ידיעון 2649 פר' ויצא

 

בס"ד י' בכסלו תש"ע
 
פרשת ויצא
 
16.15
הדלקת נרות
08.00
תפילת שחרית
16.25
מנחה, קבלת שבת, ערבית
 
10.30
שעור בפרשת השבוע – במועדון
שעור במשניות - בשטיבל  
18.00
סעודת שבת בחדר האוכל
11.00
סעודת שבת בחדר האוכל
 
מכונת השטיפה פועלת
בשעות 19.00 – 21.00
13.00
מנחה גדולה
15.30
שעור בדף יומי
 
 
16.00
נשים אומרות תהילים - בבית סעדון
16.00
מ נ ח ה
 
 
17.16
ערבית, הבדלה
 
הרב ירון ואלישבע נמצאים בחופשה
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
  שחרית  א' ג' ד' ו'              06.00
   שחרית ב' ה'                   05.50
   מנחה ברחבת חדר האוכל    13.30
   מנחה בבית הכנסת            16.30    
   רבע לערבית                    19.45
   ערבית                           20.00 
 
עונג שבת לילדים בשעה 10.30
 
 
   כיתות א'-ג' -  ענבל ישראלי
   כיתות ד'-ו'  -   אסתר פורשר
 
ת ר ב ו ת ו ן
 
יום ראשון
16.00
חוג מחשבים מתקדמים
כיתת אולפן
17.30
חוג מחשבים מתחילים
כיתת אולפן
16.40
צ'י קונג לבגירים
חדר האוכל
21.15
שיעור לצעירים
בית ע' שטרן
יום שני
 
ביקור מזכירות הקיבוץ הדתי כאן
 
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
יום שלישי
08.30
בית מדרש לגימלאים
 מועדון
19.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
20.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
יום רביעי
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון
21.10
שיעור עם הרב וולף
בית י' שטרן
יום חמישי
21.00
שיעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י
חדר עיון
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
09.00
יחדיו ב-ו'
בית שפירא
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון
 
 
 
בשבוע שעבר יצאנו מעבדות (סוג של) לחרות...
השתחררתי (דאגלס) משירותי הצבאי בצה"ל, אחרי כשנתיים וחצי כלוחם ומפקד ביחידת עורב צנחנים. אחרי מסלול הכשרה של שנה וחודשיים יצאתי לקורס מ"כים, בעקבותיו קיבלתי תפקיד של מ"כ טירונים ובסיום הטירונות ליוויתי את חייליי כסמל מסלול עד תום שירותי.
בהזדמנות זו אני רוצה להודות לנעמי ולכל המשפחה המורחבת, שליוו אותי בשירותי הצבאי. עוד בהיותי חייל בודד, כשחזרתי אחרי שבועות קשים לחדר ריק, אירחו אותי, טיפלו בי (כביסות כשדחוף...), התייצבו בכל הטקסים הצבאיים שלי ובעיקר נתנו לי להרגיש בבית עוד הרבה לפני החתונה.
תודה מקרב לב גם לקיבוץ ולכל האנשים הטובים שבדרך!
אני (מורן), סיימתי לפני כחודשיים שירות לאומי בן שנתיים במשפחתון משפחת בזה באור יהודה, לצידם של רחל, רפי ויובל צור, שעדיין עמלים שם במלוא המרץ. בין היתר הספקתי מאז לעבוד לצד צוות בית הילדים ולעזור בסידורו המחודש.
מאד כיף לנו להיות שוב בבית, בסביבה, בחיק הקיבוץ והמשפחה. אחרי שנתיים מאד נמרצות וממלאות טוב לחזור וגם קצת לנוח.
ביום שלישי הקרוב נטוס בעז"ה לבקר את משפחתו של דאגלס בניו-ג'רסי ונחגוג עמם את החג הקרב.
דאגלס ומורן (סלומון) גרוס
 
מה בגיליון?
  • שבעים פנים לתורה – הרב ירון
  • דו"ח מש"א – בנג'ו ברמן
  • שיר שבת – יהונתן שרמן
  • להעמיד דברים על דיוקם – נחום ברוכי
  • בשדה החינוך – אסתר פורשר,
                צוות בית הילדים
  • בוועדת המינויים – פרד אדן
  • פיתוח תמונות – עפרה פארן
·        מטה מול מטה – ורד סוקו
·         לקראת אסיפה – הנשיאות
·         בקיבוץ הדתי – משלחן הדובר
·         יחדיו ב-ו' – סיכום שבועי
·         עונת המטווחים – צוות ביטחון
·         תרבותנו – ועדתרבות
·         תודה – אלעד צונץ
·        חוויה לילית – הושע נתנזון
                                           כלבו דף ולוחות זמנים
                                                                 קראו בנעימות !
המערכת
 
 
     נר זיכרון !
     שמעון פורשר ז"ל – י"ד בכסלו תש"ס
 
 
 
 
 
