ידיעון 2714 פר' פקודי

בס"ד כ"ח באדר א' תשע"א
 
פרשת פקודי/חזק – שקלים – מברכין החודש
שבת נוער
17.19
הדלקת נרות
08.00
תפילת שחרית
 
 
10.00
קידוש לנוער ולבגירים – כתת אולפן
17.30
מנחה, קבלת שבת, ערבית
       דרשת הרב 
10.30
שעור במשניות – בשטיבל
 
19.00
סעודת שבת בחדר האוכל
11.00
סעודת שבת בחדר האוכל
 
 
מכונת השטיפה פועלת
 בשעות 20.00 – 22.00
 נא להחזיר כלים עד 21.45
13.00
מנחה גדולה
16.15
שעור בדף יומי
16.30
נשים אומרות תהילים – בבית סעדון
17.00
מ נ ח ה
 
 
18.18
ערבית, הבדלה
 
 
זמני התפילה במשך השבוע
 שחרית א' ג' ד' ו'               06.00
 שחרית ב'  ה'                   05.50
 מנחה ברחבת חדר האוכל    13.30
 מנחה בבית הכנסת            16.30    
 רבע לערבית                     19.45
 ערבית                            20.00
עונג שבת לילדים בשעה 10.30
 
    כיתות א'-ג'  -  אבי צוייג
 
    כיתות ד'-ו' -  ענבל ישראלי
 
 
 
לוח השבוע
 
מוצאי שבת
19.30
באזאר צדקה והופעת אהרן רזאל
חדר האוכל
יום ראשון
19.00
שיעור: גדולי המחשבה הישראלית
חדר עיון
יום שני
17.30
התעמלות לגברים
בית שפירא
21.00
שיעור משניות ע"ש שימי לע"נ חברי בא"י
חדר עיון
יום שלישי
08.30
בית מדרש לגמלאים
 מועדון
19.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
20.30
התעמלות לחברות
בית שפירא
יום רביעי
17.30
צ'י קונג לבגירים
מועדון
18.30
מפגש ערבית לבגירים
מועדון
יום חמישי
19.00
שיעור ניצוצות מהדף היומי
מועדון
יום שישי
06.30
שיעור בדף יומי
חדר עיון
 
השיעור בדף היומי מתקיים בכל ערב אחרי ערבית בחדר עיון
 
                   ק ר א ת ?                                                    מ ח ז ר ת !
 
אחרי תקופה של יותר מחמש שנים אטיוואט חוזר לתאילנד. הוא הגיע אלינו בעקבות אחיו חלום שעבד אצלנו תקופה ארוכה יותר.
בתרבות התאילנדית לא מקובלת נגיעה גופנית. הקידה על כל גווניה מסמלת כבוד, הערכה, מעמד ובידול חברתי, אבל בגד"ש בארות יצחק מהרגע הראשון, בהשתוממות רבה, כל תאילנדי מתקבל ע"י משה בצ'פחה
ים-תיכונית. הצ'פחות האלה ילוו אותם גם בהמשך.
אטיוואט נשוי ואב לילדה בת שלוש עשרה ועבד מחוץ למולדתו כדי לשפר את תנאיי מחיית המשפחה. כמו רוב התאילנדים גם הוא חקלאי שמגדל אורז, ואופייני מאוד בתרבות התאילנדית לבצע כל מלאכה ברוגע ובשקט.
אטיוואט עובד נאמן ומסור, הוא חוזר הביתה עם זיכרונות טובים מישראל, מהקיבוץ בכלל, ומגידולי שדה
ומשה "בעל הבית" בפרט. השבוע הוא סגר תקופה בטיול לצפון ומסיבה משותפת של צוות גד"ש וכל התאילנדים. הוא אמר כמה משפטי פרידה בעברית, ונאם קצת יותר ארוך בתאית. אין צורך להבין את השפה כדי לראות שלמרות האיפוק האופייני להם הייתה התרגשות באוויר, מכיוון שבלי צניעות מזוייפת ענף גידולי שדה והעומד בקודקוד מעניקים לעובדים הזרים יחס של כבוד ואכפתיות ללא גבול.
דבורה ריניץ
 
מה בגיליון?
·         ויזמרון לך – הרב ירון
·         משלחן המזכירה – ורד סוקולובסקי
·         וייקרא שמו בישראל – שמואל פלדמן
·         שיר שבת – יהונתן שרמן
·         ביקור אצל סימה – יוסי שניאור
·         חנוך לנער – אסתר פורשר
·         קול ששון וקול שמחה – משפחת אלטשולר
·         לקראת באזאר הצדקה – לאה ריידר, ועדת תרבות
·         תכנית שבת נוער – הצוות החינוכי
·         בקיבוץ הדתי – עמוד"שבועי
·         משלוח מנות איש לרעהו – שורי אמיר ואורטל לנדה
·         בספריה – אילנה לרמן
                                           כלבו דף ולוחות זמנים
                                                                 קראו בנעימות !
המערכת
 
