ידיעון 2852 פר' וישב

בס"ד, י"ט בכסלו תשע"ד  

 

וישב

 

 

16.16

הדלקת נרות שבת

08.00

תפילת שחרית

16.25

מנחה, קבלת שבת

 ערבית, דרשת הרב

11.00

שעור בפרשת השבוע במועדון

שעור במשניות

18.00

סעודת שבת בחדר האוכל

11.30

סעודת שבת בחדר האוכל

19.30

קבלת פנים אצל תקווה כ"ץ

13.00

מנחה גדולה

מכונת השטיפה תפעל

בשעות  19.00 –  21.00

בבקשה להביא כלים עד 20.30

15.30

שעור בדף יומי

16.00

נשים אומרות תהלים – בבית עדנה שורץ

16.00

מנחה

17.16

ערבית, הבדלה

 

 

 

זמני תפילה במשך השבוע

שחרית א, ג, ד                 06.00

שחרית ב, ה, ו                 05.50

מנחה ברחבת חדר האוכל   13.30

מנחה בבית הכנסת           16.30

רבע לערבית                    19.45    

ערבית                           20.00

עונג שבת לילדים בשעה 11.00

 

  כיתות א – ג   ענבל ישראלי

  כיתות ד – ו    אסתר פורשר

 

 

 

לוח השבוע

 

מוצאי שבת

20.30

ריקודי עם - עם חן שרמן

בית שפירא

יום ראשון

    השיעור מתורתו של הרב ניסנבוים ז"ל - לא יתקיים

יום שני

17.00

חוג פסיפס – קבוצה א'

בית הילדים

17.30

התעמלות לגברים

בית שפירא

19.30

התעמלות לנשים

בית שפירא

20.30

התעמלות לנשים

בית שפירא

21.00

שעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י

חדר העיון

יום שלישי

09.00

בית מדרש לגמלאים

מועדון לחבר

20.30

חוג תכשיטנות קבוצה א'

בית באר

21.00

שעור גמרא לנשים

בית יונה ברמן

יום חמישי

        שיעור ניצוצות מהדף היומי – לא יתקיים

יום שישי

06.30

שעור בדף יומי

חדר העיון

08.45

טיול חוג המסיירים מתחת לאף

 

 

השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון

 

תורני נוער ברפת:   בוקר -      נדב ברוכי, מתן פלדמן

                            צהריים -  צוריאל בן-שמול, הדר ישראלי

 

 

 

סגרתי מעגל

יום שלישי, היכל התרבות ראשון לציון, טקס הענקת תואר שני למוסמכים בחינוך –מסלול תואר שני.

עבורי -  סגירת מעגל.

זו הפעם השנייה שאני לומדת לקראת תואר שני, אבל הפעם הראשונה שגם מסיימת.

לפני כעשרים שנה, כשהגעתי לקיבוץ לאחר נישואיי, למדתי במחלקה ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית ירושלים. סדר עדיפות אחר, של הקמת משפחה ועבודה בקבוץ גרם לי לבחור להפסיק את לימודיי.

לפני שנתיים, כשסיימתי את עבודתי בניהול הגיל הרך , הרגשתי שזה הזמן המתאים לחזור ולסיים את שהתחלתי. לא היה טעם להמשיך במסלול הקודם, הואיל וחל על לימודיי הקודמים חוק התיישנות וכן המחלקה ליהדות זמננו בירושלים נסגרה. בחרתי בתחום שונה שהתעניינתי ועסקתי בו-  חינוך מיוחד. הלימודים היו מעניינים ופתחו בפניי צוהר לתחום מסקרן ומאתגר.

החזרה לספסל הלימודים לאחר הפסקה ארוכה כל כך, במקביל לעבודה חדשה ותובענית כמחנכת כיתה, לא הייתה קלה בלשון המעטה. אך  העידוד מחבריי לספסל הלימודים ומשפחתי הרחבה שתמכה בי וקיבלה בהבנה את היעדרותי מאירועים משפחתיים וקיבוציים בשל עבודות ובחינות, נתן לי את הכוח להגיע לסוף המסלול.

