ידיעון 2804 פר' מקץ שבת חנוכה

בס"ד, א' בטבת תשע"ג  

מקץ - חנוכה

16.16

הדלקת נרות שבת

08.00

תפילת שחרית, הלל

16.25

מנחה, קבלת שבת

 ערבית, דרשת הרב

11.00

שעור בפרשת השבוע במועדון

שעור במשניות בשטיבל

18.30

סעודת שבת בחדר האוכל

11.30

סעודת שבת בחדר האוכל

מכונת השטיפה תפעל

בשעות 19.30 – 21.30

נא להחזיר כלים עד 21.00

12.45

שעור לנשים – קהלת - במועדון

13.00

מנחה גדולה

15.30

שעור בדף יומי

16.00

מנחה

16.00

נשים אומרות תהלים - בבית סעדון

17.18

ערבית, הדלקת נרות חנוכה, הבדלה

זמני תפילה במשך השבוע

שחרית א,ג, ד, ו               06.00

שחרית ב, ה                    05.50

מנחה ברחבת חדר האוכל   13.30

מנחה בבית הכנסת           16.30

רבע לערבית-לימוד הלכות  19.45

ערבית                           20.00

לוח השבוע

 

יום ראשון

19.00

גדולי המחשבה הישראלית

חדר עיון

יום שני

17.30

התעמלות לגברים

בית שפירא

21.00

אספת חברים

חדר האוכל

21.15

שעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י

חדר עיון

יום שלישי

09.00

מפגש בוקר לבגירים

מועדון לחבר

16.30

פגישת תיאטרון עדות

מועדון לחבר

19.30

התעמלות לנשים

בית שפירא

20.30

התעמלות לנשים

בית שפירא

יום חמישי

19.00

שעור ניצוצות מהדף היומי

חדר עיון

יום שישי

06.30

שיעור בדף יומי

חדר עיון

השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון

 

תורני נוער ברפת:  בוקר -  רפאל סעדון

                           צהריים -  צוריאל בן-שמול

 

לחברי בארות יצחק

ת ו ד ה !

ביום שלישי הגעתי לקיבוץ עם כל ילדי הצהרון שלי, במסגרת הקייטנה בחופשת חנוכה.

קיבלנו אירוח נהדר, המון אהבה, ובעיקר תחושת בית חם.

אז רצינו להגיד תודה גדולה לקרן במכבסה על ההסבר והסבלנות;  לרותי שנתנה את הפן החינוכי;

לאסתר ורחל שקיבלו את פנינו בבית הילדים; לחנה יעקבי שנתנה לנו להיכנס לבית שפירא כשירד גשם;

וכמובן, בסוף, לאמא שלי המדהימה, ובכלל לכולם.

                                                                      תודה רבה, היה נפלא.

שרון גלזמן-חדד וילדי הצהרון

 

מה בגיליון?

·                     על קצה הלשון – הרב ירון 

·                     בארות חוגגת שבעים

·                     תיאטרון עדות – יצחק שניאור

·                     לאשתי היקרה – אבנר סוקולובסקי

·                     אל הרינה ואל התפילה – יעקב שניאור

·                     בקיבוץ הדתי – עמוד"ש 140

                                           כלבו דף ולוחות זמנים

                                                                 

                                                                 קראו בנעימות !

המערכת

     נר זיכרון !

     אברהם עזריאל גרוס ז"ל – ו' בטבת תשס"ו

       יצחק דה-פריס -  ח' בטבת תשט"ו

העיקר הבריאות – בעברית המודרנית, כשאומרים על מישהו שהוא בריא, הכוונה היא שהוא אינו חולה. מי ששומר על אורח חיים בריא מן הסתם נמצא בכושר, ובודאי שאין לו כרס. אך בתנ"ך, פירוש המלה 'בריא' הוא שמן. על עגלון מלך מואב כתוב (שופטים ג, יז) שהוא היה "אִישׁ בָּרִיא מְאֹד", והכוונה מאוד שמן, ובפרשתנו נאמר על הפרות הראשונות שהן "יְפוֹת מַרְאֶה וּבְרִיאֹת בָּשָׂר", ושבע השיבולים הראשונות היו "הַבְּרִיאוֹת וְהַמְּלֵאוֹת".

