ידיעון 2682 פר ואתחנן

 

בס"ד י"ב מנ"אב  תש"ע
 
פרשת ואתחנן - נחמו
 
19.23
הדלקת נרות
08.30
תפילת שחרית,
19.30
מנחה, קבלת שבת, ערבית
         דרשת הרב
11.00
שעור בפרשת השבוע – במועדון
שעור במשניות - בשטיבל  
20.30
סעודת שבת בחדר האוכל
11.30
סעודת שבת בחדר האוכל
 
 
13.30
מנחה גדולה
17.15
שעור בדף יומי
 
 מכונת השטיפה פועלת
 בשעות 21.30 – 23.30
17.30
נשים אומרות תהילים - בבית סעדון
18.00
שעור לנשים בפרקי אבות - במועדון
18.00
מ נ ח ה
 
 
20.24
ערבית, הבדלה
 
שימו לב לשינוי בשעת סעודת ליל שבת !
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
 שחרית   א' ג' ד' ו'             06.00
 שחרית   ב'  ה'                  05.50
 מנחה ברחבת חדר האוכל    13.30
 מנחה בבית הכנסת            18.30    
 רבע לערבית                     20.00
 ערבית                            20.15 
 
עונג שבת לילדים בשעה 11.00
 
    כיתות א'-ג'  - אבי צוייג
 
    כיתות ד'-ו' -  שורי אמיר
 
 
 
 
לוח השבוע
 
יום ראשון
17.30
צ'י קונג לבגירים
כתת אולפן
 
שיעור באגדות חז"ל לא יתקיים
 
21.00
שיעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י
חדר עיון
 
21.00
חגיגת ט"ו באב
רחבת חדה"א
יום שני
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
יום שלישי
08.30
בית מדרש לגימלאים – סיום העונה
מועדון
19.30
התעמלות לנשים
בית שפירא
20.30
התעמלות לנשים
בית שפירא
יום רביעי
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון לחבר
21.10
שעור עם הרב וולף
בית יוסי שטרן
יום חמישי
19.00
שעור ניצוצות מהדף היומי
מועדון
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
10.00
יחדיו ב-ו'
מועדון לחבר
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון
 
 
 
"הדרך הקצרה והבטוחה ביותר לחיות בכבוד בעולם היא להיות, הלכה למעשה, כפי שהיינו רוצים להיראות. " (סוקרטס)
בכל יום נמדדת מידת הפתיחות שאנו מגלים כלפי הסובבים אותנו בכל מעגלי חיינו.אנו נבחנים במידת הסבלנות והסובלנות שניחנו בהם,וביכולת שלנו להסתגל לשינויים המואצים שכולנו חווים בכל תחום.גילוי פתיחות בפני רעיונות חדשים ויוזמות חדשניות מאפשרים לנו ליצור מציאות חדשה.
עמית שלנו השתתפה בחוג באלט במרכז למחול ביהוד.
במהלך השנה גילינו שעמית היא המשתתפת היחידה מרקע דתי. הדבר לא הפריע לנו, להיפך - החוג היה רציני, מקצועי ומאוד מהנה. לא היו בעיות או דילמות שהיינו צריכים להתמודד איתן מבחינה דתית. כנראה שכשמשאירים את המחלוקות והפערים מאחור ונותנים למוסיקה ולגוף להוביל אותנו, פתאום כולנו הופכים שווים. מתי נוצרה בעיה?
מופע הסיום של כל חוגי האמנות היה אמור להתקיים בשבת.  הדבר גרם לנו, ובעיקר לעמית, אכזבה ומפח נפש.
פנינו למנהלת המרכז למחול והבענו בפניה את אכזבתנו. להפתעתנו היא הבינה את ההרגשה והחליטה להקדים את החגיגה ליום שישי.
המופע היה מרהיב וססגוני. היו בו מופעי באלט, מופעי היפ הופ, אקרובאטיקה, סטפס ועוד... במופע נכחו אורחים רבים. זה היה רגע מרגש לעמית ולכל המשתתפים.
מעבר למוסיקה, לתנועות ולצלילים, מבחינתנו זה היה אחד הרגעים המשמעותיים ושיעור גדול לחיים. הפתיחות של כל הצדדים והיוזמה להעביר את המופע ליום שישי אפשרו ליצור מציאות חדשה, שבה יש התחשבות, כבוד הדדי, עמידה על עקרונות ואי חילול שבת בפרהסיה, והכול בזכות ילדה קטנה...
לימור והושע נתנזון
 
