ידיעון 2798 פר' ויראה

בס"ד, י"ז במרחשוון תשע"ג  

 

פרשת וירא  

 

16.28

הדלקת נרות

08.00

תפילת שחרית

16.40

מנחה, קבלת שבת

 ערבית, דרשת הרב

11.00

שעור בפרשת השבוע במועדון

שעור במשניות בשטיבל

18.30

סעודת שבת בחדר האוכל

11.30

סעודת שבת בחדר האוכל

מכונת השטיפה תפעל

בשעות 19.30 – 21.30

נא להחזיר כלים עד 21.00

12.45

שעור לנשים – שיר השירים – במועדון

13.00

מנחה גדולה

15.30

שעור בדף יומי

16.00

מנחה

16.00

נשים אומרות תהלים - בבית סעדון

17.27

ערבית, הבדלה

 

 

זמני תפילה במשך השבוע

שחרית א, ג, ד,  ו             06.00

שחרית ב, ה                    05.50

מנחה ברחבת חדר האוכל   13.30

מנחה בבית הכנסת           16.30

רבע לערבית                    19.45

ערבית                           20.00

עונג שבת לילדים בשעה 10.30

  כיתות א-ג    לימור נתנזון

  כיתות ד-ו     מילכה מיור

 

 

 

לוח השבוע

 

יום ראשון

19.00

גדולי המחשבה הישראלית

חדר עיון

יום שני

17.30

התעמלות לגברים

בית שפירא

21.15

שעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י

חדר עיון

יום שלישי

09.00

מפגש בוקר לבגירים

מועדון לחבר

16.30

פגישת תיאטרון עדות

מועדון לחבר

19.30

התעמלות לנשים

בית שפירא

20.30

התעמלות לנשים

בית שפירא

יום רביעי

17.30

צ'י קונג לבגירים

מועדון לחבר

18.30

מפגש ערבית לבגירים

מועדון לחבר

יום חמישי

19.00

שעור ניצוצות מהדף היומי

חדר עיון

יום שישי

06.30

שיעור בדף יומי

חדר עיון

 

השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון

 

 

תורנות נערים ברפת

בוקר:     רפאל סעדון

צהרים:  צוריאל בן-שמול

 

 

 

 

 

 

 

 

וחוזר חלילה

השבוע הגענו בלימוד מסכת "שבת" במסגרת הדף היומי, לדף כ"ז עמוד ב' - המקום שבו התחלנו בלימוד הדף היומי העולמי לפני יותר משבע שנים.

יש לציין שבכל ערב אחרי מעריב לומדים עשרה עד שמונה-עשר איש. לכן הצטרכנו להוסיף שולחן.

בע"ה בסוף מסכת "שבת", (בין פורים לפסח) נעשה סיום הש"ס בהשתתפות כול הציבור, כפי שנעשה בעבר כשסיימנו פעמיים כל הש"ס.               

יעקב שניאור

 

מה בגיליון?

·         על קצה הלשון – הרב ירון

·         למה באו המלאכים – יהונתן שרמן

·         סיפור מההפטרה – מיכה אמיר

·         עוזי חיטמן – עפרה ויפת שדיאל

·         גנבו לי... – לני בן-שמול

·         בקיבוץ הדתי – עמוד"ש 134

·         חדש בהתחדשות – לאה פרידמן

 

                                           כלבו דף ולוחות זמנים

                                                                 קראו בנעימות !

המערכת

 

לחברתנו הוותיקה שרה כרמי 

במלאת לך 90 סתווים

שאי ברכות חמות

לשנים ארוכות בבריאות ובשמחה 

עם כל המשפחה   

 

ברוכים הבאים

השבת אנו מארחים את תלמידי כיתה י"ב – מחזור נ"ה של בית הספר בקב' יבנה.

התלמידים וצוות המורים יקיימו את תפילות השבת בבית שפירא בנוסח "קרליבך". הציבור מוזמן להשתתף.

משפחות: סעדון, שלמה פורשר, צוייג, והמזכירות

     נר זיכרון !

     משה דוד פרידמן ז"ל – כ"א במרחשוון תשל"ט

 

 

 

 

 

 

 

