ידיעון 2643 פר' בראשית

בס"ד כ"ח בתשרי תש"ע
 
 
פרשת "בראשית" – מברכין החודש
 
 
16.46
הדלקת נרות
08.00
תפילת שחרית
16.55
מנחה, קבלת שבת, ערבית
         דרשת הרב                            
10.30
שעור בפרשת השבוע – במועדון
שעור במשניות - בשטיבל  
 
מארחים ומתארחים
לסעודת ליל שבת
11.00
סעודת שבת בחדר האוכל
 
 
12.30
שעור לנשים בפרקי אבות - במועדון
 
מכונת השטיפה פועלת
בשעות 20.00 – 22.00
13.00
מנחה גדולה
15.45
שעור בדף יומי
 
 
16.30
נשים אומרות תהילים - בבית סעדון
16.30
מ נ ח ה
 
 
17.43
ערבית, הבדלה
 
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
  שחרית  א', ב' - ר"ח         05.45
   שחרית ג' ד' ו'                  06.00
   שחרית ה'                       05.50
   מנחה ברחבת חדר האוכל   13.30
   מנחה בבית הכנסת           16.30    
   רבע לערבית                    19.45
   ערבית                           20.00 
 
עונג שבת לילדים בשעה 10.30
 
 
   כיתות א'-ג' -  יוסי שניאור
   כיתות ד'-ו'  -  אלישבע בן דוד
 
           
ת ר ב ו ת ו ן
 
יום ראשון
19.00
שיעור באגדות חז"ל
חדר עיון
21.15
שיעור לצעירים
בית ע' שטרן
יום שני
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
יום שלישי
08.30
בית מדרש לגימלאים
 מועדון
18.00
יריד מכירות – עד השעה 22.00
חדר האוכל
19.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
20.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
יום רביעי
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון לחבר
21.10
שעור עם הרב שמואל וולף
בית י' שטרן
יום חמישי
19.00
שיעור ניצוצות מהדף היומי
בית הרב
21.00
שיעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י
חדר עיון
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
09.00
יחדיו ב-ו' – פתיחת השנה
בית שפירא
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון
 
 
לאחרונה קראתי עם בני את הסיפור "זוהר רוצה גומות" מאת מאיר שלו. מסופר על ילדה בשם זוהר שרוצה גומות חן, היא מבקשת מאמא ומאבא, מהחנווני, אפילו מהקוסם. כשהם לא יכולים לעזור לה הם מפנים אותה לא-לוקים. בלילה בשקט היא מבקשת מא-לוקים גומות חן לאחר שהייתה ילדה "טובה" כל היום. היא נרדמת שמחה ומאושרת רק כדי לקום בבוקר ולראות שלא קיבלה את מבוקשה.
הסיפור עורר גל של שאלות אצל ניתאי: איפה א-לוקים? למה לא רואים אותו בתמונה? למה הוא לא נתן לזוהר גומות חן? מה א-לוקים עושה?
ידע הילד את מי לשאול...... ניסיתי לתת לו ולי תשובות מספקות ואני חייבת להודות שלא הצלחתי כל כך. ניתאי "הסתפק" בינתיים בתשובות, לא לפני ששאל עוד כמה שאלות הבהרה, ואני נשארתי עדיין תמהה.
כבר שנים אני חושבת ומנסה להבין איפה מקומו של א-לוקים בחיים שלי, והאם בכלל יש לו מקום? האם הוא נוכח למרות שאין כל סימן לנוכחותו? האם אני מאמינה בו?
והנה שוב מתחילה שנה חדשה ועדיין אין לי תשובות. בכל שנה השאלות שלי מקבלות צורה ונופך אחר ובכל שנה הן מסתובבות סביב נושאים שונים.
שתחל שנה ותשובותיה ותסתיים שנה ושאלותיה....
                                                חי יום-טוב ברוכי
 
מה בגיליון?
·         שבעים פנים לתורה – הרב ירון
·         שיר שבת – יהונתן שרמן
·         סבתא MAN אבנר סוקולובסקי
·         IRONMAN ברצלונה 2009 – יואב הלר
·         מפגש מחזור – יעל להמן
·         מפגש קהילות – מיכל שפיר
·         בתנועה – דובר הקבה"ד
·         משלחן המזכירה – ורד
·         זה היה חג אסיף - המערכת
·         פתיחתא ליחדיו ב-ו' – עירית הלוי והרב ירון
                                           כלבו דף ולוחות זמנים
                                                                 קראו בנעימות !
המערכת
 
     נר זיכרון !
     נפתלי מאיר (ננדי) רייניץ ז"ל – כ"ט בתשרי תשנ"ז
 
 
 
שבעים פנים לתורה
 
הרב יעקב צבי מֶקְלֶנְבּוּרְג (בעל "הכתב והקבלה")
הרב יעקב צבי מקלנבורג (1765-1865) היה רב בקהילת קניגסברג בגרמניה בעת שהתחילה לפרוח הרפורמה, והוא היה מגדולי הלוחמים נגד תנועה זו. לפירושו לתורה הוא קרא בשם: "הכתב והקבלה", כדי להוכיח שהתורה שבע"פ והתורה שבכתב לא ניתנות להפרדה זו מזו. בפירושו הוא מראה את היסודות הלשוניים והדקדוקיים של דרשות חז"ל בתוך הטקסט המקראי, ובכך הוא נותן עוצמה לתורה שבע"פ. כמו כן הוא כתב גם פירוש על התפילה, וכן הסכמה לספר 'דרישת ציון' של הרב צבי הירש קאלישר, ממבשרי הציונות.
 