אָחוּ – כיון שהתורה מספרת על מה שהתרחש במצרים, יש בפרשיות אלו מלים רבות שלקוחות מהשפה המצרית. ביניהם: אחו, אברך, צפנת פענח, צפרדע, ועוד. באופן דומה גם סיפור מגילת אסתר מכיל הרבה מלים בפרסית.

וְלֹא נוֹדַע כִּי בָאוּ אֶל קִרְבֶּנָה – הפרט הזה אמנם אינו מופיע בחלומו של פרעה, אבל כאשר פרעה מספר את החלום ליוסף הוא אומר שלאחר שהפרות הדקות אכלו את הפרות השמנות, הן נראו אותו דבר, וזהו מקור הביטוי שפירושו שהדבר נעלם כלא-היה.

אַבְרֵךְ – לאחר שנתמנה יוסף להיות משנה למלך, נאמר "וַיִּקְרְאוּ לְפָנָיו אַבְרֵךְ". המלה הזו אינה ברורה, וכאמור, נראה שזהו מונח מצרי-שלטוני. אך חז"ל דרשו את המלה בעברית. יש שהסבירו שזה מלשון ברכיים – שכולם כרעו לפניו ברך. יש שפירשו שהכוונה לאב המלכות. ויש שפירשו שזה לשון נוטריקון: אב בחכמה ורך בשנים. נבוכדנצר, לעומת זאת, נקרא טִפְסַר, ודרשו חז"ל שהוא היה טיפש בחכמה ושׂר בשנים. אגב, יש לציין שיוסף שנחשב רך בשנים, הוא כבר מעל גיל שלושים. זהו, אולי מקור הביטוי 'אברך' לכל מי שלומד בכולל, גם אם הוא כבר מזמן אינו רך בשנים...

הַמַּשְׁבִּיר – על יוסף נאמר כי "הוּא הַשַּׁלִּיט עַל הָאָרֶץ הוּא הַמַּשְׁבִּיר לְכָל עַם הָאָרֶץ", שהרי התבואה נקראת 'שֶׁבֶר'. מכאן לקוחה שמה של רשת חנויות המשביר לצרכן.

 מָלוֹן – כאשר חזרו אחי יוסף בפעם הראשונה, כתוב: "וַיִּפְתַּח הָאֶחָד אֶת שַׂקּוֹ לָתֵת מִסְפּוֹא לַחֲמֹרוֹ בַּמָּלוֹן וַיַּרְא אֶת כַּסְפּוֹ". המלון הוא המקום שבו לנים. אגב, זהו גם פירושה של המלה מלונה, שבזמן התנ"ך שימשה למגורי שומרי הכרמים (ישעיהו א, ח: "וְנוֹתְרָה בַת צִיּוֹן כְּסֻכָּה בְכָרֶם כִּמְלוּנָה בְמִקְשָׁה" ), אך בימינו המלונה מיועדת לכלבים והמלון לבני אדם.

אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ – המלה 'אֲבָל' משמשת בדרך כלל כמו 'בְּרָם', או 'אַךְ'. כך מעיד גם דניאל (דניאל י, ז): "וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר הָיוּ עִמִּי לֹא רָאוּ אֶת הַמַּרְאָה אֲבָל חֲרָדָה גְדֹלָה נָפְלָה עֲלֵיהֶם". אבל ברוב המקומות בתנ"ך פירוש המלה הזו הוא 'אמת'. זו גם כוונתנו כשאנחנו אומרים בוידוי: "אבל אנחנו ואבותינו חטאנו".

מַה נְּדַבֵּר וּמַה נִּצְטַדָּק – ביטוי נוסף שנמצא בתפילותינו, ומקורו בדברי יהודה ליוסף.

הרב ירון

עוד שישה שבועות...