בטקס הסיום סיפר מנחה הערב דניאל פאר, אנקדוטה נחמדה על מקור הלבוש שלבשו המוסמכים: בימי הביניים המשכילים המציאו לעצמם את הלבוש שכלל כובע וגלימה להבדילם מיתר העם. בגב הגלימה היה כיס למתן תרומות, כי לא היה אפשרי להתפרנס הרבה כמשכילים...

וכך, לבושה בכובע מגוחך ועטויה בגלימה כבדה (נוסח הארי פוטר..) ושכמיה צבעונית, עליתי על הבמה לקבל את התעודה. תודה לכל מי שאפשר לי ללמוד ולהגיע לסוף המסלול.

                            שבת שלום,

דקלה שניאור

 

 

מה בגיליון?

·         סיפור מן ההפטרה – הרב ירון

·         תגובות – עדנה שורץ, יונה ברמן

·         בבית הספר התיכון – שרה עברון

·         מה בתרבות – דקלה שניאור

·         בקיבוץ הדתי – עמוד"ש 188

                              כלבו דף ולוחות זמנים

                                                       קראו בנעימות !

המערכת

 

 

הפטרת פרשת וישב : עמוס ב, ו – ג, ח

תמצית ההפטרה – בתחילת ספר עמוס מנבא הנביא על מספר עמים: דמשק, עזה, צור, אדום, עמון, מואב, יהודה וישראל. כל הנבואות מתחילות במלים: "כֹּה אָמַר ה' עַל שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי... וְעַל

     אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ". בכל העמים הנביא מתאר חטא אחד ועונש הצפוי להם. רק לגבי ישראל הנביא מרחיב, ולכן נראה שכל הנבואות האחרות הן הקדמה לנבואה על ישראל, שהיא ההפטרה שלנו. בתחילה מתאר הנביא את חטאי ישראל, בניגוד לחסדי ה' שנעשו עם ישראל, ואח"כ הוא מתאר את העונש הצפוי להם, ומדגיש שהעונש החמור הזה – יותר משאר העמים - הוא דווקא בגלל האהבה של ה' לישראל.

הקשר לפרשה – החטא המיוחס לישראל בפרשה הוא: "עַל מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם". חז"ל (פרקי דר' אליעזר פרק לז) דרשו את  הפסוק הזה על יוסף הצדיק, ואמרו שהאחים מכרו את יוסף בתמורה לזוג נעליים לכל אחד (על המדרש הזה מבוסס גם הפיוט 'אלה אזכרה' שנאמר במוסף של יום הכיפורים), וזהו הקשר הברור לפרשתנו. ואולם, יש להעיר כי על פי הפשט הפסוק הזה עוסק בעושק של עניים באופן כללי, ובודאי לא על סיפור מכירת יוסף, שהרי הנבואה הזו ניתנה דווקא לישראל – שהעיקריים שבהם הם צאצאי אפרים ויוסף – ולא ליהודה, שהוא זה שהציע את מכירת יוסף.

מתוך ההפטרה – "וְאִישׁ וְאָבִיו יֵלְכוּ אֶל הַנַּעֲרָה לְמַעַן חַלֵּל אֶת שֵׁם קָדְשִׁי" – (אולי המקרא אינו חושף את השמות בגלל צו איסור פרסום...) זהו קשר נוסף לפרשה, שהרי גם בפרשה אב ובנו באו על אותה אשה – תמר – אך שם המטרה של תמר הייתה דווקא לקדש שם שמים ולהקים זרע למת.

יש שראו בפסוק זה קשר נוסף להפטרה, שהרי אמרו חז"ל (סוטה לו, ב) שהדבר שסייע ליוסף להתמודד עם פיתויה של אשת פוטיפר הייתה דמותו של אביו שנראתה לו בחלון, ואילו כאן האב – במקום לסייע לבנו להתגבר על היצר – חוטא איתו.