שבעים פנים לתורה
 
ר' מאיר ב"ר ברוך מרוטנבורג (המהר"ם מרוטנבורג)
המהר"ם (1215-1293) היה מהבולטים שבבעלי התוספות. הוא נולד בורמייזא בגרמניה, משם יצא ללמוד אצל בעלי התוספות בצרפת, וכשחזר לגרמניה כיהן כרב בקהילות שונות, אך למעשה הנהיג את יהדות אשכנז כולה. לעת זקנתו החמירו רדיפות היהודים בגרמניה והמהר"ם החליט לעלות לארץ ישראל. לאחר שכבר חצה את הגבול לאיטליה, הלשין עליו יהודי מומר, והוא הוסגר בחזרה לגרמניה ונכלא ע"י המלך רודולף הראשון. השלטונות דרשו הון עתק עבור שחרורו, והיהודים הצליחו לגייס את הכסף, אבל המהר"ם התנגד בכל תוקף לשחרורו במחיר כזה מפני ההלכה ש"אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהן" והחשש מפני מקרים עתידיים. הוא המשיך לכתוב תשובות מתוך כלאו, תוך שהוא מציין שאין בידו ספרים רבים, ולכן תשובותיו תקפות רק כל עוד הן לא סותרות דברי פוסקים אחרים. בסופו של דבר נפטר המהר"ם בכלאו לאחר שבע שנים, אך השלטונות לא הסכימו לשחרר אפילו את גופתו אלא תמורת סכום נאה.
ארבע שנים לאחר פטירתו תרם יהודי עשיר את מרבית הונו לשם הבאת המהר"ם לקבר ישראל, בתמורה להיקבר לידו בבוא העת. הם קבורים בבית הקברות היהודי בוורמייזא.
 
מפירושיו לפרשת השבוע:
אחד התחומים המעניינים שעסקו בהם חז"ל הוא המסורה. חז"ל היו סופרים את האותיות והמלים בתנ"ך, ומוצאים הקשרים שונים בין מלים יחידאיות בתנ"ך. במהדורות ישנות של 'מקראות גדולות', בצמוד לטקסט של המקרא, ישנן אותיות קטנות בכתב רש"י אשר מציינות מלים יחידאיות או מלים שמופיעות רק עוד פעם אחת במקרא. המהר"ם כתב פירוש למסורה, ובו הוא מסביר את הקשר בין מלים שמופיעות רק פעמיים בתנ"ך.
דוגמא: לאחר שעשה יעקב את ההסכם עם לבן, נאמר בתורה "וְהָיָה הָעֲטֻפִים לְלָבָן וְהַקְּשֻׁרִים לְיַעֲקֹב", ומעירים בעלי המסורה שהמלה 'הָעֲטֻפִים' מופיעה רק פעם אחת נוספת בתנ"ך, בפסוקי הפורענות שבמגילת איכה "הָעֲטוּפִים בְּרָעָב בְּרֹאשׁ כָּל חוּצוֹת" (איכה ב, יט). ומסביר המהר"ם את הקשר בין שני הפסוקים הללו:
והטעם, בעבור שעשה יעקב דבר שהיה נראה רמאות, נחרבו בניו וארצותם... שיש לאדם להוציא עצמו מן החשד אע"פ שאינו עושה רמאות.
דוגמא נוספת: יעקב מבקש לאחר החלום שלו "לֶחֶם לֶאֱכֹל וּבֶגֶד לִלְבֹּשׁ'. ומעירים בעלי המסורה שהמלה 'לִלְבֹּשׁ' בכתיב הזה מופיעה רק עוד פעם אחת בתנ"ך: "וְהַכֹּהֵן הַגָּדוֹל מֵאֶחָיו אֲשֶׁר יוּצַק עַל רֹאשׁוֹ שֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה וּמִלֵּא אֶת יָדוֹ לִלְבֹּשׁ אֶת הַבְּגָדִים" (ויקרא כא, י). מסביר המהר"ם את הקשר ע"פ דברי המדרש (ילקוט שמעוני רמז קלב) שאמר הקב"ה למיכאל: אתה עשית את יעקב בעל מום, שהוא צולע על יריכו, ולפני כן הוא היה כהן גדול למטה בארץ, לפיכך אתה צריך להיות כהן גדול למעלה בשמים במקומו. לכן המלה הזו מופיעה רק אצל יעקב ואצל הכהן הגדול.
 