 

תיבת טקסט: מה בין נס חנוכה לבארות יצחק?... עַל הַנִּסִּים וְעַל הַפֻּרְקָן. וְעַל הַגְּבוּרות. וְעַל הַתְּשׁוּעות וְעַל הַנִּפְלָאות וְעַל הַנֶּחָמות שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבותֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה: עם הכרזת המדינה, קמו אויבנו עלינו לכלותנו. להשמיד מדינתו ובתוכה קיבוצנו, וְאַתָּה בְרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים עָמַדְתָּ לָהֶם בְּעֵת צָרָתָם. רַבְתָּ אֶת רִיבָם. דַּנְתָּ אֶת דִּינָם. נָקַמְתָּ אֶת נִקְמָתָם. מָסַרְתָּ גִּבּורִים בְּיַד חַלָּשִׁים. וְרַבִּים בְּיַד מְעַטִּים. וּרְשָׁעִים בְּיַד צַדִּיקִים. וּטְמֵאִים בְּיַד טְהורִים. וְזֵדִים בְּיַד עוסְקֵי תורָתֶךָ. לְךָ עָשִׂיתָ שֵׁם גָּדול וְקָדושׁ בְּעולָמָךְ. וּלְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל עָשִׂיתָ תְּשׁוּעָה גְדולָה וּפֻרְקָן כְּהַיּום הַזֶּה...

בשערי-ניסים.png

 מתוך:

בקיצור, לא לשכוח –

שבת שירה, פרשת בשלח, טו בשבט (26.1.13),

ולאחריה יום חמישי, כ' בשבט (31.1.13):

חוגגים  7...

 

נכנסים לישורת האחרונה

משנות חושך וקור צפות ועולות

מראות ותמונות אפלות.

האוזניים שומעות ולא מבינות,

רק הלב רואה את הקולות.

מזה כ-9 חודשים אנחנו נפגשים מידי יום שלישי, קבוצה של כ-10 ניצולי שואה, 6 בני דור שני וכ-11 ילדי החטיבה, בהנחיית עירית ועזרא דגן, בליווי של נעמי סלומון ויונה ברמן ועובדת סוציאלית.

בשלב זה של הפרויקט, שמענו בכל פגישה עדויות של שורדי השואה, כאשר מידי פעם עברנו גם לתרגילי תיאטרון, שאותם ביצעו בעיקר בני הנוער. העדות נבנתה בכמה חלקים: תמונות, חפצים, שלב הילדות לפני המלחמה, היום הראשון למלחמה, ימי המלחמה עד סיומה והעלייה לארץ.

החשיבות הגדולה של הפרויקט היא בכך שבני הנוער נחשפים בפעם הראשונה לסיפורים של אנשים שהיו 'שם' וחיים איתם פה היום. ילדים אלו יוכלו בעתיד לומר "אני נפגשתי עם ניצול שואה", הרי בעוד זמן לא רב כבר לא יהיה מי שיוכל לספר ממקור ראשון את סיפור השואה.

על בסיס כל העדויות הללו, יכתבו עזרא ועירית מחזה אשר יועלה על ידי כל המשתתפים.

כמו העונה החשוכה כעת, שבה בדיוק החושך מתארך והיום התקצר, כך נחשפנו לעדויות הקשות משנות השואה. מכאן מתחיל היום להתארך וגם אנחנו סיימנו את שלב העדויות, ואנו עוברים לשלב נעים יותר של חזרות על המחזה. בשלב זה המוקד עובר לנוער, הם צריכים להגיע לחזרות וללמוד את תפקידם ברצינות, כאשר המבוגרים יצטרפו בהמשך.

בעוד כ-5 שבועות נעלה בעז"ה כמה הופעות בבית שפירא, שיהיו פתוחות לקהל המקומי ולכיתות האם של בני הנוער. הופעה חגיגית שגם תצולם, תתקיים ב-16 לינואר. בסוף הפרויקט יופק תקליטור שיחולק למשתתפים ובו צילומים מהמפגשים, החזרות, ראיונות וההופעה.

אני חושב שהמפגשים תרמו הן לשורדים שהייתה להם ההזדמנות לספר את סיפורם והן לצעירים ששמעו וגם לבני הדור השני שהציגו פן אחר של הסיפור.