"וְאַמִּיץ לִבּוֹ בַּגִּבּוֹרִים עָרוֹם יָנוּס בַּיּוֹם הַהוּא" – גם כאן ניתן לראות רמז לפרשתנו, שהרי אמרו חז"ל

(אבות ד, א): "איזהו גיבור? הכובש את יצרו", ובפרשתנו מתואר כיצד נס יוסף מבית פוטיפר והשאיר את בגדו בידי אשת פוטיפר.

"כִּי לֹא יַעֲשֶׂה ה' אֱ-לוֹהִים  דָּבָר כִּי אִם גָּלָה סוֹדוֹ אֶל עֲבָדָיו הַנְּבִיאִים". זהו, כמובן, קשר נוסף לפרשה, שהרי בתחילת הפרשה מגלה הקב"ה ליוסף בחלום את מה שעתיד להיות, ובסוף הפרשה הוא מגלה את העתיד בעזרת חלומותיהם של שרי פרעה.

ציטוטים – "עַל שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ". "עַל מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם". "רַק אֶתְכֶם יָדַעְתִּי מִכֹּל מִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה עַל כֵּן אֶפְקֹד עֲלֵיכֶם אֵת כָּל עֲוֹנֹתֵיכֶם". "הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם נוֹעָדוּ?". "הֲיִשְׁאַג אַרְיֵה בַּיַּעַר וְטֶרֶף אֵין לוֹ?". "אִם יִתָּקַע שׁוֹפָר בְּעִיר וְעָם לֹא יֶחֱרָדוּ?". "כִּי לֹא יַעֲשֶׂה ה' אֱ-לוֹהִים  דָּבָר כִּי אִם גָּלָה סוֹדוֹ אֶל עֲבָדָיו הַנְּבִיאִים". "אַרְיֵה שָׁאָג מִי לֹא יִירָא? ה' אֱ-לוֹהִים  דִּבֶּר מִי לֹא יִנָּבֵא?" 

הרב ירון

 

 

"את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק" !!!

מזה כעשרים שנים אנו נוהגים לציין את שבת "שירה" – פרשת בשלח – באופן שייצר אצלנו גאוות יחידה גדולה. שבת "שירה" מושכת אלינו את בנינו מרחבי הארץ, ואחריה כולנו מסתובבים בבית עם ניצוצות בעיניים וחיוכים לרוב.

בית הכנסת מתמלא מפה לפה, אחרי התפילה קידושא-רבה בשמחה ובפנים מאירות, וטוב לכול.

איך זה קרה?

הודות לחבורה של כ-20 גברים – חברים, בנים מכאן וכאלה שחיים במקום אחר בארץ, חתנים של חברים – שמתקבצים מדי שנה במשך כחודשיים, כמה ערבים בשבוע, כדי ללמוד ניגונים חדשים ולחזור על אלה הישנים והטובים. הכול כדי להעשיר את חוויית התפילה שלנו ולרומם את נפשנו – בשבת שירה ושאר ימים טובים לאורך השנה, ולאו מילתא זוטרתא היא !

זה כרוך בשכירת שירותיו של מנצח למקהלה, ומטבע הדברים זה לא בחינם, אבל התוצאה שווה כל אגורה !!!

לא לשווא מסורת זו מתקיימת דווקא בשבת "שירה" ששמה ניתן לה משום השירה שאמרו בני-ישראל על הים אחרי שניצלו מרודפיהם המצרים.  אנחנו ממלאים שבת זו בשירה מערב עד בוקר, וזה מה שעושה אותה כל כך מיוחדת ומרוממת.

בידיעון האחרון התבשרנו על החלטה של הוועדה החברתית להסיט את אירועי שבת זו לשבת פרשת יתרו.

אני חושבת שזה לערב מין בשאינו מינו.

שבת שירה היא שבת שכולה שירה, ולדעתי יש בה הרבה מאוד קהילתיות.

תמיד אפשר להעשיר שבתות נוספות, אבל לבטל את האירועים הנ"ל בשבת שזו כל מהותה – זה כמו לשפוך את התינוק עם מי האמבט.