הרב ירון
 
 
 
דיווח ממש"א
 
תכנית משק 2010
בשבועות האחרונים דנה המזכירות רבות בנושא תכנית המשק לשנת 2010. חלק מהותי מתוצאות פעילות הענפים מורכב כמובן מתחשיב עלות העבודה המקומית. במסגרת הגדרת היעדים והמשימות של המזכירות תוצג לחברים תכנית עבודה מסודרת בתחום משאבי האנוש.
עבודה ופרנסה
המעבר לרישום עבודה ע"י מערכת הנוכחות ותמחור המשרות שנעשה לפני כשנה מראה שאנחנו לא מתפרנסים משכר העבודה שלנו. יתכן שגובה השכר שנקבע לכל משרה אינו מדויק, יתכן ששיטת הרישום עדיין לא מושלמת ויתכן שישנן סיבות נוספות. לצד חברים רבים שממלאים את תפקידם נאמנה בקבוץ ומחוצה לו – ישנם חברים שלא ממלאים את שעות העבודה הנדרשות מהם.
מש"א מעודד אנשים לעבוד בעיסוקים אשר בהם הם מרגישים שהם ממצים עצמם בצורה טובה, אך עם זאת חלה על כל חבר החובה של תעסוקה מלאה ולכן ייתכן שחבר יאלץ בחלק מהזמן לעבוד במקום שלא היה בהכרח בחירתו הראשונית. על זה נאמר "כל עבודה מכבדת את בעליה".
הוצאות על ניקיון
פועל יוצא של הסקירה לעיל מביא אותנו לנתונים אותם אני מבקש לפרסם:
ההוצאה השנתית של בארות יצחק על ניקיון באמצעות שכירים מחוץ לקבוץ עומדת על כ- 120 אלף ₪.
כ- 70 אלף ₪ מתוכם אנו מוציאים על ניקוי דירות הבגירים. כ- 50 אלף ₪ אנו מוציאים על ניקיון מבני ציבור. מדובר בסכומים גבוהים מאוד שאנו יכולים לחסוך. אנו מחויבים לסייע לבגירים ולעזור להם ככל האפשר אך יחד עם זאת אין סיבה שאת מבני הציבור לא ננקה בעצמנו.
צוות מש"א החליט כי מעתה ואילך לא יינתנו אישורים חדשים לניקיון מבני ציבור או מקומות עבודה ע"י עבודה שכירה. הצוות מחפש פתרונות לחיסכון בסעיפים שציינתי.
ארוחה חמה לעובדים מחוץ לקיבוץ
במטרה לנסות לייעל ולחסוך בהוצאות כלכלה אנו מודיעים על שיתוף פעולה חדש בין מש"א וענף המזון. הרעיון הוא לאפשר לעובדי חוץ לקבל מידי יום ארוחה מלאה במגשית סגורה, שניתן לחממה במיקרוגל במקום העבודה.
הרעיון הגיע מאביעד ישראלי שהבין שניתן לחסוך כסף רב ע"י לקיחת ארוחה מלאה מהמטבח, במקום לשלם עבור ארוחות במסעדות שונות ליד מקום עבודתו בתל אביב. מבירור שערכתי עם מספר עובדי חוץ התברר שיש היענות ליוזמה, ולכן החלטנו שולי ואני להרים את הכפפה. עובדים המעוניינים לנסות את השרות החדש מתבקשים לפנות לשולי.
פגישות אישיות
אני ממשיך בפגישות עם מנהלי הענפים ולאחר סיום פרק זה אתחיל בפגישות עם כל החברים במקום עבודתם.
עובר ושב
קרן שטרן סיימה את עבודתה בקרית אונו והחלה לעבוד בסנאק-טיים בתפקיד מתאמת הזמנות של מספר רשתות בשוק הקמעונאי.
שבת שלום,
בנג'ו
 
יחדיו ב-ו'
בשיעור הראשון שמענו מהרב ירון שיעור בנושא ברכת 'ברוך שפטרני'.
בניגוד לשאר הברכות שאנחנו מברכים, לברכה זו אין מקור במשנה או בתלמוד אלא רק במדרש אחד על פרשת תולדות. לכן יש שכתבו (כפי שאנו נוהגים) לא לברך את הברכה הזו בשם ומלכות.
בפירוש המלים 'שפטרני מעונשו של זה' ראינו מחלוקת בין הפוסקים. יש שהבינו שהכוונה שעד אותו רגע כל החטאים של הילד נזקפים לחובת ההורים, שאחראים על חינוכו, ומאותו רגע הוא פותח חשבון עצמאי, ולכן האב מודה על הרגע שבו הוא כבר אינו מתחייב בחטאי בנו. אך יש שפירשו הפוך: כל עוד הילד קטן, הוא חשוף לסכנה שהקב"ה ייפרע ממנו על חטאי אביו, שהרי ישנם חטאים שהעונש עליהם הוא מות הילדים, ולאחר שנעשה הבן בר מצווה, האב מברך על כך שהעונש שהילד יקבל מעתה ואילך נגרם רק בגלל חטאי הילד ולא בגלל חטאי האב.
ראינו מספר השלכות לשני הפירושים הללו. כגון: האם יש לברך את הברכה הזו בהזדמנות הראשונה שהבן עולה לתורה או ברגע שהוא נעשה בן שלוש עשרה? האם מברכים את הברכה הזו גם על ילד מאומץ? האם מברכים את הברכה הזו גם בבת מצווה? בסופו של דבר, מכיוון שאצלנו נהוג לברך את הברכה ללא שם ומלכות, נראה שהתשובה היא לברך את הברכה גם בבת מצווה.
 