 
מה בגיליון?
·         ויזמרון לך – הרב ירון
·         משלחן המזכירה – ורד
·         משלחן מרכז המשק – שמוליק
·         לזכרו של יהודה פלדמן ז"ל –
                הרב ירון, משה ברנד
·         לעולם לא מאוחר – רות יעקבס
·         צדקה וסביבה – רחל שפירא
·         כאן בניתי... – משפחת סוקולובסקי
·         בקיבוץ הדתי – עמוד"שבועי
·         תרבותנו – ועדת תרבות
 
                                           כלבו דף ולוחות זמנים
                                                                 קראו בנעימות !
המערכת
 
 
וִיזַמְּרוּן לָךְ
יוֹם זֶה לְיִשְׂרָאֵל אוֹרָה וְשִׂמְחָה         שַׁבָּת מְנוּחָה
צִוִּיתָ פִּקּוּדִים בְּמַעֲמַד סִינַי             שַׁבָּת וּמוֹעֲדִים לִשְׁמֹר בְּכָל שָׁנַי 
לַעֲרוֹךְ לְפָנַי מַשְׂאֵת וַאֲרוּחָה                                                      שַׁבָּת מְנוּחָה. 
חֶמְדַּת הַלְּבָבוֹת לְאֻמָּה שְׁבוּרָה        לִנְפָשׁוֹת נִכְאָבוֹת נְשָׁמָה יְתֵרָה 
לְנֶפֶשׁ מְצֵרָה יָסִיר אֲנָחָה                                                          שַׁבָּת מְנוּחָה. 
קדשְׁתָּ בֵּרַכְתָּ אוֹתוֹ מִכָּל יָמִים          בְּשֵׁשֶׁת כִּלִּיתָ מְלֶאכֶת עוֹלָמִים 
בּוֹ מָצְאוּ עֲגוּמִים הַשְׁקֵט וּבִטְחָה                                                  שַׁבָּת מְנוּחָה. 
לְאִסּוּר מְלָאכָה צִוִּיתָנוּ נוֹרָא           אֶזְכֶּה הוֹד מְלוּכָה אִם שַׁבָּת אֶשְׁמוֹרָה 
אַקְרִיב שַׁי לַמּוֹרָא מִנְחָה מֶרְקָחָה                                                שַׁבָּת מְנוּחָה.  
וְשִׁיר אֶעֱרָךְ לָךְ בְּנִגּוּן וּנְעִימָה         מוּל תִּפְאֶרֶת גָּדְלָךְ נַפְשִׁי לְךָ כָּמַהּ 
לִסְגֻלָּה תְּמִימָה קַיֵּם הַבְטָחָה                                                       שַׁבָּת מְנוּחָה. 
רְצֵה תְּפִלָּתִי כְּמוֹ קָרְבַּן נַחְשׁוֹן         וְיוֹם מְנוּחָתִי בְּרִנָּה וּבְשָׂשׂוֹן 
 חָבִיב כְּבַת אִישׁוֹן בְּרֹב הַצְלָחָה                                                  שַׁבָּת מְנוּחָה. 
 יִשְׁעֲךָ קִוִּינוּ יָ-הּ אַדִּיר אַדִּירִים      בֶּן דָּוִד מַלְכֵּנוּ שְׁלַח נָא לָעִבְרִים 
 וְיִקְרָא לִדְרוֹרִים רֶוַח וַהֲנָחָה                                                    שַׁבָּת מְנוּחָה. 
 אָנָּא עֶלְיוֹן נוֹרָא הַבִּיטָה עָנְיֵנוּ        פְּדֵנוּ בִּמְהֵרָה חָנֵּנוּ וַעֲנֵנוּ 
 שַׂמַּח נַפְשֵׁנוּ בְּאוֹר וְשִׂמְחָה                                                       שַׁבָּת מְנוּחָה. 
 חַדֵּשׁ מִקְדָּשֵׁנוּ זָכְרָה נֶחֱרֶבֶת         טוּבְךָ מוֹשִׁיעֵנוּ תְּנָה לַנֶּעֱצֶבֶת 
 בְּשַׁבָּת יוֹשֶׁבֶת בִּזְמִיר וּשְׁבָחָה                                                    שַׁבָּת מְנוּחָה. 
 זְכוֹר קָדוֹשׁ לָנוּ בִּזְכוּת יִקְרַת הַיּוֹם      שְׁמוֹר נָא אוֹתָנוּ בְּיוֹם זֶה וּבְכָל יוֹם 
 דּוֹדִי צַח וְאָיוֹם תָּבִיא רְוָחָה                                                      שַׁבָּת מְנוּחָה. 
 קוֹל רִנָּה וִישׁוּעָה לְיִשְׂרָאֵל הַשְׁמִיעָה     בְּבֹא חֶזְיוֹן תְּשׁוּעָה צוּר מַצְמִיחַ יְשׁוּעָה 
 אוֹר שִׁמְשִׁי הוֹפִיעָה תָּמִיד הַזְרִיחָה                                             שַׁבָּת מְנוּחָה. 
 