באשר להליך שהביא להחלטה הנ"ל:  אני חושבת שעם כל הכבוד לוועדה החברתית, חבריה לקחו לעצמם קצת יותר מדי כוח.  יש לקיים דיון ציבורי באספת החברים כדי לדון בנושא זה.

אישית אני חושבת שיתברר לנו שרוב הציבור יתמוך בהמשך קיום שבתות אלה, אבל תנו לציבור להחליט.

בדיון כזה, שאני מקווה שיתקיים בקרוב – גם אם לא יעזור השנה – יש לדון גם בנושא תקציב שנתי קבוע לקיום אירועי שבת שירה, כדי שלא נעמוד בכל שנה ונתווכח אם צריך וכמה צריך וכו'.

לפני סיום: חלק מחברי המקהלה אינם יכולים להיות כאן השנה בשבת יתרו, וכנראה שזה יביא לכך שבסופו של דבר נצא קרחים מכאן ומכאן.

אינני יודעת אם עדיין אפשר להחזיר את הגלגל לאחור – אבל חשוב לנסות ולאפשר למלא את שבת פרשת בשלח בשירה !

עדנה שורץ

 

צביונה של "שבת שירה" (תגובה)

קשה לי להבין מה הסיבה ש"שבת שירה" עולה לדיון בכל שנה מחדש, וסימן שאלה חוזר ועולה לגביה. והלוא יש לשבת הזו את כל הסימנים המעידים שהיא זכתה למוניטין, והצלחתה מדברת בעד עצמה. השילוב של מקהלת הגברים בתפילות השבת יצא לו רייטינג כה גבוה שאי אפשר למצוא בקיבוץ חדר פנוי לעוד ועוד אורחים שמבקשים לבוא לשבת. שִמעה כבר מזמן פרץ את גבולות הקיבוץ. בית הכנסת בשבת שירה מלא מפה לפה – גם אצל הגברים וגם אצל הנשים. אורחים באים מכל קצווי הארץ ורק מבקשים שנמצא להם מקום לאירוח. אחדים מבני הקיבוץ שעזבו שרים אף הם במקהלת הגברים, ובכלל, יש לשבת הזו קסם מיוחד בעיניי, וכנראה בעיני רבים אחרים.

אז מדוע ולמה אנחנו מחבלים בסמל ובמסורת שהתקבעה כה יפה ביישובנו?

במה נמדדת קהילה? גם במסורות יפות שהתקבעו במעגל השנה שלה ושיש להן במהלך הזמן תאריך וקיום משלהן. כשהן מתקבעות ורוב הציבור דבק בהן, יש בכוחן להרים את המוראל בקהילה, להעלות את גאוות החברים על מפעל מוצלח שלהם, ועוד ועוד.

נכון, יש בקרבנו חברים לא רבים שפחות מתלהבים מהשבת הזו – בגלל "אורך הקדושה", בגלל "מחיאות הכפיים" (גם אני חושבת שלא נאה למחוא כפיים בבית הכנסת. על כך אפשר להזכיר ולבקש לפני השבת.)

אני מכבדת את "הפחות נלהבים" ומציעה שיאמצו את מה שקיים בבתי כנסת שונים בארץ שמזמינים אליהם לפעמים חזן ידוע לשבת, בלוויית מקהלת גברים מצומצמת. אותו מיעוט שלא אוהב את העניין, פורש לתפילת מוסף משלו ומקיים אותה בנפרד ובקצב רגיל. זה קורה בקיבוץ לביא, זה קורה בקריניצי ברמת גן ובבתי כנסת נוספים. חדר עיון, כיתת אולפן – כל חדר כזה יכול לעמוד לרשות המיעוט הפורש, ואין בזה טעם לפגם.

דבר נוסף: הניסיון לרוקן את "שבת שירה" מהקשרה המוצלח ולהעביר את תוכנה לשבת יתרו בשל תאריכים שקשורים לציון יום הקמת בארות יצחק בנגב, הוא להוציא דברים מהקשרם, וחבל. לו אני חברה במקהלת הגברים, לא הייתי משתפת פעולה עם השינוי שעליו נכתב בידיעון האחרון. לא הייתי משתתפת השנה במקהלה ובכך מביעה את מורת רוחי מהפגיעה בנכס היקר שיצרנו.

