ידיעון 2664 פר' ויקהל-פקודי

 

בס"ד כ"ו באדר תש"ע
 
פרשת ויקהל-פקודי
פרשת החודש – מברכין החודש
 
17.25
הדלקת נרות
08.00
תפילת שחרית
17.35
מנחה, קבלת שבת, ערבית
         דרשת הרב                            
10.30
שעור בפרשת השבוע – במועדון
שעור במשניות - בשטיבל  
19.00
סעודת שבת בחדר האוכל
11.00
סעודת שבת בחדר האוכל
 
 
12.30
שעור לנשים בפרקי אבות – במועדון
 
מכונת השטיפה פועלת
בשעות 20.00 – 22.00
13.00
מנחה גדולה
16.15
שעור בדף יומי
 
 
16.30
נשים אומרות תהילים - בבית עדנה
17.00
מ נ ח ה
 
 
18.24
ערבית, הבדלה
 
 
 
בית מדרש אבות ובנים
 
שימו לב לשינוי שעת מנחה קטנה !
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
 שחרית   א'   ד' ו'              06.00
 שחרית ג' – ראש חודש       05.45
 שחרית   ב' ה'                 05.50
 מנחה ברחבת חדר האוכל     13.30
 מנחה בבית הכנסת             16.30    
 רבע לערבית                     19.45
 ערבית                            20.00 
 
עונג שבת לילדים בשעה 10.30
 
    כיתות א'-ג' - ענבל ישראלי
 
    כיתות ד'-ו' -  יוסי שניאור
 
 
 
ת ר ב ו ת ו ן
 
יום ראשון
17.30
צ'י קונג לבגירים
חדר האוכל
19.00
שיעור באגדות חז"ל
חדר עיון
21.15
שיעור לצעירים
בית עמיחי ש'
יום שני
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
יום שלישי
08.30
בית מדרש לגימלאים
 מועדון
19.30
התעמלות לחברות
מועדון
20.30
התעמלות לחברות
מועדון
יום רביעי
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון
21.00
קפה בצוותא
בית צוותא
יום חמישי
19.00
שעור ניצוצות מהדף היומי
מועדון
21.00
שיעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י
חדר עיון
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
09.00
יחדיו ב-ו'
בית שפירא
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון
  
 
לפני שלושה שבועות קיבלתי מבני ומכלתי כתב חידה:
WHO (מי)?  - שתי נשים צעירות שמדברות אנגלית, שביחד טיפלו בילדה אחת קטנה וחמודה.
למחרת קיבלתי רמז נוסף: WHEN (מתי)? - ביום ראשון האחרון בחודש הכי קצר בשנה.
וביום המחרת: WHERE (איפה)? - הייתה תמונה של הקוליסיאום.
ההתרגשות הייתה גדולה מאד. אבל השאלה שלנו הייתה WHY - למה?
למעלה משנה הייתה לנו, הסבתות, הזכות הגדולה לשמור על יובל נכדתנו המתוקה.
איזו שמחה הייתה לי פעם בשבוע לנסוע באוטובוס ולהיות עם הנכדה שלי, רק שתינו כל היום.
בשבילי זאת הייתה המתנה הכי טובה! אבל ההורים שלה חשבו אחרת, ובשבוע שבו היא התחילה לבקר במעון החליטו להטיס אותנו לאיטליה לחמישה ימים.
צחקנו, ראינו, אכלנו ובילינו ימי איכות מיוחדים. ויותר מכל חווינו פעם נוספת את החיבור הנפלא והמיוחד בין משפחותינו.  ביום האחרון לחופשה נקלענו ל"חווית קורס בישול איטלקי צמחוני" עם שף איטלקי מיוחד. הוא היה המום ומוקסם לשמוע את הסיפור מאחורי ביקורנו באיטליה ("מבצע סבתא"). הוא הסביר שאין מצב בעולם ששתי סבתות איטלקיות היו יוצאות לבילוי משותף, דבר כזה היה נגמר רע מאד!
אני מאחלת לנו ולכל משפחותינו הרבה שמחה, בריאות ואהבה לאורך שנים.
רובין
 
 
 
מה בגיליון?
·         פינת ההלכה לקראת פסח – הרב ירון
·         שיר שבת – יהונתן שרמן
·         יחדיו ב-ו' – סיכום שבועי
·         משולחן המזכירה – ורד סוקו
·         קפה בצוותא – האגף החברתי
·         בנעלי בית – איריס ואלישבע
  • במועצה האזורית – מתוך עלון המועצה
  • בשדה החינוך – אסתר פורשר והצוותים
  • באספת החברים – אביעד י' / דינה אמיר
  • מענף המזון לקראת פסח – שולי גל
 
                                           כלבו דף ולוחות זמנים
                                                                 קראו בנעימות !
המערכת
 
   נר זיכרון !
   דוד אריה (ארי'ס) סלומון ז"ל –כ"ח באדר ב' תשכ"ה
   חיים יוסף הכהן כץ ז"ל – ד' בניסן תשס"ו
 
פינת ההלכה - לקראת פסח - חלק א'
 