מפירושיו לפרשת השבוע:
לאחר שקיבל הקב"ה את מנחתו של הבל ולא את מנחתו של קין, נאמר בתורה כך:
וַיֹּאמֶר ה' אֶל קָיִן לָמָּה חָרָה לָךְ וְלָמָּה נָפְלוּ פָנֶיךָ: הֲלוֹא אִם תֵּיטִיב שְׂאֵת וְאִם לֹא תֵיטִיב לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ וְאֵלֶיךָ תְּשׁוּקָתוֹ וְאַתָּה תִּמְשָׁל בּוֹ: וַיֹּאמֶר קַיִן אֶל הֶבֶל אָחִיו וַיְהִי בִּהְיוֹתָם בַּשָּׂדֶה וַיָּקָם קַיִן אֶל הֶבֶל אָחִיו וַיַּהַרְגֵהוּ:
מה אמר קין להבל לפני שהוא הרג אותו? רש"י כותב: "נכנס עמו בדברי ריב ומצה להתגולל עליו להרגו, ויש בזה מדרשי אגדה אך זה ישובו של מקרא". ואכן, במדרשים מופיע דיון שלם בין קין להבל, שלא נכתב בתורה.
ואולם, ע"פ פירושו של בעל 'הכתב והקבלה' יש לפסק את הפסוק אחרת, וממילא מתיישבת התמיהה. וכך הוא כותב:
"אל הבל אחיו" - בשביל הבל אחיו. על מה שנשאל "למה חרה לך ולמה נפלו פניך"? על זה השיב קין ואמר, בשביל הבל אחיו חרה לו ונפלו פניו, ומלת "אל" לשון בעבור, בגלל, כמו "אל הנער הזה התפללתי"... וכן כאן "אל הבל אחיו" רצונו לומר: בעבור הבל ובזה אין המקרא חסר כלום.    
לפי זה יש לפסק: "ויאמר קין: אל הבל אחיו", כלומר שזו היתה תשובת קין לקב"ה, אשר שאל למה נפלו פניו, והוא ענה לו שהוא עצוב בגלל שה' קיבל את מנחת הבל אחיו.
פירוש מקורי נוסף של בעל 'הכתב והקבלה': נאמר בפרשתנו "וַיִּנָּחֶם ה' כִּי עָשָׂה אֶת הָאָדָם בָּאָרֶץ וַיִּתְעַצֵּב אֶל לִבּוֹ". כל הפרשנים מתחבטים בשאלה האם אפשר לייחס חרטה לקב"ה, אך בעל 'הכתב והקבלה' מסביר שלשורש נח"מ יש עוד משמעות, והיא רחמים, והקב"ה מרחם על האדם ולכן מאריך את ימיו למאה ועשרים, כדי לאפשר לו לשוב בתשובה:
וינחם ה' - פי׳ וירחםה' כמו"יַחַד נִכְמְרוּ נִחוּמָי" (הושע יא, ח) שתרגומו'רַחֲמַי', ו"מִי יוֹדֵעַ יָשׁוּב וְנִחַם הָאֱ-לֹקִים" (יונה ג), דתרגומו 'וְיִתְרְחָם', וכן "יָשֹׁב אַפְּךָ וּתְנַחֲמֵנִי" (ישעיהו יב, א). וטעםהמקראשהתנהג ה׳עמהם במדתרחמיולהאריךלהםמאה ועשריםשנהאוליישובוכמו שכתוב "והיוימיומאהועשרים שנה"אףשמצד מעשיהםהרעיםהיוראוייםמידלהשחיתם, מ"מ לארצהלאבדםמידלפישהם מעשיידיווחסעליהםכאשריחוסהאומןעלהכליאשרעמלויגעבעשותו.
 
 
הרב ירון
 
 
שיר-שבת
 
"בראשית ברא א-לקים את השמים ואת הארץ;
והארץ היתה תהו ובהו וחשך על פני תהום ורוח א-לקים מרחפת על פני המים:"
 
בראשית.
לפני הכל והקול,
לפני הקודש והחול.
לפני שחי נולד, זקן,
לפני אדם.
 
לפני זאב - זאב נקרא,
לפני אדם - זאב היה.
לפני סליחה, לפני תודה,
טרום זיכרון או שכחה.
 
ללא לאום וטרם דת,
בטרם נפש ונשמת.
מבלי שכר באין מצווה,
ללא עוון או חטאה.
 
לפני מרחב, מקום ונפח,
לפני מידה, מתן ולקח.
לפני ה-למה, ה-איך, ה-את,
לפני המת בטרם עת.
לפני בוא שכול, בטרם גיל,
לפני מוחלט, לפני הביל.
 
לפני טירוף ואנורמאלי,
לפני נדיר, לפני בנאלי.
לפני הפוסט בטרם טרם,
לפני תנועה, כיוון וזרם.
 
לפני ה-שם באין עוד כאן,
לפני זמננו, לפני הזמן.
לפני הלאו, לפני ההן;
באין עוד יש, ביש רק אין...
יהונתן שרמן
 
 
 
לסבתא וסבא אסתר וחיים תמים
ולכל המשפחה
מזל-טוב בשמחת בר-המצווה
של הנכד רזיאל-מרדכי
בן ליאת וברוך יוסופוב
ברכות שמים מעל
 
