ידיעון 2725 פר' במדבר

 

בס"ד כ"ג באייר תשע"א
 
פרשת במדבר – מברכין החודש
יום ירושלים
 
19.17
הדלקת נרות
08.30
תפילת שחרית
19.25
מנחה, קבלת שבת,
       ערבית, דרשת הרב
11.00
שעור בפרשת השבוע – במועדון
שעור במשניות – בשטיבל
20.30
סעודת שבת בחדר האוכל
11.30
סעודת שבת בחדר האוכל
 
 
מכונת השטיפה פועלת
בשעות 21.15 – 23.15
נא להביא כלים עד 23.00
13.30
מנחה גדולה
17.15
שעור בדף יומי
17.30
נשים אומרות תהילים – בבית סעדון
18.00
מ נ ח ה
 
 
20.21
ערבית, ספירת העומר, הבדלה
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
 שחרית א' ג' ד'                 06.00
 שחרית ב'  ה'                   05.50
 שחרית ו' – ראש חודש      05.45
 מנחה ברחבת חדר האוכל    13.30
 מנחה בבית הכנסת            18.30    
 רבע לערבית                     20.00
 ערבית                            20.15
עונג שבת לילדים בשעה 11.00
פרקי אבות
 
    כיתות א'-ג'  - מילכה מיור
 
    כיתות ד'-ו' -  עזי אלטשולר
 
 
 
לוח השבוע
 
יום ראשון
19.00
גדולי המחשבה הישראלית
חדר עיון
יום שני
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
יום שלישי
08.30
בית מדרש לגמלאים
מועדון לחבר
14.00
טיול לירושלים
 
19.30
התעמלות לנשים
בית שפירא
20.30
התעמלות לנשים
בית שפירא
יום רביעי
17.30
צ'י קונג לבגירים
מועדון
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון
יום חמישי
19.00
שיעור ניצוצות מהדף היומי
מועדון
 
חתונת איריס נתנזון עם חיים כ"ץ
 
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון
 
                   ק ר א ת ?                                                    מ ח ז ר ת !
 
 
אבא שלי עלה מתורכיה במסגרת עליית הנוער כשהיה בן 17. בשבת הראשונה שלו בארץ הגישו בחדר האוכל משהו רועד עם ריח מאד דומיננטי ולא נעים במיוחד...
הוא שאל "מה זה?" אמרו לו "סגור את האף ותאכל..."   מאז אבא שלי אוהב גפילטע-פיש...
השבת אנחנו נוסעים, משפחת שניאור המורחבת, לירושלים עיר הקודש, לשבת מיוחדת לציון ימי הולדת עגולים במשפחתנו: לאבא שלי זו שנת ה 80, לאיקה אחי זו שנת ה 50, ליוסי אחי זו שנת ה 40 וטליה בתו בת מצווה.
יש לנו תכניות לסיורים בסביבה, תפילות בבתי כנסת מיוחדים, שירים והופעות...
בית המלון בו אנו מתארחים מציע רק לינה, אנחנו מביאים אתנו את כל האוכל.
כמובן שניקח אתנו גם גפילטע-פיש...
שבת שלום,
שולי
 
מה בגיליון?
·         ויזמרון לך – הרב ירון
·         מאיר שנור הי"ד – ירון שפיר
·         לקראת יום ירושלים – נחום ברוכי
·         בשביל ישראל – שולי גל
·         התחדשות – דוד פורת
·         טיול פיצוץ – צוות ענף הבגד
·         שיר שבת – יהונתן שרמן
·         בעקבות האסיפה – עדה צונץ
·         רכב חשמלי – גבי נאור
·         בקיבוץ הדתי – עמוד"ש 63
·         פותחים את עונת השחייה – עירית הלוי
·         מבזקים ממדור השירותים – עירית פורשר
                                           כלבו דף ולוחות זמנים
                                                                 קראו בנעימות !
המערכת
     נר זיכרון !
     יצחק בידר ז"ל – כ"ה באייר תשנ"ז
     מאיר שנור הי"ד – כ"ז באייר תשכ"ז
     מרדכי ברמן ז"ל – א' בסיוון תשכ"ז
 
וִיזַמְּרוּן לָךְ
יְפֵה נוֹף מְשׂוֹשׂ תֵּבֵל
יְפֵה נוֹף מְשׂוֹשׂ תֵּבֵל קִרְיָה לְמֶלֶךְ רָב                   לְךָ נִכְסְפָה נַפְשִׁי מִפַּאֲתֵי מַעְרָב 
הֲמוֹן רַחֲמַי נִכְמָר כִּי אֶזְכְּרָה קֶדֶם                        כְּבוֹדֵךְ אֲשֶׁר גָּלָה וְנָוֵךְ אֲשֶׁר חָרַב 
וּמִי יִתְּנֵנִי עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים עַד                              אֲרַוֶּה בְדִמְעָתִי עֲפָרֵךְ וְיִתְעָרָב 
דְּרַשְׁתִּיךְ וְאִם מַלְכֵּךְ אֵין בָּךְ וְאִם בִּמְקוֹם               צְרִי גִּלְעֲדֵךְ נָחָשׁ שָׂרָף וְגַם עַקְרָב 
הֲלֹא אֶת אֲבָנַיִךְ אֲחוֹנֵן וְאֶשָּׁקֵם                            וְטַעַם רְגָבַיִךְ לְפִי מִדְּבַשׁ יֶעְרַב 
 