השבת קוראים את פרשת החודש, כך שמתחילים להרגיש את הפסח מתקרב...
כידוע, הפטנט של מכירת חמץ נועד במקורו לבעלי עסקים שייגרם להם הפסד מרובה מאוד אם יצטרכו לבער את כל החמץ שברשותם. בעלי בתים פרטיים בדרך כלל לא נזקקים למכירת החמץ לצורך חמץ גמור, אלא רק לתערובות או חשש חמץ. ראוי לתכנן את כמות האוכל בבית כך שלא יישאר בבית חמץ גמור (כגון: עוגות, עוגיות, פסטה, תחליפי קפה, דגנים וכו') בפסח. ואולם, אם בכל זאת נשאר בבית חמץ שיגרום הפסד מרובה אם הוא ייזרק, ניתן למכור אותו לנכרי.
כמובן שלגבי מה שייאכל בפסח עצמו יש להקפיד שעל כל מוצרי המזון (מלבד פירות וירקות חיים) שאותם נאכל בפסח יהיה כתוב במפורש שהם כשרים לפסח. בעידן המודרני מוסיפים כמעט לכל מוצרי המזון משפרי טעם, ריח, מרקם וכדומה, ואין להסתמך על רשימת הרכיבים בלבד. ההכשר לפסח צריך להיות מרבנות מוכרת, מודפס על האריזה, ולא מודבק במדבקה (שאותה קל מאוד לזייף). במוצרים מיובאים יש להקפיד שכתוב על האריזה גם 'באישור הרבנות הראשית לישראל', מכיוון שגופים רבים בחו"ל נותנים כשרות שאינה עומדת בקריטריונים בסיסיים ביותר. על ההכשרים ניתן למצוא הערות שונות. להלן מפתח להבנתם:
·       כשר לפסח / כשר לפסח ללא חשש קטניות
הכוונה שהמוצר כשר בין לאשכנזים ובין לספרדים. אך עם זאת, לפעמים כתוב רק 'כשר לפסח' וברשימת הרכיבים מופיע אחד מן הכיתובים שמופיעים בהמשך, ויש לשים לב לכך.
·       כשר לפסח לאוכלי קטניות
רוב הספרדים נוהגים לאכול קטניות בפסח, אך האשכנזים נהגו לאסור, ואין לשנות מהמנהג. לכן אין לאשכנזים לאכול מוצרים כאלו בפסח.
עם זאת, המלה 'קטניות' היא הכללה גסה, וישנם הרבה דברים אשר לרוב הדעות אינם כלולים בגזירת הקטניות, ובכל זאת גופי הכשרות השונים דורשים להוסיף למוצרים אלו כיתוב זה לצורך המחמירים.
לכן, לפעמים גם אשכנזים יכולים לאכול מוצרים כאלו, ויש לבדוק כל מקרה לגופו במידת האפשר. מי שנזקק לאכול קטניות בפסח מסיבה כלשהיא, כדאי שיתייעץ איתי לגבי סדרי העדיפויות בקטניות, מכיוון שלא לכל הקטניות יש דין שווה.
כשר לפסח – מכיל ליפתית
הליפתית היא צמח שעליו ישנה מחלוקת האם יש לו דין של קטניות או לא. גרעיניו אכן גדלים בתרמילים, אך הם אינם ראויים למאכל אדם, ובודאי שלא היו כלולים בגזירת הקטניות המקורית, היות ובזמנם לא שימש צמח זה למאכל אדם. ואולם, בימינו מייצרים מהם שמן שממנו מכינים לציטין – שמשמש לתעשיית השוקולד.(יש גם לציטין העשוי מסויה, ולגביו יש יותר אוסרים). רוב הפוסקים מתירים לאכול ליפתית, אך מי שרוצה להחמיר – יש לו על מי לסמוך...
·       כשר לפסח לאוכלי מצה עשירה
מצה עשירה עשויה מקמח שנילוש עם מיץ פירות טבעי ללא תוספת מים. חלק מהספרדים מתירים לאכול מצה עשירה בפסח, וחלק אוסרים. לדעת האשכנזים (רמ"א, או"ח תסב, ד) והרבה מהספרדים יש בזה חשש חמץ גמור (הרבה יותר חמור מקטניות).
 
 ·       קמח מצה / קמח למצות
ישנו הבדל גדול בין שני המושגים הללו. קמח למצות הוא קמח רגיל שנעשה תוך שמירה שלא יחמיץ. קמח מצה הוא מצה שנטחנה לאחר האפייה, ואינה יכולה להחמיץ יותר. כידוע, בערב פסח אסור לאכול מצה, ויש המחמירים גם שלא לאכול עוגות העשויות מקמח מצה ביום זה. יש המחמירים שלא לאכול מצה שיוצאים בה ידי חובה כבר מר"ח ניסן, (ויש שהחמירו אף שלושים יום לפני הפסח), וכל אחד ינהג כמנהגו. ובכל אופן, לגבי עוגות מקמח מצה אין להחמיר פרט לערב פסח.
 
הרב ירון
 
 
לאורי כרמי
בהגיעך לגיל הזקנה
שא מאתנו ברכה חמה
עד 120 בבריאות ובשמחה
יחד עם כל המשפחה
 
שיר-שבת
 
"ויבאו כל איש אשר נשאו לבו וכל אשר נדבה רוחו אתו הביאו את תרומת ה'...; ויבאו האנשים על הנשים כל נדיב לב...; ...; ...; וכל אשה חכמת לב בידיה טוו...; וכל הנשים אשר נשא לבן אתנה בחכמה...; ...; ...; כל איש ואשה אשר נדב לבם להביא לכל המלאכה אשר צוה ה' לעשות ביד משה הביאו בני ישראל נדבה לה' "
 
נודדי צייה, הקמת משכן,
העלאת מתנה: תכלת, ארגמן.
מעל מתת חומרים וכלים,
נדבת לבבות - עולת כיפורים.
 
קטורת סמים - בושם שמים,
האפוד והחושן - אבני מילואים.
אדם - נפשו נודב, ליבו אל נשא,
אשה, רוחה טובה, שני ושש טווה.
 
זבח מנחה - נשמה מגוף;
מקמיצה, מכיווץ משתחררת לעוף.
'האין הענקה צרכו של מעניק?'
יושב בצלאל, במלאכתו מעמיק...
יהונתן שרמן
 
 
משולחן המזכירה...
עברו מס' שבועות מאז הדיווח האחרון לידיעון על הנעשה באגף החברתי
תוכנית "צבר" העסיקה אותנו רבות בתקופה האחרונה ומי שנכח באסיפה השבוע יכול היה להבחין בעבודה יסודית ומקצועית שנעשתה ע"י פרד אדן שירכז את התוכנית ביחד עם שורי אמיר שאחראית מטעם המזכירות על זמניים. יש לנו הזדמנות פז להירתם למשימה ציונית משימתית של ממש.
התוכנית אושרה, ובע"ה בתחילת אוגוסט נקלוט בבארות יצחק קבוצה של גרעין "צבר".
·        השבוע ביום שלישי ורביעי נארח בקיבוץ קבוצת בנות עולות מאתיופיה מאולפנת אמנה בכפר-סבא.
הבנות, עולות חדשות, לא יצאו למסע לפולין אך מקיימות מסע ישראלי בארץ.
הבנות יישנו באזור האולפן, יבקרו בענפים השונים בקיבוץ וייפגשו עם חברים שונים.
·        ההכנות לפסח בעיצומן – ענף המזון נערך לפרויקט בעזרת מש"א ומאיר מכלוף.
פניות לחדרי אורחים ולמקומות ציבוריים לעריכת הסדר – נא להפנות למאיר.
·        קפה בצוותא - אחת מהמטרות שהצבנו לפנינו היא לקיים דו שיח בין החברים בנושאים שונים שלא באסיפת חברים, ללא צורך בקבלת החלטות - להציף את הדברים, לשמוע את דעות החברים ומשם לצאת לקבלת החלטות במוסדות המקובלים.
בשבוע הקרוב ביום רביעי נקיים בבית צוותא מפגש ראשון של "קפה בצוותא"  בנושא: עבודת ילדים בשכר.
חומר רקע חולק בתאי הדואר (דפים כחולים)... החברים – מוזמנים.
·        בחול המועד פסח, יום ד', א' חוהמ"פ הקיבוץ הדתי חוגג 80!!!
כל חברי הקבה"ד מוזמנים – על לוח מודעות של ו. תרבות יש הרשמה.
הציבור כולו מוזמן להצטרף לחגיגות השמונים.
·        האגף החברתי התחיל בסבב של ביקורי בית אצל החברים. אנחנו משתדלים להגיע לשתי משפחות בשבוע.
נושא הפגישה אינו מוגדר. אנחנו באים לשמוע ולהשמיע.
·        שירות לאומי – לקראת שנת הלימודים הבאה קיימנו מפגש עם לני בן שימול האחראית על ש"ל בקיבוץ ופנינה אפלבאום רכזת שירות לאומי, חברת עלומים.
העלינו את מצוקת הדיור לבנות ש"ל, מצוקה במציאת מקומות עבודה והתנדבות בתוך הקיבוץ ועוד.
לדעת האגף החברתי יש צורך בקיום דיון עקרוני בנושא ש"ל בבארות יצחק. הנושא יוכן ויגיע לדיון ציבורי בהמשך.
·        כלבים – תלונות רבות על כלבים משוטטים מגיעות אל שולחני.
בדיון באגף החברתי הוחלט לפנות למועצה ולבקש שלוכד הכלבים ישוטט בקיבוץ...
כלבים משוטטים ייתפסו ויילקחו לכלביה האזורית. בעלי הכלבים ישלמו קנס ע"מ לשחרר את הכלב.
בתקווה שלוכד הכלבים יהיה מחוסר עבודה...
·        קיבלנו פנייה מהקבה"ד לבדוק אפשרות להעתקת משרדי הקבה"ד לבארות יצחק.
אנחנו בודקים את הנושא, ובע"ה כשתתקבל החלטה במזכירות זה יגיע לדיון באסיפת חברים.
 