 
וִיזַמְּרוּן לָךְ
נָגִילָה הַלְלוּיָ-הּ
 
נָגִילָה הַלְלוּיָ-הּ נָגִילָה בָּא זְמַן הַגְּאֻלָּה
אֵ-ל שַׁ-דַּי קַבֵּץ נִדְחֵי יְדִידַי       וְגָרֵשׁ מְשַׂנְאַי           נַפְשִׁי בָּהֶם גָּעֲלָה         נָגִילָה הַלְלוּיָ-הּ 
שְׁלַח לִי    בֶּן יִשַׁי גּוֹאֲלִי           וּבְנֵה לִי בֵּית הֵיכָלִי בְּאוֹיְבַי עֲשֵׂה כָּלָה       נָגִילָה הַלְלוּיָ-הּ 
רַחֲמָן        חוּס עַל עַם לֹא אַלְמָן וּשְׁלַח לָהֶם צִיר נֶאֱמָן יְבַשֵׂר עַם סְגֻלָּה      נָגִילָה הַלְלוּיָ-הּ 
חָזָק        זְכֹר זֶרַע יִצְחָק        וְקַבְּצֵם מִמֶּרְחָק        וּנְסַדֵּר שִׁיר וּתְהִלָּה    נָגִילָה הַלְלוּיָ-הּ 
 
פיוט זה, שמקורו מעדות המזרח, התפרסם מאוד בכל קהילות ישראל. הוא נכתב ע"י ר' אשר מזרחי שחי במאה הקודמת בירושלים, ומבטא את הכיסופים לגאולה ואת ההרגשה שהגאולה קרובה מאוד. הבית האחרון אינו מופיע בכל הגרסאות.
נָגִילָה הַלְלוּיָ-הּ נָגִילָה בָּא זְמַן הַגְּאֻלָּה - ניתן לפרש את המלים כתקוה ליום שבו נשמח כשתבוא הגאולה, או שזו קריאה להתחיל לשמוח כי אפשר כבר להרגיש את הגאולה.
אֵ-ל שַׁ-דַּי, קַבֵּץ נִדְחֵי יְדִידַי - זהו אחד משמותיו של הקב"ה, וזו היתה המידה שבה הוא התגלה לאבותינו, כפי שנאמר למשה רבנו (שמות ו, ג): "וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵ-ל שַׁ-דָּי וּשְׁמִי ה' לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם". כאן מבקש המשורר מהקב"ה שיקבץ את עם ישראל בשם זה. כאשר יעקב שלח את בניו בחזרה למצרים עם בנימין (בראשית מג, יד) הוא אמר להם: "וְאֵ-ל שַׁדַּי יִתֵּן לָכֶם רַחֲמִים לִפְנֵי הָאִישׁ וְשִׁלַּח לָכֶם אֶת אֲחִיכֶם אַחֵר וְאֶת בִּנְיָמִין". אמרו חז"ל: מי שאמר לעולמו די בבריאת העולם, יאמר די לייסוריי.
וְגָרֵשׁ מְשַׂנְאַי - אין זה מספיק לקבץ את הנידחים לארץ ישראל, אלא צריך גם לדאוג לכך שהאויבים הרוצים להשמידנו לא יהיו כאן. נַפְשִׁי בָּהֶם גָּעֲלָה - הקב"ה מבטיח לישראל (ויקרא כו, יא): "וְנָתַתִּי מִשְׁכָּנִי בְּתוֹכְכֶם וְלֹא תִגְעַל נַפְשִׁי אֶתְכֶם". לאחר החורבן השתמש הנביא (ירמיהו יד, יט) בביטוי זה בלשון תמיהה: "הֲמָאֹס מָאַסְתָּ אֶת יְהוּדָה אִם בְּצִיּוֹן גָּעֲלָה נַפְשֶׁךָ מַדּוּעַ הִכִּיתָנוּ וְאֵין לָנוּ מַרְפֵּא?" הפייטן משתמש בביטוי דומה להזכיר את ההבדל בין ישראל לגויים ולהזכיר את זכויותינו לפני בורא העולם.
שְׁלַח לִי בֶּן יִשַׁי גּוֹאֲלִי - המשיח, שהוא מצאצאי דוד בן ישי, וּבְנֵה לִי בֵּית הֵיכָלִי - זה בית המקדש, וזאת כתוצאה מכך שייעשה דין באויבים - בְּאוֹיְבַי עֲשֵׂה כָּלָה - כפי שאמרו חז"ל (מגילה יז, ב): "וכיון שנעשה דין מן הרשעים - כלו המינים... וכיון שכלו המינים - מתרוממת קרן צדיקים... והיכן מתרוממת קרנם? - בירושלים".
רַחֲמָן, חוּס עַל עַם לֹא אַלְמָן - כפי שאמר הנביא (ירמיהו נא, ה): "כִּי לֹא אַלְמָן יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה מֵאֱ-לֹקָיו" - כלומר שיש לעם ישראל א-לוקים שיושיע אותו מכל הצרות. וּשְׁלַח לָהֶם צִיר נֶאֱמָן, יְבַשֵׂר עַם סְגֻלָּה - המשיח, נקרא 'ציר (=שליח) נאמן', ע"פ הפסוק (משלי כה, יג): "כְּצִנַּת שֶׁלֶג בְּיוֹם קָצִיר צִיר נֶאֱמָן לְשֹׁלְחָיו" - כלומר ששליח שעושה את שליחותו בנאמנות הוא דבר משובב נפש כמו משב רוח קר ביום חם מאוד.       
חָזָק, זְכֹר זֶרַע יִצְחָק וְקַבְּצֵם מִמֶּרְחָק וּנְסַדֵּר שִׁיר וּתְהִלָּה - כאמור, הבית הזה אינו מופיע בכל הגרסאות. המלה 'חזק' משמשת כאן בשני תפקידים: חתימת האקרוסטיכון "אשר חזק", וכן כינוי לקב"ה, ע"פ הפסוק (ירמיהו נ, לד): "גֹּאֲלָם חָזָק ה' צְבָא-וֹת שְׁמוֹ".
 
