכורת
מערכת הידיעון מחכה בכיליון עיניים לכתבות ומאמרים לגיליון פסח שיופיע בערב החג.
אפשר למסור בכתב יד לתא הדואר של הידיעון בחדר הדואר, או לשלוח באמצעות הדואר האלקטרוני לפי הכתובת Yedion@beerot.co.il ורצוי מאוד עד יום רביעי הקרוב ט' בניסן 13.4.11. בתודה מראש על שיתוף הפעולה
עדנה
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
הסעת חיילים
עקב הביקוש הרב, החל מיום ראשון הקרוב 10.4.11 תהיינה שתי הסעות לחיילים בכל יום ראשון.  
בשעה 07:00 לצומת הטייסים ובשעה 07:15 לתחנות רכבת נתב"ג ולוד בלבד.
פרד אדן
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
מרפאה
לתשומת לב כולם ! בחול המועד תהיה המרפאה סגורה.
ד"ר ארונסון תהיה בחופשה בימים רביעי – שישי ט"ז – י"ח בניסן, 20 – 22 באפריל.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
 גשם בא
החורף ב"ה עוד לא חלף ועדיין יורדים גשמים. השבוע זכינו ב-27.5 מ"מ ובסה"כ עד עתה 456.3 מ"מ. כן ירבו !
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
בשעה טובה
א.      ברכת ברוכים הבאים למשפחת רחל, רפי, יובל ורותם צור, שיגיעו אלינו בשבוע הקרוב וישתכנו בדירת רונן לשעבר. שתהיה לכם התערות טובה בביתנו.
ב.      ברכת ברוכה השבה לאבי-ה פארן שחזרה מטיול בדרום אמריקה. ברכת התערות טובה בביתנו.
 
 
AtarimTR