פיוט זה מיוחס בטעות לאר"י - ר' יצחק לוריא אשכנזי, שחי במאה ה-16 בצפת, שהרי ראשי התיבות של הבתים של הפיוט מרכיבים את המלים "יצחק לוריא חזק". ואולם, האמת היא שהוא מורכב משני חלקים: חמשת הבתים הראשונים של הפיוט נכתבו עוד לפני שנולד האר"י (הם הובאו, למשל, במחזור ארם צובא, שהודפס בשנת 1527 לספה"נ, שבע שנים לפני שנולד האר"י), ולא ידוע מי חיבר אותם. לכן בחלק מהסידורים מופיעים רק חמשת הבתים הראשונים (ויש שהוסיפו גם את הבית 'חדש מקדשנו'). שאר הבתים נוספו מאוחר יותר, ויכול להיות שמי שהוסיף אותם אכן היה האר"י.
הגמרא (ביצה טז, א) אומרת שבכל ליל שבת ניתנת באדם נשמה יתירה והיא מקור השמחה של האדם גם בעת הצרות העוברות עליו בימות השבוע. ובלשונו של הפייטן: "חֶמְדַּת הַלְּבָבוֹת לְאֻמָּה שְׁבוּרָה, לִנְפָשׁוֹת נִכְאָבוֹת נְשָׁמָה יְתֵרָה". 
המוטיב המרכזי בפיוט זה הוא שהשבת מנחמת את ישראל על חורבן בית המקדש. האומה השבורה והרצוצה מפסיקה להיאנח בשבת, והאנשים העגומים מוצאים בו שקט. אמנם הפייטן מבקש שהקב"ה ישמע את תפילתנו במקום הקרבנות: "רְצֵה תְּפִלָּתִי כְּמוֹ קָרְבַּן נַחְשׁוֹן", אך הוא מחכה ליום שבו כבר יוכל להקריב ממש קרבנות ומנחות בבית המקדש: "אַקְרִיב שַׁי לַמּוֹרָא מִנְחָה מֶרְקָחָה", "בֶּן דָּוִד מַלְכֵּנוּ שְׁלַח נָא לָעִבְרִים", "חַדֵּשׁ מִקְדָּשֵׁנוּ" וכו'.  הקשר בין השבת לגאולה הוא מוטיב חוזר מאוד בפיוטי המקובלים באותה תקופה, והדוגמא המוכרת ביותר לכך היא הפיוט 'לכה דודי'.
הרב ירון
 