-  
עוד נושאים רבים על שולחננו, אבל להפעם – די והותר.
זה המקום להודות לצוות פורים – יישר כח גדול על ארגון האירועים השונים,
אנצל במה זו להודות לרבין יעקבס על ריכוז ועדת תרבות ולחברי הועדה היוצאת.
שבת שלום,
            ורד סוקולובסקי.
 
 
 
"....תגיד, שמעת על בני הנוער שלנו....? עושים בייבי-סיטר, מקבלים כסף ו... יש כסף לקניות, לבילויים..."
".... מה רע בזה??? נשמע לי אחלה.... השלמת הכנסה...."
"מה רע??? אנחנו גרים בקיבוץ!!!! מחר גם ההורים שלהם ימצאו מקורות להשלמת הכנסה..."
"מה אתה משווה???? אלו רק ילדים... את החובות הם מקיימים, אז מה קרה?? גם עוזרים למשפחות וגם קצת נהנים?! אל תעשה מזה עסק גדול יותר ממה שזה...."
בשנים האחרונות אנו עדים לעבודות שונות שבני הנוער שלנו מבצעים תמורת שכר.
מה את/ה חושב/ת על זה????? מה ההורים שלהם חושבים על זה????
זה מותר אצלנו??? צריך להעלים עין?? ועוד ועוד שאלות ותהיות.....
אנו מזמינים את כל הציבור לשוחח יחד על הנושא
ביום רביעי הקרוב, ב' בניסן תש"ע 17.3.10 בשעה 21.00
בבית צוותא, על כוס קפה ומאפה.
בואו בכייף!                           
 חברי האגף החברתי
 
 
 
 
 
קלפי להצבעה על אישור בנים בהסדר
תיפתח בע"ה ביום שלישי הקרוב
ר"ח ניסן תש"ע  16.3.10 משעה 06:30 בבוקר עד 20:00 בערב.
צוות הקלפי
 
 
את שולמית פגשנו לאחר תקופת החלמה, בביתם החמים, עם עוגיות ומשקה חם.
לפי הצעצועים וספרי הילדים שמסביב נראה שגם הנכדים מרגישים שם בנוח...
 
שם: שולמית ברמן
שנת לידה: 1947
מצב משפחתי: נשואה לאלי + חמישה ילדים ו-9 נכדים
המוטו שלי בבחירת שמות הילדים היה שלא יהיו בהם האותיות "ר" ו-"ל" בגלל שקשה לי להגות אותן... בנוסף היה לנו ברור שנקרא ע"ש אנשים מהמשפחה שנפטרו.
יניב מרדכי – יניב נולד יומיים אחרי מודי של יששכר ויונה והם "לקחו" לנו את השם מרדכי,  אבא של אלי ויששכר, ולכן בחרנו לתת שם שני. לאלי וחנן היה חבר שקראו לו יניב וזה מצא חן בעינינו.
בנוסף, מרדכי עבד בחברה הכלכלית של הפועל המזרחי שנקראה "יניב".
בנימין אברהם – בנימין היה אבא של סבתא חנה. השם כמו שהוא 'לא הסתדר לי' אז שחקנו קצת עם האותיות וכך הגענו לבנג'ו. אברהם היה דוד שלי.
נדב חיים – זה שם שאהבנו והתאים לדרך החיים שהצבנו לעצמנו. חיים היה אבא של אמא שלי. הוא נפטר כשהייתי בת 10.
תמנה אנה – תמנה זה שם שהכרתי במחנה קיץ בילדותי. האישה הזו גרה כיום בקיבוץ לביא. אמא שלה הייתה חברה שלי ומאוד אהבתי אותה. זה שם שהלך איתי לאורך החיים. אנה הייתה אחות של אבא שלי.
מעין רבקה – מעיין נולדה בשבת שבפרשתה מוזכר מעיין. רבקה זו סבתא שלי ז"ל, אמא של אבא שלי.
מקס (הכלבה) – אמא שלה הייתה פפסי ולכן קראנו לה פפסי מקס...
השמות של הילדים שלנו סבבו סביב האותיות "ב", "מ" ו-"נ".
יש לנו 9 נכדים ועוד אחת בדרך. הילדים שלי החזירו לי בריבית על ה"ר" וה-"ל" בשמות של הנכדים.
 