מפגש מחזור- רשמים ראשונים
 
כמעט חמישים שנה חלפו מאז סיימנו כתה י"א.
לא היה זה סוף תיכון, אך היה זה סוף לכתת ההמשך שלנו שהתקיימה בבארות יצחק.
 בסוף שנה זו נפרדו דרכינו.
כתה מיוחדת במינה היינו. לא רק בנוף של בארות יצחק, גם בנוף הכלל קיבוצי, ובודאי בנוף הכלל הארצי.
כאשר סיימנו כתה ח' בבארות יצחק מנתה כתתנו 7 תלמידים בלבד – 6 בני משק ו"ילד חוץ" אחד.
לאחר ניסיון עם מחזור אחד קודם (שנתיים לפני כן) הוחלט בקבוץ להשאיר את הכתה בבית ולצרף תלמידים מ"עליית הנוער".
שלא כפי שהיה נהוג אז, לא הוקמה חברת נוער, אלא גובשה קבוצה אינטגרלית אחת.
אנו- 4 בנות משק שמאז לידתנו דרנו בחדר ילדים אחד, הופרדנו לראשונה בחיינו. לכל אחת מאתנו נוספו 3 בנות חדשות לחדר, וכך היה גם גורלם של 3 הבנים. ואכן נוצרה קבוצה שונה ומורכבת.
מי היה בקבוצה?
כאמור- 6 בני משק (מאיר פ. יששכר ב. נורית, יעל , נילי ומיכל) וילד חוץ שבילה אתנו מאז כתה ו'- אברהם שהגיע מסוריה דרך לבנון אלינו.
קבוצה נכבדת הגיעה אלינו ממוסד "אומן" אשר בעפולה. חלקם הגיעו קודם לכן למוסד "אומן" ממוסד "ערמון" בירושלים אשר הוקם ונוהל עד סגירתו ע"י בנו ערמון ז"ל (אחיו של מנחם ז"ל). חלקם הגיעו למוסד "אומן" מ"בית הילד" בפרדס חנה וממקומות נוספים.
הקבוצה כללה את בני כל התפוצות ממש. ניצולי שואה כדרורה (מאיטליה) וכגאולה (מפולין), ועולי ארצות אחרות אשר היהודים שגרו שם מיהרו אז להימלט או לשלוח את ילדיהם לפניהם לחופי מבטחים: ניסו שהגיע ממצרים, ילידי עיראק כנאוה, שושנה ד' וכרמלה. ילידי הודו כששון וכלילי. ממרבד הקסמים הגיעו מזל ושושנה ו' ובוודאי שכחתי תפוצות נוספות.
לילדי המוסדות נוספו כמה "ילדי חוץ" אשר הגיעו מבתים "עירוניים" מיוזמתם הפרטית מתוך משיכה לקיבוץ ולחיים בחברת נוער: צפורה, צביה ונילי ש.
בקבוץ מינו מדריכה (שקה) ומאוחר יותר מחנכת- דינה אמיר. בין מורינו נמנו ותיקי הקבוץ: יהודה אהרון (גמרא) יצחק בלנקנשטיין (היסטוריה) מרדכי קרונוביץ (ביולוגיה ולעיסת מסטיקים), ועוד מורי חוץ.
 לא תמיד הם רוו נחת מאתנו.
היו בינינו בודדים ששקדו על לימודיהם, אך רבים מאתנו העדיפו עיסוקים אחרים שהלמו יותר את מצבנו באותן שנות התבגרות סוערות.
בכל יום עבדנו שעתיים, ואחרי הצהריים היינו פנויים לעיסוקינו, ללא הרבה הכוונה והשגחה.
את שעות הפנאי בילינו בקטיף תפוזים, ציד יונים, טיולים, וגם בזוגיות- זוגות שנוצרו ואף הבשילו לנישואים.
אינני יודעת אם השגנו רמת לימודים סבירה, אך אני יודעת שהחופש היחסי שממנו נהנינו הניב בגרות, עצמאות וגם תחושת עצמי חיובית.
בפסח של כתה י"א הופסקו לימודינו לשם חינוך רציף לעבודה. ועם תום התקופה- התפזרה הכתה.
חלק מאתנו המשיכו לימודי י"ב בקב' יבנה (כ 10 מאתנו), אחרים פנו לכיוונים שונים: סמינר למורים, בי"ס לאחיות, לימודים אקסטרניים ועוד.
 החיים שאבו אותנו לכיוונים שונים ושוב לא נפגשנו. פה ושם שמרנו על קשר עם בודדים, אך כקבוצה נשארנו כזיכרון רחוק. החיים מאז השתנו ללא הכר. הזיכרונות היו מבליחים מדי פעם, אך לכדי מפגש לא הבשילו.
כרמלה התקשרה- ואנחנו התייצבנו ללא אומר בביתה שברמת גן. הזיהוי לא תמיד היה מיידי, אך לאחר מבט חיש קל התגלגל לו שיח הזיכרונות וקלח ללא מעצור.
תמונות בשחור לבן נפרשו והזכירו נשכחות. בסבב שיחה מסכם למדנו אחד על השני ונוכחנו שרבים מאתנו בנו חיים מלאי תוכן ומשמעות. ספרנו ילדים ונכדים וגם פתחנו פינה לשידוכים (של אלה מילדינו שטרם נישאו).
ומעל הכל שררה תחושת ההודי-ה -  על תקופת חיים משמעותית, רחוק מבית ההורים, ללא כל מה שכמעט מובן מאליו היום: טיפול, שיחות נפש ודאגה צמודה, אך עם הרבה כבוד ותקווה. הודי-ה על כל הטוב הזכור לנו, ועל היות תקופה זו מנוף לחיים שבנינו לעצמנו לאחר מכן. במבט לאחור מנינו את כל הטוב וחיזקנו את הרצון להיפגש , לספר את סיפורי חיינו, שאז, בעבר, לא סיפרנו אפילו לעצמנו.
לבארות יצחק של אז חבים רבים מאתנו תודה. לחברים שנתנו את ההזדמנות ושידרו רצון וקבלה, למשפחות המאמצות, לאידיאולוגיה שהוכיחה את עצמה.
 תקופה שהייתה ואיננה, אך ראוי לה שתירשם כאות כבוד לנצח לקבוץ.
סכמה בהערכה: יעל
ומוסיפה במכתב נאוה:
אני כבת חוץ ובוגרת עליית הנוער הייתי רוצה להדגיש בשם כולם את התודה וההערכה על פריצת הדרך הנחשונית שעשה הקבוץ בחשיבה הייחודית, החינוכית והשוויונית שהובילה אותנו רק לטוב ולביטוי אישי של כל אחד ואחת וזאת מתוך שמחה ואהבה.
 
"כי היית מחסה לי מגדל עוז מפני אויב".
בזכות הקבה"ד שארגן את "קיבוץ מארח קיבוץ" , ועדת תרבות והמדריך נחום זכינו לטיול מקסים בהרודיון
(וידוי: הייתי שם לאחרונה לפני כ - 28 שנים בטכס סיום קורס מכי"ם של ירון).
לא אספר את ההיסטוריה של המקום - מי שהקשיב שמע זאת בפירוט מפי נחום. (לא יהיה מבחן).
העלייה הייתה קשה מעט לחלק מבני גילנו, אך אם הורדוס הצליח לעשות זאת בתקופה הרחוקה ההיא מי אנחנו שנוותר.
ולקינוח לא אפסח על קבלת הפנים הנפלאה של חברי מגדל עוז : חילול הכרם, דברים של טעם מפי רב המקום, מזכ"ל הקבה"ד , האחראי לפיתוח שטחי הכרם הגדולים ולהצלחתם ועוד...
אירוח בכל טוב בסוכה של הקיבוץ ואחרי שמלאנו את בטננו בעוגות הטעימות התברר שיש לשמור מקום לארוחת ערב. תוך כדי הארוחה שמענו על קיבוץ מגדל עוז - היווסדו וקיומו. קיבוץ קטן שאינו גדל די, המנסה לשמור על השיתופיות (אני מכירה עוד אחד כזה). דברי תודה והסבר על קיבוצנו ניתנו ע"י ורד וע"י שמואליק. (ועוד משהו אישי: עופר היה בין ראשוני הקבה"ד שעשה ש.ש.ש במגדל עוז הצעירה ועבד בגד"ש עציון. ותיקי הקיבוץ זוכרים אותו לטובה).
 אני, יחד עם כל משתתפי הטיול, רוצים להודות לחברי מגדל עוז על האירוח החם מכל הלב, ומאחלת להם שכל משאלותיהם לגדילה ולצמיחה יתגשמו ונקווה שנוכל להחזיר
להם כגמולם.
                                          מיכל שפיר
 