בשעה השנייהשמענו הרצאה מאלפת מפי ד"ר ברוריה אגרסט, שתחומה הוא ביולוגיה ותורת המדעים. היא חברת סגל בית הספר לחינוך באונ' בר-אילן ובעבר הייתה אחראית על הוראת הביולוגיה במדינת ישראל מטעם משרד החינוך.
הנושא היה: "על אבולוציה ויהדות" – האם יש סתירה בין דת למדע בעולם?
היא הציגה שלושה נושאים שיש בהם סתירה, לכאורה, בין דת למדע בעולם:
גיל העולם; מקריות או הכול מכוון; שינוי או אי שינוי ביצורים הברואים בעולם (הדרוויניזם).
גישת התורה היא שגיל העולם כ-6,000 שנה. שאין מקריות והכול מכוון, ושכל היצורים נבראו כמו שהם.
גישת המדע היא שהעולם קדמון, בן מיליארדי שנים, שהייתה אבולוציה ושהשינוי בתנאים עשוי לשנות כיווניות.
לדעתה של ברוריה  אחד הגורמים העיקריים למלחמת הדת במדע היא הכנסייה הנוצרית שבמהלך שנים רבות התנגדה לממצאים המדעיים כי חששה שזה יביא לכפירה באמונה. הכנסייה נלחמה בממציאים מפורסמים כמו קופרניקוס, גלילאו גליליי ועוד, ורק בסוף המאה ה-20 הסירה את החרם מעליהם. הכנסייה הפרוטסטנטית בארה"ב במאה ה-20, תבעה לא ללמד אבולוציה, או ללמדה לצד לימוד בריאת העולם על פי התנ"ך.
בארצות האסלאם חיו ופעלו מדענים מפורסמים במאות ה-10 ועד ה-17, בעיקר במתמטיקה ואסטרונומיה, ואף פעם לא התקיים מאבק בין הדת למדע. המאבק החל רק במאה ה-20. יש בהחלט מקום לטעון שהמאבק נגד שילוב בין דת למדע מקורו בנצרות ובארצות הנוצריות. עמדות הנצרות חלחלו לחברה היהודית והאסלאמית. במקורות היהודיים הקדומים, במשנה ובתלמוד, אין מאבק והרמב"ם שחי בסביבה מוסלמית הוא דוגמה טובה לעניין זה.
  
ביהדות קיימות היום שלוש גישות:
גישת הסתירה – שיש סתירה מהותית בין דת למדע;
גישת ההתאמה – הגישה הנפוצה יותר שאומרת שלא יכולה להיות סתירה, והמדע והדת חייבים להתאים זה לזה. לדוגמה: "ויהי אור" בתורה, זה "המפץ הגדול" במדע. התנינים הגדולים אלו הדינוזאורים, וכו'.
גישת ההפרדה, בה מאמינה ותומכת ברוריה. גישה זו אומרת שהדת והמדע מדברים בשתי שפות שונות ומטרת השפות האלה שונה. לכן כל ניסיון להסביר תחום אחד בעזרת מושגים מהתחום השני אין לו משמעות. יש היגד דתי ויש היגד מדעי. היגד דתי מייצג ערכים. הוא לא קטע של אינפורמציה.
 
בשבוע הבא:
שיעור ראשון:רעות שטרן, מחנכת.     בנושא: תפילה כדיאלוג עם הקב"ה
שיעור שני: ברוריה מכמן, מרצה לתנ"ך
"וישק יעקב לרחל"...  ויפול על צווארו וישקהו"... – מה בין נשיקה לנשיקה?
 
 
 
 
 
עונת המטווחים מתחילה !
החל מיום רביעי אנו מקיימים מטווחי רענון .
כידוע, כל בעל רישיון לאקדח מטעם הקיבוץ , מחויב להשתתף במטווח פעם בשנה לצורך חידוש הרישיון.
 
טופס ההרשמה נמצא על לוח המודעות בכניסה לחדר האוכל. אנא הירשמו בתאריך המתאים לכם ביותר והבטיחו השתתפותכם. גם השנה מדובר בשעות אחה"צ המאוחרות ובימי שישי, על מנת שכולם יוכלו לצאת למטווח ללא צורך באבדן שעות עבודה.
כל השומרים מתבקשים להירשם למטווח, גם מי שיש לו עוד כמה חודשים עד למטווח הבא שלו. יש משמעות רבה מבחינה כספית למילוי כל 9 המקומות במטווח. המחיר ל- 9 יורים זול משמעותית מהמחיר ליורה לבד (60 ₪ ליורה לעומת 90 ₪ ליורה). בנוסף, הדבר יקל על המעקב אחר חידוש הרישיונות של כל השומרים.
לפרטים נוספים נא לפנות לבנג'ו.
 
תודה מראש ושבת שלום,
בנג'ו – צוות בטחון
 
 
שיר-שבת
 
"ויזכר אלקים את רחל... ויפתח את רחמה; ותהר ותלד בן ותאמר אסף אלקים את חרפתי"
 
לו היתה אז רואה ברוח נבואה,
החרפה שלימים יירש בנה-בכורה,
שהשביע בניו, קודם מותו;
העל עצמותיו אל ארץ אחוזתו.
 