ספרי לנו על הילדות שלך?
ההורים שלי הכירו בניו יורק, ואחרי שהם התחתנו הם נסעו לקליפורניה.
אבי נולד בפולין והיגר לארה"ב. הוא היה חייל בצבא האמריקאי והשתתף בקרבות עקובים מדם בצפון אפריקה ובחוף אנזיו.
בקליפורניה ההורים שלי פתחו עסק ואני ואחי נולדנו שם. אחרי שנתיים הם חזרו למזרח והתמקמו בניו ג'רזי. הייתה להם שם חווה של תרנגולות מטילות והם היו מוכרים את הביצים. אבי קיבל עזרה מהממשל האמריקאי בעקבות שירותו הצבאי, והקים את החווה. כל חיי גדלתי בסביבת תרנגולות (גם היום כמובן...) גדלתי בחווה עד גיל 15. זו הייתה ילדות חוויתית מאוד. החווה הייתה די מבודדת והיינו נוסעים כל בוקר במשך 1/2 שעה לבית הספר היהודי בלייקווד.
במקום שעמד הבית שלנו עומדת היום כנסייה.
 לי ולאחיי לא היו חברים ליד הבית, רק בבית הספר. היינו 4 אחים (אני הבכורה) והיינו חברים של עצמנו מחוץ לבית הספר. בחווה הייתה לנו חצר עם נדנדות, ארגז חול ואופניים.
כשהיה יורד שלג היינו גולשים במורד הגבעה שע"י הבית.
היינו עוזרים בחווה, אבל מתוך רצון ולא מכורח. אנחנו היינו המשפחה הדתיה היחידה באיזור, ולבית הכנסת היינו הולכים רק בחגים.
בגלל פרנסה וחינוך דתי, עברנו כשהייתי בת 15 לניו יורק וגרנו בברוקלין. למדתי שם בתיכון יהודי. דוד שלי הכניס את אבא שלי ל'איגוד גזרני הבד', ואמא שלי התחילה להתפרנס מתפירה במפעלים.
כשסיימתי את התיכון למדתי אנתרופולוגיה בקולג' וקיץ אחד החלטתי לבקר בארץ. הייתי בת 21 , טסתי לארץ עם כמה חברות ושכרנו דירה בקרית צאנז.
התאהבתי בארץ עד מעל לראש! טיילתי עם חברותיי בצפון ובדרום, הכרתי את המשפחה שלי מצד אמא שלי. אח שלה היה גר פה והיו לי פה המון בני דודים. עשיתי סבב בין כולם והתאהבתי.
החלטתי לעלות לארץ וכשחזרתי לארה"ב נגשתי לסוכנות כדי שיעזרו לי והם הציעו לי להגיע לאולפן עברית (אע"פ שלא הייתי צריכה אותו...) וכך הגעתי לאולפן בבארות יצחק.
אני עדיין זוכרת את הדרך משדה התעופה לבארות יצחק. זה הזכיר לי את הילדות שלי בחווה.
ידעתי עברית היטב ולא הייתי צריכה כ"כ אולפן, כך שדי השתעממתי בו, אבל זה מה שהסוכנות הציעה לי.
אלי ואני התחלנו לצאת בערך אחרי 4 חודשים ואז עזבתי את האולפן. גרתי בחדר עם יוכי אשכנזי, עד שהתחתנו ביוני, 10 חודשים אחרי שהגעתי לארץ.
איפה עבדת במשך שנותייך בקיבוץ?
בתור יהודיה בארה"ב הייתי מאוד מרדנית, בעיקר בלבוש. הייתי בוודסטוק ואהבתי מאוד מוסיקת רוק. כל הבנות היהודיות למדו הוראה אבל לי לא התאים ללכת במסלול הזה. למרות זאת, כשהייתי באולפן עבדתי בגן חרוב עם זהבה שניאור, וכשבנג'ו נולד שלחו אותי ללמוד גננות בסמינר הקיבוצים. מאוד נהניתי ללמוד שם וכך רותי ואני פתחנו 2 גנים: חרוב ודקל. עבדתי בגן דקל עד אחרי שילדתי את תמנה.
לאחר מכן עבדתי במטבח במשך תקופה מסוימת ואז הוחלט לפתוח בתי ילדים לכיתות א'-ג', ועברתי לעבוד באלונים.
כשסיימתי לעבוד באלונים נקראתי למכונת השטיפה, והשקעתי שם הרבה לשיפור המצב.
שנה לאחר מכן החליטו לבנות 2 לולים חדשים ובגלל שיש לי "ניסיון" הלכתי לעבוד שם. אני רגילה לריח עוד מהבית...
בזמן שעבדתי בלול, נשארתי עדיין אחראית על מכונת השטיפה כשעבדו בה שכירים.
כיום אני עובדת קצת במטבח וקצת בלול. אני אחראית על הרמת הטיפניות של המים, ובאופן כללי - לשים לב למה שקורה שם בלי לשכוח לטפל בכלבים...
אני מאוד נהנית מהעבודה שלי.
מה את עושה בשעות הפנאי?
התחביב שלי היום זה הנכדים שלי. בנוסף אני אוהבת לעשות עבודות יד, בישולים בטבע ויצירה בחוץ עם הילדים בפעילול. בזכות הנכדים, אני מכינה להם צעצועים פשוטים מגרוטאות.
 מה את רוצה לאחל?
שיהיו לי הרבה נכדים והרבה כוח לכולם.
שתהיה בריאות לכולם, שלום בתוך המדינה ושלום בינינו לבין שכנינו.
 
תודה רבה לך שולמית על שפתחת בפנינו את ביתך ואת ליבך ושיתפת אותנו בעברך הרחוק (לפחות מבחינה גיאוגרפית) ובהכרת אישיותך המיוחדת!
שתרווי הרבה נחת מהילדים והנכדים ושתמשיכי ליצור וליהנות מהעבודה שאת עושה ומכל מעשי ידיך!
 
אִירִיס ואלישבע.
 
 
 
 
במועצה האזורית
האגף לשירותים חברתיים וקהילה החליט להעלות על נס את פועלם של מספר אנשי מופת של האגף, אשר חלמו חלומות והפכו אותם למציאות. התקיים טכס אליו הוזמנו בני המשפחות ולכבוד האירוע הופקה חוברת המספרת את סיפורם. תמצית מהחוברת פורסמה בגיליון מס' 61 של עלון המועצה שלנו ואנו מביאים כאן קטע קצר ממנה. בין אנשי המופת נמצא גם הרב אשר דדון ז"ל הזכור לרבים מאתנו.
"סיפורם של שישה אנשים שתרמו לפעילות הרווחה והקהילה במועצה האזורית חבל מודיעין, הוא סיפורה של המועצה האזורית חבל מודיען, של ראשית ההתיישבות, של ימי הצנע, הימים בהם לא היה כלום אבל היה הכל.
הם עלו ארצה, התמודדו עם קשיי שפה, תרבות, פרנסה, ולמרות הכל הותירו מורשת מפוארת.
פועלם ודמותם של אנשי המופת שהתוו דרך מלווה את הפעילות עד עצם היום הזה.
כולם היו בניו – הרב אשר דדון ז"ל 1929 – 2006
בשנת 1951 עלה אשר דדון ארצה והחל לעבוד כמורה במושב העולים תלמים שבנגב.
בארץ הכיר את שושנה הירושלמית שנישאה לו והלכה אחריו למדבר. לאחר מספר שנים עברו בני הזוג למושב נופך, בו הקימו את ביתם וגידלו את ששת ילדיהם. לפרנסתו עבד הרב דדון במכבסה של קיבוץ בארות יצחק ובמקביל למד רבנות. לימים מונה לרב של נופך ומאוחר יותר לרב האזורי – תפקיד בו שימש ארבעים שנה שבהן היה גם שוחט וחזן. הרב דדון היה דמות נערצת ולקח חלק בשמחות, השיא זוגות רבים והיה מקובל על כל העדות.
"גדלתי בבית בו אבא היה דמות נערצת", סיפר בטכס בנו יואב דדון. "אבא אהב את הבריות, כל אחד היה עבורו עולם ומלואו. שנים רבות עבד לצידו של יחיאל דמתי ז"ל. את רונית לב הכיר במשך שנים רבות וראה בה בת. אבא לא טעה כשאמר "זאת המשפחה שלי".
הביאה לדפוס: עדנה (בהמלצת אורה)
 