 
משולחן המזכירה                                      
לפני כשבועיים ליווינו את חברנו יהודה פלדמן למנוחת עולמים. יהודה ז"ל קרא לי לפני מס' חודשים, מסר לי את מפתחות הדואר ושיתף אותי במצבו הרפואי. מאותו היום נוצרה בינינו ידידות מיוחדת. דאגתי לבקר אותו מדי שבוע, להקשיב לסיפורים על העבר הרחוק ועל משפחתו – שהיה כה גאה בה. ביום שישי האחרון לחייו נכנסתי לביקור. יהודה ישן ואני שוחחתי עם דליה שטיפלה ביהודה במסירות ובאהבה רבה. כשהתעורר, דאג להתקשר ולהודות לי על הביקור. בשבת בבוקר לאחר התפילה ניגשתי למיטתו של יהודה. הוא החזיק את ידי ואמר: " ורד, לכי, לכם יש עוד הרבה עבודה כאן, אני צריך למות".     ואז ביקש: רק תטפלו ברות."
יהודה יקר, נוח בשלום על משכבך, תהיה חסר כאן למטה.
·                    האגף החברתי מתאמץ לאייש את כל ענפי השירות למיניהם. ללא התגייסות של חברים יהיה קשה מאוד להמשיך לתת את השירות הנדרש. נשמח מאוד לקבל פניות של חברים לתפקידים השונים: אחריות על המספרה, בקרת חתולים, ניקוי מבני ציבור ועוד.
·                    נהיגת צעירים: גם האגף הנוכחי זכה לקבל פניות רבות מחברים מודאגים לנוכח העובדה שלצעיר בקיבוץ יש אפשרות לנהוג ברכבי הקבוצה ללא פיקוח, מיד עם סיום י"ב. בדיון שקיימנו בהשתתפות רכזת החינוך ורכזת ועדת צעירים עלו מס' נקודות. הדיון לא הסתיים, למרות שהכיוון ברור:  צעיר עד גיל 21 יוכל להשתמש ברכבי הקבוצה כבעבר כשההגבלה היחידה היא שהאפשרות להשתמש ברכב תהיה בפיקוח ההורים. (ימשיכו להשתמש בדאלאס של ההורים עד גיל 21). במקביל החלטנו שצעיר יכול להתחיל ללמוד נהיגה מיד עם הגיעו לגיל 17 (לפי חוקי המדינה) ולא עם תחילת י"ב.
·                    הקיץ בעיצומו ומערכת סידור הרכב מנסה לתת מענה לכל בקשות החברים. המשימה אינה קלה, עיקר הבעיות הן בבקשות לרכבים גדולים. ולכן אני רוצה להזכיר החלטות קודמות:
עדיפות לרכב גדול תינתן למשפחות גדולות, לאחר מכן למס' אנשים שנוסעים יחדיו שכולם גרים בקיבוץ, ורק בעדיפות אחרונה לחברים תושבי המקום שיכולים להסתדר ברכב קטן.
·                    תוכנית צב"ר – כולכם קוראים את הדיווחים של צוות התוכנית. נעשות הכנות אחרונות לקראת הגעתם לקיבוץ ב-5/8. יישר כח גדול לשורי, פרד, דוריאן ואלעד שגויס לעזרתם.
בשבוע הבא אהיה בחופשה - אפשר לפנות לכל אחד מחברי האגף. במקרים דחופים – אני בנייד!
המשך קיץ נעים,
ורד
 
     נר זיכרון !
     הניה לוי ז"ל – י"ג מנ"אב תשס"ו
     ברוך ברמן ז"ל – ט"ו מנ"אב תשמ"ג
     אסתר פלדהיים ז"ל – ט"ז מנ"אב תשנ"ט
 
משולחן מרכז משק                                
 
אברות – אנו נמצאים במו"מ מתקדם לקראת כניסה של משקיע לחברה, כאשר בכוונתו לרכוש את השליטה במפעל על ידי הזרמה של כסף לתוך המפעל וקבלת מניות בהתאם. כדרכו של תהליך מסוג זה ישנן פניות ותמורות לאורכו וצריך להתקדם בזהירות. כרגע נראה שאנו בישורת האחרונה לקראת סיום המו"מ.
כמובן, ששלב מתלה לסיום העסקה הינו אישור אסיפת החברים.
סנאקטיים – המפעל באיזון. אנו מנהלים מו"מ עם עינת על מיזוג הפעילויות. ובמקביל לכך עם שחקן מרכזי בשוק שמעוניין להיכנס לשותפות עמנו. גם במקרה זה אנו משתדלים לפעול בזהירות על מנת להגיע בסיום התהליך לתוצאה המיטבית עבורנו, ודבר זה משפיע על קצב המו"מ.
לול – פרויקט הסבת הלולים מתקדם בקצב מזורז. למעשה בשעה זו נותרו מספר ימים לסיומו על פי התוכנית. הלהקה הראשונה שגדלה בבית אימון שווקה עד לפני שבוע. מבחינה מקצועית התוצאות היו טובות. כיוון שהמחיר עבור העופות זיגזג מטה ומעלה התוצאות הכלכליות היו "רק" סבירות.
הודים – נכון להיום, אנו מגדלים הודנים באזור ב'. להקה זו אמורה להיות משווקת בעוד כחודש. לאחר שתשווק נסכם את הפעילות ונבחן את כדאיותה הכלכלית.
נתב"ג – לפני שבועיים נפגשנו (אהרון גל, אליעזר שפיר, שמוליק ברוכי), יחד עם נציגי מזור, עם צוות מטעם רש"ת אשר מונה להיפגש עמנו על מנת לפעול להגיע להסכמות בנושאים השונים הקשורים לשינוי תפעול נתב"ג ועלולים להשפיע עלינו. המפגש הראשון היה מוצלח מבחינה זו שהייתה אווירה טובה וכולם מסכימים שעדיף להגיע להבנות והסכמות תוך הידברות בחדר ישיבות ולא באולם בית המשפט. נקווה שהאווירה הטובה תימשך גם בפגישות הבאות ושתשפיע על תוצאותיהן.
לפני שבועיים חזרתי מהיעדרות של כחודש מהמקום. אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהביע הערכה ותודה לאסנת שבנוסף לשאר עיסוקיה נאלצה למלא את מקומי בתקופת היעדרותי, ולשלמה שסייע בידה. תודה ויישר כח.
 
