ידיעון 2595 שבת לך לך

בס"ד ט' במרחשוון תשס"ט
 
 
 
שבת קודש "לך-לך"
 
 
16.24
הדלקת נרות
08.00
תפילת שחרית
16.35
מנחה, קבלת שבת, ערבית
    דרשת הרב
10.30
שעור בפרשת השבוע – במועדון
שעור במשניות - בשטיבל  
18.30
סעודת שבת בחדר האוכל
11.00
סעודת שבת בחדר האוכל
 
 
12.30
שעור לנשים בפרקי אבות – במועדון
 
מכונת השטיפה פועלת
בשעות 19.15- 21.15
13.00
מנחה גדולה
15.15
שעור בגמרא – דף יומי
 
 
16.00
נשים אומרות תהילים בבית סעדון
 
 
16.00
מנחה קטנה
 
 
17.23
ערבית, הבדלה
 
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
   שחרית א', ג', ד, ו'             06.00
   שחרית ב', ה'                   05.50
   מנחה ברחבת חדר האוכל   13.30
   מנחה בבית הכנסת           16.30    
   רבע לערבית                    19.45
   ערבית                           20.00 
 
 
 
 
 
עונג שבת לילדים לא יתקיים
 
 
  
 
 
 
ת ר ב ו ת ו ן
 
יום ראשון
 
שיעור בנ"ך לא יתקיים
 
יום שני
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
יום שלישי
08.30
בית מדרש לגימלאים
מועדון
20.15
הרצאה לזכרה של לאה קורן ז"ל
בית שפירא
יום רביעי
17.30
צ'י קונג לבגירים
מועדון
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון
21.00
שעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י
חדר עיון
יום חמישי
 
שעור ניצוצות מהדף היומי לא יתקיים
 
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
 
09.00
יחדיו ב-ו'
בית שפירא
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב בשעה 20.15 בחדר עיון
 
זהו !
תמו ולא נשלמו הבחירות לנשיאות ארה"ב (באופן רשמי האלקטורים יצביעו רק במהלך חודש דצמבר).
כל מי ששמע את הנאום המפורסם של מרטין לות'ר קינג לפני כ-45 שנה מתגאה שאזרח אפרו-אמריקני הגיע לנשיאות ויחד עם זה מתבייש שזה לקח כל כך הרבה זמן.
מערכת הבחירות בארה"ב היא ארוכה מאוד. הפריימריז מתחילים כ-10 חודשים לפני הבחירות. המועמדים לבחירות שיתקיימו ב-2012 מתכננים כבר היום את צעדיהם. סכומי הכסף שמוציאים על מערכת הבחירות מגיעים למאות מיליונים לכל מועמד.
גם אצלנו נפל דבר השבוע, עם ההודעה על איחוד השורות של המפלגות הדתיות-ציוניות.
כמו בארה"ב, רק הזמן יגיד אם השינויים הם "טוב ליהודים".
הפעם, אחרי כ-28 שנה השתתפתי בבחירות לנשיאות בארה"ב. הרגשתי שהגיע הזמן לשינוי רציני.
אני רוצה להאמין שאיחוד השורות אצלנו יביא להגברת השפעתה של הציונות הדתית. כמו שאמר ד"ר קינג: "יש לי חלום..."
איסר ספיר
 
מה בגיליון?
  • שבעים פנים לתורה – הרב ירון
  • רשמי מסע – אסתי רזניק
  • ואם בגבורות... – יהודה פלדמן
  • יחדיו ב-ו' – סיכום שבועי
  • אזכרה ללאה קורן ז"ל – דקלה שניאור
  • בקיבוץ הדתי – משלחן הדובר
  • תכנית השבוע בבני-עקיבא
                                                 וכלבו דף.           
                                                                 קראו בנעימות !
המערכת
 
 
     נר זיכרון !
     לאה קורן ז"ל – י' במרחשוון תשנ"ו
     ישראל קוטב ז"ל – י"ד במרחשוון תשמ"ט
 