הרב ירון
 
    
משלחן המזכירה                                
 
במזכירות
המזכירות מינתה את שלמה הלוי אסנת שניאור ונחום ברוכי להביא הצעה לאישור המזכירות והאסיפה לחישוב ותק. הצוות הציג בפני המזכירות את הצעתו. בע"ה באסיפה הקרובה נאשר את הצעת הצוות והמזכירות. מובן שההצעה תחולק לחברים לפני האסיפה.
 
בשנת 2007 המזכירות החליטה על חלוקת מענק למשפחות שעוברות לדירת 120 או 140 מטר. לאחרונה, בעקבות ערעור של חבר, נדרשנו לשאלה מדוע המענק איננו מחולק לחברים מבוגרים שדירתם הוגדלה (ע"י חדר אורחים או קוביה).
החלטת המזכירות בנושא: מענק בסך 60% מהסכום המלא (6,000 ₪) יינתן לכל משפחה שדירתה הורחבה או שקיבלה לרשותה הבלעדי דירת אורחים.
 
באגף החברתי
הזמנו את אורטל לנדה, רכזת התרבות, לשמוע ממנה סקירה ולהחליט ביחד על אירועי פורים.
מכיוון שפורים חל במוצ"ש חיפשנו דרך לקיים את פורים במתכונת דומה לשנים עברו בהתחשב בלו"ז של מוצאי שבת.
 
תגמולי מילואים: הנושא עלה במזכירות הקודמת ועבר לטיפולנו. הוטל על מרכז מש"א ועזי אלטשולר להכין הצעה בנושא. התקיים מפגש מילואימניקים שבו הועלו צרכיהם, ובעקבותיו הוגשה הצעה לתגמול לחיילי המילואים.
עיקרי ההצעה שאושרה ותקפה החל מתאריך 1.3.2011:
1.                   התגמול היומי ליום שירות מילואים – 40 ₪.
2.                   הקיבוץ יממן הקפצה ברכב הקיבוץ עד למרחק 50 ק"מ הלוך וחזור.
3.                   הקצאת רכב לשירות מילואים עד 48 שעות/ חד יומי בהתאם לצורכי משרת המילואים, בהתאם
          לאפשרויות סידור הרכב ובתיאום עם מזכיר הפנים.
4.                   הוצאות טלפון – הקיבוץ ישתתף בהוצאות טלפון וטלפון נייד במקרים חריגים בסכום של עד 150 ₪
                                 לחודש מעבר להוצאות הרגילות.
5.                   הוצאות אחרות – לפי שיקול דעת מזכיר הפנים.
ההחלטה תקפה לשנת ניסיון. לאחר שנה האגף החברתי יבחן את הנושא מחדש.
 
ניקוי דירות לגילאי 70+:  ביוזמתה של רכזת שירותים קיימנו דיון בנושא. האגף החברתי בעד מתן עזרה לניקוי דירות ובעזרתה של עירית יכין הצעה מסודרת ויפנה לקהל היעד.
בעקבות פנייה של חבר התבקשנו לדון בשאלה על מקומם של בעלי תפקיד בפתרון סכסוכים בין חברים.  האגף החברתי מגנה בכל תוקף התנהגות פוגענית, מילולית ופיזית בין חברים, במקומות ציבוריים או פרטיים.
 
טיול חברים: בחסות ועדת תרבות והצוות המארגן ייצא טיול חברים בסוף החודש. אנו מודעים לכך שמעצם היותנו חברה רב דורית הטיול איננו מתאים לכל חברי בארות יצחק.
ההרשמה בעיצומה, נשמח לראות עוד חברים מצטרפים!
 
קפה בצוותא:
ביום שני שעבר ישבנו כ-60 חברים ב"קפה בצוותא" ושוחחנו בנושא: בארות יצחק הבית שלי.
במהלך השיח התחלקנו למספר קבוצות שהיו מורכבות מקהל מגוון בגיל ובדעות. נערכו 3 סבבים ובכל סבב התערבבו האנשים כדי לאפשר החלפת דעות מרבית. מטרה אחת של הערב הייתה עצם השיחה באווירה רגועה כאשר כל עמדה לגיטימית. מטרה נוספת הייתה לקבל תחושה לגבי הלכי הרוח של הציבור סביב נושא החיים בבארות יצחק והמשמעות של החיים המשותפים. בסיום הערב נאסף החומר ועובד.
נקודות עיקריות שעלו בערב:
א.                   מה משפיע על תחושת הבית שלי – המשפחה, הגינה, המבנה ועוד.
ב.                  בחינת הדרך המשותפת.
ג.                   דמוגרפיה, קליטה צעירים וכו'.
המזכירות תקיים דיון על הנושאים שעלו בערב זה ותבחן את המשך העשייה בתחומים אלו.
 