סבתא MAN
אריאל, בן כתתי היקר,
תרשה לי להצדיע לך ולאו דווקא על תחרות ה-IRONMAN (לזה עוד אגיע עם קצת אימונים), אלא דווקא על התמדתך בתחרות הסבתא MAN .
אין לי צל של ספק שבשעה שאתה אצל סבתא רחלMAN  בימי שישי אוכל אטריות, מתמלא בפחמימות וקורא את הידיעון, סבתא רחל מרגישה הכי סבתא MAN שבעולם, ועל זה מגיע לך מקום ראשון.
ולענייננו: קראתי (4 פעמים) את החיבור שלך בידיעון ותאמין לי, אם הייתי המורה שלך לחיבור (איזה חלום) היית מקבל 100.
בעיניי לא חשוב איך כתוב החיבור – כחה, קחה או חה חה. חשוב מה המסר שבחיבור, והמסר שלך ברור.
חבר'ה, צאו לעשות ספורט. זאת איכות חיים. אין דבר העומד בפני הרצון, ותדעו לכם שבכל אחד מאתנו מסתתר איש ברזל קטן.
אריאל, בתור אחד שעשה כמה מרתונים בחיים שלו (אחד אפילו בלוס-אנג'לס) רק המחשבה של תחרות 17 שעות בשמש גורמת לי להתכווצות שרירים ועוד כמה קמטים בפנים, וזה עוד לפני האימונים.
אריאל, תמשיך לבקר את סבתא MAN – זה נותן לה הרגשה של IRONMAN. אל תפסיק לייצג את בארות בכבוד ותשתדל שתחרויות ה-IRONMAN לא יפלו על שבתות כיתה. היית חסר בפעם האחרונה.
שלך בהצדעה !
אבנר אצנובסקי
נ.ב.
דרך אגב, אני עד היום לא קיבלתי את הציון בחיבור מכיתה י"ב.
בכל זאת עברו 23 שנים – לא מגיע לי לדעת אם קיבלתי ציון עובר או שעליי לגשת למועד ב'?
 
 
 
 
לסבתא רבתה שמחה שטרסבורגר
לסבתא לאה שוהם             לסבא יונה שוהם
ולכל המשפחה
שפע ברכות בהולדת הנינים-הנכדים התאומים
פלג (בת) ואלון (בן)
בכורים לרחלי ואייל שוהם בעין-דור
טוב ינחיל בני בנים
 
 
 
בקיבוץ הדתי
חברי מגדל עוז ובארות יצחק ערכו טכס "חילול הכרם"
בכרם החדש בגוש עציון
מאות מחברי הקיבוצים הדתיים מגדל עוז ובארות יצחק נפגשו בשטחי כרם היין החדש של מגדל עוז לטכס "חילול הכרם" בשנה הרביעית. המפגש נערך במסגרת "ביקורי גומלין" שארגנה תנועת הקיבוץ הדתי בחול המועד סוכות, שבמהלכם כל קיבוצי התנועה ארחו האחד את השני לתוכנית שבמרכזה מפגש חברים והיכרות הדדית. מיד לאחר הטכס החל בציר הענבים, שלב נוסף בהגשמת החזון של שרגא רוזנברג, תושב אפרת, שמזה כ- 15 שנה דוחף ומקדם את הקמת ענף היין בגוש עציון.
צביק'ה קליין, מרכז ענף המטעים של קיבוץ מגדל עוז, מסר שהכרם החדש, הנטוע על מורדות גבעת "המנזר הרוסי" שבמרכז הגוש, משתרע על שטח של 60 דונם, והוא מצטרף ל- 72 דונם כרם בוגר שכבר מניב, ותוצרתו מועברת ליקב שבצומת הגוש. 50 דונם נוספים ייכנסו להנבה בשנה הבאה, ובמהלך השנה הזו ניטעו עוד 90 דונם כרמי יין. בסה"כ יגיעו שטחי הכרמים בגוש עציון ל- 600 דונם, ובכך מתחוללת מהפכה זוטא: עם עליית הקיבוצים על הקרקע לאחר מלחמת ששת הימים ניטעו עצי פרי נשירים בשטחים נרחבים, אך מחוסר כדאיות כלכלית חלק מהמטעים שבבעלות יהודית עוברים הסבה לכרמי יין, ובמקביל מגדילים תושבי האזור הערבים את מטעי הנשירים על שטחים שבבעלותם.
 
                                                                                            ב"ה, כ"ג בתשרי תש"ע
                                                                                        11.10.09
למזכירים שלום רב,
 
בחול המועד סוכות התקיימו בקיבוצי התנועה ביקורי גומלין לרגל פתיחת אירועי ה-80 לקיבוץ הדתי.
הצעת המזכירות הפעילה לפתוח את אירועי ה-80 בדרך כה מיוחדת התקבלה בברכה ע"י רכזי התרבות של קיבוציכם אשר לקחו חלק פעיל בהכנות ואנחנו מודים להם על התגייסותם הנפלאה לביצוע הרעיון.
המטרה המרכזית בעריכת ביקורי הגומלין הייתה לחזק את הקשר בין חברי התנועה, ונראה שמטרה זו הושגה.
 כ-2000 חברים וילדים השתתפו בביקורי הגומלין, כמבקרים או כמארחים. מיד אחרי כל ביקור קיבלנו גל תגובות חיוביות ביותר, והגל ממשיך לזרום אלינו. שמענו על מפגשים מרגשים ועל קיום פעילויות רבות, מגוונות ומרשימות.
תודה גדולה לכל מי שתרם להצלחת האירוע, ובע"ה נמשיך את המפגשים המשפחתיים והערכיים לאורך שנת ה-80 להקמת הקיבוץ הדתי.
יישר כוחכם !
                                                                                                                        ב ב ר כ ה ,
                                                                                                                                              יהושע מוזט
                                                                                                              רכז אגף חברה
 