 
בשדה החינוך
בכל תחומי החינוך עובדים במרץ.
בכיתות א'-ו', בשטח החינוך הלא-פורמאלי, המדריכים נפגשים אתי פעם בשבוע והרב ירון מצטרף לפגישות.
ברכה רבה יוצאת מהפגישות הקבועות שהן חלק מסדר השבוע שלנו. אנו נותנים לכל ילד יחס אישי ופועלים להעצמתו.
מדריכי החטיבה והתיכון  נפגשים פעם בחודש ועובדים על פי תכנית כפי שתקראו בהמשך.
חופשת הפסח מתקרבת וכל הילדים בקבוצת גיל זו ישתלבו בעבודה בענפים ובפרויקטים מיוחדים, בתיאום עם המדריכים ואגף משאבי אנוש.
בני-עקיבא:  קשה לנו לקיים סניף. ברור לי שלא ארצה לוותר עליו מכיוון שאני מאמינה ש"נוער מדריך נוער" היא מתכונת מנצחת. אמנם אפשר לקיים ולהפעיל תכנית בלי הגב של תנועה, אבל בעיניי זה בלי טעם ובלי ריח.
אנשי מחלקת דור צעיר בקבה"ד מאוד מעורבים ופעילים בנעשה בחינוך הבלתי-פורמאלי. כל הילדים והמדריכים כבר מכירים את רזי בן-יעקב מכפר-עציון שמרכז את המחלקה הזאת ותורם רבות בכל התחומים הקשורים לנוער.
פעם בחודש אני משתתפת בפורום רכזי חינוך של הקיבוץ הדתי ושם עולים נושאים שכולנו מתמודדים איתם. הכלי החשוב ביותר שאני מקבלת מפורום זה הוא ניהול נכון של מערכת החינוך.
בנוסף, אני וענבל ישראלי (נציגת האגף החברתי במערכת החינוך) נפגשות עם כל הורי א' – י"ב, כל משפחה בתורה, ומעלות נושאים מהשטח.
מתוך השיחות עם ההורים ושיח בינינו העלינו רשימת נושאים מהם אני מביאה כאן שניים לדוגמא:
א.      תפקוד בית הספר היסודי – פנינו לכל ההורים וביקשנו משוב על בית הספר והנעשה בו.
ב.      עבודת ילדים בשכר. הנושא עלה בהזדמנויות שונות. הבאנו אותו לדיון בוועדת החינוך והחלטנו שהנושא רחב ומצריך התייחסות מערכתית. כך נולד המפגש שיתקיים בימים הקרובים במסגרת "קפה בצוותא". הנושא נוגע בכולנו ואנו מצפים להשתתפות מרבית.
 
קוריוז קטן: חלוקת הגלידה בראש-חודש אדר הייתה מסורת יפה שנשכחה מעט. באותו יום נפגשו מספר צעירים בארוחת הצהריים בחדר-האוכל ונזכרו בגעגועים נוסטלגיים, אבל לא הסתפקו בהתרפקות על העבר אלא קמו ויזמו. פנו אליי, פנו לאורטל. אני הסכמתי לממן את המבצע מתקציב החינוך והזכרתי להם שילדי א'-ו' היו המובילים.
הודענו באלונים-ארזים שכולם באים לשיר ולרקוד בשבילי הקיבוץ והיה כייף, שמח, טעים ומקרב לבבות כמו שצריך להכניס את חודש אדר.   (בסוף, לדעתי, ועדת התרבות מימנה הכל !)
 
אני משאירה משהו גם לדו"ח הבא. שבת שלום,
אסתר פורשר
 
  
מהנעשה בבית המשולב
ב"ה כבר הגענו למחצית שנת הלימודים וחג הפסח עומד לפתחנו.
אנו פועלים כעת על פי תוכנית שבועית נפרדת לילדי ארזים, כיתות א' – ג', ולאלונים, כיתות ד' – ו',  תכנון שתורם לסדר וארגון ומאפשר לילדים לדעת למה לצפות בכל יום.
התוכנית מגוונת וכוללת חוגים שמעבירים ילדי אלונים לילדי ארזים, יצירה, פעילויות חברתיות, שיעור פרשת שבוע עם הרב ירון, משחק בחצר, משחקי כדור, והבוגרים - עבודה בענפים.
 
קצת מהנעשה בשטח...
·        בט"ו בשבט עבדנו במרץ בגינה, שתלנו פרחים, תבלינים, פסיפלורה ועץ מנגו. בינתיים אנו מחכים להתייצבות מזג האוויר על מנת שנוכל לשתול צמחים קיציים.
·        בית המדרש אבות ובנים יצא לדרך. המפגשים מתקיימים בכל מוצאי שבת מיד לאחר ההבדלה בהנחייתו של הרב ירון. הילדים חוזרים על פרשת השבוע בעזרת דפי "אל עמי", לומדים שיר חסידי חדש ומשננים משניות מפרקי אבות. למי שעוד לא הגיע - לא מאוחר להצטרף... פרסים מובטחים למשתתפים.
·        עם מזג האוויר האביבי שהגיע - יצאנו לטיול לפרדס ונהנינו בקטיף הדרים. הילדים חזרו עמוסים בפירות וסחטו מיץ טרי.
·        "בנות מכייפות ולומדות" הוא פרויקט ייחודי לבנות הבוגרות שבמסגרתו הבנות נפגשו עם ג'ודי בסדנת טיפוח, עם נורית לסידור פרחים ועם אסתר תמים לעריכת שולחן ואפיית חלות. בהזדמנות זו נודה לחברות על שיתוף הפעולה ועל הפעילויות המקסימות.
·        עם הבנים הבוגרים, במקביל לפעילות הבנות, התחלנו בחוג שדאות שבו הספקנו ללמוד בינתיים על גורמי הגילוי וההסוואה בטבע, על זחילות והליכות שקטות וכן על הגשת עזרה ראשונה.
·        בשבוע של פורים הילדים נהנו להתחפש ולהתאפר באווירת החג ולהכין מסכות לקישוט חדר האוכל. בשושן פורים יצאנו לטיול לבני עטרות, בגן השעשועים במושב אכלנו ארוחת בוקר מפנקת שהובאה אלינו באדיבותה הגדולה של אסתר ( שתמיד נמצאת לרשותנו ). הילדים כייפו במתקן ה"אומגה", שיחקו ונהנו – חזרנו עייפים אך מרוצים.
·        בימים אלו אנו עובדים על תכנון חופשת הפסח הקרב ובא.
נאחל לכולנו המשך שנה של עבודה נעימה ופורייה...
רבקה, חן, אביגיל ויאיר. 
  