שבעים פנים לתורה
 
 
טעמי המקרא
בשבוע שעבר כתבנו כי אחד הפרשנים הקדומים ביותר שיש בידינו הוא אונקלוס, אשר חז"ל אומרים שחי בדור שאחרי חורבן הבית השני. אך יש בידינו פרשנות קדומה בהרבה, והיא הפרשנות של טעמי המקרא.
נחלקו חז"ל (נדרים לז, ב) האם מקורם של טעמי המקרא הוא הלכה למשה מסיני או שהם מדרבנן, אך לכל הדעות מקורם קדום מאוד.
טעמי המקרא נועדו בראש ובראשונה להכתיב מנגינה לקריאת התורה, שהרי "כל הקורא בלא נעימה ושונה בלא זמרה, עליו הכתוב אומר 'וגם אני נתתי להם חוקים לא טובים' " (מגילה לב, א). אך יחד עם זאת משמשים טעמי המקרא ככלי פרשני כשיש ספק בהבנת פסוק.
למרות קדמותם של טעמי המקרא לא נמנעו המפרשים (ואף לא חז"ל) לפרש את המקרא בניגוד לטעמים, מתוך הנחה ש'שבעים פנים לתורה'. ואולם, קריאת התורה בציבור צריכה להיעשות ע"פ הפרשנות של טעמי המקרא בלבד.
שתי דוגמאות לפרשנות המקרא ע"פ הטעמים מתוך הפרשה:
"וַיַּעְתֵּק מִשָּׁם הָהָרָה מִקֶּדֶם לְבֵית אֵל וַיֵּט אָהֳלֹה בֵּית אֵל מִיָּם וְהָעַי מִקֶּדֶם וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ לַה' וַיִּקְרָא בְּשֵׁם ה' (בראשית יג, ח). המלים 'וַיִּקְרָא בְּשֵׁם ה'' ניתנות לפיסוק בשני אופנים: אפשר לקרוא כך: "וַיִּקְרָא, בְּשֵׁם ה'", והמשמעות היא שאברהם קרא בשמו של הקב"ה, אבל אפשר גם לקרוא כך: "וַיִּקְרָא בְּשֵׁם, ה'" והמשמעות היא שהקב"ה קרא בשם. הפירוש הנכון בפרשתנו ע"פ טעמי המקרא הוא הפירוש הראשון, אך אותן מלים בדיוק שמופיעות לאחר חטא העגל: "וַיֵּרֶד ה' בֶּעָנָן וַיִּתְיַצֵּב עִמּוֹ שָׁם וַיִּקְרָא בְשֵׁם ה'" (שמות לד, ה) זוכות לפיסוק טעמים אחר, ושם קוראים זאת "וַיִּקְרָא בְשֵׁם, ה'".
דוגמא נוספת:
בברית בין הבתרים, כידוע, נאמר לאברהם: "יָדֹעַ תֵּדַע כִּי גֵר יִהְיֶה זַרְעֲךָ בְּאֶרֶץ לֹא לָהֶם וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם אַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה" (בראשית טו, יג). ואולם בסופו של דבר עבדו ישראל במצרים 210 שנים בלבד. המדרש (שיר השירים רבה ב, ח) כותב שזו הייתה הסיבה שבני ישראל לא רצו להאמין למשה שהגיעה שעת הגאולה, עד שאמר להם משה: "הואיל והוא חפץ בגאולתכם אינו מביט בחשבונותיכם אלא מדלג על ההרים". אך במקום אחר מסבירים חז"ל (פרקי דר' אליעזר פרק מז) שלא היה פה שינוי בחשבון, אלא רק הבנה שונה של הפסוק. במקום להבין את הפסוק כך: "יָדֹעַ תֵּדַע כִּי גֵר יִהְיֶה זַרְעֲךָ בְּאֶרֶץ לֹא לָהֶם, וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם אַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה" שמשמעו שהעבדות תימשך 400 שנה, יש לקרוא את הפסוק כך: "יָדֹעַ תֵּדַע כִּי גֵר יִהְיֶה זַרְעֲךָ בְּאֶרֶץ לֹא לָהֶם וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם, אַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה". כלומר שמספר השנים אינו מתייחס רק לעבדות אלא גם לעובדה שזרעו של אברהם יהיה גֵר בארץ, וזה התחיל להתקיים ברגע שנולד יצחק, שאז יש לאברהם זרע, שהרי מעמדם של האבות בארץ כנען היה מעמד של גֵרים.
מסתבר שכך ניתן להבין גם מטעמי המקרא, שהרי האתנחתא של הפסוק הזה באה תחת המלה 'אֹתָם', ולכן המספר ארבע מאות שנה מתייחס לגרות ולעבדות גם יחד.
 