שמוליק יצא לחופשה של 48 שעות ולכן אדווח בשמו – בשעה טובה ביום שלישי (פעמיים כי טוב...) נחתם הסכם התקשרות בין מאפיית ברמן לבין סנאק טיים. ההסכם מותנה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים אשר אמור להתקבל במהלך החודש הקרוב.
                                                                             עד כאן להפעם.
ורד סוקו.
 
 
וייקרא שמו בישראל
"דברים שרואים משם לא רואים מכאן".
ברצוני לשתף את הציבור בבשורה טובה שבוודאי תשמח את כולם. במזל טוב זכינו להכניס את נכדנו בבריתו של אברהם אבינו. יש לי ב"ה בן ושמו נחמן. חשבתי שחתני ובתי עומדים גם הם לקרוא לבנם נחמן.
מה רבה הייתה התרגשותנו – שלי, של אחיי עוזי ובועז שיח' וכל משפחתנו – כאשר ב"וייקרא שמו בישראל" נתן חתני את השם דוד יהודה שיח' חיים טובים וארוכים, אמן! – על שם אבינו ז"ל, דוד יהודה פלדמן.
כתוב: כשבא תינוק חדש במשפחה – נתרפאה כל המשפחה. יהי רצון שיתקיים בו ובילדינו, בכל המשפחה ובמשפחת הקיבוץ הפסוק" "ועשה חיל באפרתה וקרא שם בבית לחם", שנאמר על בית דוד.
                                                                                             שבת שלום,         שמואל פלדמן
 
 
שיר-שבת
 
"אלה פקודי המשכן משכן העדת אשר פקד על פי משה עבדת הלוים ביד איתמר בן אהרן הכהן"
 
1
פקודי, פקודים, מניינים, חישובים,
זהב התנופה תשע ועשרים.
שקל ועוד שקל, מנורה ונרות,
פיתוחי חותם, פארי מגבעות.
 
2
משקל הזהב, מספר השקלים;
מחצית השקל לעובר על הפקודים.
כשש-מאות אלף מבני יותר מעשרים
ומאת הכיכר למאה אדנים.
 
3
אלף שבע-מאות וחמישה ושבעים.
שמן משחה, קטורת סמים.
מזבח הזהב שכורע תחת נטל
חולם לעוף מהמשכן להשליך כלי הקטל.
 
4
ומכבר הנחושת זה מכבר אינו זוכר,
משקיף ממקומו על אדני החצר
וחבורת יתדות מביטות כעני
בעיניים כלות על תולעת שני.
 
5
אפוד מזהב, ריקועי פחים,
תכלת, ארגמן, קיצוץ הפתילים,
כתפות חוברות, אבני שוהם מוסבות,
משבצות על שמות, שרשראות וטבעות.
 
6
פעמונים מצלצלים, רימונים תלויים,
שולי מעיל-קסם, חושן אבנים.
מתערבבים חישובים בסימנים ואותות,
כשף שם מפורש וברכיים כושלות.
 
7
בהמה מפרפרת על מזבח כפרה.
בקע לגולגולת - ספירה ועוד ספירה.
מי לשם ומי לכאן - הקורסים הם הקרסים?
טובעים במספרים - כלים, בגדים ואנשים.
יהונתן שרמן
 