 
ומה נעשה בתחום הנוער (ז' – י"ב)
השנה החלטנו על נושאים חודשיים משותפים בהם נעסוק בפעילויות השונות בחטיבה, בחטיכון ובתיכון.
מתכונת הפעילות שלנו היא: קידושים בשבת בבוקר, פעילות בליל שבת ומפגש לפעילות אחת בשבוע.
בהתאם לתכנית השנתית הוקדש חודש שבט לנושא ארץ ישראל.
בחודש זה טיילנו באזור הקיבוץ לאחר-צהריים של קפה ומאפה, ערכנו סדרי ט"ו בשבט, שרנו משירי ארץ-ישראל ועשינו פעילות בנושא ידיעת הארץ. החבר'ה הפגינו ידע רב.
בעקבות החלטת בני-עקיבא שלא להשתתף בטקס בסיום צעדת הל"ה בגוש-עציון, התקיים פולמוס בקרב הנוער יחד אתנו ולבסוף קבוצה גדולה של חבר'ה מהחטיכון השתתפו בטקס מטעם הקיבוץ הדתי – מי לאחר צעידה לילית בטיול ומי בהצטרפות לטקס עצמו – כאמירה ערכית שאנו חלק מבני-עקיבא ובאים להשתתף בטקס כחלק מעם ישראל. לאחר הטיול ערכנו סעודת בוקר מפנקת בעמק האלה.
 
בחודש אדר אנו עוסקים בנושא השמחה ובהתאם שמענו הרצאה מעניינת מפי ליצן רפואי.
בהובלת הנוער קיימנו מסיבות פורים נפרדות לכל מסגרת. 
ילדי החטיבה הרימו מסיבה מושקעת בנושא שנות ה-80 וקיימו תחרות תחפושות. נערי החטיכון ערכו מסיבה בבית-שפירא ובה תחרות תחפושות ופעילות בסגנון משחק הטלויזיה "של מי השורה הזאת". נערי התיכון חגגו במסיבה עם משחק "מי רוצה להיות מיליונר" ותחרות תחפושות בנושא דמויות מהתנ"ך.
מובן שהחבר'ה גם הקימו, הפעילו ופירקו את שוק פורים המסורתי, ועל כך יישר כוחכם !
 
בשבת שעברה נסענו – כיתות ט'-י' (החטיכון) לשבות בדירה של הקיבוץ בירושלים. אוכל ופינוקים הבאנו מהבית. התפללנו ערבית בבית-הכנסת "מעיינות" בשכונת נחלאות ומשם צעדנו לקטמון לסעודת שבת בדירה. בבוקר התפללנו בבית הכנסת "אוהל נחמה" בתקווה לפגוש את צעירי ה"ביצה" הירושלמית. ברם, כנראה שבשבת זו כולם נסעו להורים ולא נתקלנו בזכר ל"סרוגים" המדוברים.
לאחר מכן שמענו הרצאה מרתקת מפי בן הקיבוץ נדב ברמן בנושא צדק חברתי. השבת הייתה נהדרת.
 
חן ויאיר ברנדר – מדריכי ז'-ח'
טל ברמן ויאיר בן-שמואל – מדריכי ט'-י'
רעות ואביעד שטרן – מדריכי י"א-י"ב
 


יחדיו ב-ו'

בשיעור הראשון למדנו עם הרב ירון על מסכות.
בפרשת כי תשא ישנם שני סוגי מסיכות: הסוג הראשון הוא פסל.
העגל נקרא 'עגל מסכה', ועל כן התורה מצווה בפרשתנו 'א-להי מסכה לא תעשה לך'. המסכה היא פסל, שנוצר ע"י יציקת מתכת (מסכה - מלשון ניסוך), ואינה מה שאנו נוהגים לכנות מסיכה - כיסוי הפנים.
ואולם, לקראת סוף הפרשה ראינו דבר דומה למסכות של פורים, וזהו המסוה שהיה על פני משה. כאשר ירד משה מהר סיני קרנו פניו באופן כזה שבני ישראל פחדו לגשת אליו, ולכן הוא שם על פניו מסווה. ראינו כי לפי רוב הפרשנים משה הסיר את המסוה בשני זמנים: כאשר הוא קיבל נבואה וכאשר הוא לימד את בני ישראל, מכיוון שכדי ללמוד צריך לראות את המלמד: "והיו עיניך רואות את מוריך". חוץ מאשר בשני הזמנים האלו, המסוה היה תמיד על פניו.
ואולם, הרלב"ג כתב שמשה היה מסיר את המסווה רק כאשר הוא היה בקדש הקדשים, ואילו כאשר משה לימד תורה הוא היה עם המסוה. יחד עם זאת, הרלב"ג הבין שהמסוה אינו דבר פיזי אלא מאמץ רוחני שהיה צריך משה לעשות. כלומר: רוב בני האדם צריכים להתאמץ כדי להתרכז ולהגיע למושכלות העליונות, אבל משה רבנו - שהיה בדרגה רוחנית גבוהה ביותר - היה צריך לעשות מאמצים כבירים כדי לדבר עם אנשים ברמה שלהם ולהתנתק מהמושכלות העליונות.
לסיום, ראינו את הסברו של ר' עקיבא איגר: משה רבנו היה אדם צנוע ועניו, אבל כדי להנהיג את העם צריך לפעמים להראות תקיפות וגבורה. לכן, כל עוד הוא עמד מול העם הוא שם על פניו מסווה - כלומר התחפש לאדם תקיף - אבל כאשר הוא עמד בינו לבין קונו הוא הסיר את המסוה וחזר להיות עניו ושפל בפני עצמו.
 