בַּקָשָתי – לא לקלקל את מה שבנינו יפה כל כך במשך שנים רבות כל כך. 

יונה ברמן

 

 

 

ברוכים הבאים

הציבור מוזמן לקבלת פנים בבית תקווה כ"ץ

בליל שבת, בשעות 19.30 – 22.00

לרגל נישואיה של הנכדה אליענה עם אליעזר

בואו בשמחה !

תקווה כ"ץ, לינדה ועקיבא כ"ץ והמשפחה

 

 

בבית הספר התיכון

סבב הישיבות הפדגוגיות הגיע לסיומו ביום ראשון בשעות הערב המוקדמות בדיונים על כתות י'. זה המקום לומר תודה גדולה למוטי ויקיר שהובילו את הדיונים, למחנכים וליועצות שהכינו חומרים, ויותר מכולם לצוותי המקצוע שישבו בכל הישיבות מתחילה ועד סוף, שעות ארוכות, מתישות וחשובות ועשו את הדיון!

יישר כוח ותודה.

 

מיזם תפילת בנות – ארוחת בקר משותפת בחדר המנהלת ביום שני בבוקר, למדריכות הצעירות מכתה י"ב  המקבלות תפקיד ומובילות את תפילות בנות חטיבת הביניים אחת לשבוע, ולצוות העומל עמן.

 

ביום שני בערב התקיים ערב הורים  להורי פנימיית י"א. המשנה החינוכית הוצגה, הצוות עשה היכרות עם ההורים, וכולנו למדנו שיעור מפי הרב אילעאי. יישר כוח למארגנים. יצאנו עם תחושת התרוממות הלב על העשייה המשמעותית בפנימייה.

 

ביום שלישי קיימנו את המפגש הראשון עם נעה, המנחה של ההשתלמות הבית ספרית. ההתייצבות המרשימה של יותר מ- 20 משתלמים, כמותה לא ראינו בשנים האחרונות, מחממת את הלב.

נודה לכל מי שיכול לתת לנו משוב לקראת הפגישה הבאה כדי שנשפר מה שנדרש.

 

טישישי – ביום שישי האחרון התכנסו בפטיו כל תלמידי התיכון לשירה ושמחה לקראת שבת העומדת בפתח, האורח שלנו היום היה רואי לוי מלהקת שוטי הנבואה. היה מרתק, משמח ונעים לאוזן ולנשמה.

 

עם הפנים קדימה:

יום ראשון– פעילות טיהור המחנה - בתיכון בשעתיים הראשונות, ובפנימייה אחרי הצהרים.

 

פעילויות מיוחדות בכתה ט':  יום שני – התנדבות, יום שלישי – "סמים לב".

                                                                                     שבת שלום,

שרה עברון

 

 

יום ראשון, כ"ח בכסלו, 1 בדצמבר

                            טיול משפחות חווייתי

                לאזור שפלת יהודה - מערות בית גוברין

                בהדרכת טובה שיק ונוער בארות יצחק.

                                נא להירשם בהקדם.

 

יום שלישי, ל' בכסלו, 3 בדצמבר – מסיבת חנוכה

בתוכנית:   17:45  מופע להטוטי  אש מרהיב

               18:30   ארוחת ערב חגיגית 

                         חידון רב משתתפים

 

 

עדכונים מבית ספר ערב

חוג פסיפס - שינוי שעה

חוג הפסיפס לקבוצה א' יתקיים השבוע ביום שני בשעה 17:00 בבית הילדים.

חוג משוטטים מתחת לאף

המפגש השלישי יתקיים אי"ה ביום שישי, כ"ו בכסלו, 29 בנובמבר

הפעם נצטרף לחוג ארגון ותיקי ההגנה בפתח-תקווה – נשתתף בטקס לציון פרוץ מלחמת העצמאות

ונתארח ביישוב גת רימון.