ביקור חולים – רש"י על הפסוק הראשון בפרשה אומר שהקב"ה בא לבקר את אברהם החולה לאחר ברית המילה. המושג 'ביקור חולים' עבר שינוי לשוני מעניין: המלה 'לבקר' מופיעה בדברי הנביא יחזקאל (לד, יא-יב): "וְדָרַשְׁתִּי אֶת צֹאנִי וּבִקַּרְתִּים. כְּבַקָּרַת רֹעֶה עֶדְרוֹ... כֵּן אֲבַקֵּר אֶת צֹאנִי וְהִצַּלְתִּי אֶתְהֶם מִכָּל הַמְּקוֹמֹת אֲשֶׁר נָפֹצוּ שָׁם". משמעות המלה היא שהקב"ה מבטיח לבדוק את  ישראל (מלשון ביקורת). מכאן אמרו חז"ל (נדרים מ, א) שכל מי שאינו מבקר חולים כאילו שופך דמים, ומסופר על ר' עקיבא שבא לבקר את תלמידו החולה, ומצא שהבית טחוב ומחניק, וניקה ושטף את הבית וכך הציל את חייו. ואולם, עם הזמן ביקור החולים הצטמצם לכניסה לביתו של החולה, וממילא משמעות המלה 'ביקור' השתנתה מביקורת (באנגלית: To take care) למה שאנחנו קוראים היום ביקור (visit).

בא בימים – נאמר בפרשה (בראשית יח, יא): "וְאַבְרָהָם וְשָׂרָה זְקֵנִים בָּאִים בַּיָּמִים". פירוש הביטוי הוא שעברו עליהם כבר ימים רבים, ובעצם זו מלה נרדפת למלה 'זקנים'. ואולם, חז"ל (בראשית רבה נט, ו) אמרו: "יש לך אדם שהוא בְּזִקְנָה ואינו בימים (=כלומר שהוא כבר זקן, אבל לא עברו עליו הרבה שנים), בימים ואינו בְּזִקְנָה (=כלומר שעברו עליו הרבה שנים, אבל אינו זקן), אבל כאן - זִקְנָה כנגד ימים וימים כנגד זִקְנָה.

 הַכְּצַעֲקָתָהּ – לפני הפיכת סדום ועמורה אומר הקב"ה (בראשית יח, כא): "אֵרֲדָה נָּא וְאֶרְאֶה הַכְּצַעֲקָתָהּ הַבָּאָה אֵלַי עָשׂוּ". מכאן נגזר הניב שמשמעו האם באמת המצב הוא כמו ששמעתי. כמובן שהקב"ה אינו צריך בדיקה כזו, אבל רש"י כתב שמכאן אנו למדים שאין לדיין להכריע דין לפני שהוא רואה את המציאות בעיניו, גם אם הוא חושב שהוא יודע.

 חָלִילָה – אברהם אומר לקב"ה (בראשית יח, כה): "חָלִלָה לְּךָ מֵעֲשֹׂת כַּדָּבָר הַזֶּה לְהָמִית צַדִּיק עִם רָשָׁע". המדרש (פסיקתא) מסביר זאת מלשון חולין: "חולין הוא לך מעשות כך, ואתה קדוש ושמך קדוש", או מלשון חילול שם שמים. אך אליעזר בן יהודה במילונו כותב שמהסבר זה נודף ריח של דרוש. אגב, ישנו ביטוי נוסף שלא קשור לביטוי הזה, והוא 'חוזר חלילה', שבו הכוונה היא כמו מחול – שהוא ריקוד מעגלי.

חָס וְחָלִילָה – זהו ביטוי מעניין שמקורו אינו ברור. כאשר אחי יוסף הואשמו בגניבת הגביע, הם אמרו (בראשית מד, ז): "חָלִילָה לַעֲבָדֶיךָ מֵעֲשׂוֹת כַּדָּבָר הַזֶּה", ותרגם אונקלוס: "חָס לְעַבְדָּךְ מִלְּמַעֲבַד כְּפִתְגָמָא הָדֵין". כלומר שהמלה 'חס' היא תרגום ארמי של המלה 'חלילה'. רש"י כותב שם "חס מאת הקב"ה יהי עלינו מעשות זאת", כלומר שהוא מפרש זאת מלשון רחמים, כמו שאנחנו אומרים "ה' ישמור" או "רחמנא ליצלן" (א-לוהים יצילנו). יש שהסבירו שהמלה חס באה מהמלה ח'ס בערבית שמשמעה דבר מאוס, ואולי מכאן בא גם הביטוי 'איחס' (לא על אוכל, כמובן...), ואולי גם המלה 'חסה' – מרור – מקורה מכאן.

הרב ירון

 

 

 

 

 

למה באו המלאכים ? 

פרשת "וירא" מתחילה בביקור שלושת המלאכים באוהל אברהם ובשורת לידתו הקרבה של הבן, שלימים אנו מתבשרים ששמו: "יצחק". "יצחק" – על שום מה? הכתוב מנמק בעת הדיווח על הלידה: "ותאמר שרה צחק עשה לי א-לקים כל השמע יצחק לי", מה שמזכיר את צחוקה כבר בעת הבשורה; "ותצחק שרה בקרבה...", וטרוניית הקב"ה: "...למה זה צחקה שרה", והכחשותיה: "ותכחש שרה לאמר לא צחקתי כי יראה...".