זהו אחד הפיוטים המפורסמים ביותר של ר' יהודה הלוי (חי בראשית המאה ה-12 בספרד), ושמו חתום באקרוסטיכון. ריה"ל הוא שכתב את ספר הכוזרי, ובסיום הספר ההוא הוא כתב:
'כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ' (תהלים קב, טו) -  רוצה לומר כי ירושלים אמנם תיבנה כשיכספו בני ישראל לה תכלית הכוסף עד שיחוננואבניה ועפרה.
פיוט זה ממחיש את הערגה הרבה שחש ריה"ל לירושלים, ובסופו של דבר הוא אכן עזב את ספרד בדרכו לארץ ישראל, אבל נחלקו הדעות האם אכן הוא הגיע אליה או לא.
יְפֵה נוֹף מְשׂוֹשׂ תֵּבֵל קִרְיָה לְמֶלֶךְ רָב  - לקוח מתהלים (מח, ג), ולפי חז"ל (שה"ש זוטא א, א) אלו הם חלק משבעים השמות של ירושלים. הנוף הוא החלק הגבוה שבענפי העץ, שאותו רואים מרחוק. מעניין שבמקום "מְשׂוֹשׂ כָּל הָאָרֶץ" הכתוב בתהלים, בחר ריה"ל לומר "מְשׂוֹשׂ תֵּבֵל" - שהוא העולם כולו.
לְךָ נִכְסְפָה נַפְשִׁי מִפַּאֲתֵי מַעְרָב – ריה"ל נמצא בספרד, שאז חשבו שהיא הקצה המערבי של העולם, וכפי שכתב גם באחד מפיוטיו האחרים: "לבי במזרח, ואנכי בסוף מערב". הביטוי הזה לקוח גם הוא מתהלים (פד, ג): "נִכְסְפָה וְגַם כָּלְתָה נַפְשִׁי לְחַצְרוֹת ה'"
הֲמוֹן רַחֲמַי נִכְמָר כִּי אֶזְכְּרָה קֶדֶם, כְּבוֹדֵךְ אֲשֶׁר גָּלָה וְנָוֵךְ אֲשֶׁר חָרַב – הוא מתגעגע גם לכבוד שהיה בארץ ישראל, וגם לבית המקדש. המלה 'קֶדֶם' רומזת למה שהיה, וגם למזרח.
וּמִי יִתְּנֵנִי עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים עַד אֲרַוֶּה בְדִמְעָתִי עֲפָרֵךְ וְיִתְעָרָב – הוא חולם להגיע לארץ ישראל על כנפי נשרים, אבל בשלב זה משמע שהמטרה שלו היא רק לבכות שם על החורבן. 
דְּרַשְׁתִּיךְ – חז"ל (ראש השנה ל, א) אמרו על הפסוק (ירמיהו ל, יז) "כִּי נִדָּחָה קָרְאוּ לָךְ, צִיּוֹן הִיא דֹּרֵשׁ אֵין לָהּ" שמכאן לומדים שצריך לדרוש לציון. וְאִם מַלְכֵּךְ אֵין בָּךְ – למרות שהמלך, הקב"ה, אינו נמצא בציון, המשורר אומר שהוא עדיין דורש ומתגעגע לציון.
וְאִם בִּמְקוֹם צְרִי גִּלְעֲדֵךְ נָחָשׁ שָׂרָף וְגַם עַקְרָב – חז"ל אמרו (בבא בתרא קנח, ב) שהאויר של ארץ ישראל מחכים, וכל מי שיושב בארץ ישראל מושפע מהאויר הזה לטובה, אבל כיום כל מה שיש בארץ ישראל הוא מדבר שומם.
הֲלֹא אֶת אֲבָנַיִךְ אֲחוֹנֵן וְאֶשָּׁקֵם – כאן כבר חולם ריה"ל לא רק לבכות בארץ ישראל אלא לחונן ולשקם את הריסותיה, וְטַעַם רְגָבַיִךְ לְפִי מִדְּבַשׁ יֶעְרַב – טעם החול והאבנים של ארץ ישראל יהיו טעימים לו יותר מדבש. בכך, אולי, הוא דורש בצורה מקורית את הפסוק (תהלים פא, יז) "וּמִצּוּר, דְּבַשׁ אַשְׂבִּיעֶךָ": אפשר גם לראות דבש באבנים.
הרב ירון
 
 
  