 

                                          איקה שניאור

אשתי היקרה (סוגר עשר שנות נישואים) 

'לכולם כבר כתבת חוץ מאשר לי', גערה בי אשתי בפעם הראשונה מאז יצאנו מהחופה.

'כתבת לכולם בכול הידיעונים, ולי לא מגיע משהו אחרי עשר שנות נישואים?' – היא המשיכה וצעקה.

'מצאת זמן לכתוב למחמוד ולג'עברי, שברוך השם כבר לא נושם'.

'מצאת גם זמן ומקום לכתוב לאיקה בידיעון שלא יפריט את המזון, וליונה כתבת שאסור לגעת בתקנון' – היא המשיכה וגערה.

'כתבת אפילו לבנות שלנו פעמיים, ותדע שמצאתי במגירה שלך את המכתב לאורלי פלדהיים. אף פעם לא סיפרת לי עליה'.

כתבתי לך הכול כבר בכתובה לפני עשר שנים תחת החופה – צעקתי לה בחזרה, ואם אני זוכר נכון, כתבתי לך אפילו I love you בארמית.

'זה לא מספיק' – היא צעקה לי בחזרה, 'אני רוצה משהו בעמוד הראשון של הידיעון'.

אז אשתי היקרה, הנה אני כאן כותב רק לך קבל עם ועולם.

אני רוצה שתדעי שאני לא אשכח לעולמים מי זאת הייתה שהרימה אותי מהקרשים, אחרי שקבלתי נוק-אאוט קטן של החיים. 

איך בתוך חדר קטן, חשוך ושחור, את באת והדלקת שם את האור, והראית לי את הדרך לאולמי "ברייט הול".

אני רוצה שתדעי שאני תמיד זוכר את רשימת ה'צריך' שאת תולה לי על המקרר, ולי רק נותר לומר לך 'רות, היישר'.  גם אם לא תמיד אני מיד מבצע אותו מכול הלב, לפקודות שלך, אשתי, אין לי אומץ לסרב.

אני רוצה שתדעי שכול בוקר בריצה אני נושא תפילה בלב, שעוד נגיע יד ביד לבית באר, נשב שם סביב השולחן מלאי גאווה וזקופים, ונארוז ביחד חבילות לחיילים.

ובדיוק בשעה 11:59.59 נרחץ ביחד ידיים לפני ארוחת צהריים, ומשם נגלוש למנוחת הצהריים.

ובארבע ושלושים יגיעו הנכדים, הנינים, ובעזרת ה' גם החימשים. ואז, אני מקווה, שסבא אבנר כבר ידע בפסנתר לנגן.

אני אנגן לך שישמע כל העולם, שבלעדייך, עידית, אני חצי בן-אדם.

אז תסלחי לי שאת אחרונה, ועל זה שאני מנצל כאן את הבמה, מוריד את הכובע ומוקיר לך תודה שהבאת אותי עד הלום, ומה שנותר לנו זה רק לזרום ולזרום ולזרום.

                                                                 אז שבת שלום ויום נישואים שמח.

                                                                                                              שלך,

אבנר

אל הרינה ואל התפילה

אחת המתנות שהעניק ה' ליצירי עולמו הינה התפילה. התפילה היא מזון רוחני לנפש,

באמצעותה מסוגל האדם ליצור, מידי יום ביומו, קשר ישיר ללא כל אמצעי עם בוראו, וכך ניתנת לו ההזדמנות לבקש כל צורכו, להודות על החסד אשר נעשה עמו, ולבקש על העתיד.

הודו לה' כי טוב שזיכני לסיים גם החוברת לתפילות שבת, כהמשך לחוברת לתפילות ימי החול.

כידוע, התפילה היא במקום קרבן, וצריך להיזהר שתהא דוגמת הקרבן, בכוונה ובלי שיערֵב בה מחשבות אחרות כמו שפוסלת בקודשים.