הרב ירון
 
 
רשמי מסע
במוצאי שמחת תורה טסתי להונג קונג כחלק מצוות פרה-רפואי כדי לתת הדרכה למשפחה ולצוות שמטפל בילד ישראלי/סיני שבספקטרום האוטיסטי. העבודה הייתה אינטנסיבית וב"ה מוצלחת. במסגרת העבודה ביליתי בבוקר בגן היהודי - משהו מאוד שונה מהגנים בארץ ובמערב. בצהרים נתתי הדרכה בבית והצלחתי לטייל מעט.
כשהגענו לגן – חדר קטן, אולי בגדול של הסלון שלי - הייתי בטוחה שאני יוצאת משם עם כאב ראש אדיר.
בחדר נמצאים 17 ילדים ועוד גננת ועוזרת.. אך שקט בגן. אין כסאות, הילדים יושבים במעגל על שטיח בשקט בידיים על הברכיים ומחכים לריכוז של הבוקר. אחרי כל פעילות בגן הילדים יושבים כנ"ל. כ-3 פעמים ביום הם מחליפים חדר ועומדים בתור אחד אחרי השני, לא מדברים ולא דוחפים. לפעמים עולים ב-2 מעליות וגם זה בלי לדחוף ובשקט. המשמעת מצמררת וקשה לי להאמין שלחלקם יש גנים ישראלים.
אין אף ילד עם עודף משקל בגן או בבית הספר. אסור לבוא לבית הספר עם אוכל או שתייה. ארוחת עשר היא 2 פרוסות תפוח ופרוסת אבטיח. בארוחת צהרים מותר פרוסת לחם אחת והמנות קטנטנות. הילדים מגיעים בבוקר בחולצות לבנות והן עדיין לבנות בסוף היום. יש להם מעט משחק חופשי- משהו מאוד חשוב להתפתחות השפה והאישיות. כשהערתי להם הם דיווחו שיש פיקוח של המפקחת הסינית והם התלוננו שאין מספיק משמעת בגן. לא ראיתי ילד עם בעיות קשב וריכוז (ילד שלא מצליח לשבת בשקט) כשבארץ יש כ- 3 כאלה בכל גן. משהו שמצביע שאולי בכך זאת יש בהפרעות קשב וריכוז רכיב התנהגותי. הגן הוא אסתטי מאוד, עם צוות מעולה ומסור. אך היה לי קשה להתחבר לדרך החינוך. בבתי ספר ממשלתיים מאבחנים את הילדים בכיתה א' והם משובצים לפי רמות. יש כ-40 תלמידים בכיתה והמורה מדבר באמצעות מיקרופון. החינוך המיוחד כמעט ולא קיים. יש 2 גנים לחינוך מיוחד שפועלים 3 בקרים בשבוע ושם יש ילדים מאוד פגועים.
הרחובות עמוסים באנשים אך בארץ מרגישים את האזרחים יותר. כולם נחמדים, אף אחד לא דוחף,  מדברים בנימוס. יום אחד נתקעתי בלי מטריה בגשם שוטף ומספר רב של סינים רצו לתת לי את המטריה שלהם.
יום אחד הכנסתי מטבעות למכונת שתייה והיה חסר לי דולר. פתאום, מאחוריי, סיני לא מוכר לי שם מטבע במכונה ונעלם. שבועיים לא שמעתי צעקות או צפירות של מכוניות, ויותר חשוב: לא ראיתי אף תאונת דרכים בניגוד למה שאני רואה כאן בכבישים לעיתים קרובות. מכיוון שהעיר בנויה על הר אפשר להיכנס למעלית בבנין ולא לדעת אם את צריכה לעלות או לרדת. הרחובות מבריקים - אפשר לאכול מהרצפה. במעליות ועל הדרגנועים יש ריח של כלור וגם השירותים מבריקים. יש לנו הרבה ללמוד מהתחבורה הציבורית. זה זול, מגיע לכל מקום, הכול מתקתק ומאוד נוח.
 הקהילה היהודית נחמדה מאוד. קבלו אותנו בידיים פתוחות והוזמנו לארוחות בשבת. בית הכנסת נבנה לפני 107 שנים בסגנון ספרדי מדהים. שקט בבית כנסת והתפילה של החזן הייתה מרגשת. הביטחון ברמה מאוד גבוהה. מכיוון שאנו לא חברים בקהילה היינו צריכים להרשם לפני שבת ולהראות דרכונים. בכניסה של בית הכנסת יש שומרים וצריכים להוריד את הכובע ולעבור במכשיר רנטגן. גם ברחובות ובמוסדות יש המון אנשי בטחון.
בבתי מלון אי אפשר לפתוח חלונות כי פוחדים שאנשים יקפצו החוצה.
יש אין סוף חנויות - לכל מותג חנות משלו. אפשר לקנות נעלים וביגוד בזול אך האוכל הכשר והירקות יקרים מאוד. ירדתי במשקל וכשבאנו הביתה הדבר הראשון שעשינו הפקדנו את כרטיס האשראי אצל אהרון. 
הצלחתי לטייל מעט. מה שראיתי היה מקסים - נופים של בניינים שמגיעים לרקיע, וירוק. למרות זיהום האוויר לא היו לי בעיות נשימה, אך השערות שלי הפכו לחלקות- כמעט כמו הסינים.
לסינים חסר חוש הומור ואורי ניסה להצחיק אותם – ללא הצלחה. אורי טייל הרבה באיים ובעיר, פגש הרבה אנשים טובים ונסע ב corveette get – מכונית מרוץ. קצת בלטנו, אורי היחיד בין מיליונים עם שער ארוך ואני הכי שמנה בעיר.      בקיצור- הונג קונג מקום מדהים, והכי חשוב שהעבודה הייתה מוצלחת.
אני רוצה להודות לצוות הרפת שאיפשר לאורי (וגם לי) לצאת לחופשה בשקט ולדעת שהכל מתקתק.
אני גם רוצה להודות לטובה ומשה ולכל אלו ששלחו אוכל לילדיי וכמובן לילדיי שהחזיקו את הבית נקי ומסודר למרות החגיגות.
אסתי
 