יציאה:  בשעה 8:45

חזרה משוערת: 12:00

יש להירשם כדי שנדע כמה כלי רכב להזמין.

דקלה שניאור – צוות תרבות

 

 

 

 

שלום לכולם,

 

תאריכים בלוח התנועתי

מה?

 

ישיבת

המזכירות המורחבת

"היום השלישי" של מועצת החינוך

בהמשך ליומיים בסעד

הכנס השנתי

של צוותי החינוך הבלתי פורמאלי

     במשותף     

  למועצת החינוך

סופשבוע

"עיון ונופש"

מתי?

 

ביום ראשון

י"ב בטבת

15.12.2013

 

ביום שני

י' באדר א'

10.2.2014

 

בשני + שלישי

י' + י"א באדר א' 10+11.12.2014

 

שישבת פרשת וארא כ"ד + כ"ה בטבת 27-28.12.2013

היכן?

 

בקיבוץ עלומים

 

במלון ניר עציון

 

במלון ניר עציון

במעלות

 

 

מפגשי מדריכים – מדרשת תו"ע

לאחרונה התחדשו מפגשי צוות מדרשת תו"ע. אחת לחודש מתכנסים בירושלים עשרות מדריכי המדרשה, אליהם מצטרפים צעירים נוספים, למפגש חברתי ורעיוני בו עולה לדיון סוגיה המעסיקה את העולם הציוני-דתי ואת החברה הישראלית. במפגש האחרון למדנו שמבחינה הלכתית, כמו בסוגיות הלכתיות רבות, יש אפשרות להכריע לכאן או לכאן, והרבה תלוי בהנחות מוצא של הפוסק. למדנו על קשיים הנערמים לפני המבקשים להתגייר, ובהמשך התלבטנו האם יש לגשת לסוגיות כאלו דרך הנתיב ההלכתי הצרוף או שיש צורך לצרף את האינטואיציה ותחושת הבטן, שלעיתים מתהפכת ומוצאת עצמה בקונפליקט מול "היהדות". סיכמנו שהדרך הראויה והנכונה היא להחזיק בשולי גלימתו של הרב קוק שקבע כי "אסור לה ליראת שמים שתדחק את המוסר הטבעי כי אז אינה עוד יראת שמים טהורה", ולא לוותר על שיקול הדעת ותחושות הבטן במכלול השיקולים. צעירות וצעירים המעוניינים להצטרף למפגשים (הטעימים...) מוזמנים בשמחה ליצור קשר עם עמרי, רכז ההדרכה של המדרשה – 050-3231336, ויוכנסו לתפוצה הדוא"ל.

 

פגישת רכזי חינוך

פורום רכזי חינוך קיים השבוע את פגישתו השנייה לשנה זו, בהנחייתה של נורית סבירסקי. מדווח זיו כרמל: "פתחנו את הבוקר בקריאה מדבריו של הרב אברהם צוקרמן ז"ל, שהלך לאחרונה לעולמו, תלמיד חכם עצום ואיש חינוך חד ומנוסה, שהתווה לנו דרך משמעותית שעלינו ללמוד אותה וממנה. הפורום הקדיש את הפגישה לשני נושאים מרכזיים: שאלת תפקידו של רכז החינוך  - האם זו בחירה לקדנציה או שמדובר בתפקיד מקצועי? כזכור, עסקנו בנושא זה רבות לקראת המועצה ובמועצה עצמה. הנושא השני שהועלה הוא תפקידו של רכז התיכון ודמותו של המדריך – מה הן הצפיות והדרישות מהשניים? בחלק השני קיימנו סדנה בהנחייתה של לימור ספראי בנושא "מעֶרֶך לעשיה". מאחר שהחלטנו להתמקד השנה בנושא התוכן, בדקנו איך ניתן לפתח ערך לכדי תוכנית עבודה מעשית. זו רק ההתחלה ובעז"ה נמשיך לעסוק בתחום זה לאורך השנה כולה. אין לי ספק שמערכות החינוך שלנו כולן מתבססות על כוח אדם איכותי, שהוא הליבה והיסוד האיתן עליו ניתן לבנות דברים נוספים ואותו צריך לטפח".