שבת שלום,
שמוליק
 
לסבתא וסבא מיכל ואליעזר שפיר
ולכל המשפחה
מזל – טוב בהולדת הנכדה
בת לעיני-ה ואמיתי ליטקה בנחושה
ושיר תהילה והודות לא-לוקים
 
"והחי יתן אל לבו"(קהלת ז, ב)
שמעתי פעם הסבר מעניין למשפט שאומרים כשמנחמים את האבלים: "המקום ינחם אתכם":
גם המקום החסר שהותיר הנפטר צריך להשתתף בנחמה. כשרואים שהמקום שהנפטר מותיר אחריו מתמלא בממשיכי דרכו יש בכך נחמה פורתא.
אין זה סוד שיהודה ז"ל היה מעמודי התווך של התפילות והשיעורים. חסרונו בוודאי מורגש במסגרות אלו.
אני מציע לכל מוקירי זכרו לקחת חלק בהנצחתו בכך שנקבל על עצמנו משהו ממקומו המיותם: מי שרוצה אתגר ששכרו בצדו מוזמן להצטרף לשיעורי הדף היומי בכל ערב או לפחות מספר ערבים בשבוע. מי שקשה לו לקבל על עצמו אתגר כזה מוזמן להצטרף לשיעורי 'רבע למעריב' שאינם דורשים ידע קודם ואינם אורכים הרבה זמן. כל מה שצריך לעשות הוא להגיע רבע שעה לפני תפילת ערבית ולקרוא ביחד איתנו הלכות מתוך קיצור שולחן ערוך. מעבר לכך, חסרונו של יהודה מורגש גם בתפילות - ובעיקר בתפילת מנחה בבית הכנסת. אמר פעם חכם אחד שקהילה נמדדת ע"פ הנוכחות של החברים בה בתפילת מנחה. לצערנו, מעטים מאוד החברים הנוכחים בתפילה זו. אני קורא לכל מי שיכול לבוא לחזק את המניין הזה לזכרו של יהודה, להצטרף אלינו.
הרב ירון
 