בסוף שנות החמישים, כשלמדתי בישיבת "כרם ביבנה", למדנו בין היתר עם מיכאל פרלמן ז"ל מקיבוץ יבנה, על טעמי המקרא ודיוק הקריאה בסידור התפילה. (לזכרו הקדשתי החוברת הקודמת על תפילות לימי חול). באותו הזמן גם למדנו תורה ומסורה עם הרב מרדכי ברויאר ז"ל (לזכרו מוקדשת החוברת לשבת).

בשנות השמונים זיכני ה' לשמוע כמה שיעורים מהרב ד"ר דניאל גולדשמידט על נוסחי תפילה וקריאה נכונה ע"פ הדקדוק. מאז שמתי לב יותר והשתדלתי יותר לדייק בטקסט התפילה, בדקדוקיה ובפרטיה.

לפני כעשר שנים כתבתי בעלון של הקיבוץ היוצא לקראת שבת, הערות לקריאה בתורה ולתפילה לזיכוי הרבים. לפני כחמש שנים הופיע הספר "קול יעקב לפרשיות התורה". לפני יותר משנה יצאה החוברת על תפילות לימי חול. עכשיו, בע"ה יוצאת לאור החוברת לתפילות השבת. 

בקובץ זה התמקדתי בעיקר בנוסח אשכנז, אך מידי פעם יש התייחסות ליתר הנוסחים.

הנוהל בתפילה, בעיקר אצל החסידים והאשכנזים, לומר רוב המילים במלעיל, כפי שהיו רגילים לומר בחו"ל באי ידיעת דקדוק על בוריו, ולא הבדילו בין מלעיל למלרע, שווא נע או נח, הווה ועתיד. דברים אלו חשובים מאוד במיוחד בתפילות כגון קריאת שמע, שקריאתה היא מדאוריתא.  

כל הפעלים הנאמרים בקריאת שמע, בתוספת ו בתחילה, הם בעתיד. ויש לאומרם במלרע. 

כל האומר במלעיל, בלשון עבר, משבש כוונת התורה.

אני רוצה להודות לרב ירון בן-דוד, על הערותיו החשובות בהגהת המאמרים, ולבתי שולי – שניהם עברו על הדפים והעירו הערותיהם.    ייתן ה' פועלם ותהא משכורתם שלמה אכי"ר.

תודה מיוחדת לרעייתי, נְוַת ביתי זהבה, שעמדה לימיני ותמכה בי לאורך כל הדרך.

יהי רצון שנזכה לראות נחת מכל יוצאי חלצינו אמן.

אני תקווה שחוברת זו, כקודמתה, תעזור למעוניינים לשפר ולדייק בתפילות, ויהיה זה שכרי.

הספר יוצג אצל עטרה ומי שמעוניין להזמין יירשם שם. העלות לכיסוי ההוצאות בלבד.

                                                יעקב שניאור

שלום לכולם,

בחירות – דמוקרטיה – קיבוץ

האם יש קשר בין שלושת המושגים – בחירות, דמוקרטיה וקיבוץ? התשובה הוודאית היא: כן! נו, אתם שואלים, אז מה הקשר? את התשובה, ואת משמעות הקשר בין המושגים הללו לעתידו של הקיבוץ ולעתידה של החברה בה אנו חיים, יזכה לקבל מי שיתפנה לעסוק בכך יחד עמנו. "להערכתי – אומר רזי – מבלי להפריז יתר על המידה, הקשר עמוק מאוד וקריטי לעתידנו". בשבוע הבא, ביום חמישי ז' בטבת (20 בדצמבר) יתקיים בעז"ה באולם האירועים בקבוצת יבנה יום עיון לצוותי החינוך הבלתי פורמאלי ובו יקבלו המשתתפים שלושה קצות חבל: 1. השורשים היהודיים של הדמוקרטיה. 2. הדמוקרטיה כיסוד מרכזי ברעיון הקיבוץ. 3. חשיבות החינוך למעורבות פוליטית. אחרי שיטעמו מעט מכל אחד מהנושאים, יזכו המשתתפים לטעום ממגוון מתודות ורעיונות להפעלה חינוכית בנושאים אלו, בגרסאות שונות המותאמות לגילאים השונים של החניכים. יום העיון פתוח לכל מי שמכיר בחשיבות השיח בנושא, ולכל מי שמוצא עניין בתכנים. פרסום מפורט ניתן למצוא באתר הקיבוץ הדתי –  www.kdati.org.il