מאיר שנור הי"ד
מאיר שנור נולד כאחד מחבורת ילדי כפר עציון בשנת תש"ה (1945) ונפל בכ"ז באייר תשכ"ז בקרב על גבעת התחמושת.
מסכת חייו הקצרה, קצרה מדי, שזורה במלחמת הקיום של המדינה הצעירה ובמעשה ההתיישבות של תנועת הקיבוץ הדתי: כאמור, הוא נולד בכפר עציון. בהיותו בן שלוש נהרג דודו, אברהם שנור, בקרב בו נפלה כפר עציון בתש"ח. במהלך שירותו הצבאי בנח"ל היה שותף, עם עוד מילדי הכפר, להקמת היאחזות מעלה גלבוע, ולאחר מכן הופנה עם גרעינו (גרעין "נטעים דרום") להתיישבות בקיבוץ בארות יצחק. במקום זה קשר את גורלו לאחר סיום שירותו הצבאי – ומשם היכרותנו.
מאיר היה מאומץ במשפחתי בזמן השירות הצבאי, והפך לבן משפחה ולאח גדול ונערץ בעינינו. כה משמעותי היה, שלמרות שרק בן 6 הייתי בנופלו, ועשרות שנים חלפו מאז – הזיכרונות ממנו חיים וחדים (ומה שהתעמעם, הושלם מסיפורי המשפחה והחברים שרוכזו בספר לזכרו).
ביחסו למבוגרים שם לו מסווה של קשיחות, אך במחיצתנו, הילדים, נפל המסווה הזה לגמרי. בגן נהגו הילדים לשחק שהם "מאיר שנור", הוא היה הדמות שלהם (לגאוות אחי הבכור ואני – אחיו הצעירים). הוא התרוצץ אחרי אחי בשבילי הקיבוץ- כאח בוגר וכתחליף של אב עסוק מדי- עד שלמד לרכב על אופניים, והוא ראה לעצמו אתגר לדובב את אחותי הקטנה (רק בת שנתיים בנופלו) ולהוציא ממנה מילים ראשונות.
בימי הכוננות שלפני המלחמה באנו לבקר אותו בבסיס הצבאי המאולתר שהיה לא רחוק מהקיבוץ. הוא ראה אותנו, הילדים, מרחוק, רץ אלינו והיה כולו שלנו למשך זמן שאני לא יכול להעריך אותו ממרחק השנים, והפרידה היתה קשה עלינו ועליו. לא ידענו אז שזו היתה פגישת הפרידה שלנו.
עם השנים, השלמנו את החסר בהיכרות עם מי שהיה ומי שלא הספיק להיות. הוא תואר ע"י חבריו כ"אחד מן האנשים שהאלוקים עשה אותם ישר", "הוא נולד חאקי, יעיל ונכון, מין חץ שלוח אל לב המטרה", איש של חקלאות ושל מכונות חקלאיות, ומכונות בכלל, כשרון טכנולוגי ייחודי ובעל כושר אלתור נדיר (שזיכה אותו במשק בכינוי החיבה "חבלן"), "מכנסיים קצרים, חולצת טריקו, סנדלים קשורים בחוט ברזל- וכל העסק הזה מרוח בשכבה טובה של גריז, אי שם היתה לו גם שקית תפילין מגורזת שתמיד היה לוקח אותה לעבודה השכם בבוקר". לאחר שקולפה ממנו שכבת השקט והאדישות המדומה- נחשפה הרצינות, הדבקות במטרה, אהבת האדם והאדמה והמחויבות המוחלטת למשימות שלקח על עצמו, ובמשק בנו עליו כאחד מעמודי התווך העתידיים.
כשפרץ הקרב על ירושלים, נמנה מאיר עם לוחמי גדוד הצנחנים אשר יצאו בליל ה-6 ביוני להתקפה על ביה"ס לשוטרים וגבעת התחמושת. במהלך הסתערות בראש הכוח לטיהור התעלות ביחד עם מפקדו יואב צורי, פגע צרור אויב בשניהם. בן 22 היה בנופלו.
אחד מחבריו כתב בספר לזכרו כך: "יש בו משהו סוער, והוא מלא חסד וטוב לב, סלחני כלפי כל המטרידים. אנחנו מטרידים אותו עכשיו והוא יסלח לנו, מפני שהוא תמיד איתנו ומעולם הוא לא היה אחד כמונו, שמסוגל לריב או לצעוק או לכעוס. מאיר היה ספר חתום. כעת הבננו למה הוא היה שונה מאיתנו, הוא היה היחיד שנבחר".
ירון שפיר
דברים שנשא ביום הזיכרון לחללי צה"ל בטכס בקיבוץ מירב
  