 

השתלמות מקצועית למנהלים

ביום שלישי התכנסו בבארות יצחק מנהלי קהילה, מזכירים, מרכזי משק ויו"רים, ליום השתלמות מקצועית למנהלים בקבה"ד. ביום זה עסקנו בבניית תכנית עבודה לקיבוץ, ובגישור ובניית הסכמות בקהילה. בחלק של בניית תכניות העבודה הציגו היועצים ניתאי קרן וזיו מצליח את חשיבות העבודה על היחסים הבינאישיים בתהליך, לצד העבודה הסדורה על ציר המשימות. הוצגה החשיבות של שיתוף ההנהלה, מנהלי הפעילויות, הענפים והציבור, וכן הוצגו שיטות שונות לשיתוף זה (דיווח, התייעצות, האצלת סמכויות, פינוי מקום ליוזמות הציבור, בקשת משוב, דיון משותף בשיטות שונות על הייעוד, החזון, המטרות, היעדים). נבחנה חשיבותה של תכנית המתחשבת בצרכים ובמשאבים, אך לא שוכחת לשאול את שאלת הערכים: לשם מה? בחלקו השני של היום, בהנחיית אורנה לב וניצה נבון מ"גבים", התנסינו בסימולציה של גישור בין מנהל קהילה לבין חברים. במהלך ההתנסות הודגשה החשיבות של דיון על צרכים ורצונות (=אינטרסים) ולא רק על עמדות, ועיסוק בשאלה "מה חשוב לך במיוחד ולמה", כבסיס להשגת הסכמות בקהילה ולגישור בין עמדות.

 

מאבק על מכסות החלב

הזעזועים בענף החלב – נמשכים. במשרדים החדשים של הארגונים הכלכליים הקיבוציים שבקיבוץ נחשונים, התאספו השבוע נציגי רפתני הקיבוצים, ביחד עם מנהלי הארגונים ומזכירי התנועות הקיבוציות, לדיון מתוח על "מסמך מאיר צור", הנלווה ל"מתווה לוקר". כזכור, המחאה החברתית הביאה את הממשלה לשורה של החלטות שמטרתן הורדת יוקר המחייה, ואחת המרכזיות שבהן היתה חיסול רפתות קטנות והורדת "מחיר המטרה" אותו מקבל הרפתן עבור החלב שהוא מייצר. "מסמך מאיר צור", שהוא מזכ"ל תנועת המושבים, מבקש להקל על רפתני המושבים את המעבר למתווה החדש, אך בו זמנית מתברר שהוא פוגע ברפתות הקיבוציות. בשורות אחדות איננו יכולים להיכנס לעומקה של הסוגיה, אך נעיר שמקצועיותם של נציגי הרפתות הקיבוציות מעוררת הערכה רבה, ושבסופו של דבר ההחלטה נובעת והתקבלה ממניעים פוליטיים ולא משיקולים מקצועיים.

 

שבת שלום

                                                           נחמיה רפל

 וחברי המזכירות הפעילה

 

 

 

כ ל ב ו ד ף

שעור בפרשת השבוע במועדון:  רחל פלינט

אין אחות תורנית

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

אזכרה לשרה פיש ז"ל

במלאת שנה לפטירתה, נקיים אזכרה ביום ראשון הקרוב כ"א בכסלו, 24 בנובמבר.

15.30   בבית העלמין בסגולה

17.00   במועדון לחבר

המשפחה

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

הודעת העורכת

בשבועיים הבאים הידיעון ייסגר בימי חמישי – לרגל טיול נוסף של חוג המשוטטים ושמחה משפחתית.

חומר לשני הגיליונות יתקבל בשמחה בשבועיים הבאים עד יום חמישי בבוקר.

בתודה על שיתוף הפעולה וההבנה.

עדנה שורץ-לובושיץ

 

AtarimTR