נוכח זאת, קצת מוזר ששמו של מי שמסמל את המשכיותה של שושלת עם ישראל קרוי על שם ספקנותה של אימו, ספקנות עליה ננזפה מיידית. נשאלת השאלה: האין שם מתאים יותר?!

אלא שעיון בסוף פרשת "לך לך" מגלה לנו ששמו של יצחק אינו קשור כלל לצחוקה של שרה. יותר מזה, ביקור המלאכים היה די מיותר ולא חידש דבר, לפחות ככל שהעניין נוגע לאברהם. זה האחרון כבר ידע שייוולד לו צאצא, הוא גם ידע את מין היילוד, את תאריך הלידה ואפילו את שמו, כמפורט: "ויאמר א-לקים... שרי אשתך לא תקרא את שמה שרי כי שרה שמה" "וברכתי אתה וגם נתתי ממנה לך בן...". תגובת אברהם: "ויפל אברהם על פניו ויצחק ויאמר בלבו הלבן מאה שנה יולד ואם שרה הבת תשעים תלד" ובהמשך: "ויאמר א-לקים אבל שרה אשתך ילדת לך בן וקראת את שמו יצחק..." וכן: "ואת בריתי אקים את יצחק אשר תלד לך שרה למועד הזה בשנה האחרת". רק בחלוף 3 ימים תמימים מביאים המלאכים את בשורת הלידה גם לשרה (מה שמסביר מדוע מיד בהיכנסם לאוהל, הם תרים אחריה: "ויאמרו אליו איה שרה אשתך...").

אם כן, ביאת המלאכים נועדה לשרה בלבד, שלא עודכנה על ידי אברהם שמיהר מיד עם התבשרו לעסוק במצוות המילה. על פי המצוטט לעיל, שמו של הילד נבחר על ידי הקב"ה בעצמו, אולי בשל צחוקו-שמחתו של אברהם לשמע הבשורה.

 

מהתרחשות זו אפשר ללמוד כמה דברים. אפשר להבחין שיש הבדל בין צחוק לצחוק: יש צחוק של שמחה (כצחוקו של אברהם, שמתורגם ע"י אונקלוס: "וַחֲדִי") ויש צחוק של ספקנות (כצחוקה של שרה, המתורגם: "וְחַיְכַת"). אך בעיקר אפשר לראות שבשורה טובה - מבשרים רבים לה. לכן, חרף העובדה שכבר נתבשר אברהם על הלידה הקרבה על כל פרטיה, ושאפשר היה להניח שמתישהו יעביר את תוכנה לשרה, בכל זאת, כעבר כמה ימים התבשרה שרה בנפרד.

 

לעתים אנו נוטים "להחליק" בשורות טובות כמובנות מאליהן. איננו מתעכבים די הצורך להודות לקב"ה על בשורה או התרחשות טובה. איננו מרימים די כוסות לחיים ואיננו חוגגים די הצורך אפילו את הרגיל והבנאלי. אין זאת, אלא משום שאיננו משקיעים די מחשבה בהפנמת ההבנה שמצבים פחות-טובים שהינם חלופיים למצבנו הנוכחי, יכולים היו להיות חלילה מנת חלקנו.

פעמים, דווקא כשאדם נתון במצב משברי כזה או אחר, הוא פתאום מעריך את מה שעד רגע קודם לכן היה לו מובן מאליו. או אז הוא חש פתאום געגוע עז ל- obvious, לרגיל ולמוכר. הוא לומד, לעיתים על בשרו, להעריך את מה שנתפס אצלו עד עתה כנתון שאין מה להתעכב עליו.

אם הקב"ה עצמו מטריח שליחים לאוהלו של אברהם, כחום היום, לבשורה שכבר ניתנה במלואה קודם לכן, יש בכך כדי ללמדנו שבשורה טובה - צריך להגזים בשמחה לדידה. יותר מזה: נכון לו לאדם לברך תדיר על מנת חלקו מדי יום, מדי שעה. בשורות טובות ושבת שלום.

יהונתן שרמן

 

סיפור מההפטרה (מיכה אמיר, מודיעין)

השבת, אם ירצה ה' נקרא                                               פרשת השבוע פרשת וירא.

לאוהל של אברהם ושרה                                         מגיעים מלאכים ובפיהם בשורה.

בעזרת ה' – כך לפי המקרא –                                             בגיל תשעים, שרה הרה.

 

סיפור לא פחות מרתק נקרא,                                   כמו שאומרים: 'סיפור מההפטרה'.

הנביא אלישע אל הדגל נקרא,                                      לעזור לאשה שנמצאת בצרה.

הנושים לוחצים ועינם צרה,                                        היא צריכה לשלם ואין אגורה.

הוא שואל: "מה נשאר לך? חפשי במגירה,"        היא אומרת: "כד שמן, גם זה במשורה...".