בשיעור השני למדנו על החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה, מפי עו"ד אלינור קרויטרוראש אגף איתור נכסים שבאה עם רוני (צונץ) שלֵו רכזת איתור יורשים בחברה.
בסוף המאה ה-19 ועד מלחמת העולם השנייה רבים מיהודי אירופה השקיעו את כספם בארץ ישראל ברכישת קרקעות, דירות, אג"ח, מניות או בשמירת כסף וזהב בכספות הבנקים בארץ. הסיבות: כלכלית כי הנדל"ן בארץ היה זול יותר מאשר באירופה; ציונית בעקבות הרצל והחזון הציוני, או משתי הסיבות וגם כהכנה לעלייה לארץ. חלק מאותם משקיעים נספו בשואה ולא נמצאו יורשים שידעו על ההשקעה ותבעו אותה, לכן הנכסים עברו לרשות המדינה. בסוף שנות ה-90, בעקבות ספרו של פרופ. יוסי כץ, תוקן חוק ממלכתי כי כספי הנכסים יועברו ליורשים או ינתנו לניצולי שואה נזקקים או יועברו לטובת זיכרון השואה, ובכל מקרה לא יוחזרו למדינה.
הוקמה החברה שעבודתה חיפוש ואיתור הנכסים ואז חיפוש מידע על רוכש הנכס, ילדיו, צאצאיו וקרובי משפחתו. חיפוש היורשים, שאינם יודעים על הירושה הפוטנציאלית שלהם, נעשה בכל השיטות ובכל העולם בעזרת: מרשמי אוכלוסין, עצי משפחה, אינטרנט, דפי עד ועוד. במקרים רבים מוצאים שרידי משפחה אשר אינם יודעים זה על קיומו של זה וכן ניצולים שחשבו שהם היחידים ששרדו בעולם ופתאום מגלים קרובי משפחה. המטרה היא לעשות צדק היסטורי עם נספי השואה. לחזור אחורה בזמן, להעלות את זיכרון הנספים ולתת להם הזדמנות לעזור כספית לקרובי משפחתם. מעשה שהוא כעין גמול לציונות שהייתה בם ולא התממשה.
בשישי הבא: יפעת סלע, מנכ"ל עמותת "אלומה"
בנושא: השליחות שבשירות
אלומה מציעה פתרונות וליווי למשרתות בצה"ל לפני השירות הצבאי ובמהלכו כדי שהשירות יהיה משמעותי.
 
באספת החברים כ"ג באדר תש"ע 9.3.2010
שונות
הועלתה שאילתא באסיפה לבירור המצב העדכני בסנאק-טיים.
שמוליק, מרכז המשק, השיב, כי בהתאם להחלטת אסיפה קודמת נכנס המפעל לתכנית ליציאה מהמשבר.
תוצאות המפעל שנבחנו מול יעדי התכנית בסוף חודש פברואר העלו, כי המפעל עמד בחלק מיעדי התכנית, אך לא עמדנו ביעד הכללי. בהתאם לכך בוחנים באגף הכלכלי את המשך פעילות המפעל.
קבלת בנים להסדר א'
כפי שפורסם בידיעון, קבוצת בנים גדולה, ביניהם זוגות נשואים אשר חיים בקיבוץ כבר תקופה ארוכה פחות או יותר, עומדת להצבעה בקלפי לאישור קבלתם להסדר בנים א' (בהתאם לתקנון בנים בהסדר א').
אנחנו שמחים על קליטה מבורכת זאת ומקווים שיוסיפו לתרום לקהילתנו עוד שנים רבות.
עומדים להצבעה בקלפי: טל ברמן, לירון גרינברגר, שמוליק וידרמן, אורטל לנדה, תניה פרץ, נתנאל ורותם ארצי, תמנה ואבידן גינוסר, צחי ורחלי דה יונג, שירה וישראל זבדי, דוריאן ואריה סלומון, אורלי וישי פורשר, ענבל ועמית פורשר, רעות ואביעד שטרן.
הקלפי תועמד ביום שלישי הקרוב.
השלמת צוות בעצ"ם (בעלי צרכים מיוחדים)
האספה דנה לפני מספר חודשים בהרכב הצוות והחזירה את הנושא למזכירות.
עתה אושר באספה הרכב הצוות בשלמותו, והוא: שלמה פורשר, אסנת שניאור וברוריה לנדה. הבחירה היא אישית ואינה תלוית תפקיד. הצוות הוא רב-שנתי.
בחירת ועדות
לוועדה הפיננסית – נבחרו:  שלמה פורשר – גזבר, שמוליק ברוכי – מרכז משק, גיל אמיר, יחיאל פארן.
ועדת תרבות:  ו' המינויים הציעה את אורטל לנדה כמרכזת תרבות.
אורטל פירטה את החזון שלה לחיי תרבות בבארות יצחק, את ציפיותיה מהצוות שייבחר ומהציבור. חברי הוועדה שנבחרו: אופיר גריידי, אסא ברוכי, קרן שטרן ונעמי סלומון.
ברכות הצלחה לאורטל ולוועדה וגם לציבור הרחב שנקרא לשתף פעולה בחיי התרבות, ויישר כוח גדול לאורטל על נכונותה לקבל על עצמה תפקיד מאתגר זה.
גרעין "צבר"
על החזון, התוכנית והאתגר קראנו לפני שבוע בידיעון בסקירתו של פרד, המרכז המיועד. פרד הציג באספה מצגת המסבירה ומדגימה בבהירות את מהות התוכנית את יתרונותיה הרבים ואת חסרונותיה (אין!).
כפי שוורד אמרה, התוכנית מדברת בעד עצמה, ואכן לא היו באספה התלבטויות או התנגדויות כלשהן.
אישרנו את קליטת הגרעין פה אחד ובזאת קיבלנו כולנו על עצמנו משימה ציונית – לאומית, וגם יתרונות חברתיים ודם צעיר לקהילה.
                                     שיהיה לכולנו בהצלחה!
רשמו: אביעד ישראלי ודינה אמיר
 
 
 