 
 ביקור אצל סימה (SIMA)
הכל התחיל לפני כמה חודשים. משה הציע לנו לנסוע לתערוכה חקלאית גדולה בפריז בשם SIMA.
מטרת הנסיעה הייתה ללמוד, לראות ולבדוק מיכון חקלאי שיכול לעזור לנו במסגרת ההתמקדות של ענף גידולי שדה בשנים האחרונות בגידול ירקות.
בין הדברים שתכננו לבדוק היו קומביין לקטיף סלק, מכסחת וקומביין לבצל, שיטות לקטיף כרוב, שיטות שונות להובלה ולאריזה, מערכי מיון לירקות ועוד.
במסגרת קבוצה של מגדלי דרום (גד"שניקים) טסנו במוצ"ש ונחתנו בפריז בבוקר יום ראשון. לאחר התארגנות ורישום במלון (***) יצאנו לתערוכה ברכבת.
הגענו לגני התערוכה לידVILLEPANT  והרושם הראשוני הוא הגודל. גודלו של המקום בערך פי חמישה מגני התערוכה בת"א ויש בו 8 אולמות תצוגה, 6 מהם הוקדשו לתערוכה החקלאית.  4 אולמות הכילו כלים חקלאים לעבודות אדמה, אולם וחצי למיכון הקשור לרפתות, דירים וכו', וחצי אולם לתצוגת פרות מושבחות גנטית.
בתערוכה הוצגו טרקטורים, מחרשות, מקצרות, מקלטרות, קומביינים לתבואה, עגלות הובלה, שופלים, מתחחות, מכסחות, דיסקוסים ועוד ועוד. כמעט כל דבר שרלוונטי לחקלאי הצרפתי.
מה לא היה? מערכי כותנה וקטפות לא ראינו שם, כי כנראה לא מגדלים כותנה בצרפת..
במסגרת הביקור לקחנו על עצמנו לבדוק כמה דברים עבור הלול ואכן ראינו כמה רעיונות שאפשר ליישם אצלנו. מכל דוכן שעניין אותנו לקחנו חומר כתוב או הפניה לאתר אינטרנט וכמובן תמונות ע"י צלם הבית הח"מ.
בנוסף היו כמה דוכנים שעסקו באנרגיה מתחדשת כגון תאים פוטו-וולטאים, אנרגית רוח, ביו-מסה, ביו גז, מערכות גנרציה משולבות וכו'.
לקח לנו 3 ימים לראות את כל הדוכנים ולדבר (באנגלית) עם נציגי החברות שעניינו אותנו.  התברר לנו שהתערוכה מיועדת בעיקר לצרפתים ולכן היה קשה למצוא שם דוברי אנגלית וגם מספר המציגים מארצות אחרות היה קטן.
ביום רביעי נסענו לתערוכה אחרת (SIA) בצידה השני של פריז, ליד וורסאי. בתערוכה זו הייתה תצוגה גדולה של בע"ח, פרות, פרים, כבשים, סוסים ו....חזירים.
בהמשך לנ"ל היה אולם שלם של מסעדות מכל העולם (לא מישראל) שהגישו את מטעמיהן, ובין לבין דוכני מכירה שונים.
ביום חמישי, האחרון לשהותנו בפריז, חזרנו שוב לתערוכה החקלאית כדי לעמוד מקרוב על דברים שרצינו להתעמק בהם ואף נפגשנו שם עם סוכנים ישראלים (סוכני מכירות, לא מוסד!) שעזרו לנו.
טוב, תערוכה זה יפה, אבל מה עם בילויים? בכל זאת, פריז! אז ככה, קודם כל לא באנו לבלות, חוצמזה ירד גשם, ובנוסף, למי יש כח לטייל אחרי הליכה ממושכת במשך כל היום?! אז רק כדי לצאת ידי חובה הלכנו למסעדה יהודית כשרה לא רחוק מהמלון שלנו. איך האוכל? לא משהו!
הספקנו גם לעשות טיול רגלי ברחבי העיר וקצת שופינג... בשביל האשה והילדים כמובן!
ביום חמישי בערב טסנו חזרה לארץ, יודעים שאנו צריכים לבשל ולעכל את מה שראינו כדי לשפר את יכולות הענף ובעיקר כדי להבין שהעולם הוא גדול אבל... אין כמו בבית!
                                                         שבת שלום!
יוסי שניאור
 
 
 
קול ששון וקול שמחה
את ארסלן הכרנו לפני כ-5 שנים. למרות שלא ממש הצלחנו לתקשר (ארסלן הגיע ללא ידיעת השפה כלל) החיבור היה מיידי ומוצלח.
ארסלן עלה לארץ מטורקמניסטן (מדינה מוסלמית). בכפר שבו גדל הם היו משפחה יהודית יחידה, והקשר הפיזי היחיד שלהם ליהדות היה ניקיון הבית בחודש מרץ. הסבים והסבתות היו עושים זאת והעבירו זאת גם אליהם, מבלי לדעת מה הסיבה לכך. כשהגיע לארץ הבין שמדובר בניקיון לקראת פסח...
זכינו ללוות את ארסלן בכל התחנות שלו בארץ ישראל:
העלייה , אולפן הקליטה, הגיוס לצבא, השירות הצבאי, היציאה לאזרחות וההשתלבות ב'חיים האמיתיים'... וכמובן הקשיים וההצלחות שבדרך.
הקשר שלנו עם ארסלן מאוד העמיק והוא לנו ממש כבן המשפחה.
בשבילי הקיבוץ והאולפן פגש ארסלן את ירדנה ומאז, מזה שלוש שנים (וחודש בדיוק), הינם חברים.
לפני מס' חודשים הגיעו לביתנו ובהתרגשות גדולה ובישרו כי רצונם להינשא כדת וכדין.
ירדנה הגיע לארץ מצרפת וארסלן מטורקמניסטן, והנה אנו לפני חתונתם בקיבוץ בארות יצחק.
אנו מתרגשים מאוד ומודים על שזכינו לצרף למשפחתנו זוג כזה.
אנו שמחים בשמחתם ומאחלים להם שיזכו להקים בית נאמן בארץ ישראל .
ולקיבוץ מה נאמר? פרויקט האולפן מזמן נסגר, אבל פרויקט החיים של כל אחד ואחת מהאולפניסטים/יות עדיין נושם וחי (בזכות ארסלן אנו בקשר עם חלקם), ובלב פנימה יש להם מקום חם ואוהב לקיבוץ שקיבל אותם כשנחתו לראשונה בארץ ולצוות המסור שליווה אותם.
לקראת החתונה הצפויה ב"ה השבוע, אנו מודים לקיבוץ אשר אפשר לארסלן וירדנה להינשא במקום מיוחד שכזה ולאסתר ושעומדת בראש צוות חתונות וחברים/ות נוספים אשר מיד התגייסו והציעו את עזרתם בקיום החתונה.
                                             יישר כח גדול לכולכם!
אפרת ועזי אלטשולר
 
 
 
 
לירדנה וארסלן לנישואיכם
למשפחותיכם ולמשפחת אלטשטולר
ברכות חמות.
שיהא זה בנין עדי עד
 
 
 