לו היתה אז יודעת גודל הכלימה,
לאותן עצמות - תחת הר הברכה,
היתה כבר אז דורשת, לפעולתה; תשלומים,
חלף דמיעתה בכי תמרורים.
 
לו היתה אז צופה - הביזיון, הבושה,
החילול, ההשחתה ושריפת החלקה,
היתה גועה ביבבה ולא נוהה רק בלאט
ומושכתו עמה לקברה - בדרך אפרת.
יהונתן שרמן
 
 
ת ג ו ב ה
להעמיד דברים על דיוקם
בידיעון פרשת תולדות, במדורו "שבעים פנים לתורה", כתב הרב ירון את המשפטים הבאים: "הרב גולדויכט היה מייסד וראש הישיבה הראשון של ישיבת 'כרם ביבנה', חלוצת ישיבות ההסדר... בהיותו בן שלושים קיבל הצעה מקבוצה של בוגרי ישיבת 'כפר הרא"ה', ובראשם הרב חיים דרוקמן, להקים ישיבה ציונית".
התיאור הזה מתאים יותר לשבת הארגון של בני עקיבא בשנת תש"ע ופחות לעובדות.
להלן האמת ההיסטורית:
מקים ישיבת כרם ביבנה, כישיבת הקיבוץ הדתי, היה דב רפל, חבר יבנה (ואביו של נחמיה, המזכ"ל הנוכחי). חודשים אחדים אחר כך הגיעו לישיבה ביבנה בוגרי ישיבת בני עקיבא מכפר הרא"ה, עם הרב גולדוויכט, והפכו את המקום לישיבה גבוהה. הרב גולדוויכט הוזמן להיות ראש הישיבה על ידי יעקב דרורי, חבר סעד ומזכיר תנועת בני עקיבא. חיימקה דרוקמן (עדיין לא הרב), שגם הוא היה חבר ההנהא"ר מטעם סעד, שכנע את חברי שבט "איתנים" להצטרף ליצירה החדשה ביבנה. כך זה התחיל.
לאחר כחמש שנים הגיעה תנועת בנ"ע להסדר עם פיקוד הנח"ל, שאיפשר לחברי הגרעינים (רק להם) ללמוד בכרם ביבנה (רק בה), כשלב במסלול השירות הצבאי, בתקופה שחברי הגרעין עבדו במשקים. הרב גולדוויכט התנגד בתוקף להסדר הזה. הוא טען שההסדר יהפוך את הישיבה לתחנת רכבת של יוצאים ובאים. הרב גם מחל על כבודו והטריח את עצמו למועצת הארגון כדי להיאבק על עמדתו, ללא הצלחה.
לאחר שנה הורחב ההסדר לישיבת "הדרום" ברחובות ותוך שנים מעטות היה ל"הסדר" העומד בפני עצמו.
אלו הן העובדות, אבל מה הן לעומת האגדות...
נחום
 
 
בוועדת המינויים
בחירת ועדות
ועדת מינויים מעבירה לאסיפת החברים בחירת הועדות הר"מ:
*     נשיאות האסיפה – הרכב מוסכם: נחום ברוכי (נציג המזכירות), אהרון גל (נציג הציבור), אביעד ישראלי (נציג הציבור), וג'ני פרץ (נציגת הציבור). לאחר בחירתם חברי הנשיאות יבחרו את יו"ר הנשיאות מתוך ההרכב הנבחר.
*     צוות רכב טכני – הרכב מוסכם: עפרה פארן (בתוקף תפקידה כסדרנית רכב) – יו"ר, שלמה פורשר (בתוקף תפקידו כגזבר), שלמה לייבוביץ (נציג הציבור), דוד צונץ (נציג הציבור), חנן נבו (בתוקף תפקידו כמנהל המוסך ללא זכות הצבעה). תחומי הפעילות של הצוות: ליווי סדרנית הרכב בנושאים טכניים, אחזקה שוטפת של צי הרכב, איבזור הרכבים, בטיחות הרכבים, תיקונים, הזמנת רכב זמני ו/או חילופי, והחלפת רכבים.
כמו כן אנחנו רוצים לאחל הצלחה לרבקה אינלר ושולי גל שהצטרפו למערכת הידיעון.
                    שבת   שלום,
ועדת מינויים
 
פיתוח תמונות
 
יצרתי קשר עם חנות צילום בשם "פוטו-שופ" בקניון סירקין (קומה ראשונה כניסה דרומית).
הם מדפיסים תמונות מפילם, מדיסקונקי ומדיסקים. יש להם מבחר מוצרים נוספים שקשורים לצילום, ומתנות מיוחדות. שווה להיכנס אליהם.
השרות כולל : לקיחה והחזרת המעטפות מחדר הדואר שבמרתף.
חשוב :
1.   על המעטפה ששולחים יש לרשום את כל הפרטים והבקשות {גודל תמונה, מט או מבריק וכו' }
2.   לא לשכוח להוריד ולשמור את הספח שעל המעטפה.
                                                         שאלות בקשות והצעות אפשר לפנות אליי.
בברכה עפרה פארן
 