שוק יג"ל

כ- 70 בנים ובנות תלמידי כיתות י"ב וכ- 40 בנים ובנות משרתי ש"ש, התכנסו לפני כשבוע באולם האירועים שבקבוצת יבנה ל"שוק יג"ל" המסורתי. השינשינים עמדו מאחורי דוכנים והציגו את עשייתם ואת מקום השירות בו הם פועלים, וניסו למשוך אליהם את המתאימים והמעוניינים. השמיניסטים תרו בעיניהם אחר תשובות לשאלה הקשה והמאתגרת: "מה נעשה בשנה הבאה???".

חגיגה שלמה וצבעונית התפשטה באולם, הקירות לבשו פלקטים ומצגות מרשימות על מעשי חסד, צדקה, חינוך והתנדבות. אין ספק שהתמונה שמציגים ילדינו הינה ייחודית ומרשימה בכל קנה מידה, וכל שנותר הוא לחבק ולברך את המשרתים בהתנדבות ולקרוא לשמיניסטים ללכת בעקבותיהם.

כידוע מדובר רק בתחום אחד מתוך רבים אחרים המוצעים למסיימי י"ב (מכינות, ישיבות, מדרשות, מכינות מעורבות, צבא, גרעין ועוד), ולכן ההתלבטות רבה וההחלטה קשה שבעתיים. יורשה לנו להציע הצעה תנועתית לשמיניסטים הנפלאים המחליטים להקדיש את שנת י"ג ללימוד: בפרק הזמן שבין בית הספר לבין השירות הצבאי/לאומי, הבטיחו לעצמכם, לנפשכם ולגופכם, לפחות מעט זמן שבו המוקד יהיה ב'אחר' ולא ב'אני', לזמן קצוב בו תתנדבו למען אחרים, בין בחינוך ובין בחסד ובצדקה. כה לחי!

פורום כפרי הנוער

לאחרונה הצטרפנו אל "הפורום הציבורי של כפרי הנוער והפנימיות בישראל", אותו הקים מר אבי נאור. אבי מקדיש את כל זמנו לפעילות חברתית וקהילתית מאז פרש בשנת 2002 מתפקיד נשיא ומנכ"ל אמדוקס (תפקיד שמילא מאז 1995). בשנת 1997, בעקבות מות בנו, רן, בתאונת דרכים, הקים אבי נאור את "אור ירוק", העמותה לשינוי תרבות הנהיגה בישראל. בשנת 2002 הקימו אתי ואבי נאור את קרן אוֹרָן לתמיכה  בילדים ונוער בסיכון, אימצו את  כפר הנוער "רמת הדסה", וכיום הם מתעניינים באימוץ כפרי נוער נוספים. בפגישתנו עם הנהלת הקרן הצגנו את 6 כפרי הנוער שהוקמו ע"י מייסדי הקבה"ד וחבריהם, ואנו מקווים שלאור בקשתנו 'קרן אורן' תחליט לאמץ את "כפר הנוער הדתי – כפר חסידים", ותסייע לנו בבנייה ובמימוש תוכנית אסטרטגית שתיתן מענה לצרכים המתחדשים הן מבחינה חינוכית והן מבחינת התשתיות הקיימות בכפר. אנו משוכנעים שתוכנית מקיפה תביא לשיפור העשייה החינוכית, החל מקליטת הילדים ועד שילובם כבוגרים במדינת ישראל.