"תירגעי, המצב לא כזה נורא,                                   נמצא לך תרופה לא כל כך מרה".

 

הוא קורא לילדים לבוא לעזרה                                     שיביאו כלים, קומקום, קערה,

שיסדרו ת'כלים בשורה ישרה,                                       ויצקו ברציפות וללא עצירה.

ישועת ה' כהרף עין נוצרה                                            וראה זה פלא - נס שם קרה:

הכלים התמלאו בכמות אדירה.                                  מן הבית הוצאו והוצעו למכירה.

נס פח השמן (ללא מנורה),                                                  שמן כמים, מציל מצרה.

האשה את חובה שילמה לחברה,                                   ליהודים הייתה שמחה ואורה.

 

 

לסבתא רבתה חיה פרידמן

לסבתא וסבא לאה ומאיר פרידמן

ולכל המשפחה

שפע – ברכות

בשמחת בת-המצווה של הנכדה אלי

בת איילת (קורקין) ודרור פרידמן

 

לסבתא רבתה לאה לוי

ולכל המשפחה

מזל-טוב בהולדת הנינה

נכדה למרים ויורם לוי

בת לחיה ואמיר לוי בארה"ב

 

לסבתא רבתה לאה ברמן

ולכל המשפחה

מזל – טוב בהולדת הנינה

נכדה לאפרת ואפרים טאוסי

בת לדנה ולגלעד טאוסי

לסבתא רבתה אסתר בידר

ולכל המשפחה

מזל – טוב בהולדת הנין

נכד לציפי ולאפרים בידר

בן לאלישבע ומאיר קויפמן

תזכו לגדלם בבריאות, בשמחה ובנחת

 

עוזי חיטמן

אמנים עולים שרים עוזי חיטמן. 

ביום שני השבוע יצאנו עפרה ואני מהיכל התרבות בפתח תקווה וההרגשה הייתה כאילו השתתפנו בתוכנית הטלוויזיה ”חלום עליכם“ ששודרה בשנים 1993 – 1998.  מגיש התוכנית היה ”עוזי חיטמן“ זירו לברכה. בתוכנית זו עוזי הגשים חלומות של ילדים.

עוזי חיטמן השתתף בכתיבה של למעלה משש מאות וארבעים שירים עבריים. הוא כתב כמעט בכל סגנון המושר בעברית, ולכן אפשר לכנות את סגנונו בשם "סגנון ישראלי". הוא כתב והלחין שירים למבוגרים ולצעירים, שירי אהבה ושירי מחאה, שירי ילדים רבים, שירים בסגנון יווני ושירים בסגנון עדות המזרח.

חיבתו של חיטמן לקהל הילדים בלטה גם בהופעותיו בפניהם ובתוכניות הטלוויזיה שהגיש. בתחילת שנות השמונים הוא נמנה עם מגישי תוכנית הילדים "פרפר נחמד". הוא גם היה הראשון שהפיק קלטות ווידאו לילדים עם חני נחמיאס. כזה היה עוזי שבחודש זה מלאו 8 שנים להסתלקותו הפתאומית מהווי חיינו.

בעידודו של ראש העיר מר יצחק אוחיון, החליטה מחלקת התרבות בעיריית פתח תקווה לקיים ערב מיוחד לזכרו. המיוחד בערב הזה היה שילובם של אמנים וזמרים עולים חדשים, מגלויות שונות, במגמה להציגם בפני הציבור ולקרב אותם לסגנון השירה הישראלית שכה אפיין את המוסיקה שעוזי חיטמן ייצג.

במהלך הערב עלתה לבמה איה, אלמנתו של עוזי, וסיפרה על הקשר המיוחד שנרקם במשך השנים בין עוזי ליצחק אוחיון. תחילתו בתקופה בת 10 השנים שבה כיהן אוחיון כמנהל מחלקת נוער וספורט בעיריית פתח תקווה.  הוא קרא לעוזי והציע לו לקחת על עצמו את שילוב המוסיקה בתרבות הנוער בעיר. עוזי נענה לאתגר ובמשך כמה שנים זכתה פעילותו להצלחה רבה בקרב הנוער, בעיקר בשל אופיו והקשר הישיר שלו עם הסובבים אותו.