 
 
נציגי גרעיני יג"ל של הקיבוץ הדתי השתתפו
בקבלת פנים שערך שר הביטחון, אהוד ברק, למתנדבי שנת שרות
נציגי גרעיני יג"ל של תנועת הקיבוץ הדתי השתתפו בקבלת פנים שערך שר הביטחון, אהוד ברק, בקריה בתל אביב למתנדבי שנת שרות. גרעיני יג"ל (שנת י"ג לקהילה) פזורים בשמונה ישובים ברחבי הארץ ועוסקים בסיוע לילדים ולנוער בשעות הלימודים ואחריהם ובפרויקטים קהילתיים.
השר ברק הודה בדבריו למשרתים על נכונותם לתרום שנה מזמנם למען המדינה. לדבריו, בני הנוער שפונים לשנת שרות הם מקור של תקווה וחיזוק להנהגת המדינה הנוכחית ותורמים באופן ממשי לעיצוב דמותה ועתידה של החברה הישראלית.
מלאכי חסדאי, מהעיר העתיקה בירושלים, חבר גרעין יפתח בהודיות, סיפר לנוכחים על עבודת חברי הגרעין בכפר הנוער ותחושת השליחות שמלווה אותם. לדבריו פעילות הגרעינים משלבת תורה, עבודה וגמילות חסדים והביע תקווה שמספר המתנדבים לגרעיני יג"ל מקרב בוגרי בני עקיבא והישיבות התיכוניות יגדל בשנים הבאות.
מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, אמר שהמפגש מדגיש את הצד החברתי של משרד הביטחון שמשמש מכשיר חשוב להידוק החברה הישראלית על כל חלקיה מעבר למשימות הצבאיות החשובות והדוחקות. נכונותו של השר ברק לפנות מסדר יומו למען האירוע משדרת מסר על חשיבות המפעל. גם הצבא יוצא נשכר מכך שבוגרי י"ב שמתנדבים לשנת שרות מגיעים לשרות הצבאי כשהם בשלים ומוכנים יותר למשימות ומעיד על כך האחוז הגבוה מהם שפונה לקצונה.
אופיר אבסלנדר / דובר הקבה"ד
 

 