 
 
לסבא צבי לוינגליק
ולכל המשפחה
שפע ברכות לנישואי הנכד    ישי עם הדס
בן ננסי ואברהם לוינגליק
שיהא זה בנין עדי עד
 
 
ואם בגבורות...
חיים בן-ארי (המלי) הגיע לגבורות והיום התקיימה בחיפה מסיבה לציון האירוע, אליה הוזמנו גם ידידיו שבכאן.
חיים נלחם בגבורה בח' בתמוז תש"ח ואיבד בקרב את מאור עיניו לצמיתות. יחד אתו נפצע גם יהודה בארי (ברמן) ז"ל.
בשבוע של פרשת לך-לך מתאים לספר שהם הקימו בחיפה, בסיוע משרד הביטחון, מפעל למטאטאים, כדי להתפרנס.
חיים גדל כיתום מאם בעיר טמישווארה שברומניה ובמאי 1946 עלה ארצה באניית המעפילים "מקס נורדאו" (סמירני).
אחרי שהייה בת כחודשיים במחנה המעצר בעתלית יצאנו והקמנו בכפר אתא את מחנה העבודה בשם "חרות". האנגלים ששלטו אז בארץ לא הסכימו לשם ולכן שינינו אותו ל"במישור".
חיים נישא לבחורה מטרנסילבניה ונולדו לו שני בנים שאת אחד מהם איבד בתאונת דרכים בדרך לירושלים.
אשתו גם היא כבר אינה בין החיים. את המסיבה הכין לו בנו.
אנו מצדיעים לחיים בכבוד ובהערכה על עוז רוחו והאופטימיות שלו על אף מגבלותיו ומאחלים לו מזל-טוב וברכות לרוב עד מאה ועשרים.
שמחה שטרסבורגר, שושנה ליבוביץ, יהודה פלדמן

                                                                                       חבריו מגרעין "במישור"

יחדיו ב-ו'

בשעטו"מ נפתחה השנה השנייה.
אלישע טרח וסידר כרגיל את בית שפירא, רוב המשתתפים הקבועים חזרו למקומם מדאשתקד ועדיין יש מספיק מקום ללומדים חדשים. אנו מצפים לכם ושומרים לכם מקום וכיבוד.
 
 
בשיעורו של הרב ירון עסקנו בשאלת הצמחונות. ראינו את דברי הגמרא שלאדם הראשון לא הותר לאכול בשר, וכי אכילת הבשר הותרה רק לאחר המבול. יחד עם זאת ראינו מספר פרשנים שסוברים שאין לקבל את דברי הגמרא הללו כפשוטם, וכי גם לאדם הראשון הותרה אכילת בשר, וזאת מכמה נימוקים: העובדה שגוף האדם מותאם לאכול בשר, העובדה שאדם נצטווה לרדות בדגת הים ובעוף השמים ובכל חיה הרומשת על הארץ, והרעיון שכל בעל דרגה בעולם ניזון מהדרגה שמתחתיו. אך רוב הפרשנים אכן קיבלו את דברי הגמרא כפשוטם שרק לאחר המבול הותר לאכול בשר. ראינו נימוקים שונים לכך: כשכר לנח על הצלת בעלי החיים, כהוכחה לעליונות האדם על שאר בעלי החיים או דווקא כסמל לירידת הדורות, ששכחו את עליונותם על בעלי החיים, וההיתר הזה נועד לכך שהאדם יכיר בייחודו על פני שאר הברואים.
 