מתיק המכתבים
למערכת הידיעון השלום והברכה,
"
את חטאי אני מזכיר היום". לא נעים לי להודות בגלוי שלמרות שיום שישי הוא יום דחוס ובעייתי מכמה סיבות אני גוזל לעצמי כמה דקות כשמופיע על המסך -  secybeerotyitzchak אינני מחכה להדפיס הידיעון ולקרוא אותו בשבת עם כל דברי התורה, אלא אני מיד מדפדף לקרוא מה קורה עם הדור הצעיר שאינני מכיר בכלל, יחד עם השכבה שהיה לי קשר אתה. למרות השנים והמרחק אני עדיין מרגיש קשר עם בארות יצחק וגאה שהייתי חלק אינטגראלי מהחברה.  התמזל מזלי ב"ה להכיר אנשים במשק שהיו אנשי אשכולות משכמם ולמעלה (זה לא הזמן ולא המקום לפרט שמות). 
הבוקר במקרה אני בחופשה וכשחזרתי מהתפילה מצאתי הידיעון והתחלתי לקרוא, לצערי, שיהודה הלך לעולמו. אני מרגיש שזה מטיל עלי התחייבות לכתוב כמה מלים טובות על יהודי-ציוני, דתי, מהדור הוותיק.
כמעט עשר שנים התפללנו ביחד בבית הכנסת, אני בשורה מקדימה ויהודה, עוזי, בועז ושמוליק מאחורי.
לא הייתה תפילה שיהודה פספס. למרות שהיה מרומניה הוא רכש תכונות של ה"יקה"  ותמיד היה מעשרה הראשונים. מידי ערב יכולת לראות אותו יושב (לפעמים מנמנם) בשיעור הדף היומי. דברנו תורה וציונות גם באמצע התפילה וגם במרתף ע"י התאים. דברנו הרבה שטויות גם כן - הוא פעם הצביע לי באמצע תפילה רצינית - נדמה לי בהושענא רבה - על שליח צבור שעמד לבוש בקיטל עטוף בטליתו במכנסיים קצרים וראו את שתי רגליו נוצצות. אחרי זה היה קשה להתמקד וצחקנו יחד עד סוף התפילה. היה גאה בייחוס משפחתו ופעם סיפר שאביואמר שאסור לומר שחם בקיץ בארץ ישראל בגלל האיסור של לשון הרע.
לרות ולכל המשפחה, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד.
ליהודה אני אומר: זה שאתה נמצא במקום שאהבת כל כך בארץ ישראל ינחם את המשפחה.
משה ברנד
 
 
אף פעם לא מאוחר...
יש בידי תעודת עליה !! 
נכדתי רוני שלו (צונץ) - במסגרת עבודתה - מחפשת יורשים של ניצולי שואה.
היא מצאה את תעודת העלייה שלי אך עדין לא הייתה בטוחה שזאת אני.
היא צלצלה אלי נרגשת... ושאלה מספר שאלות כדי לאמת את השערתה.
קראו לך רות רוזנברג?
עניתי: כן       
האם באת באוניה פסיפיק?
עניתי: כן         
האם עברת אח"כ לפטרייה?
גם זה נכון.
התשובות התאימו למסמך ואז היא סיפרה בהתרגשות שבפעם הבאה כשהיא תגיע לירושלים היא תוציא לי את תעודת העלייה שלי, שעד היום לא ידעתי על קיומה...
נכון להיום יש בידי תעודת עליה מלפני כמעט 70 שנה.
בתודה לרוני היקרה,
רות יעקבס
 
 
 
לחן ויאיר בר-נדר
לסבתא וסבא לאה ורוברט ריידר
לסבתא רבתה שושנה ליבוביץ
ולכל המשפחה
מזל – טוב בהולדת הבת-הנכדה-הנינה
אחות לניר-צבי
ברכנו אתכם בשם ה'
 
 
 
 
  
צדקה וסביבה
לפני כמה שנים התחלנו לאסוף מיכליות/קלטות דיו ריקות כדי למכרן למחזור/שימוש חוזר. עבור אלה שנאספו בשנה האחרונה קבלנו 345 ₪ שנשלחו לצדקה. תודה וכל הכבוד לכל מי שעזר באיסוף! 
המבצע ממשיך:
יש לנו אפשרות לתרום כסף לצדקה ולשפר את איכות הסביבה – שתי מטרות במעשה אחד. מיכליות/קלטות הדיו הריקות של מדפסות מחשב ושל טונר למכונות צילום שוות כסף . יש חברות שממלאות אותן מחדש ומוכרות אותן. בנוסף, המיכליות/קלטות מכילות מתכות מסוכנות. כאשר זורקים אותן עם פסולת רגילה מי הגשם מחלחלים דרכן והמתכות מגיעות למי התהום שמהם אנו שותים. לכן, החלטנו להעמיד ארגז לאיסוף מיכליות/קלטות דיו של מדפסות מחשב ושל טונר למכונות צילום לפני הספריה. כאשר נאסוף לפחות 40 פריטים נוכל להזמין חברה שתאסוף אותם ותשלם על רובם. הכסף יוקדש לצדקה, ונידע שעשינו חסד גם לעצמנו – לאיכות הסביבה שלנו.
כאמור, הארגז לאיסוף מיכליות/קלטות דיו וטונר ריקות נמצא לפני הספרייה. אפשר לשים בו כל סוג של מיכליות/קלטות דיו ממחשב וטונר ממכונת צילום.
רחל שפירא
 