IRONMAN ברצלונה 2009 – רשמים מקלייאה

"הו ברצלונה, ברצלונה, מעודי לא עברתיך עם כלי נגינה" – שר ג'ו עמר ז"ל את שירו המופלא.
אנו היינו בברצלונה שלא על מנת לשיר אלא כדי לעודד את מאי,
גלית, גיא, יריב ואריאל שלנו במבצע הקשה לצלוח את תחרות ה-IRONMAN בכבוד. ומעשה שהיה כך היה.
שלושה ימים לפני... באנו אצל ברצלונה אהובתנו משכבר הימים (תרגום: הר"מ מבקרים פה כבר בפעם השנייה). נחתנו ישירות במלון שברובע הגותי, הנחנו חפצינו ויצאנו לתור בסמטאות. קשה להסביר למי שלא היה שם. מכל מקום, זהו רובע מקסים ומאוד מעניין מבחינת הבנייה, הצבעים והריחות של עשרות המסעדות – גדולות וקטנות – הפזורות בכל רחבי הרובע, בפיאצות, בשדרות וסתם ברחובות.
לאחר יומיים כאלה של שיטוטי פנאן ארזנו שוב את פקלאותינו ועלינו לרכבת בואכה העיירה קלייאה.
זוהי עיירה השוכנת כשישים ק"מ צפונית לברצלונה לאורך החוף הנהדר שנקרא "קוסטה בראבה". תוך כדי נסיעה ברכבת לאורכו של החוף רואים הרבה ים, אך מדי פעם גם גופות של בני אדם מכל המינים שכנראה הבגדים מפריעים להם להשתזף... אך לא על זה באנו לספר, אלא על המרוץ הידוע.
אנו (הזקנים) התמקמנו במלון בעיבורה של עיר, עם נגישות טובה לכל מקום ובייחוד למדרחוב הארוך מאוד שלה. ילדינו החביבים השתכנו להם במלון נפרד יחד עם שאר המתחרים/חברים שבאו עימם מישראל.
כי זאת יש לדעת, רובם של מתחרי הטריאתלון והאיירונמן אכן מכירים אחד את השני מהאימונים ומהתחרויות הקודמות, כך שבלי הגזמה נוצרה ממש אחוות אחים עם כל המתחרים הישראלים שכמובן זכו לקריאות עידוד רמות מפי כל חבורת המעודדים (רוצה לומר אשתי ואנוכי).
כאילו לכבוד התחרות, ביומיים שלפניה התקיים בעיר גם פסטיבל להקות כלי נשיפה מסקנדינביה (כנראה) כך שכל חלל העיר רעם מקולות כלי הנשיפה והתופים המחרישים, לצהלת אלפי התיירים והתיירות שגדשו את רחובות העיר.
חלפו להם ימי ההקדמה, ההכנות וההתרגשות של לפני והגיע יום התחרות.
אה, שכחתי כמובן לספר שערב קודם לתחרות ממקמים את האופניים במקום המיועד להם במספור מתאים ומצרפים אליהם את שק החפצים שאמור להכיל את בגדי התחרות שלאחר השחייה.
יום התחרות (יום ראשון – שבת אצל המקומיים) ב-07.30 הזנקה ראשונה למים של המקצוענים. לא מכוחותינו. מכאן והלאה מדי עשר דקות הזנקה של קבוצה נוספת עד שספרנו תשע הזנקות. בסך הכל כ-1700 מתחרים. המראה של כל השחיינים האלה במים ממש מרהיב. אתה רואה ערבוביה של ידיים עולות ויורדות, כובעים בשלל צבעים, ובנוסף קצף רך כזה על פני המים הנותן לך תחושה של מחול דגים בים.
אך בעוד אני מתפייט כבר עברה לה שעה וקצת פחות וראשוני השחיינים יוצאים מהמים, רצים בעלייה לקראת האופניים ובדרכם משילים מעליהם את חליפת השחייה (בגד ים כמו שראיתם באליפות העולם בשחייה), לובשים בגדי רכיבה ונעליים לרכיבת אופניים ויוצאים לרכיבה של מאה ושמונים ק"מ בואכה ברצלונה בלופ של כארבעים וחמישה ק"מ בכל פעם.
אנו ושאר המעודדים המקומיים ואלה מעוד כמה ארצות אחרות (לא מיבנה...) עברנו לאחר אכילה קצרה במלון לאחת הכיכרות בהן עברו הרוכבים ועודדנו ככל האפשר את יקירינו הרבים. לצידנו עמדו חבורות רבות נוספות של מעודדים והריעו בכלי נשיפה, זמבורות, רעשנים, דגלים ומה לא?! בקיצור: עידוד רצחני לכל דבר. כאן גם התבררה בעיה לא קטנה בזיהוי המתחרים, אשר עם הקסדות והמשקפיים הכהים נראים כולם ממש אותו
הדבר. טוב, כמעט. לבסוף הצלחנו לזהות את כולם, פרט לאריאל שרכב ממש מהר והצליח להעלם לנו כליל. בעוד אנו דואגים ומתייסרים היכן אריאל, בליווי כל ה"סרטים" והאפשרויות שרצים בראש, קבלנו פתאום הודעה שהוא כבר החל לרוץ את המרתון. אבן גדולה נמוגה מעמקי סנדלינו ואנו שמים פעמינו לעבר רצי המרתון אשר בצידה האחר של העיר.
מסלול המרתון התחיל ליד תחנת הרכבת בכיוון כללי צפון וגם הוא בלופים (סבבים, למי שלא יודע) של עשרה ק"מ.
"מה אני יגיד לכם"? פה מתחילות הצרות האמיתיות. או איך אומרים המאמנים? כאן רואים מאיפה מטילות התרנגולות... ואתה רואה את רוב רובם של הרצים והרצות סובלים, מזיעים, לא רואים ממטר ובעצם רצים על האוויר שנשאר בטנק הדלק. וגם לך קשה ואתה מעודד וצועק וצורח ובעצם רוצה לעזור ולדחוף ולחבק. אבל אסור. כל נגיעה במתחרה מביאה לכרטיס צהוב של אזהרה וכרטיס שני פירושו פסילה.
"מה אני יגיד לכם" (מה זה צריך להיות עוד פעם)? קשה, קשה – לא רק למתחרים, האמינו לי, גם למעודדים.
סיכומו של דבר, באנו לעודד ויצאנו מעודדים. כל כוחותינו הגיעו בשלום ליעדם, מי חבול יותר ומי פחות. כולם סיימו ובכבוד. בעיקר אני רוצה לציין את כולם.
עייפים אך רצוצים זחלנו אל המלונות, זאת אומרת אנו ליווינו אותם אל המלון שלהם כדי להיות בטוחים שאף לא אחד צנח לו בדרך. נשיקות וחיבוקים וכולם למקלחות ולטיפולים.
למחרת בצהריים נסענו כולנו לברצלונה. גיבורינו נשארו בה לעוד יומיים של סיורים, בעיקר על גב האוטובוס ללא מכסה (SIGHT SEEING בלע"ז) ואנו חזרנו עם יריב כדי להכין את השטיח האדום...
לבסוף ברצוני להודות לכל ילדיי ובני/בנות זוגם על המתנה המקורית שקיבלנו. באמת לא הייתם צריכים, אבל נשמח מאוד לשידור חוזר.
איירונבאבא
 
 
 
 
 
 
לסבתא טובה וסבא ויגאל גלזמן
ולכל המשפחה
מזל-טוב בהולדת הנכד
בן לאורית ושניר מנחם בנס-ציונה
תזכו לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים
ולהכניסו בבריתו של אאע"ה בזמנו
 
 
משולחן המזכירה
הימים שבין ראש השנה לשמחת תורה, ימי החול והחג עברו להם,
ימים של התרוממות רוח קהילתית באווירה, בתפילות ובסעודת החג.
לפני ראש השנה ליווינו ביחד עם משפחת הלר את נעמי ז"ל למנוחת עולמים, ובערב יום הכיפורים התבשרנו על פטירתה של בתיה (פרידמן) ז"ל. בכוחות משותפים אירחנו את בעלה, ילדיה ונכדיה בחג.
בחול המועד סוכות יצאנו להתארח בקיבוץ מגדל עוז במסגרת 80 שנה לקיבוץ הדתי.
חום הלב וההשקעה המרובה הורגשו בכל פרט ופרט באירוח המוצלח.
בחג האסיף חגגנו ביחד עם משפחת גד"ש ועל כך – כל הכבוד!
לצערי בחול המועד נפל דבר בקהילה עת התבשרנו על רעידת האדמה שעברה ועדיין עוברת על משפחת פורשר. כולנו כאן כדי לתמוך ולעזור ככל האפשר.
שירה של נעמי שמר מתאים לתקופה שבה אנו נמצאים:
"אחרי החגים יתחדש הכל
 יתחדשו וישובו ימי החול
 האוויר, העפר, המטר והאש
 גם אתה, גם אתה תתחדש.".
כולנו תקווה שמילות השיר אכן יעזרו לנו לשוב לימי החול ושנרגיש התחדשות במעשינו...
 