 חנוך לנער
איך מתחילים לכתוב על חוויה כל כך מיוחדת, עשירה בתוכן ומאורגנת למופת?
השבוע השתתפנו בקיבוץ לביא בכנס של צוותי החינוך הבלתי פורמאלי של קיבוצי התנועה.
מכאן השתתפו: אביגיל צוייג, חן בר-נדר, טל ברמן, יאיר ושירה בן-שמואל, אסתר פורשר.
הכנס נפתח בהקרנת בכורה של סרט על "השליחות בחינוך" – הנושא המרכזי שבו עסקנו באותם יומיים.
צללנו לתוך יומיים של הרצאות, שיחות, סדנאות ופאנלים, כשהמוטו שליווה אותנו הוא "בן אדם כסנה מול השמים, בו בוערת אש". אחת הנקודות שחזרו על עצמן הייתה שאי אפשר לעבוד בחינוך אם לא בוערת בך האש.
עסקנו רבות בבירור דרכנו הדתית ומה עלינו לחרוט על דגלנו. היו שאמרו שקולו של הקיבוץ הדתי לא נשמע מספיק חזק. לעומתם אמרו אחרים שיש בנו את דרך האמצע, דרך הפשרה הבינונית – לא במובן של בינוניות אלא במובן של שביל הזהב. דרך שמשלבת בין הלכה למעשה ובין תורה ועבודה, כשהשליחות המרכזית שלנו היא "תיקון עולם במלכות שדי" דרך עשייה ומשימתיות, דרך תיקון עצמי והצנע לכת עם א-לוקינו.
סיכום כל אלה: לקיחת אחריות בעצמנו וחינוך הילדים והנערים כבר מגיל צעיר לקחת אחריות, כדי להפוך את הדור הבא לאזרחים טובים יותר, רגישים לסביבתם, אכפתיים, תורמים, נותנים ומתנדבים בתחומים רבים, שיודעים לחיות את השגרה והיומיום ולמלא את חייהם בעשייה איכותית ומצוינת, שיודעים ומבינים את זהותם וגאים בה.
האש שבוערת לא באה לידי ביטוי במהפכות אלא בשימור, בחיזוק, בתיקון ובדיקה מתמדת, משוב ותוכחה כשצריך, יציקת תוכן רלבנטי ומחובר לחיים ולמציאות שלנו, ובעיקר "ואהבת לרעך כמוך".
אמנון שפירא שאל את הציבור אם היו באים לכנס הזה אם הוא היה אולי מתקיים באוהל ולא במלון בלביא (שפשוט נפלא, ממש 7 כוכבים!) וכולם שאגו "כן"!
בסיום הכנס שמענו את הרב אבי-ה רוזן, ראש מדרשת הבנות בעין-הנצי"ב, שהדגיש שאחת המטרות החשובות היא לתת ולאפשר לנוער להוביל. 
במעבר מהלכה למעשה אנו זוכים השבת לתכנית מיוחדת וחגיגית שמוביל הנוער שלנו.
גאים לעבוד במערכת החינוך.
                                                                                              שבת שלום,
טל ברמן, יאיר בן-שמואל, חן בר-נדר, אסתר פורשר
גם יאיר בר-נדר ודניאל שטרן גאים לעבוד אתנו אך נבצר מהם להשתתף בכנס.
 
 
לג'ודי ודוד פורת
ולכל החמולה
שפע ברכות לנישואי לאה וצביקי פורת
שיהא זה בנין עדי עד
 
 
ומשלוח מנות איש לרעהו
פורים קרב ובא, אוי! צריך להתחיל לחשוב מה יהיה עם משלוחי המנות האלה...
מה עלי לקנות? מה אני אכין? כמה זמן זה ייקח לי? מה יהיה המחיר? מה אני אעשה עם כל ה"ג'אנק" שאקבל? (מי באמת צריך 25 מיני פסק זמן, 15 שקיות במבה ואלף אזני המן?!)
נכון, זאת מצווה, אבל המצווה היא "משלוח מנות איש לרעהו". כלומר על מנת לקיים את המצווה מספיק שכל אחד ישלח שתי מנות לבן אדם אחד.
בהרבה מקומות המצווה הזאת יצאה מכלל פרופורציה, אפילו אצלנו בקיבוץ. בקהילות רבות בארץ יזמו אנשים מבצעים לפתרון דילמת משלוח המנות. (בהזדמנות הזאת נבקש להזכיר את המשך הפסוק במגילה: "ומתנות לאביונים". על פי הרמב"ם בהלכות מגילה פרק ב' הלכה י"ז: "מוטב לאדם להרבות במתנות לאביונים מלהרבות בסעודתו ובמשלוח מנות איש לרעיו.")
לאור הצלחת המבצע בשנה שעברה, האגף החברתי ביחד עם צוות פורים מבקש השנה לקיים שוב מבצע כזה. 
לאחר שנערוך רשימה של כל מי שיחליט להשתתף, ברוח פורים "נפיל פור" וכך כל משפחה תכין משלוח אחד מכובד למשפחה אחרת. כמובן שמי שמשתתף במבצע מכבד את כלל המשתתפים ע"י זה שהוא שולח למשפחה שהוגרלה בלבד. אשתקד השתתפו במבצע למעלה מ- 50 בתי אב. אנחנו מזמינים את שאר הציבור להצטרף.
הפתרון המוצע גם משלב ערכים שכה חשובים לנו: צניעות, שיתוף ושיוון, עידוד קשרים חברתיים, הסתפקות במועט, מניעת בזבוז וכן פינוי זמן ליהנות מיתר מצוות החג: קריאת מגילה וסעודת פורים. כך גם נוכל לקיים את דברי הרמב"ם וכל הכסף שחסכנו יוכל להינתן  כמתנות לאביונים...
בע"ה בשבוע הבא נחלק בתאי הדואר טפסים עם הפרטים המדויקים.
שורי אמיר ואורטל לנדה
 