             קראת – מיחזרת                      
 
 
 
 
ח י נ ו ך
סיכום חודש הארגון בבני-עקיבא
המדריכים הנהדרים שלנו עשו הכל לבד ובגדול !!
יישר כח ליאיר ארונסון, עופר אמיר, אוריה אדן, מיטב גל, אושר מיור, גולן פרץ והראל שניאור.
אורי וייס מנחלים ואשירה גרשבסקי מקדומים.
הסניף – בחאן – היה מקושט בטוב טעם ובלי לצבוע את הקירות !
ההצגות במוצאי-שבת היו בטוב טעם ובחן רב. המפקד המלווה בשליחים חביבים שהתארחו אצלנו בשבת והדגלנות בליווי שיר היובל – הכל היה נחמד ומוצלח.
בלי שהרגשנו גם הגיעה אלינו קומונרית חדשה: מור כחלון. מור משרתת כאן את השנה השנייה בשירות לאומי. היא הגיעה אלינו מספר ימים לפני שבת הארגון וראתה לנכון לא להתערב למדריכים ולחניכים בעבודתם המסורה, נתנה לעסק לזרום והשבוע נכנסה לעבודה במרץ מול המדריכים.
שיהיה בהצלחה לכולם.
 
ה ז מ נ ה
במוצאי שבת הקרוב בשעה 22.00 במועדון לחבר
ישיבה פתוחה של ועדת החינוך עם כל ההורים לילדים בכיתות א' – י"ב
נוכחותכם חשובה !!!
 
אסתר פורשר – ועדת חינוך
 
 
בבית הילדים
השבוע חוו הילדים פעילות ייחודית בטבע: "בניית תיבות קינון לירגזי".
בבית "צוותא" שמענו הרצאה מרתקת בליווי מצגת מרהיבה מפי שי הלוי ממושב רם-און, שהוא מדריך טיולים וצפרות.
לאחר שלמדנו על אורח חייה, מבנה גופה, מזונה של הציפור ואופן הקינון, פנינו לבית הילדים כדי לבנות את תיבות הקינון. נציין שבקיבוץ יש הרבה ירגזים.
בבניית תיבות הקינון היו שותפים צוות איכס"ה וחברים נוספים.
הילדים נהנו מאוד מהבנייה וצביעת התיבות בעזרתם של המבוגרים.
בימים הבאים נתלה את תיבות הקינון ברחבי הקיבוץ בעזרתה של דבורה ריניץ ועל פי המלצתו של המדריך.
תודה לכל מי שעזר ונטל חלק בהצלחה הפרויקט הנחמד.
צוות בית הילדים
 
בקיבוץ הדתי
250 מנשות הקיבוץ הדתי השתתפו בכנס "כל כבודה"
 
בכנס עלו לדיון היכולות, האפשרויות והדרכים לשילוב בין "תפקידי האשה" השונים, בבית ומחוצה לו
 