 
לרגל יום ירושלים שיחול בשבוע הקרוב אנו מביאים כאן את המידע הבא בהמלצתו של נחום ברוכי.
חברים שלום,
...  השקעתי, מאמץ  בלימוד המערכה לשחרור  ירושלים במלחמת ששת הימים המבוסס על מאות רבות של מסמכים ועשרות ראיונות שקיימתי .
בנוסף למודל התלת-מימדי והמיצג האור קולי  אודות המערכה על ירושלים (מומלץ מאד למי שטרם ראה !!!) שהוקם בהנחיתי בגבעת התחמושת, הכנתי  שתי מצגות בנידון.
האחת הינה  "לו"ז משולב של המערכה" ואילו המצגת השנייה מפרטת באמצעות טקסט ומפות את מירב מהלכי ושיקולי המערכה,כולל הקרב בגבעת התחמושת.
אני מקווה כי עיון במצגות אלה ישפוך אור חדש על נושא המערכה הנידונה , מעבר לפיקנטריה המיותרת על "הקרב על תהילה ".
להלן  קישורית לשתי המצגות הרלוונטיות. מקווה כי תמצאו במצגות אלה עניין.
סליחה ממי שכבר קיבל חומרים אלה בעבר.
בברכה,
 
יוסי לנגוצקי
להלן "קישורית" לשתי המצגות  הכלולות   ב"אתר עמותת השריון."
http://www.yadlashiryon.com/show_item.asp?levelId=63829&itemId=1730&itemType=0
 
שביל ישראל – מסלול פרטי
שביל ישראל מתפרס על כ-950 ק"מ ומחולק לכ- 45 קטעים.
התחלתי אותו מהצפון לפני כחצי שנה (לא ברצף) והגעתי לקטע השישי.
אני מתכננת בע"ה להמשיך בחודש תמוז (יולי) ומחפשת שותפים/ות.
דרגת הקושי: מיטיבי לכת. כ- 15 ק"מ הליכה ביום.
לינה: אצל מכרים בסביבה או "מלאכי שביל".
כמה ימים ברצף: שלושה עד שישה.
אזור: סביבות ארבל – יבנאל והלאה.
מי שמעוניין להצטרף מוזמן ליצור אתי קשר 0507566008 shuliegal@gmail.com
לאחר שאדע מי בא אתי נוכל לטפל בלוגיסטיקה (ניידות, לינה, לו"ז וכו') ולסגור יותר פרטים.
תודה,
שולי גל
 
 
התחדשות
השבוע חשפנו את כל השטח סביב מגדל המים בנגב.
כרגע עומד לו המגדל בולט, מצולק וגאה בראש "גבעת בארות יצחק" הישנה ומחכה לבאות.
בתחילת שנות ה-70 פנה אליי ישראל קוטב ז"ל, אחרי ביקורו במגדל, ודיווח לי שהשטח מוזנח ומלא בקוצים.
לזכרם של חללי בארות יצחק הי"ד שתלנו 20 עצי ברוש.
במשך מספר שנים הייתי יורד עם ננדי ז"ל, מותח צינור באורך כ-200 מ' מכביש הביטחון וממלא את גומות הברושים במים. לאחר מספר שנים נשרפו העצים כליל כתוצאה משריפת שלף בשדות החיטה מסביב.
שוב חלפו להן השנים ובתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת..., בסיועם של אלי ברמן, המזכיר דאז,
ושלמה לוי ז"ל שסייע בקשריו עם הקק"ל – התגייס חבל דרום של הקק"ל לתכנן ולבצע שיקום נוי, השקיה, שלטי זיכרון חדרך העולה למגדל מצפון.
מאז, יחד עם ידידי סוקו, היינו נוסעים בערך בכל 3 חודשים, לטפל באתר. מנכשים עשבים, מרססים, גוזמים, צובעים וכו'. מבצע מיוחד היה יציקת שולי הבטון לדרך העולה למגדל (כ-200 מ' יציקה). עיקר העבודה היה להכין את ה"טברות" (מסגרות העץ ברוחב כ-10 ס"מ) לקראת היציקה. ההכנה כללה הובלת עצים על גג הרגב (כ-400 מטר רץ של קרשים) והרכבתם בשטח, כולל זיון בברזל. ליציקה עצמה גייסנו חברים רבים שסייעו לנו להשלים את המלאכה.
במשך השנים חווינו מספר הפתעות. יום אחד הגענו לאתר ומצאנו כי הונח קו מי-שתייה למקום. איני יודע מי דאג לכך. זהו קו מים ארוך שמוליך את המים מבית הקברות של נחל עוז עד למגדל.
הצמחייה במקום מקבלת מים מקו ברזים של קיבוץ נחל עוז, הנמצא מדרום למגדל. המים בקו זה בם מי השפד"ן (מי ביוב מטוהרים הבאים מגוש דן).
בהזדמנות נוספת מצאנו את האתר מוצף מים עומדים ושורץ צפרדעים, יתושים ושאר מרעין בישין. כנראה שמאן דהוא פתח את ההשקיה ושכח לסוגרה...
ואז, יום אחד הגענו לשטח וחשכו עינינו. שוב שריפה שנגרמה מחוסר תשומת לב. שריפת השלף באיזור השמידה את רוב הצמחייה אותה טיפחנו במשך כ-10 שנים.
קיבוץ נחל-עוז הכיר באחריותו לשריפה וסייע לנו לשקם את הצמחייה שהחזיקה מעמד עד היום.
במשך השנים שחלפו הכירה "המועצה לשימור מבנים ואתרים" במגדל כאתר היסטורי שאין לפגוע בו.
בתקופת ההתנתקות שהו באזור אזרחים שהתנגדו למהלך ופרקו את תיסכולם וזעמם בהשחתת לוחות הזיכרון ומפת קו המים. במאמץ גדול שיפצנו את השלטים שנפגעו פעם נוספת ביום השנה להתנתקות.
בימים אלה כבר רואים בשטח הכנות לסלילת הכבישים לאתר. עם הסרת כל הצמחייה – למעט עץ גדול מדרום – שהתבצעה השבוע, יש תכנית מפורטת לשתילת צמחי נוי נמוכי קומה, שלטים שיוצבו לאורך הדרך העולה למגדל ויספרו את תולדות המקום, ספסלי אבן שיוצבו סביב המגדל ויאפשרו ישיבה והדרכה של קבוצה עד כ-50 איש. במקביל מתבצעות עבודות תכנון של המוזיאון בעלומים, שיוקדש לסיפור בארות יצחק.
שביל מסודר להולכי רגל מתוכנן להיסלל מהמוזיאון עד מגדל המים – הליכה של כ-25 דקות.
באופן אישי הרגשתי טובה עם התחדשות האתר ומעורבות פעילה של מזכירות הקיבוץ הדתי וקב' עלומים המובילים את תהליך השיקום.
שבת שלום,
דוד פורת
 