 
 
ב ס פ ר י י ה
  
בשבוע הקרוב אני יוצאת לחופשה.
קרן אדן תפתח את הספרייה בימי שני וחמישי בין השעות 17:00 עד 18:00 בלבד.
                                                                                 נא לשים לב לשנוי בשעות.
אילנה לרמן
 
שלום לכולם,
 
במוצאי שבת פרשת ויקהל התכנסו כ- 50 איש במועדון קיבוץ כפר עציון, במסגרת 'קפה תנועה'. לאחר פגישה חברית על כוס קפה ועוגה התקיים האירוע המרכזי בהשתתפותם של אליעז כהן (כפר עציון) והסופר אסף ענברי, מחבר הספר "הביתה". הספר, שנמכר בעשרות אלפי עותקים ומועמד לפרסים יוקרתיים, עוסק בחיי היומיום בקיבוץ על רקע האידיאולוגיה הקיבוצית. במשך כשעתיים שוחחו השניים בהשתתפות הקהל ובאווירה נעימה, על החלומות שחלמו הורינו מייסדי הקיבוץ, על הניסיונות של הדורות שקדמו לעצב עולם טוב יותר, ועל מה שאפשר להמשיך עימו הלאה. תודתנו לקיבוץ כפר עציון על הכנסת האורחים. 'קפה תנועה' נועד לאפשר מפגשים בין חברי התנועה תוך השתתפות בחוויה תרבותית-ערכית. המפגש הבא יתקיים בעז"ה ביום שני כ"ב באדר ב' (28.03.2011) בקיבוץ שלוחות.
 
הקליטה בקיבוץ השיתופי
השבוע התקיים במועדון לחבר של קיבוץ משמר העמק יום עיון בנושא "ההיבטים המשפטיים של הקליטה לקיבוץ השיתופי". יום העיון אורגן על ידי המטה השיתופי, בשיתוף משרד עורכי הדין שלמה כהן והמחלקות לצמיחה דמוגרפית של התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי. נציגים מבארות יצחק, לביא, עין הנצי"ב, עלומים, יבנה, שדה אליהו, שלוחות ומשואות יצחק השתתפו במפגש וזכו לצד דוברים נוספים, לשמוע מחברנו שרגא וילק, על הפעילות של המחלקה לצמיחה דמוגראפית בקיבוץ הדתי. לאור הביקוש הוחלט להפיץ את הסיכומים מיום העיון. ניתן לפנות לשרגא בכתובת דוא"ל: Shraga@kdati.org.il
 
אוצר קלטות של שיעורי ישיבת הקבה"ד בעין צורים
במשך שנים הוקלטו בישיבת הקבה"ד בעין צורים מאות שיעורים, ועתה הם עולים לרשת האינטרנט, ויהיו זמינים לכל המעוניין. שם האתר שנרכש ,  www.ykd.org.il , יהפוך לכתובת אתר הישיבה בעין צורים, ובהקלדת כתובת זו יופנה הגולש אוטומטית לדף האתר המשולב באתר הקבה"ד. באתר יופיעו גם עדכונים על פעילות הישיבה ובוגריה. בקרוב תועלה לאתר גם ספרייה גדולה של שיעורים שניתנו בישיבה, להאזנה ולהורדה. תודה גדולה לאחיה אליסף שעזר, עוזר ויעזור בהיבטים הטכניים של המבצע, וליואל קרצ'מר-רזיאל המסייע ללא לאות לקדם את הרעיון.
 
 בן אדם כסנה מול השמיים
האם מערכת החינוך הבלתי פורמלית בקיבוץ עדיין נחוצה? מה תפקידם של המדריך והמטפלת? מהן משימותיה של התנועה כיום, ולמה בעצם אנו, המחנכים, נדרשים לחנך? שאלות אלו ועוד הביאו למעלה מ- 80 אנשי צוותי החינוך בקיבוצים להתכנס במלון לביא ליומיים של דיונים, מחשבות, חוויה ומנוחת הנפש. ב"כנס החינוך הבלתי פורמלי" ביקשנו לחדד את תחושת השליחות ולהגביר את הלהט בלבבות המחנכים. תחושת המדריכים - "השקיעו בנו!" – אומרת הכל. תודה ענקית לצוות מלון לביא שאירח את הכנס ולחברי לביא על המתנה הגדולה שהענקתם לצוותי החינוך בתנועה. מוזמנים להציץ במה שהתרחש שם:   http://www.youtube.com/watch?v=1pc-5GbvEqU
 
מכתב הרבנים
הוועדה הרעיונית-מדינית יצאה השבוע לתקשורת במחאה על "מכתב הרבנים" בזו הלשון:
"'מכתב הרבנים' שהתפרסם אתמול והמחזק את משה קצב הוא פרק נוסף בסדרת מהלכים המשקפים את ההתנתקות של רבנים חשובים וידועים מהמדינה היהודית-דמוקרטית ומהמסורת היהודית המונחלת לנו מדורי דורות. חיזוק ידיו של נשיא שהורשע בבית המשפט בעבירות מין חמורות, ויציאה ציבורית להגנתו ע"י רבנים שאינם מסתמכים על בסיס ראייתי כלשהו - אינם נחלת הציבור הציוני-דתי, והם משקפים עיוות מוסרי ובעיטה גסה בפרצופה של המדינה היהודית.
 