עסקנו ב'חזון הצמחונות והשלום' כפי שבא לידי ביטוי בכתביו של הרב קוק, ובשאלה האם ראוי לאדם להיות צמחוני עוד לפני שהחזון הזה מתקיים או לא.
 
בשיעור השני למדנו משלומית פלינט, אשתו של שמוליק, כלתם של רחל וג'וני. מורה לגמרא והלכה במדרשת 'באר' בירוחם.
סיפורם של בני נח בפרשה הביא את שלומית לדון עמנו במצוות כיבוד ה' וכיבוד הורים, בלימוד השוואתי בין התלמוד הבבלי לתלמוד הירושלמי, ככתוב: "שלושה שותפין הן באדם: הקב"ה, ואביו, ואמו". בתלמוד הבבלי כבוד ה' שווה לכבוד ההורים ההבדל הוא פיזי בלבד, כאשר האדם מכבד את הוריו כאילו הקב"ה דר ביניהם, מורא ה' כמורא אב ואם. בירושלמי 'גדול הוא כיבוד אב ואם שהעדיפו הקב"ה יותר מכבודו' ומחויב הבן לתת מכספו להוריו בין שיש לו ובין שאין לו.
המשכנו לסיפורו של דמא בן נתינה, גוי מאשקלון, ולהבדלים בין הבבלי לירושלמי. השכר ופרה אדומה, זהים בשני המקורות, ללמדנו שכמו שלא שואלים עד היכן מצוות פרה אדומה כך לא שואלים במצוות כיבוד הורים. בשביל הגוי הפרה האדומה טובה רק למסחר – לכסף, ואילו היהודי נזקק לפרה לקיום מצווה שאין אנו מבינים את טעמה.
 
 
בשבוע הבא נלמד עם דינה אמיר על האשה השונמית
 
הרצאה לזכרה של לאה קורן ז"ל
ביום שלישי הקרוב, י"ג במרחשוון 11.11.08 בשעה 20.15 בדיוק בבית שפירא
ע"י גב' מיכל גלטמן-כץ
בנושא: ADHD השפעה על ההתפתחות הרגשית כפי שמשתקפת במעגל החיים.
להלן תקציר בנושא ההרצאה כפי שנמסר ע"י המרצה:
ADHD” הוא סינדרום הכולל שילוש של אימפולסיביות, הסחת דעת והיפר-אקטיביות או אנרגיה מוגברת.
כולנו לוקים במידה כזו או אחרת במאפיינים אלו. לפיכך, אחת הדרכים להגיע לאבחנה של ההפרעה היא לא עצם נוכחות שלושת הסימפטומים אלא שכיחות הופעתם, עוצמתם והמידה בה הם מפריעים לתפקוד היומיומי. כלומר, להסתגלות הן בתחום הלימודי-מקצועי והן בתחום החברתי-בינאישי.
המרכיב ההתפתחותי בהפרעה זו הינו מרכזי וחשוב הן לאבחנה והן לטיפול בה.
ההשפעה של סינדרום ה-ADHD על העולם הרגשי אינו מקבל התייחסות מספקת, היות והמיקוד הינו על המרכיב ההתנהגותי-תפקודי.
ההרצאה תעסוק בתחנות ההתפתחותיות העיקריות במהלך החיים, תוך שימת דגש על השפעת הפרעת הקשב והריכוז על ההתפתחות הרגשית."
                                                   דקלה שניאור
 
 
בקיבוץ הדתי
מבחנו של איחוד סיעת המפד"ל- האיחוד הלאומי
בגיבוש רשימת מועמדים לכנסת שתייצג נאמנה את פני הציונות הדתית
 
מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, מברך על בשורת האיחוד שיצאה מסיעת המפד"ל-האיחוד הלאומי, ועל הקמת המועצה הציבורית בראשות האלוף (במיל.) יעקב עמידרור שתקבע את מועמדי המפלגה החדשה לכנסת ה- 18.
רפל ציין שמבחנו של מהלך האיחוד עדיין לפניו, בראש ובראשונה ביכולתה של המועצה הציבורית להציג רשימה של מועמדים לכנסת שייצגו את פניה המגוונים של הציונות הדתית ושל התומכים בדרכה מבין הציבור המסורתי והחילוני, ובהתלהבות שהיא תביא לציבור העצום המצפה בכיליון עיניים לבשורה יהודית-שורשית.
זהותה היהודית של מדינת ישראל, הדגש על העשייה החינוכית-ערכית וצמצום הפערים החברתיים חייבים לעמוד בראש סדר היום הלאומי, אומר רפל, וקידומם בדרך ישרה יחזיר לנו את הגאווה הלאומית.
 