הכנס השנתי של התעשייה הקיבוצית

450 מנהלי מפעלים, יושבי ראש, מרכזי משקים ובכירים במגזר הכלכלי-עסקי בישראל השתתפו בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית, שנערך בסימן 50 שנים להקמת האיגוד. את הכנס כיבדו בברכות שר התמ"ת, שלום שמחון; שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן. יונתן בשיא (מעלה גלבוע), יו"ר האיגוד, עמד בדבריו על המתח התמידי הקיים בין החזון של הקיבוצים כחברה אלטרנטיבית, אידיאליסטית, השואפת ל'תיקון עולם', לבין הצורך בחיזוק הבסיס הכלכלי של הקיבוצים באמצעות התעשייה. לדבריו, רק מעטים מהקיבוצים בחרו באחד הקטבים, ובמרבית המקומות צומחת ומתפתחת התעשייה הקיבוצית למרות המתח שבין הצרכים הקיומיים לבין הרעיון החברתי שבבסיס הקיבוץ. מנכ"ל האיגוד, אודי בורנשטיין (קיבוץ רביבים), עמד על כך שהמחאה החברתית חידדה את הצורך של התעשייה הקיבוצית להיות מובילה ערכית בכלכלה הישראלית. לדבריו, על התעשייה הקיבוצית להניף את הדגל של צדק חברתי ואנושי בצד החתירה הטבעית לרווח, וזאת על ידי שמירה על פערי שכר סבירים ויחס הוגן לעובדים. אודי ציין את חשיבות הגישה החדשנית בתעשייה שבבסיסה – דחיית סיפוקים ורווחים מיידיים לצורך בניית העתיד. המפגש היה נעים והדיון – מעניין!

 

חנוכיות

בנותיי שרות בחנוכה על סביבון מעופרת יצוקה. אני שרתי בילדותי על אותו סביבון, בהבדל אחד: בילדותי היו קונים לנו סביבון מעופרת יצוקה, ואילו היום אין להשיגם עוד. הוא הדין בסביבונים מעץ, מרובעים שכתוב עליהם ברור: נס גדול היה פה. פעם סביבון היה סביבון ... מדוע, לכל השדים והרוחות, אין מייצרים סביבונים הגונים כמו שהיו פעם?

                                                                                    (יורם קניוק, "עפר ותשוקה")

חנוכה שמח, חודש מבורך, שבת שלום

                                               נחמיה רפל

וחברי המזכירות הפעילה

כ ל ב ו ד ף

שעור בפרשת השבוע במועדון  יששכר ברמן

אחות תורנית:  שלי ספיר – פלאפון 61999

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

מהמחלבה

בשבוע הבא המחלבה תהיה סגורה לרגל שיפוצים, נא להיערך בהתאם.

צוות המחלבה
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

גשם שוב בא – נאמר תודה

השבוע המשיכו השמיים "לבכות" וזיכו אותנו ב-26.5 מ"מ ובסה"כ עד סגירת הגיליון 203.2 מ"מ.  כן ירבו !

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

אסיפת חברי קרן המילואים לחברי בארות יצחק

 

תתקיים בע"ה ביום שני' ד' בטבת תשע"ג, 17 בדצמבר

בשעה 21:00 בחדר האוכל

על סדר היום:   פנסיה- סיכום 2011

אם לא יהיה מספר נוכחים כנדרש לשם קבלת החלטות,

תתקיים אסיפה נדחית חצי שעה לאחר פתיחת האסיפה והחלטות תתקבלנה בכל מספר נוכחים שיהיה.

נשיאות האסיפה

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

מנאומי המלחמה של יהודה המקבי (לפני מלחמתו כנגד סירון במעלה בית חורון)

"ובראותם את המחנה הבא לקראתם אמרו ליהודה: 'איך נוכל אנחנו, המעטים, להלחם עם ההמון החזק הזה, ואנחנו עיפנו, לא אכלנו היום'. ויאמר יהודה: 'נקל כי יסוגרו רבים בידי מעטים ואין מעצור לפני שמים להושיע ברבים או במעטים, כי לא ברב חיל נצחון המלחמה, ומן השמים הגבורה. הם באים אלינו ברוב גאוה ופשע להשמיד אותנו ואת נשינו ואת בנינו ולבוז אותנו, ואנחנו נלחמים על נפשותינו ועל תורתנו, והוא (ה') יגוף אותם לפנינו ואתם אל תיראו מפניהם' ".

מקבים א – ג, יז-כו

AtarimTR