בין הזמרים העולים, שולבו בתכנית גם זמרים מוכרים מהשורה הראשונה בזמר העברי, וכולם שרו ”עוזי חיטמן“. החלק המרגש ביותר בערב זה היה שילובו של הקהל הרב שנכח באולם. ציבור של כ- 800 איש לא פסק ולו לרגע מלהצטרף לזמרים שעל הבמה, והיה פשוט מדהים להיווכח עד כמה מילות שיריו של עוזי שגורים ומושרשים בקרב הציבור (גם השקופיות תרמו). מפעם לפעם סופרו גם סיפורי חיים ואנקדוטות הקשורים לעוזי, ואלו השרו מעט תוגה מול השמחה וההתלהבות של הקהל (גימלאים ברובם). הזמר

הצעיר רון שובל שעלה לשיר בחלקו הראשון של הערב סיפר, כי זמן קצר לפני שנפטר כתב לו עוזי שיר שאמור היה להשתלב בתקליט חדש שעמד להוציא. עוזי הזדמן לאולפן בזמן ההקלטה, ומרוב התלהבות מהביצוע הציע לעשות קולות רקע לזמר הצעיר. הם קבעו תאריך לפגישת המשך.  יומיים אחר כך נפטר עוזי בחטף. בזמן הלוויה צלצל הנייד בכיסו של רון. משהוציאו, הופיעה על הצג תזכורת לפגישה שנקבעה לאותו היום.  

הבולט בזמרים המזרחיים שחיטמן עבד אתם הוא שימי תבורי ("עוד סיפור אחד של אהבה", "לילה בלי כוכב" ”אליאור שלי“ ושירים רבים אחרים). חיטמן כתב לתבורי שני תקליטים שלמים בשנים 1976 ו-1977 ונלחם על השמעתו של תבורי ברדיו בראשית דרכו. תבורי בקולו העמוק שילהב את הקהל בשלושה משירי עוזי חיטמן וכאילו הרים את תקרת ההיכל לגבהים, בעידודו ובהשתתפותו של הקהל הנלהב.

הזמרת דורית ראובני שהייתה שותפה לעוזי באחד ההרכבים של להקת פיקוד מרכז, שרה שיר שכתב אחיינו של עוזי לאחר פטירת דודו. השיר לא נחשף במשך שמונה שנים בהשמעה פומבית ובערב זה הייתה השמעת הבכורה שלו. גם בתה של דורית הצטרפה למופיעים במחרוזת של שירי חיטמן.

הפתיעו את הקהל זמרי האופרה הישראלית שביצעו את השירים ”ארץ הצבר“ ו“אדון עולם“  (שרו ”אדון עולם“ גם ברוסית), ולאחד השירים הוכן עיבוד ברוח ובסגנון של להקה ברזילאית (זמרים עולים) שגם ביצעה אותו, ועוד ועוד...

וכך, במשך למעלה משעתיים היינו נתונים באיזו בועה מוסיקלית מקסימה וצבעונית שכל כולה עוזי חיטמן, עד שהגיע הערב לסיומו בשיר ”תודה על כל מה שבראת“ בביצוע רגיש במיוחד של הזמר חיים משה.

הנחו את הערב בחן וברגש אנדרי (לא זוכר את שם משפחתו) וחני נחמיאס.

היו ונהנו עפרה ויפת

ותודה לדבורה שדאגה לנו לכרטיסים.

 

 

לרותם ונתנאל ארצי  

לסבתא וסבא אתי ומוישי גרינברגר

לסבתא רבתה וסבא רבה עטרה ואשר גרינברגר

ולכל המשפחה

מזל – טוב בהולדת הבת-הנכדה-הנינה

                      אחות לטלי-ה ולנהוראי

                                      ודבר טובה ישמחנה

 

גנבו לי, לקחו לי, תזכו אותי!

קשה לי לכתוב משהו הומוריסטי כשאחרי חודשיים (תקופת החגים) אני שולחת לצדקה  120 ק"ג של פריטים לא מסומנים וכבר הארון מתחיל להתמלא מחדש.

מאד קשה לי להתייחס לאדם שאומר לי 'חסר לי משהו' במיוחד כשארון הלא מסומנים כל כך מלא.

לפעמים יש טעות בחלוקה לתאים, אבל לא תמיד אפשר להאשים אותנו בכך. יש כאלה שלא יודעים איפה הכביסה שלהם באמת נמצאת.  מוזר? לא! אולי אצל החייל? אולי בפנימייה זרוק באיזה מקום? אולי ליד הבית? אולי ליד הכלבי?  וכמובן חסר 3 שבועות וכל יום שעובר מקבל ריבית של יום.

אני חושבת: למה בכלל לזכות מישהו על מה שאבד?

אין למחסן בגדים תקציב  גדול. התקציב מיועד בעיקר לפיצוי עבור נזקים שנגרמים במכבסה.  אם חו"ח אנחנו לא תופסות בזמן עט בכביסה (קללה לכול כובס/ת) זה עושה נזק ואז באמת חייבים להתייחס לנזק.