כ- 10 מרבני קיבוצינו התכנסו לדיון על נושאים שוטפים ועקרוניים המעסיקים את כולנו. המפגש נפתח בדיווח של נחמיה אודות עבודת הוועדה הממלכתית לנושא השמיטה, שבתוכה לחברי הקבה"ד ייצוג מכובד ומשמעותי. בהמשך נדונה סוגיית ההיערכות לקראת איסוף החלב בראש השנה הבעל"ט, שכמו השנה יהיה צמוד לשבת ויצריך התארגנות מיוחדת של מובילי החלב. בשני הנושאים סוכמו דרכי פעולה על בסיס שיתוף פעולה של הרבנים ומזכירות התנועה. חלקה השני של הפגישה הוקדש לסוגיות שונות בעבודתו של הרב בקיבוץ.
 
שבת שלום,
נחמיה רפל
וחברי המזכירות הפעילה
 
 לקראת באזאר הצדקה
על עמותת שק"ל- שירות קהילתי לבעלי צרכים מיוחדים.
העמותה מפתחת ומפעילה שירותים ייחודיים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים במטרה להעניק ערך, כבוד, מיצוי הפוטנציאל  ושוויון הזדמנויות.
אנו פועלים על מנת לאפשר לכל לקוח ליהנות מאיכות חיים גבוהה, תוך שילוב בקהילה הטבעית.
חזונה של שק"ל הוא פיתוח שירותים קהילתיים עבור כל אדם בעל מוגבלויות כדי לאפשר פעילות עצמאית בבית, בעבודה, בשעות הפנאי ובחברה. זאת תוך מתן אפשרות לחיים של כבוד, הגשמה עצמית, שילוב והשתתפות בקהילה כחברים שווי זכויות.
בבאזאר הצדקה במוצאי-שבת  נציג למכירה ממגוון עבודות היד של חניכינו.
בין המוצגים יהיו: אביזרים לפורים, נרות הבדלה וסבונים עבודות יד, כיסויים לפלטה ומגוון מוצרים נוספים.
"וחי אחיך עימך"- בואו והיו שותפים לבניית חברה טובה יותר.
                                     לאה ריידר- רכזת טיפול במפעל השיקומי בשוהם.
יובל ריידר – בת שירות לאומי בעמותת שק"ל בירושלים
 
 
הציבור מוזמן להופעה של
אהרון רזאל
במסגרת באזאר הצדקה
מחר, מוצ"ש פרשת פקודי, ליל ראש חודש אדר שני 5.3.11
בשעה 19:30 בחדר האוכל
במקום יעמדו דוכני מכירה ובית קפה
תשלום סמלי בכניסה לצדקה:                   מבוגר: 10 ₪    ילד: 5 ₪
בואו בשמחה
את העוגות יש להביא לחדר האוכל כשהן חתוכות, במוצ"ש עד 19:15
 
נוער בארות יצחק, צוות חינוך וו. תרבות
 
 
השיעור בפרשת השבוע לא יתקיים.
אחות תורנית: אריאלה פלדמן - פלאפון 61999
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
 
בימים הקרובים אנחנו נעשה סדר במחסן הכללי. מי שמאחסן שם ציוד יפנה לעפרה פארן וביחד יסמנו את הציוד. המחסן מיועד לאחסון לטווח קצר עד חצי שנה.
אם יש לכם ציוד שמעבר לתקופה זו יש לפנות אותו. מי שמעוניין לאחסן ציוד לתקופה הנ"ל מוזמן להיות
בקשר עם עפרה וביחד למצוא מקום ולהתארגן בהתאם.
ציוד שאין לו בעל-בית יפונה מהמחסן ויימסר/יתרם לכל דורש.
 
השנה לא יתארחו בקיבוץ חברי תוכנית "ניסן". יש להתארגן בהתאם.
                                                                             בתודה על שיתוף הפעולה.
עירית פורשר – רכזת שירותים
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
לסבתא רבתה רחל הלר
ולכל המשפחה
שפע ברכות בהולדת הנינים
נכדים למלכה ושמואל שחק
בן להדס ואריאל כהן          בן לענת ואלעזר שחק
תזכי לרוב נחת ושמחה
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
משנה מקום משנה מזל
אחרי עבודה של 15 שנה ויותר במחלקה הפנימית ב' בבי"ח "השרון", עברה שלי ספיר למחלקת העיניים באותו מקום. שיהיה בהצלחה.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ג ש ם
במשך השבועיים האחרונים נוספו לנו בע"ה עוד 20 מ"מ ובסה"כ הגענו ל-311.7 מ"מ. כן ירבו !
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
יום עיון בתקשורת
ביום שלישי הקרוב יתקיים בקב' יבנה יום עיון בנושא תקשורת. ראו פרסום על לוח מודעות תרבות.
מי שמתכוון להשתתף מתבקש להודיע לעדנה שורץ.   היציאה מכאן בשעה 08.00 בבוקר.
 

 

AtarimTR