אופיר אבסלנדר
"רוני חסיד דוברות ויחסי ציבור"
 
 
 
השעור בפרשת השבוע יינתן ע"י אבי צוייג
אחות תורנית: אריאלה פלדמן – פלאפון 5199
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
 
 
ביום שני הקרוב אני יוצאת לחופשה בת שבועיים וחצי. אך אל דאגה, הידיעון ימשיך להופיע כסדרו.
כל הכותבים – קבועים ומזדמנים – מתבקשים להעביר את החומר באמצעות הדוא"ל לכתובת
yedion@beerot.org.il  או בכתב לתא הידיעון במשרד של עטרה / במשרד של יהודה פלדמן.
אנא השתדלו מאוד להעביר את החומר עד יום חמישי בצהרים.
גם הודעות על שמחות – כן תרבינה – יש להשאיר בכתב, רצוי עם כמה שיותר פרטים.
                                                                                             בתודה מראש ולהתראות
ע ד נ ה
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
סע בזהירות
לבן רזניק עם קבלת רישיון הנהיגה איחולינו לנהיגה בטוחה ורק לשמחות !
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
למי תודה, למי ברכה ?
ביום ששי, ערב שבת פרשת "בראשית", קיבלנו – נותני השעורים השבועיים בפרשת השבוע, שי לתא הדואר:
ספרו של הרב אלי וינברגר "ואחד תרגום", המכיל שעורים לכל פרשות השבוע.
כעשרה חברים נותנים כבר שנים רבות שעורים אלה בשבת לפני ארוחת הצהרים. השעורים בפרשת השבוע מתקיימים במועדון ושעור במשניות – ב"שטיבל" (אגב, בשני השעורים ישמחו לקבל משתתפים נוספים) והשי הזה מעודד להמשיך וגם נותן חומר נוסף לעיון לצורך שעורים אלה.
אינני יודעת מי היוזם והמבצע של השי הזה ולמי להודות ולכן אני עושה זאת על דפי הידיעון, בתקווה שהתודה תגיע ליעדה.
                                                                                                   אז תודה רבה !
 
ברכת החמה
ברכת החמה היא ברכה אותה מברכים פעם אחת בכל 28 (!) שנים. השנה יחול המועד לברכה הזו.
אם ברצונך לדעת מה היא הברכה הזו ועל מה היא ומתי בדיוק מברכים אותה, תוכל ללמוד על כך בקורס המתקיים בישיבת "כרם ביבנה" ליד קב' יבנה. (הישיבה גם מקיימת קורס שנתי בנושא הלוח העברי).
בקורס זה תתקיימנה אי"ה 6 פגישות בימי שלישי אחר הצהרים. 
התחלת הלימוד ביום שלישי הקרוב י"ג במרחשוון (11.11.08) בשעה 17.00. 
פרטים נוספים במודעה על לוח המודעות ליד משרדו של אוריאל אמיר.
מתארגנת נסיעה ליבנה כדי להשתתף בלימוד זה. המעוניינים מוזמנים לפנות למשפחת פלינט (874)
רחל פלינט
 
  
מרכז האסתטיקה בקיבוץ בארות יצחק
 
בשעטו"מ חדר הקוסמטיקה לובש צורה חדשה.
כעת הוא מוכן לקלוט קליינטים, גם לפדיקור וגם לטיפול קוסמטי.
 
תודה לבעלי המלאכה: בנין, אינסטלציה, וחשמל שהביאו את המקום למצבו המשופר.
תודה למרכז המשק שליווה, בדק, ואישר את התוכנית.
 
אני מזמינה את כל הנשים בקיבוץ לקבוע תורים –
לעצמן, לחברותיהן, לבנותיהן
ולכל מי שתרצינה לפנק בסביבה!
 
בימים הקרובים אחלק בתאי הדואר את ימי הפתיחה, השעות  והמחירון.
אשמח לראותכם במכון.
ג'ודי פורת
 
 
 
 
AtarimTR