המכבסה שלנו מאוד מתקדמת. אנחנו לא משתמשים בחומרים קשים (כמו אקונומיקה), ולכן אם למישהו יורד צבע של בגד זה בגלל שלא צבעו כמו שצריך את הבד. אם זה קורה בחודש הראשון אחרי הקניה, מומלץ להתלונן אצל היצרן. היום הרבה מהבגדים באים מסין, וזה המחיר שאנחנו משלמים.

דבר נוסף למדתי השבוע: למגהצים לא צריכים מים מזוקקים ומי ברז - מומלץ להשתמש במים מינראליים.

                                                                                                  שבת שלום

לני בן-שמול

שלום לכולם,

 

העצרת המרכזית לזכר יצחק רבין

כמה עשרות בני נוער מקבוצותינו הגיעו ל'כיכר רבין' במוצאי השבת שעברה, אור לי"ב בחשוון, ונטלו חלק בעצרת. 4 נואמים מתוך 9 היו חובשי כיפה, והם זכו לתשואות רמות מקהל אלפים שכמעט כולו אינו חובש כיפה. יצאנו בתחושות מעורבות: מצד אחד, זכינו להרבה חיבוקים ומילות הערכה על כך שהגענו, מצד שני קשה היה לצפות בסרטונים שתעדו את ההסתה, ובהם נראו חובשי כיפה רבים מתלהמים. קשה היה גם לשמוע חלק מדברי הנואמים שלא הצליחו להתאפק ולשמור בליבם את דברי הביקורת על "הצד השני", דהיינו: עלינו, "הדתיים". מצד אחד הרגשנו בבית, בין אוהבי עם, ארץ ומדינה, בין חלוצים חברי תנועות הנוער הכחולות, ומצד שני היינו מתי מעט שחבשו כיפות ו/או חולצות בני עקיבא. יצאנו עם הרבה גאווה, עם תחושת שליחות וגם עם לא מעט שאלות ותהיות. אנו מקווים שבשנה הבאה תימשך מגמת השותפות.

מחלקת הביטחון בשק"ד – יום הכוון

בסדרת שיחות והרצאות בבית ספר שק"ד-דרכא השלימה השבוע מחלקת הביטחון את רצף 'ימי ההכוון' לקראת שרות משמעותי. השיחות סיפקו למועמדים לשרות מידע רלוונטי, ועסקו בהכנה מנטאלית לקראת הצבא ושנת ה- י"ג. שיתוף הפעולה והמשובים מראים בברור את הרלוונטיות ואת חשיבות הימים הללו כחלק מתהליך הליווי וההכנה של בנינו ובנותינו לשלבים הבאים בחייהם. לצד שיחות המכינות את הצעירים לקראת שלבי המיון השונים, קיימנו יחד עם דוד גדיש, רכז היג"ל בבני עקיבא ובקבה"ד, שיחות על האפשרויות העומדות בפני הבנים והבנות במקומות ההתנדבות השונים. לשמחתנו כמעט 100% מהנוער שלנו מצהיר בביטחון שהוא רוצה ללכת לשנת שרות התנדבותית לפני שרות החובה, ומעבר לתרומה המשמעותית למעגלים חברתיים שונים אין ספק שזו שנת הכנה מצויינת לקראת אתגרי הצבא.

 

תוכנית ליווי העשרה ושיח לבני ובנות ה- י"ג

בשילוב כוחות עם מחלקת הדור הצעיר ומדרשת תורה ועבודה יזמה מחלקת הביטחון סדרת מפגשי תוכן לבנינו ובנותינו שבמסלולי י"ג השונים (מתנדבי שנת השרות יג"ל, תלמידי המכינות והמדרשות וכד'). התוכנית קושרת את הבנים והבנות לקיבוץ הדתי, מעוררת לשיח ערכי ומכוונת לערנוּת ומעורבות חברתית. בכוונתנו לקיים 6 מפגשי תוכן, ובסיומם – בחודש מאי– לסיים את התוכנית במסע משימתי בן יומיים. פרטים מדוייקים יפורסמו בקרוב בקיבוצים ובתאי הדואר של כולם. את המפגש הראשון נקיים בעז"ה ביום ראשון ד' בכסלו, 18/11, בקיבוץ בארות יצחק, בין השעות 19:30-22:30, תחת הכותרת: "החיים זה לא קיבוץ – אז מה הם?" עיסוק בחווית ה- י"ג. בתוכנית הופעה של להקת נהגי הפרדות, תיאטרון פלייבק ועוד. הרשמה במשרדי הקיבוץ הדתי (עדנה), ואנו מצפים לכל בנות ובני י"ג.