טיול פיצוץ      
יצאנו בבוקר לתל-אביב העיר / נשים "מכל גיל" עם ציוד למכביר.
היעד "מתחם תחנת הרכבת הישנה" / שם ציפתה לנו הפתעה: בשמת – שחקנית ומדריכה.
במתחם היפה, על ספסלי עץ ברוח הקרירה / הקשבנו להיסטוריה של המקום ומה בו קרה.
ברכבת מכאן לעזה העיר הגדולה / זכו לנסוע לאה לוי וחנה הילדה,
שבתיאוריהן המחישו את מהירות הנסיעה, ריחה וטיבה.
במתחם ראינו שחזור יפיפה של מרצפות צבעוניות כשטיח
וציפוי עץ לקירות הבתים ולקרון אשר בפתח.
לכל מתקשה הוצמדה מלוה נחמדה / שאחזה, דחפה כסא, על כל צרה...
לעתים המלווה איבדה קשר עין עם המלווה / מה לעשות, היא הולכת מהר מדי כדרכה!
תחת גגון מצל אכלנו "ארוחת עשר" עשירה ומאוחרת / שלסיור בשוק הפשפשים נתנה כח ומרץ.
בשוק הפשפשים הופתעו התופרות שלנו (המתקנות) / שמכנסיים קרועים גם עולים כסף, ויש קונות.
עייפות ומותשות הגענו ל"קפה יפו" – מסעדה איטלקית,
בה אכלנו "כל אחת כפי יכולתה" – כאמרה הקיבוצית.
קבלנו שני מלצרים נחמדים ומאוד מאוד סבלניים..
מזל שלא היו הרבה לקוחות במסעדה וקבלנו את כל התשומי...
מלאות חוויות, עמוסות בחבילות, שבנו הביתה עם הרבה תודות.
תודה לחברות על האווירה הנעימה, תודה אדירה לעירית פורשר וללני – הנהגות המארגנות,
תודה לרחל פלינט שבהעדרנו שמרה על המחסן ונתנה לחברים שירות מצוין.
בחיוך חזרנו עם טעם של עוד.
                                                                     שבת שלום,
צוות ענף הבגד
 
זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו
נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו
בשבח והוד'ה לה' יתברך שמו
תבוא בתנו איריס בברית הנישואין
עם בחיר לבה חיים כ"ץ
ביום חמישי ערב ר"ח סיוון 2.6.11 למניינם
כל הציבור מוזמן לקבלת הפנים ולחופה
החל מהשעה 19.30
דבורה ומיכאל נתנזון
 
שיר-שבת     
 
"וידבר ה' אל משה במדבר סיני..."
 
במדבר, צהוב-אינסופי
ושמש-יוקדת מעל,
רוח שרבית על גופי;
חיזיון מסתחרר כגלגל.
 
במדבר, במרחב החולות;
טופפו נוודי התקווה,
צפו ציפיות שואלות
ותהייה שנותרה בלי תשובה.
 
במדבר, באין עב ברקיע
ואופק פרוש כקליפה,
גוי צלל והוסיף והשקיע
עתידו - כספינה הטרופה.
 