הצהרת כוונות
 
כפי שרשום בדו"ח של האספה, נתבקשנו לבחור ועדת תרבות חדשה.
לפני הבחירה שמענו את "הצהרת הכוונות" של אורטל – המיועדת (ואף נבחרה) לרכז את הוועדה.
"ערב טוב,
התבקשתי להציג את חזוני וראייתי לגבי התפקיד של רכזת ועדת תרבות בקיבוץ.
כבת משק תמיד התפעלתי מפעילויות התרבות ואירועי החגים בקיבוצנו. יש בהם דברים מיוחדים וייחודיים שלא נמצא באף מקום אחר, והרבה בזכות האנשים.
עם כניסתי לחיי הקיבוץ כאדם בוגר חל חיבור טבעי ביני ובין פעילויות התרבות השונות: השתתפות כחברה בוועדת תרבות, ארגון אירועי יום העצמאות וכן לקיחת חלק בעזרה בארגון אירועים שונים.
כמי שחיה כאן חשוב לי לתרום כמה שיותר למקום, וכחלק מהחיבור שאני מרגישה לקיבוץ נעניתי לבקשת וועדת המינויים להרים את הכפפה ולרכז את ועדת התרבות.
בראייתי, ועדת תרבות אינה פועלת רק סביב חגי ישראל, אלא מטרתה ליצור פעילויות אשר פרט לפן הערכי שלהן טומנות גם צד חברתי, מפגש חווייתי וגיבוש.
חשבתי רבות מה הם הנושאים הנכללים תחת מטריית התרבות הרחבה. שאלתי והתעניינתי מה היה בעבר שאותו אפשר להחזיר ומה אפשר להוסיף על הקיים ולשפר.
פרט לפעילויות הקבועות והברוכות סביב החגים ברצוני להעשיר אותנו כקהילה בהרצאות, הצגות וערבי תוכן, וכן בפעילויות חברתיות בשעות אחר הצהריים או הערב: טיולים, חוגים, פעילויות בלילי ראש חודש ופעילויות נושאיות ייחודיות.
חשוב לי להביא מגוון רחב של פעילויות בנושאים שונים בכדי שיתאימו לכלל האוכלוסייה. כמו כן חשובה לי הירתמות האנשים ושיתוף הפעולה שלהם.
אשמח לשמוע על רעיונות חדשים והצעות שונות לפעילויות.
בתקווה לשיתוף פעולה ובהצלחה לכולנו."
אורטל
 
 
 
לסבתא אילנה לרמן
ולכל המשפחה
מזל – טוב בהולדת הנכד
בן לנטע ושמואל בירושלים
ברך בניך בקרבך
 
 
 
 
 
 
לקראת פסח מענף המזון

 

 
פורום של בעלי תפקידים נפגש בתחילת השבוע על מנת להיערך לקראת פסח בענף המזון.
את צוות הכשרות ירכז כבשנים עברו מאיר מכלוף.
הודעות:
הזמנים השונים (הגעלת כלים, ארוחות, חלוקות וכו') יפורסמו בע"ה לקראת השבת הבאה.
ביום חמישי שלפני שבת הגדול מזיזים את השעון שעה קדימה לשעון קיץ.
זמני הסעודות והתורנויות ישתנו בהתאם (יפורסם).
במשך השבוע הקרוב ינוקו ויוכשרו כל פינות המטבח והחל מיום ראשון הבא ו' בניסן 21.3 כל המטבח נקי וכשר.
בשבוע שלפני פסח – הכנת ארוחת הצהריים ברמפה שליד המכולות של חדר האוכל.
בשבת הגדול נאכל בכלים חד-פעמיים אוכל שבושל בסירים כשרים, אך נשתמש בסכו"ם רגיל ובכלי הגשה כרגיל. זה אמנם מחייב לוגיסטיקה קצת מורכבת אבל בעזרת ה', בעזרת התורנים ובעזרת הסועדים – נעמוד במשימה.
 
להזכירכם, החלטות האגף החברתי בנוגע להזמנת אוכל לנוסעים לחג:
חבר שנוסע לליל הסדר ומעוניין לעזור למארחו יכול להזמין מהמנות העיקריות (עוף, דגים, תפו"א, קניידלעך) סה"כ שלושה סוגים + סוג אחד מהתפריט של הצהריים, בכמות של עד כפול ממספר הנפשות במשפחתו בקיבוץ. חסה, יין ומצות לא מחולקים לנוסעים.
 
בקשות:
·        חשוב מאד – לשים לב לשילוט ולפרסומים ולא להיכנס למטבח!
·        נא להירשם לליל הסדר עד יום ראשון הקרוב בצהריים. מי שנוסע – בבקשה לציין זאת.
·        נבקש לא להזמין אורחים לשבת הגדול.
·        נא להחזיר בהקדם ציוד וכלים ששייכים לחדר האוכל ואולי נשארו/נשכחו בבית או במקומות העבודה.
 
                                                            עד כאן בינתיים, המשך בע"ה בשבתות הבאות.
שולי
 
 
 
 
 השיעור בפרשת השבוע יינתן ע"י שולי גל
אחות תורנית: אריאלה פלדמן - פלאפון 5199
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
שימו לב !
בשבוע הקרוב ייסגר הידיעון ביום חמישי – לתשומת לב כל הכותבים הקבועים והמזדמנים.
חומר לידיעון זה יתקבל בשמחה עד יום רביעי בצהרים. בתודה על שיתוף הפעולה.
כאן המקום גם להודיע כי ידיעון פסח יופיע בערב שבת הגדול (י"א בניסן, 26.3) – מוזמנים בשמחה להביא כתבות ומאמרים בנושאי החג.
ע ד נ ה
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
מועדון זמר עברי בחבל מודיעין
לכל חובבי הזמר העברי!
ערב שירה בציבור הבא, בהנחייתה  של הזמרת אילנה כץ ובליווי נגן האקורדיון עוזי רוזנבלט,
במושב מזור- בבית העם, במוצ"ש 20.3.10, בשעה 20.30                 מחיר כרטיס כניסה -30 ש"ח.        
כיבוד קל ושתייה חמה כל הערב.
נא אשרו הגעה במייל gan_golan@walla.com                         לפרטים:   0503520092
        נשמח לראותכם!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ניסוי צופרים
הנני לעדכנכם כי ביום שלישי הקרוב, 16.3.10 יתקיים ניסוי צפירה בשעה 11:00 במרחב שטח השיפוט של המועצה האזורית חבל-מודיעין, כולל כמובן גם אותנו. הניסוי ימשך 90 שניות ובו תשמע צפירה עולה ויורדת.
                                                            בנג'ו ברמן / צוות ביטחון
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
דרך צלחה
לבן רזניק שהתגייס השבוע לצה"ל ואי"ה בסוף המסלול יזכה לחבוש את הכומתה הסגולה...  
                                                                                              הקב"ה ישמור צאתך ובואך לשלום ! &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
במרפאה
ביום רביעי הקרוב המרפאה תהיה סגורה – ד"ר ליאורה וריקי מוזמנות לפגישות.
אם יהיה רופא מחליף תפורסם הודעה על לוח המודעות. אתכם הסליחה !
 
 
 
 
AtarimTR