בישיבות האחרונות של האגף החברתי דנו בכמה נושאים:
 
1.       מענקי מילואים – חייל מילואים שמבצע מעל מס' מסויי של ימי מילואים מקבל מענק בגין אותם ימים. המענק אינו שייך להכנסה שמגיעה מביטוח לאומי על אובדן ימי עבודה.
האם המענק זהה לכל הכנסה של חבר קיבוץ ואמור להיכנס לקופה המשותפת?
האם אפשר להתייחס למענק כאל הכנסה שזהה לשכר דירה, או ירושה?
הנושא בבדיקה גם מהעין הקיבוצית וגם משפטית ויועבר לדיון במליאת המזכירות.
2.       משפחה מארחת משפחה – הרמנו את הכפפה ולכבוד שבת בראשית יצאנו במבצע אירוח בסעודת ליל שבת. חדר האוכל  נסגר לכבוד המאורע וכל מי שהתאים לו הצטרף למשחק.
בעזרת שורי, ענבל ורובין החברים שובצו להתארח או לארח.
נחמד לראות את פאזל האירוח - ניסינו לחבר בין משפחות בגילאים שונים וממעגלי חברות שונים.
3.       ערב בירה ונשירה – אהרן פארן יזם ערב שירה שרגע לפני שיצא לאור הבהיל את חברי האגף, קראנו לאהרן לישיבה של האגף והגדרנו מסגרת לאירוע.
בסופו של דבר הערב היה מוצלח, מעט הפריע לשכנים אבל יישר כח גדול לאהרן ולכל הצעירים שהתגייסו לעזרתו.
4.       כנס כל כבודה – קיבלנו פנייה מהילה אונא, מרכזת מחלקת "אשה בתנועה" בקיבוץ הדתי
לארח השנה את הכנס בבארות. האגף החברתי אישר את אירוח הכנס. בהמשך יפורסמו הפרטים.
ביחד עם ועדת מינויים אנו בתהליך של רענון ועדות, בחירת ועדות חדשות ובחירת מועצה.
 
בעיקרון אני נמצאת במשרד בימים א' – ד' בשעות 07.30 – 16.00 ובימי שישי בשעות 07.30 – 13.00. 
מובן שהיומן שלי עמוס בפגישות ולא תמיד אני פנויה, אבל תמיד אפשר לפנות לשורי ולתאם פגישה. החל מהשבוע הקרוב בכל יום שני בשעות 10.00 – 12.00 אהיה במשרד פנויה לפניות של חברים.
שבת שלום,
ורד סוקולובסקי – מזכירת פנים
 
 
 
 
"עוז והדר לבושה ותשחק ליום אחרון"
 
במלאת שלושים לפטירת יקירתנו בתיה רוף ז"ל
נעלה לקברה בבית העלמין "כפר נחמן" ברעננה
ביום שלישי ב' בחשוון (20/10/09) בשעה 16:00
התכנסות בבית המשפחה רחוב שברץ 14 רעננה בשעה 17:30
 _________________________________
נתכנס לערב זיכרון
משפחתה, אוהביה ומוקיריה
ביום חמישי י"א בחשוון (29/10/09) בשעה 20:30
בבית יד-לבנים רחוב אחוזה 147 (רמזור 9) רעננה
משפ' רוף (רעננה)
משפ' דוידוביץ (אריאל)
משפ' פרידמן (בארות יצחק,ניר עציון)
משפ' רמתי (ירושלים)
 
 
 
 
ערב פרשת בראשית, התחילה שנת תש"ע, החגים אחרינו,
וב"ה אנו לקראת השנה השלישית של יחדיו ב-ו'.
גם השנה נוח לנו ליחדיו ב-ו' בפרשת נח.
 
מתחילים   בשעה 9:00 בשיעורו של הרב ירון.
אחרי הפסקה לשתיה וכיבוד
ממשיכים    בשעה 10:00 עם מורה/מרצה אורח בשיעורים שונים מפרשת חייהם או עבודתם.
 
התוכנית לשבועות הקרובים:
פר' נח         ה'   במרחשוון     האדריכל דוד נופר       בנושא: תיבת נח אז והיום.
פר' לך-לך       י"ב במרחשוון      ד"ר נורית (יעקבס) צדרבוים   
                                          בנושא: האומנות בפן היהודי, פסיכולוגי
פר' וירא        י"ט במרחשוון      אלירז (פורת) נר גאון
פר' חיי שרה   כ"ו במרחשוון      סטיב פרנקל
 
אנו מצפים להרחבת שורת הלומדים השנה.
לשמחתנו ישנו גרעין בסיסי של לומדים בגילאים שונים שקבעו לעצמם בסדר-היום השבועי ללמוד שעתיים ביום שישי ובזכותם אנו ממשיכים בזאת. המורים/מרצים הם משפחה, חברים, לקוחות או ספקים שלנו והם באים ללמדנו ברצון ובשמחה. עם זאת, הבעיה העיקרית שלנו היא לוודא שתהיה כמות מכובדת של לומדים כדי שלא נבוש. אנחנו מנסים לעניין גם לומדים מחוץ לקיבוץ ושמחים עם כל מי שבא.
מתוך אמונה שיחדיו ב-ו' מעניין, מחכים, חשוב ואפשרי אנו מבקשים מכולכם להצטרף אלינו, אפילו רק לפעמים ספורות בחודש או מידי פעם.
        שנזכה להרבות בחוויות לימוד קיבוצי
הרב ירון ועירית
 
 
 
  
שביבים מחג האסיף
חג האסיף השנה היה בסימן ענף גידולי השדה ששינה פניו לבלי הכר.
הייתה זאת הזדמנות נהדרת לצאת לשדה כמו בעבר, לראות בעיניים ולחוש בידיים (קטפנו עגבניות פרי גננו) וללמוד הרבה דברים שלא ידענו קודם על הענף.
במסגרת האירועים נתבקשנו להשיב לחידון של הגד"ש. להלן אנו מביאים את השאלות ותשובותיהן בצדן בליווי כמה פרפראות.
 
1. מי האנשים שעובדים בגד"ש ?
משה סעדון - מנהל ענף, דוד צונץ - מנהל מוסך גד"ש, יוסי שניאור - אחראי ריסוסים, אלישע פלינט -אחראי השקייה, אסא ברוכי - אחראי פרדס, דבורה רייניץ, אטיווט, סוריה, רשן ואהרון פארן.
2. מהם הגידולים בגוש ב' ?   עגבניות, סלק וכרשה.
3. כמה מטר מרובע יש בדונם ?    1000                
4. כמה דונם יש בגוש ג'?    220                
5. איזה זנים יש בפרדס ? אורה, אדמון, לימון, מורוקוט, מיכל, נובה, אשכולית אדומה, סצומה.
6. כמה דונם כרוב גידלנו בשנה תשס"ט?  215              
7. כמה טון כרוב הוצאנו בשנת תשס"ט ? 1106 טון      
8. מה משקלו הממוצע של ארגז כרוב ? (ברוטו) 10ק"ג       
9. מה האורך של גידול כרוב (ימים בממוצע) ?  80 יום
10. כמה ממטרות אפשר להעמיס על עגלה?   בעגלה תקינה 256
11. מהם ראשי תיבות P.T.O. ? POWER TAKE OFF  - מעביר כח מהטרקטור לכלי שמחובר אליו.
12. מהו קופלונג? 
     מילה בגרמנית שפירושה לחבר או להצמיד. אביזר השקיה שמחבר בין שני צינורות אלומיניום.
 