 

'כיתה חכמה' בישיבת מעלה גלבוע

ישיבת הקבה"ד במעלה גלבוע מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בשיעורים הניתנים ע"י רבני הישיבה בשידור חי! באמצעות טכנולוגיות חדשות יכול כל אחד – לאחר שיירשם מראש דרך האתר של הישיבה – להשתתף ללא תשלום בשיעור המועבר מהישיבה למחשבו הביתי, ולהיות שותף פעיל בשיעור: לשאול, להתווכח ולהתפלמס עם שאר המשתתפים בשיעור. בימי שני יעביר הרב יוסף סלוטניק שיעור בנושא: "עריכה מעצבת – קריאות באבות דרבי נתן", ובימי שלישי יעביר הרב בני הולצמן שיעור בפרק שמיני של מסכת סנהדרין. פרטים נוספים באתר הישיבה או בטלפון: 04-6480712.

בארות יצחק שבנגב

18 חברי 'צוות היגוי רחב' העמֵלים על פיתוח אתר בארות יצחק שבנגב, ועימם נציגי הקיבוצים בארות יצחק, סעד ועלומים, התכנסו השבוע לסקירת ההתקדמות ולגיבוש קווי פעולה לעתיד. נקודת המפגש היתה ליד מגדל המים, והיה מחמם את הלב לראות את העבודה המקצועית הנעשית במקום ע"י קבלן ש"אוהב את העבודה ומבין את חשיבותה". מהשטח הפתוח עברנו למבנה "המשולש" בעלומים, שם ראינו את העבודה העצומה הנעשית כדי להכשיר את המבנה ליעדיו התיירותיים והמורשתיים. בחלק האחרון של המפגש הציגה שרית יודקה-אוקון (עלומים) את התוכניות הפיזיות והחינוכיות שיתקיימו במקום ועסקנו בתכנון יום העיון וטכס חנוכת האתר שיתקיימו בעז"ה במלאות 70 שנה לעליית בא"י להתיישבות בנגב.

 

מגדל עוז

לאחר שנים רבות בהן אירח קיבוץ מגדל עוז סמינרים של "בני עקיבא – התנועה העולמית", שנמשכו שבועות אחדים, הגיעה לאחרונה קבוצה של 30 בני נוער צרפתים לתוכנית שנתית, מטעם ארגון ׳התקווה׳ בראשותו של הרב דויד מאמו. הקבוצה תשהה בקיבוץ במשך שנה לצורך לימודי יהדות והכרת הארץ, והכל כהכנה לשירות צבאי/לאומי ולימודים אקדמיים. השינוי התקבל בברכה, והוא זוכה להצלחה גדולה: הקבוצה מצויינת, החניכים שבעי רצון מהאווירה הקיבוצית-כפרית, המשפחות המאמצות פתחו את בתיהם ברצון, ואנו מקווים שבעקבות החלוצים תבואנה בשנים הבאות קבוצות נוספות.

 

בחירות ל"בית היהודי"

ביום שלישי הבעל"ט ייערך השלב הראשון בבחירות המוקדמות ל"בית היהודי". כידוע, לאחר הפרישה מהמרוץ של הרב פרופ' השר דניאל הרשקוביץ נשארו שני מתמודדים על ראשות המפלגה: ח"כ זבולון אורלב ונפתלי בנט. בשעתו, פנתה הוועדה הרעיונית-מדינית אל המועמדים בבקשה ובהצעה להגיע ביניהם לסיכום מוקדם על ניהול משותף של המפלגה לאחר הבחירות, מכיוון שלעבודה במערכת הפוליטית דרושים גם הניסיון והידע שיש לוותיקים וגם הרעננות והתנופה שמביאים עימם החדשים, אך הדבר לא צלח. בשבוע האחרון יצא נחמיה, כותב שורות אלה, והביע באופן אישי תמיכה פומבית בזבולון אורלב, הן משום כישוריו והישגיו המוּכָחִים שכולנו נהנים מהם, והן משום החשש מכניסת יו"ר חדש למפלגה שאין לו ניסיון בעבודת הכנסת. כמובן שכל חבר בתנועה אינו מחויב לבחירה זו ויכול וצריך להצביע על פי מצפונו האישי.

 

             שבת שלום,

                                               נחמיה רפל

וחברי המזכירות הפעילה

 

נובמבר ב"התחדשות" 

חורף של מודעות - מזמינות אותך לעצור רגע....

ולמצוא דרכים חדשות שיובילו אותך אל עצמך ואל עוצמתך.

 

יום שלישי, כ"א במרחשוון, 6 בנובמבר, בשעה 19.00                         מעגל נשים: אני אישה

בואי לחוות איתנו ערב חוויתי, בו נתחבר אל האישה שבנו, בעזרת עבודה אישית מכוונת,

לימוד ודיון משותף,יצירת קולאז אישי, ושיתוף.

מנחה: דניאלה ארזי אוסקר, "מעגל אישה".

  

יום רביעי,  ליל ראש חודש כסלו,  14 בנובמבר  בשעה 19:00             נשים חוגגות ראש חודש

מזמינות אותך לפתוח אחרת את חודש כסלו.