בראש חודש כסלו התאספו בבארות יצחק כ- 250 נשות הקיבוץ הדתי לכנס "כל כבודה" השישי.
היה זה יום של עוצמה ויחד נשי, כפי שאמרה בדברי הפתיחה מארגנת הכנס, הילה אונא (שדה אליהו), רכזת פעילות "אשה בתנועה" בקיבוץ הדתי. הילה עמדה בדבריה על מהותו של ראש חודש כיום חג נשי, כביטוי לדמיון בין הירח והאשה, הן מבחינת המחזוריות והן מבחינת האור לסביבה: "אני רוצה להציע את חגיגת ראש חודש כחגיגה נשית של קבלה והשלמה עם תקופות ותפקידים – המשלימים ומעשירים זה את זה, כחגיגה של מחזוריות ושל הִשתנות – שהם פתח להזדמנות ולהתחדשות, כחגיגה של המהות הפנימית שלנו – להרחיב מעגלים, לצמוח, לגדול, להשפיע ולהאיר".
הכנס נפתח בפאנל שנקרא: "כל כבודה בבית פנימה" או "מלוא כל הארץ כבודה"? שלוש נשים אשר ייצגו גישות שונות על הסקאלה הרחבה של תפקידי האישה בבית ובחֶברה, סיפרו על סדרי העדיפויות שלהן, על המחירים והרווחים ועל ציפיות החברה. המסרים העיקריים שעלו בפאנל היו בסופו של דבר משותפים: מכיוון האישה – מה שחשוב הוא שכל אחת תברר ותבחר מה מתאים לה באופן אישי, ותהיה שלמה עם עצמה ודרכה. מכיוון החברה – כאשר האישה אינה מצטמצמת "בביתה פנימה", החברה מרוויחה יכולות ועושר של 50% ממנה. לכן צריך להמשיך למצוא וליצור פתרונות, גם בין בני הזוג וגם בחברה כולה, כדי לאפשר לנשים לממש עצמן, לתרום ולהשפיע. יש לא מעט נשים (גם בקבה"ד (שהתקדמו הרבה יותר בשלבי הסולם הפמיניסטי, אבל העניין שהפאנל עורר, במהלך כל היום, הראה כי למרות ההתקדמות הרבה והטובה עדיין יש התמודדות ייחודית ולא פשוטה לנשים בעולם המודרני, למרות ואולי דווקא בגלל אפשרויות הבחירה הרבות שנפתחו בפניהן, וחשוב להעלות את המודעות לכך.
שני מפגשים מיוחדים התמקדו ביכולת לתת מעל ומעבר ל"תפקידים הנשיים" המסורתיים. סדנה אחת הוקדשה למנהיגוּת נשית בקיבוץ הדתי, והשתתפו בה נשים הנושאות בתפקידים ציבוריים. כצפוי עלו נושאים רבים המעסיקים במיוחד את הנשים האלו, והשיחה הזו הייתה בסיס והתחלה למפגשים נוספים, שמטרתם להעצים את בעלות התפקידים ולהרחיב את השורות. ברב-שיח אחר השתתפו נשים אשר משקיעות את כל כולן למען נשים נזקקות. היה מרגש ומעניין לשמוע על הפעילויות, החוויות והתובנות האישיות שלהן, ועל כך שהקהילות שלנו בקיבוץ הדתי יכולות, פתוחות ומוכנות לתרום לכלל ישראל, למרות המחירים והאתגרים שיש בעשייה מסוג זה.
מזכ"ל הקבה"ד, נחמיה רפל, הדגיש בדבריו את ייחודו של המפגש בהיותו מכיל שפע של נושאים ומגוון פעילויות שרק פתיחות לכל הדעות בקהילה מאפשרת את קיומם תחת קורת גג אחת: "היכן אפשר למצוא שיחה אחת על הנושא 'אמא של חייל' ולידה שיחה על 'אשת חיל מי ימצא'? שיחה 'מעולמה של יועצת הלכה' ואחריה 'ותעש בחפץ כפיה'?". ראוי לציין שכל המלמדות, המנחות והמשתתפות בדיונים היו נשים מהקיבוץ הדתי, וגם זו עדות לפתיחות ולמגוון שיש בקבה"ד.
המסר העיקרי שעלה מהיום היה: להמשיך להיות אשה בתנועה ולפעול לכך ש"כל כבודה" של כל אשה יתחזק, יתבטא ויאיר בכל תקופה, בכל תפקיד, בכל תחום.
אופיר אבסלנדר / דובר התנועה
 
 
 
מטה מול מטה
מזכירות הקיבוץ הדתי מבקרת בבארות יצחק
ביום שני הקרוב, י"ג בכסלו 30.11.09 ייערך אצלנו מפגש עם מזכירות הקיבוץ הדתי, כפי שנערך מדי פעם בשאר הקיבוצים.
תכנית המפגש:
15.15 – 17.00 פגישת שתי המזכירויות במועדון – סקירה על בארות יצחק וסקירה על פעילות הקיבוץ הדתי
17.00 – 18.30 מזכירות הקיבוץ הדתי תיפגש עם חברי בארות יצחק.
                    הפגישה תתקיים בשני מוקדים: במועדון לחבר ובחדר האוכל.
                    נשמח להשתתפות רחבה של ציבור החברים ! 
18.45 – 20.30 סיכום המפגש עם הנהלת הקהילה – במועדון.
 
אנא רשמו תאריך זה ביומן ופנו את שעות אחר הצהריים למפגש חברים.
ורד סוקו
 
 
 
אסיפת חברים
 
תתקיים בע"ה ביום רביעי ט"ו בכסלו 2.12.09
בשעה 21:00 בחדר אוכל
על סדר היום:
1.     שונות.
2.     בחירת ועדות – ראו הדיווח של ועדת המינויים.
3.     דיון בנושא אולם אירועים.
4.     דיון בנושא סנאק-טיים.
 
מידע נוסף על הסעיפים השונים יפורסם לציבור.
נשיאות האסיפה
 
 
 
 ת ר ב ו ת נ ו
חנוכה בפתח – אל תהיו במתח
 
כל תכנית בסיס לשינויים אבל בינתיים כדאי לרשום ביומנים.
יום שני, כ"ז בכסלו 14.12.09                   
טיול משפחות לאזור רמת הנדיב: ביקור בגני רמת הנדיב כולל סרט, שביל הנשרים(מערת כבארה).  מתאים לכל הגילאים אך לא לעגלות ילדים. אפשר לבוא עם מינשאים.
 
יום רביעי, ליל ראש חודש טבת 16.12.09     ארוחת ערב חגיגית ומסיבת חנוכה.
 
פרטים מדויקים על הטיול והרשמה יפורסמו בהקדם על לוח המודעות.
 