במדבר, בלילות קיפאון
ואוהל נמתח ביתד,
השחר כבר בא - כלום ירווה צימאון?
עם דורך.
גורלו רק צועד...
יהונתן שרמן
 
 
 
לטלי-ה שניאור בת-המצווה
להורים אסנת ויוסי
לסבתא וסבא זהבה ויעקב
ולכל השבט
מזל – טוב
ישימך הקב"ה כשרה רבקה רחל ולאה
 
בעקבות האסיפה
שוב צריך להזרים כסף לאברות !!  האם אנחנו בור ללא תחתית ?
האם תמיד כשנמצאים במצוקה נשלף הניר ונחתם הצ'ק?
היכן טעינו? האם לא הגיע הזמן לעשות בדק בית ? נרדמנו בשמירה ?
שאלות רבות מאד מציקות לי!!! (וכנראה גם לחברים רבים אחרים) מה קורה ?
חברה שכואבת ואיכפת לה ...
עדה צונץ
 
רכב חשמלי   
הגיע הזמן לפרסם שהחשיפה בעיתונות של חברת "Better Place", שמובילה את המהלך של הרכב החשמלי במדינת ישראל, הגיעה גם אלינו.
בחשיפה פורסם סוג הרכב המדויק ומחירו. ולכן ברצוני לשתף אתכם בחלק מזה. לפניכם ציטוט מפרסום בעיתונות:
"דגםהרנו Fluence Z.E. מציעלנהגמכוניתמשפחתיתחשמליתמרווחתבעלתגימורורמתאבזורגבוהיםמהמקובלבמכוניתמשפחתיתוביצועיםמתקדמיםמהסטנדרטהמקובלבקטגוריה. מחירהרנו Fluence Z.E. בישראליעמודעל122,900 . מכירתהרנו  Fluence Z.E בישראלתחלבחודשאוגוסטהקרוב. תכנוןנסיעהוניהולאנרגיהבאמצעותמערכתמחשובמיוחדתבתוךהרכב,מערכתניווטמתקדמת ,(GPS) חיבוראונלייןלמוקד 4, שנותאחריותיצרן,מזגןעםבקרת אקליםמפוצלת, בקרתשיוט,שקעחיבורלמכשירישמעחיצוניים, חיישןגשם,הדלקתאורותאוטומטייםועוד.
ה Fluence Z.E. הינההמכוניתהראשונהבישראלבשיווקהמונישאינהמונעתבדלק,100% חשמלית, שקטה ובעלתאפספליטות.הסוללהבמכוניתמאפשרתטווחנהיגהשלעד 185 ק"מביןטעינות (עלפינתוניהיצרן ובהתבססעלהמבחןהאירופאי NEDC ), וזאתבהתאםלאופיהנהיגה,  תוואיהשטחותנאימזגהאוויר.טווחהנסיעה ברנו Fluence Z.E.  אינומוגבלהודותלנוחותשבטכנולוגייתהחלפתהסוללה, המאפשרתלנהגיםלהחליףסוללה בתחנתהחלפתסוללהמהירהתוךפחותמ 5- דק."
www.batterplace.com  ולבחור צבע.אם כך, החלום של הרכב החשמלי יכול להתגשם לפני המועד שציפינו (גם כל עם ישראל) ומה שנשאר לנו זה להיכנס לאתר
גבי נאור
 
 
 
 
לדינה אמיר
ולכל המשפחה
השתתפותנו העמוקה ביגונכם הכבד
במותו הטרגי של האח
הרב אורי דסברג ז"ל
בנחמת ציון וירושלים תנוחמו
 
 
 

שלום לכולם,
 
יום עיון של הוועדה הרעיונית-מדינית
באחד הימים שבין יום העצמאות ליום ירושלים, התכנסו חברי הוועדה הרעיונית מדינית באולם בית כנסת הרמב"ן בירושלים, ביהכ"נ של הרב בני לאו, ליום עיון ייחודי, שנועד להעמיק ולהרחיב את הבנת חברי הוועדה בנושאים העומדים על סדר יומנו. ביום העיון התמקדנו בשלושה נושאים: העיתונאי אמנון לורד מ"מקור ראשון" פתח את הנושא "שטחים וריבונות", וחתם אותו חנן פורת בהצגה ברורה ומרגשת של עמדתו תחת הכותרת "אני מאמין"; במבי שלג, עורכת הביטאון "ארץ אחרת", עסקה בתהליכים העוברים על החברה בישראל, ובין השאר טענה שהמצב הנוכחי המאופיין בעשייה מגזרית, חייב להשתנות ועלינו לעבור לעידן של "לאחר הסקטוריאליות"; את יום העיון חתמו הרבנים אלישיב קנוהל ואילעאי עופרן, שבהנחייתו של יאיר שלג פתחו דיון עֵר "על רבנִים ורבנוּת". יישר כח למארגני היום ולמשתתפים. בישיבותיה הבאות אמורה הוועדה לקבל החלטות במגוון הנושאים שעלו לדיון ביום העיון.
 