מזמינות אתכן להתכנס יחד בחג המיוחד לנשים, ללמוד על האנרגיה המיוחדת של החודש

ולמצוא דרכים חווייתיות להתחברות אישית אל אנרגיה זאת.

מנחה: לאה פרידמן

 

יום ראשון ד בכסלו, 18 בנובמבר    בשעות 9:00 עד 12:00                       בקר של התחדשות

בואי להגשים את חלומות היצירה האישיים שלך.

אנחנו כאן כדי לאפשר לך ליצור בשלווה כל מה שרצית ולא הספקת, לסיים את כל התחלות היצירות שנמצאות אצלך כבר זמן רב,כדי ללמוד , או סתם  לפגוש לשוחח ולהתענג על חברה עם כוס קפה.

 

נשים יוצרות

יום ראשון, י"א בכסלו, 25 בנובמבר  בשעה 9:00 בבוקר                  סדנא לחידוש כסאות

בואי לחדש את הכיסאות הישנים בביתך.

את מוזמנת להגיע עם הכסא, לשייף, לצבוע, לרפד, ולצאת עם כסא מחודש מעשה ידיך להתפאר.

מי שרוצה להתנסות ואין לה כסא, תוכל לעבוד על כסא שלנו ולהשאירו לשימוש בהתחדשות. (לא למכירה)

 

יום רביעי , יד בכסלו, 28 בנובמבר בשעה 19:00.                            נשים רוקמות

מזמינות אתכן להתחבר למלאכת כפיים עתיקה , המחברת אותך אל השקט והשלווה שבתוכך.

והפעם- רקמת איקסים .

נלמד את הטכניקה של הרקמה וניצור פריט דקורטיבי קטן. (תמונה, מפית, כרית ריח, כרית לסיכות וכדומה)

 

כל הסדנאות ללא תשלום,  אך מחייבות הרשמה מראש !

 

שימו לב!  שעות פתיחת החנות : ימים שני ושלישי בשעות 17:00 עד 19:00         להתראות

 

                    לאה פרידמן: 050-5972437    friedman.by@gmail.com

 

 

 

כ ל ב ו ד ף

שעור בפרשת השבוע במועדון:   אהד אהרן

אחות תורנית:  אילנה פלינט – פלאפון 61999

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

כוח אדם בכלבי

מזה זמן רב אנחנו מתלבטים בסוגית העזרה בכוח אדם בכלבי.

כהכנה למכירה יש בכלבי עבודה פיזית של הרמת קרטונים ושינוע מוצרים כבדים.

במשך הזמן, עייפות החומר עושה את שלה ואנו תוהים על היקף העזרה הנדרשת.

בימים אלו, נכנס ידיד בן-שמול לעבוד בהיקף של כחצי משרה בכלבי, בתקווה להקל על עבודת הצוות הקיים. בהזדמנות זאת תודה לגולן פרץ על עבודתו בענף בתקופה האחרונה.

עירית פורשר

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

הודעה לכל הנוהגים ברכב

החל מאתמול – 1 בנובמבר - חובה להדליק אורות גם במהלך כל שעות היום. במסגרת תקנות משרד התחבורה, כל שנה בין ה-1 בנובמבר ל-31 במרץ, חלה חובה על הדלקת אורות ביום בכל כלי רכב, בכל נסיעה בדרך בינעירונית. זאת בנוסף לחובה הקיימת ממילא על משאיות, אוטובוסים, מוניות ואופנועים, להדליק אורות גם בדרכים עירוניות. אופנועים מחויבים באורות דולקים בכל דרך במשך כל השנה.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

תיקון מכונות תפירה

במחסן הבגדים מזמינים מכונאי למכונות תפירה, המעוניינות להביא מכונה לבדיקה ותיקון (תמורת תשלום) מתבקשות להתקשר לחנה ברוכי או ללאה לוי בהקדם כדי שנוכל לקבוע מועד מתאים (הטכנאי לא מוכן לבוא אם לא תהיינה לפחות ארבע מכונות לבדיקה/תיקון).

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

ההרשמה למטווחים – הודעה מספר 3

אל: ציבור השומרים.

עד כתיבת שורות אלה נרשמו מעט מידי חברים.

השבוע נצא למטווח בשלושה מועדים אחר-הצהריים וגם ביום שישי לפני הצהריים.

טופס ההרשמה נמצא על לוח המודעות בכניסה לחדר האוכל.  נא בחרו את היום המתאים לכם והירשמו.

---חדש---חדש---חדש--חדש--חדש---חדש---חדש---חדש---חדש---חדש---

כדאי לשמור את המטרות המחוררות. בעל המקבץ הטוב ביותר יזכה בפרס !

בנג'ו ברמן - צוות בטחון

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

AtarimTR