תחרות בנושא "אור"
השנה החלטנו להרחיב את נושא תחרות/תערוכת החנוכיות ונשמח לקבל כל יצירה שעוסקת בנושא ה"אור" – מפנסים דקורטיביים ועד ציורים וכל מה שכלול בנושא זה. קדימה לעבודה !
ועדתרבות
 
 
ת ו ד ה
תודה ענקית לכל מי שתמך והתעניין בשלומי בחודש ששהיתי בבי"ח.
החל מילדי הבית המשולב ששלחו ציורים, ברכות ומתנות לרפואה שלמה, רותי הגננת שאפתה לי עוגת יום הולדת והחברה שבאו לנסות ולשמח אותי ביום הולדתי, ועדת צעירים וחברי הקיבוץ ששאלו והתענינו בשלומי וכל הד"שים שקיבלתי דרך החברים וההורים. 
עובדי המטבח שהכינו לי מטעמים – לשבת וגם כשהיו אירועים – וזכיתי להרגיש קצת אוכל של בית, ולא שכחו לברך אותי ברפואה שלמה .
ואם שכחתי מישהו זה בגלל שהייתם כ"כ רבים שדואגים
ועכשיו אני רוצה לחזור במהרה לימים רגילים ולסיים את כל הטיפולים .
בבריאות,
אלעד (גם בשם ההורים שלי).
 
 
חוויה לילית
 
בלילה שבין יום רביעי לחמישי אירע מקרה נדיר וחמור ביותר בלול.
כהרגלי, ערב לפני קבלת אפרוחים אני מגיע להפעיל את התנורים כדי לחמם את הלולים לקראת הגעת האפרוחים. חימום הלולים מתבצע על-ידי גז שמגיע לתנורים כאדי גז.
אירעה תקלה וגז נוזלי זרם מצוברי הגז אל תוך הצנרת שמובילה את הגז ללולים 4-5.
כתוצאה מכך, כאשר הפעלתי את התנורים האש נתפסה בגז והחלה להדליק את התנורים, ובמקומות מסוימים גם הציתה את הנסורת המרפדת את רצפת הלול.
ב"ה נמנעה התפשטות האש בלולים, דבר שיכול היה לקרות בקלות.
הזעקנו טכנאי גז וביחד אתו, אחרי שעות רבות, הצלחנו להוציא את הגז הנוזלי מתוך הצנרת.
ברצוני להודות לגבי נאור שליווה אותי במשך כל הלילה ותיקן את התנורים שנפגעו מהאש, וכך יכולנו לחמם את הלולים לקראת קליטת האפרוחים ולקבל אותם בזמן המתוכנן מראש.
תודה לך גבי, בלעדיך לא היינו יכולים לעשות זאת. יישר כח גדול.
                                                                                               שבת שלום,
הושע נתנזון
 
 
 
 
לסבתא רבתה וסבא רבה נעמי ויהושע קורן
מזל – טוב בהולדת הנין
נכד לשושי וחגי אילן
בן ליפעת ושרון לוי
תזכו להכניסו בבריתו של אאע"ה בזמנו  
ולגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים
 
 
 
השעור בפרשת השבוע יינתן ע"י שולי גל
אחות תורנית: עדה צונץ - פלאפון 5199
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
הזמנת רכב באמצעות האינטרנט מהבית
 בשעה טובה ערדום הקימו את האתר מחדש יש כתובת חדשה - נא להחליף את הכתובת. 
אחרי הכניסה לאתר יש להקליד את קוד המשתמש והסיסמא.
אהרן גל
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ת ע ר ו כ ה
ביום שלישי הקרוב, י"ד בכסלו 1.12.09 בשעות 16.00 – 19.00 בחדר האוכל
תתקיים מכירת חולצות, טרנינגים ועוד פריטי הלבשה של חברת ריצ'מונד.
כולם מוזמנים.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ב מ ר פ א ה
שלי ספיר תהיה בחופשה בשבוע הקרוב.
ביום שלישי תעבוד במרפאה נעמי קורן בשעות 07.30 – 08.30   / 13.00 – 14.30
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& 
הודעת המערכת
לתשומת לב כל הכותבים – כולל חברי המזכירות !
חומר לידיעון חייב להגיע אליי – בכתב לתא הדואר או באמצעות הדוא"ל – עד יום חמישי בצהריים !!!
חומר שלא יגיע עד השעה 14.00 ביום חמישי לא יוכל להיכנס לידיעון. 
וכל כך למה? כי אחרי שאני מקלידה ועורכת החומר צריך לעבור הגהה דקדוקית ותוכנית (מלשון תוכן) וכל זה אמור להסתיים עד יום חמישי בערב.
                                                אז אנא, בבקשה שתפו פעולה.
בתודה מראש,
עדנה שורץ-לובושיץ / עורכת הידיעון
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
רפואה שלמה
לדוד לנדה המחלים בבית מניתוח ברגלו עקב תאונה בבית. מחכים לראות אותך בשבילים בבריאות טובה !
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
 
 
 
 
 
AtarimTR