ביריה
השבוע ערכה "העמותה לשיחזור ושימור ביריה" כנס הצדעה והוקרה למגיני ביריה במלאות 65 שנים ל"מבצע הגידם", מבצע בו עלו כ- 3,000 חברים וחברות מההתיישבות העובדת ותנועות הנוער, בגשם שוטף, להשיב את מצודת ביריה מידי הבריטים ליישוב היהודי, לאחר מאסרם של חברי הפלמ"ח הדתי.
מי שנכח במפגש הרעֵים שהתקיים במצודת ביריה זכה למחזה מרשים ומיוחד – מגיני ביריה, דור הולך ונעלם, אוחזים בבני המשפחה – בנים, נכדים ונינים, מסיירים באתר ובהתרגשות רבה מסבירים, מספרים ומעלים זכרונות. את הטקס כיבדו בנוכחותם ונשאו דברים הרב השר פרופסור דניאל הרשקוביץ, חבר הכנסת זבולון אורלב, ראש המועצה האזורית עמית סופר, נחמיה רפל מזכ"ל הקבה"ד, יחד עם רבים, טובים ומכובדים נוספים. במהלך הטקס הועבר שרביט ראשות "עמותת ביריה" מגרשון שפט (עין צורים), שהיה אחד מחברי גרעין ה' של בני עקיבא שהתיישב במקום, לידי עמיחי אביעד (משואות יצחק), נציג דור הבנים, שקיבל על עצמו להעביר את המורשת לדורות הבאים. במפגש נטלו חלק חברים נוספים מהקבה"ד, בעיקר מעין צורים ומשואות יצחק, ששמחו להיפגש עם חבריהם מימי תנועת הנוער.
 
 
יום עיון שימור ותעוד
ביום ראשון כ"ה באייר, 29.5.11 יתקיים בעז"ה יום עיון בנושא שימור ותיעוד מורשת בקיבוץ הדתי. יום העיון מיועד לארכיונאים, לצוותי הוידאו, לאנשי שימור אתרים, לאוצרי מוזיאונים ולכל נאמני המורשת באשר הם. בתכנית – הרצאה והדגמה בנושא אותנטיות בתיעוד אור-קולי, דילמות ורעיונות לעבודה עם ובתוך הקהילה, הרצאתה של ד"ר עירית עמית-כהן מהמחלקה לגיאוגרפיה וסביבה באוניברסיטת בר-אילן, מרתון חשיפת ארכיונים ומוזיאונים בקיבוצי התנועה וסיור באתרי השימור בכפר עציון. ניתן עדיין להרשם במשרדי הקיבוץ הדתי.
 
"תורה אחרי צבא" בשדה אליהו
השבוע הוזמן נחמיה להעביר שיעור ב"בית מדרש לתורה ועבודה לבוגרי צבא", וזו ההזדמנות לדווח על בית מדרש ייחודי זה הפועל כבר 6 שנים בשדה אליהו, בראשותו של הרב בועז נתנאל. לבית המדרש מגיעים בוגרי צבא המעוניינים לשלב לימוד תורה ועבודה חקלאית. כך מעידים על עצמם המלמדים והתלמידים: "העבודה עצמה היא עם חקלאים, החיים את חיי המצוות בארץ בעבודתם בה. מיוחד יותר מכך – שזו חקלאות אורגנית, מתוך אכפתיות לאדם ולסביבה. משום כך הלימוד הוא בעיקרו בבית המדרש, אך גם לומדים מהקהילה ומהמפגש עם התרבות וחיי העבודה בקיבוץ. זוהי הזדמנות מיוחדת במינה – כהכנה לחיים – במפגש של המשתחרר משירות צבאי עם לימוד תורה, ובהקדשת זמן לחיים בקהילה עובדת ומושרשת בארץ." המעוניינים להצטרף לחבורת התלמידים, המשלבים בפועל תורה ועבודה, מוזמנים לפנות לרב בועז נתנאל: 054-5640902, או לליאור פרנקל: 054-6745357.
 
מדרשת בית שמש
גם השנה, זו השנה העשירית, פועל בבית שמש "גרעין מעין" - מסיימי י"ב המתנדבים לשנת שרות לפני השרות הצבאי/לאומי. "מדרשת בית שמש", המנחָה את המתנדבים, הולכת ומתעצמת והפעילות הנפלאה שפתחו בה בוגרי שק"ד לפני 10 שנים זוכה להערכה רבה. השבוע, במעמד נכבדים מהעיר, הונחה אבן פינה לבניין חדש, שיאפשר למדרשה להרחיב ולהעצים את פעילותה. לשמחתנו, לקראת השנה הבעל"ט הובטחה המשכיות "גרעין מעיין", לאחר ש- 11 בנים ובנות כבר נרשמו, דחו את גיוסם, והבטיחו את התנדבותם במסגרת יג"ל.
 