חלק מהתשובות דרשו ידע וחלק ניחוש. חלק מהמשיבים נתנו תשובות מקוריות:
מי עובד בגד"ש?     אנשים טובים אוהבי אדמה.
 
מה זה PTO? - פרדס טוב אופטימילי; פה טמון אוצר; בטח משהוא שמכבה; POWER TON OUNCE;
                     מדדים ברפואה.
 
מהו קופלונג? ראש ארוך; בטוח משהו השייך לצונץ...
 
תודה לכל המשיבים ויישר כח ללאה ברמן שזכתה בפרס – בעצם בשני פרסים. פרטים אצל לאה.
בהזדמנות זאת תודה לכל צוות הגד"ש על חג אסיף נחמד ומוצלח.
 
המערכת
 
 
 
השעור בפרשת השבוע יינתן ע"י נחום ברוכי
אחות תורנית: אילנה פלינט - פלאפון 5199
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
מהמרפאה
א.       התחלנו לחסן את האוכלוסייה נגד שפעת. אתם מוזמנים לבוא בשעות הקבלה של האחות כדי לקבל את החיסון.
ב.      במסגרת סידור העבודה החדש של ריקי: בימי ראשון ריקי תעבוד בשעות 12.30 – 15.30.
לקיחת בדיקות עוברת לימי שני בשעה 07.00 – 08.00 . בשאר הימים השעות כרגיל.
ראו גם פרסום קבוע על לוח המודעות.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
אחרי החגים יתחדש הכל
עכשיו, משכל החגים מאחורינו, הגיע זמן התודות ואלה יבואו על הברכה:
צוות הגבאים, בעלי התפילה והתקיעות, ועדת התרבות, ענף המזון, צוות הכלבי, האחראית לדירות האורחים, קומנדו בוני הסוכה ומפרקיה, המקשטות והמקשטים, צוות גן הנוי, עובדות ענף הבגד, וכמובן ומעל לכל לבורא העולם.
אנו מחכים בכיליון עיניים לגשמי ברכה שירעפו עלינו משמיים.
ובינתיים יישר כח לכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה ותזכו למצוות !
מכולנו
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
מוזמנים ללמוד אתנו
בימי רביעי בשעה 21.10 בביתם של ריקי ויוסי שטרן מתקיים שעור עם הרב שמואל וולף מיהוד.
מומלץ מאוד להצטרף וליהנות.
לאה ברמן
ובאותו עניין
בשיעורו הקבוע של הרב ירון ביום ראשון בשעה 19.00 התחלנו ללמוד אגדות חז"ל.
לומדים חדשים מוזמנים. השיעור מתקיים בחדר עיון. בואו בשמחה !
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
לזכרה
ערב הזיכרון השנתי ללאה קורן ז"ל יתקיים אי"ה ביום שלישי ט' במרחשוון 27.10.09
בשעה 20.15 בבית שפירא.
נשמע את הרב אברהם גרנביץ, ראש מוסדות החינוך "למרחב"
הנושא יפורסם.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
 
אבוד?
בחודשים האחרונים "נעלמו" לנו – משפחת קורן 337 – ממחסן הבגדים: 2 סדינים (כל אחד מסט אחר),
2 מגבות טובות וחולצת עבודה. יש להניח שפריטים אלה נכנסו בטעות לתא הלא-נכון ובעלי אותו התא לא שמו לב (אולי יש להם דבר דומה...) והפריט עכשיו 'קבור' אי-שם בארון הלא נכון.
זה אינו חדש, אבל למה זה צריך לקרות? האם אי אפשר למנוע עגמת הנפש של אותו נפגע?
טעות לעולם חוזרת. השאלה היא באיזו תדירות! אז:
1.       המחלק/ת – שימו לב! המספרים מאוד דומים!
2.       על בעלי התא לבדוק במקום בעת לקיחת הכבסים או בבית לפני שהכבסים נכנסים עמוק לארון.
פריט לא מוכר? נא להחזיר למחסן בהקדם.
הכל ידוע! אז מה? אבוד? האם עלינו – בשנת בצורת קשה – לקנות מכונת כביסה פרטית?
נעמי קורן
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
אומרים תודה
בשם משפחות רוף, דוידוביץ, רמתי ופרידמן אני מודה לכל מי שהושיטו יד ועזרה לאחר שנודע על אסוננו במותה של בתיה ז"ל – החל מארגון מהיר של אירוח המשפחה ביום כיפור, עבור בביקורי הניחום וכלה בארגון סוכה בבית רוף ברעננה.
                                                                   תבואו כולם על הברכה ושלא נדע עוד צער.
מאיר
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
צריך לנהוג בחיסכון !
החברים מתבקשים למלא את המכוניות סולר בתחנה בקיבוץ.
מחיר הסולר בתחנה בקיבוץ זול באופן משמעותי מזה שבתחנות התדלוק בחוץ.
       בברכה,
דבורה ודוד
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
לכל חובבי הרון העברי
הנכם מוזמנים לערב שירה בציבור עם עוזי רוזנבלט – נגן אקורדיון וירטואוז – ועם זמר אורח.
ערב השירה יתקיים במוצ"ש הקרוב 17.10.09 בשעה 21.00 בבית העם במושב מזור.
מחיר הכרטיס 20 ₪, כולל משקה חם.
המועצה האזורית חבל מודיעין
לפרטים: שלמה נתנזון, הפקות ואירועים 050-3520092
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ת ז כ ו ר ת
חברים שמעוניינים להזמין עותקים נוספים של הספר על בארות-יצחק מתבקשים לעשות זאת בהקדם אצל שורי אמיר במזכירות. המחיר לחברים: 40 ש"ח
 
 
AtarimTR