 
 
 
כאן בניתי את ביתי
שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה !
שורו הביטו וראו 
שחלום איני חולם וחזון איני הוזה...
חלום שחלמנו במשך שנים 
התגשם ונבנה בתוך כמה חודשים.
"ולשמך טוב להודות" - לקדוש ברוך הוא שהגענו לרגע גדול זה, לבית בארות יצחק שזיכנו,
"ועל הכל אנחנו מודים לך..." – למלכה ומילה – צוות לעניין – ייעוץ וליווי צמוד; לדוד פ' שעל האינסטלציה; גם ליוסף, גבי ואורן – חשמליה – אין עליכם! וכמובן ליעקב שניאור – מזוזות;
ואחרונה – לשכנתנו עדנה ש' שסבלה את הפגעים וגילתה סובלנות מרובה לכל הרעשים.
נרגשים ומודים בכל לב,
סוקו ונורית
 
 
תרבותנו
ח' בתמוז
באתר בנגב התקיים טקס לרגל תחילת עבודות השיפוץ של מגדל המים. בטקס השתתפו כ- 50 חברים, נוער וילדים. מיד עם תום הטקס שב האוטובוס על עקבותיו על מנת להגיע בזמן לאירוע המרכזי שהתקיים אצלנו. לאחר תפילת ערבית ולימוד משניות התקיים בחדר אוכל ברוב עם ערב לזכרם של כל חברינו שאינם עוד אתנו.
תודה למילכה, ליפעת ולכל מי שלקח חלק, עזר ואירגן את הערב.
גם עלינו לא פסחו חגיגות המונדיאל.   משחקי חצי הגמר והגמר שודרו על מסך גדול בבית צוותא, בליווי פיצוחים, להנאתם המרובה של האוהדים וחובבי הכדורגל.
ומה לפנינו:
ביום ראשון הקרוב, ערב ט"ו באב, 25.7.10 (ולא כפי שפורסם)
ערב שירי אהבה ועוד
בשעה 21:00  ברחבת חדר- אוכל
 
יום חמישי, כ"ה באב, 5.8.10
אירוע חגיגי לכל הקיבוץ, כולל ארוחת ערב, עם הגעתם של חברי גרעין צב"ר
 
                                                                     קיץ קריר ונעים!
ועדת תרבות
 
 
 
לסבתא רבתה אסתר בידר
ולכל המשפחה
מזל – טוב בהולדת הנינה
נכדה לציפי ואפרים בידר
בת לרבקה ויהושע בידר
טוב ינחיל בני בנים
 
 
 
 
 
 
השיעור בפרשת השבוע יינתן ע"י שולי גל 
אחות תורנית: שלי ספיר - פלאפון 61999
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
עובר ושב
ברוכים הבאים לאמנון פרץ ומור סעדון שסיימו את שירותם הצבאי. מאחלים נחיתה רכה ונעימה בביתנו.
דרך צלחה לרז גרינברגר, אביתר יעקבי וגדעון שטרן שיתחילו את דרכם הצבאית בשבוע הקרוב.        
                  הקב"ה ישמור צאתכם ובואכם !
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
עץ לתפארת
ב"בית באר" צמח לאחרונה "אילן יוחסין" לתפארת של כל באי הבית מאז ייסודו.
היוזמה -  של אם הבית המסורה דבורה נתנזון והביצוע של הבגירים ובני משפחותיהם לדורותיהם.
בואו בשמחה לראות וליהנות – בכל יום בין השעות 9.00 – 11.30.
עדנה – בשם דבורה ואנשי הבית
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
דיווח על רכישה והחלפת מכשירי חשמל
למרות בקשות קודמות, מתברר שחברים ו/או ענפים שרוכשים ומחליפים מכשירי חשמל אינם מדווחים על כך להום מאסטר ולאליעזר שפיר.
כדי למנוע בלבולים ואי הבנות אנא דאגו לדווח.
אליעזר שפיר
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
 
            ק ר א ת ?                                             מ ח ז ר ת !
 
 
 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
 
 
 
 
 
 
AtarimTR