 
שבת שלום
נחמיה רפל
וחברי המזכירות הפעילה
 
  
בריכת השחיה
בע"ה ביום רביעי – יום ירושלים כ"ח באייר 1.6 תיפתח עונת הרחצה.
לוח הזמנים דומה לשנים שעברו עם תוספת אחת. בעקבות בקשות החלטנו לפתוח את הבריכה לגברים גם בשעות הבוקר. לכן: לנשים יש שלושה בקרים, לגברים נוספו שעות בוקר ולתחזוקה ושימור נשארו שני בקרים. לפי מספרי השוחים נדע האם השינוי לטובה.
אנו מתפללים שבע"ה נזכה לקיץ של בריאות, שלווה ושמחה.
כ"ח באייר – י"ח בסיוון 1 – 20.6
 
נשים
גברים
קיבוץ
ראשון
19:00 – 16:00
16:00 – 14:00
 
שני
8:30 – 7:00
14:00-17:00
19:00 – 17:00
 
שלישי
18:00 – 14:00
6:30-8:30
20:00 - 18:00
רביעי
16:00-19:00
16:00 – 14:00
 
חמישי
8:30 – 7:00
14:00-17:00
19:00 – 17:00
 
שישי
13:00 – 7:00
16:30– 13:30
18:30 - 16:30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
י"ט בסיוון – כ"ב בתמוז 21.6 – 24.7
 
נשים
גברים
קיבוץ
ראשון
22:00 - 16:30
16:30 - 13:30
 
שני
8:30 - 7:00
18:00 - 13:30
 
22:00 - 18:00
 
שלישי
18:00 - 13:30
6:30-8:30
21:00 - 18:00
רביעי
22:00 - 16:00
 
16:00 - 13:30
 
חמישי
8:30 - 7:00
18:00 - 13:30
 
22:00 - 18:00
 
שישי
13:00 - 7:00
16:30 - 13:00
18:30 - 16:30
מוצש"ק
 
23:00 - 21:00
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
להלן התזכורות:
הכניסה מהשער הצפוני שליד הבודקה. לבעלי שיער ארוך הרחצה בכובע ים.
ילדים מתחת לכתה ד' צריכים מלווה צמוד מכתה י' ומעלה.
לאורחים הכניסה והשהייה בבריכה רק עם מארחים חברי הקיבוץ או בתשלום.
                         בבקשה עזרו לנו לשמור על הבטיחות בבריכה.
                                                 להתראות,  עירית ואריאל
 
 
 
השיעור בפרשת השבוע יינתן ע"י נחום ברוכי
אחות תורנית: עדה צונץ - פלאפון 61999
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
 
מבזקים מריכוז שירותים
-         בשבוע הבא יגיע מדביר מהמועצה לרסס נגד יתושים באזורים של מים עומדים,
בתקווה שפעולה זו תמעיט את נוכחותם הכואבת.
-         פחי האשפה - ה"צפרדעים" - מעוטרים בפסולת שנזרקת ע"י חברים (שטיחים, חלקי ריהוט, גזם ועוד). אני חוזרת ומבקשת, נא לא לזרוק פסולת מחוץ לפחי האשפה, לא פריטים ישנים ולא גזם.
תודה לצוות הנוי שמתחזק את האזורים האלו.
-         ריכוז קניות: עפרה פארן תיקח על עצמה את הנושא. עפרה תיסע כל יום שני לעיר הסמוכה לקניות לטובת החברים והענפים. מי שזקוק לשרותיה מוזמן לפנות אליה ישירות או בכתב. תודה גדולה לציפי שתפעלה את ריכוז הקניות עד עתה לשביעות רצון כולנו. תודה רבה !
-         מספרה: מרים פרייס תיקח על עצמה את האחריות על המספרה בנוסף לאחריותה על הפדיקור.
           תודה לאתי גרינברגר שעשתה זאת עד היום.
-         חדרי אורחים: בימים אלו מתבצעות עבודות שיפוץ בחדרים - חידוש מערכת החשמל, התקנת מזגנים וצביעה. תודה לכל העוסקים במלאכה ובעיקר לסוזי האחראית על חדרי האורחים.
-         נוי:  אי אפשר שלא לשים לב לרוח הרעננה שהכניס אסא לענף הנוי. בהצלחה לך!
-         דואר: כמו שכולנו ראינו והרגשנו, העברנו את משרד הדואר לחדרו החדש. קשה להתרגל לשינויים שנעשו בתאי הענפים אבל הזמן יעשה את שלו. כרגע, חדר הדואר יהיה פתוח בכל יום בשעות
07.30   – 13.00  ותפעולו ממשיך ע"י עטרה. השאיפה לפתוח את משרד הדואר ע"י איסר ספיר לקראת
אמצע יוני. במסגרת השינויים יש תוכנית לחידוש תאי הדואר לתאים סגורים. פרטים בהמשך.
-         נעשים מאמצים לשמור על הניקיון באזור "המזבח". לכל המשתמשים בפח, בבקשה לא לזרוק פסולת מחוץ לפח ולעזור לנו לשמור את המקום נקי ומסודר. כמו כן, אסור לזרוק לפח אדמה ופסולת בניין.
עירית פורשר – רכזת שירותים
 
 
 
 
 
AtarimTR